Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy19 apr 2020, 19:59

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Twee deelnemers trekken naar een supermarkt in Sparta. Ze krijgen van Gilles De Coster een boodschappenlijstje en 10 euro. Ze moeten in het filiaal zoveel mogelijk producten zien te stelen. Aan elk product is een bedrag gekoppeld. Als ze erin slagen om meer dan 6 items te ontvreemden, dan zal het bedrag verdubbeld worden; zijn het er meer dan 11 zelfs verdriedubbeld. De manager is op de hoogte van de opdracht, maar het personeel is dat niet. Wie betrapt wordt verliest de producten die hij/zij bij zich heeft.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/7.php
Gebruikersavatar

Mer2819 apr 2020, 20:44

 302
Goed gespeeld van beide Alina en Christian, zo'n hele pizza meepakken, volgens mij zou een mol dat niet doen dus knap gedaan van Christian. Uiteindelijk wordt Christian gepakt maar daar was niet veel aan te doen. Alina wou wel spullen blijven pakken (als we Christian moeten geloven), dus zou je kunnen zeggen dat dat verdacht is omdat het dan makkelijker zou zijn dat ze gesnapt werden.
Laatst gewijzigd door Mer28 op 19 apr 2020, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren19 apr 2020, 20:45

 79  Uma
Dit lijkt mij de beste proef om als mol te zitten- soit, er is wel 1200 euro verdiend -maar sommige zaken waren moeilijk niet te stelen 🙂 . Een derde keer de winkel ingaan leek mij al verdacht, zeker omdat iemand met Christians postuur gemakkelijk opvalt. Hij die opgepakt wordt was onvermijdelijk, dan vind ik Alina hier eerder verdacht omdat zij zo "pusht".
Gebruikersavatar

Korrai19 apr 2020, 20:46

 25
Ik vind wat christian zegt niet kloppen. Het is juist slim om meer in 1 keer te nemen (natuurlijk niet overdrijven) want 7 keer in de zelfde winkel binnen wordt ook verdacht he
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2020, 20:46

 8153
Het was niet echt slim om nog een 3de keer de winkel binnen te gaan, dat begon daar toch op te vallen.
Het was Alina die aanspoorde nog een keer terug te gaan.
Gebruikersavatar

Korrai19 apr 2020, 20:50

 25
stef.vermeiren schreef:Dit lijkt mij de beste proef om als mol te zitten- soit, er is wel 1200 euro verdiend -maar sommige zaken waren moeilijk niet te stelen 🙂 . Een derde keer de winkel ingaan leek mij al verdacht, zeker omdat iemand met Christians postuur gemakkelijk opvalt. Hij die opgepakt wordt was onvermijdelijk, dan vind ik Alina hier eerder verdacht omdat zij zo "pusht".
Je raakt wat je al gestolen hebt niet kwijt, dus gewoon blijven gaan tot je gepakt word! Je kan toch niet op gepakt worden door de politie
Gebruikersavatar

stef.vermeiren19 apr 2020, 21:06

 79  Uma
Klopt, maar de kans om gepakt te worden verhoogt extreem. In ieder geval is het beter om meer mee te pakken in 1 keer dan om meer te gaan.
Gebruikersavatar

Paraceta19 apr 2020, 21:12

 717  Sven
chicawah.janssen schreef:Het was niet echt slim om nog een 3de keer de winkel binnen te gaan, dat begon daar toch op te vallen.
Het was Alina die aanspoorde nog een keer terug te gaan.
Klopt, maar uiteindelijk zie ik niet in waarom je niet een derde keer zou proberen. Het geld van de producten die bij Gilles lagen, was sowieso al verdiend. Dus dan kan je beter toch nog een poging wagen?
(Niet dat ik Alina hierdoor niet meer verdenk ofzo natuurlijk)
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT19 apr 2020, 21:58

 767  Yens
Ik blijf het raar vinden dat ze soms niet meer in 1 keer meenamen, want als je meerdere keren teruggaat en nog een beetje raar loopt te doen ook, wordt het sowieso steeds verdachter voor het winkelpersoneel. Zeker Christian, die hier met zijn dwerggroei toch wel extra zal opvallen. Daarnaast vond ik het ook een rare keuze om vanaf de 2de keer duidelijk samen te gaan. Ik vond dat ze zich op die manier verdachter maakten en de kans om allebei ineens gepakt te worden en nog meer op te vallen werd er ook groter door.
Gebruikersavatar

BeaVer19 apr 2020, 22:03

 1293  Uma
Vond ik ook. En er zaten toch wel meerdere kleine dingen in, waardoor je in 1 run al voor de x2 kon gaan.
Dan max 1 keer terug, apart of zo en nog iets proberen mee te pakken.
Maar als Alina de mol is, zou Christian dan net niet iets meer in discussie zijn gegaan over de keuzes van Alina?
Want al er iemand voor het geld ging, was het Christian.