Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

BeaVer25 apr 2020, 11:10

 1293  Uma
Hij heeft sinds aflevering 2 dezelfde verdachte, maar dat wil niet zeggen dat die verdachte effectief de mol is.

In Mexico is Pascale als 3de Pieter op het spel gekomen, maar heeeeeel laat, net te laat om de finale te halen, dus je kan er echt niet van uitgaan dat ook Christian al zo vroeg juist zat.

Ik denk dat zowel Dorien als Christian heel veel geluk hebben gehad dat er zoveel meteen op 1 persoon hebben ingezet (Gilles, Bruno, Els) of ze zouden nooit zo ver geraakt zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2020, 11:27

 8153
kris.dhont schreef:je teorie klopt niet die van mij wel want waarom zou je zoals christian gaan voor zijn rode koffer en dus geld als je weet dat bart de blauwe koffer negeerd en voor geel gaat . de enige juiste koffer die je als kandidaat nemen kan is de witte koffer want niemand heeft er in gekeken en geen van de 2 tips vernoemd die koffer waardoor de kans groter is dat daar de 2e vrijstelling in zit .
Kan je je een klein beetje bescheidener opstellen en wat meer respect tonen tegenover andere forumleden? Misschien dat dit de stijl is van social media*, maar op dit forum gaat het er beleefd en respectvol aan toe.

*die jij blijkbaar frequenteert en gewoon bent aangezien je steeds één grote brij schrijft waarom gebruik jij nooit hoofdletters en slechts uiterst zelden leestekens ik vind dit niet alleen zeer onaangenaam om te lezen omdat het veel moeite kost je gedachtengang te volgen en het getuigt ook van weinig respect tegenover de forumleden die de moeite doen je tekst te lezen proberen die te begrijpen en een pogingen doen om erop te reageren echt zeer onaangenaam dus ik ga in het vervolg jouw eindeloze zin gewoon overslaan denk ik


Andy Lemmens schreef:Dat het maar snel 18mei is.Heropening van de scholen :mrgreen:
Heb het over uw zinnen en dt fouten 😉
:mrgreen:

Cedric schreef:1. Let alstublieft eens wat meer op je spelling.
2. Je hebt ongelijk. Als kandidaat moet je hopen dat iemand anders de witte koffer neemt, niet dat je die zelf neemt. Want je weet zeker dat Bart OF Jolien al een vrijstelling zullen hebben. Dus als je zelf ook de witte koffer neemt (waar zeker een vrijstelling in zat), dan vervalt die vrijstelling en ben je in het nadeel.
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 25 apr 2020, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

JBB25 apr 2020, 11:30

 439  Uma
JBB schreef:Ik moet dat stukje toch nog eens herbekijken, speciaal om op Christian zijn uitspraken te focussen.

Want, inderdaad, die heeft daar een paar keer iets vreemd gezegd (zoals aangehaald door Matthias hierboven), zowel tijdens de proef als achteraf in de auto, waarbij hij precies toch (onopzettelijk?) meer informatie prijs gaf over wie zijn mol was...
Bon, ik heb het herbekeken. Dingen die mij (opnieuw) opvallen:
- Jolien die vraagt aan (leugenaar) Bart hoe die vrijstelling in zijn koffer eruit ziet. Als je mol bent, vraag je zoiets niet. Daarbij gelooft iedereen Jolien zonder verpinken.
- Bij de tussenstop lopen Bart+Christian naar de ene kant, en Alina+Jolien naar de andere kant. Wij krijgen totaal niet te zien hoe die verdeling is gebeurd (waarom de mannen samen en de vrouwen samen), en dat had ik anders ook graag geweten :p
- Alina komt veel aan haar gezicht, wat kan betekenen dat ze constant aan het liegen is (maar dat zeg ik vanuit mijn tunnelvisie)
- Zowel Alina als Bart benadrukken dat er in de gele koffer een vrijstelling moet zitten, omdat Jolien zegt dat er geld in de grijze zit
- Christian vat het even mooi samen, en zegt dat ze met gelijke kansen en veel geld de trein kunnen verlaten. Wanneer hij zegt "gigantisch veel geld in de zak" kijkt hij naar Alina, en Alina zegt heel sarcastisch "ja..." waarna het afgeknipt wordt door de montage
- Bart stelt zelf voor om als eerste te gaan. Dat zou je als mol ook niet doen, lijkt me, want 0 controle over de afloop van de proef.
- Jolien zegt dat het haar niet uitmaakt of zij als 3e of 4e van de trein stapt. Alina maakt daar vreemd genoeg geen gebruik van om als laatste te kunnen gaan, dat vind ik vreemd. (eerst wil iedereen als laatste gaan, en dan plots maakt het niet meer uit?)

Koffer keuzes:
- Bart kiest voor geel, en die keuze is verdedigbaar als kandidaat. (iedereen gelooft Jolien)
- Christian: boeit niet meer want hij ligt eruit :p
- Alina haar keuze is zeer onlogisch als kandidate, maar dat is hier al besproken (tenzij ze een voorkeur heeft voor beetje geld in groepspot + pasvragen voor Christian en Jolien, in plaats van een vrijstelling voor Bart en geen geld)
- Jolien haar keuze is verdedigbaar als kandidate

Achteraf:
- Ik heb Bart nog geen enkele keer zó teleurgesteld gezien als toen hij als laatste zijn eigen koffer opendeed
- Alina is de enige die een beetje glimlacht (ja, mijn tunnelvisie, ok)
- In de auto beschuldigt Alina gewoon Christian: "Ge had beter gegokt en een andere koffer gepakt ipv voor de 2000 euro te gaan." Echt, wat een redenering :p De enige die oprecht een geldkoffer neemt zo beschuldigen 😂 Daarna zegt Christian: "Ik ben genaaid, let's face it". Dus ok, in die context kan je daar niet meer achter zoeken...
- Jolien die zegt dat ze alles op Christian zou hebben ingezet --> zeer zeer vreemd

Om een veel te lang bericht af te ronden: eigenlijk geeft Christian niet echt veel informatie prijs over zijn mol 😛

Maar aan mijn tunnelvisie valt niks meer te doen...
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2020, 11:42

 3423  Yens
JBB schreef: Maar aan mijn tunnelvisie valt niks meer te doen...
Afbeelding
Dit doet me zo hard hieraan denken:

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2020, 12:52

 8153
Hmmm, 't is toch een beetje anders. Ik denk eerder aan Eline die zei dat ze zeker was van haar mol.
Gebruikersavatar

ex-molinator25 apr 2020, 13:00

 3483  Uma
matthias.bouquet schreef: Ik baseer mij hiervoor op Café de Mol, Gert Late Night en de verdenkingen van deze zevende aflevering zelf, waar hij verschillende keren bevestigt dat hij al zit te tunnelen sinds het begin van het seizoen op een persoon die hem precies al voor de tweede keer zag bij hun 'eerste' ontmoeting. In Café de Mol beweerde hij zelfs dat hij al in de eerste aflevering voor 80% inzette op deze ene persoon, en uit Gert Late Night neem ik aan dat hij niet veel meer deed aan spreiden sinds aflevering 2: bijzonder gewaagd (Gilles Van Bouwel viel bijna van zijn stoel toen hij het hoorde 😂 ), maar toch is hij daar in de eerste afleveringen niet voor afgestraft. Dus als er één kandidaat is van wie we dit seizoen rustig kunnen aannemen dat hij op het juiste spoor zit, is dat Christian wel. Maar als je die basispremisse in twijfel trekt, wil dat dan zeggen dat je mijn theorie zelf, dat Christian hier op Bart zit, wel steek houdt? :o Ik ben benieuwd naar je mening. :mrgreen:
Ik geloof wel dat Christian al de hele tijd Bart als Mol ziet en de vragen als dusdanig invult, maar jouw stelling houdt in dat Bart de juiste Mol zou zijn.
Aangezien ik daar niet van overtuigd ben, slaat mijn antwoord op "de juiste mol", niet op Bart.

Bart was al meteen een verdachte bij iedereen vermoed ik omwille van de 10.200. In dat geval zullen velen de vragen ingevuld hebben met Bart als hoofdverdachte. En in dat geval is het een kwestie van geluk om niet geëlimineerd te worden. Maar als dat effectief een paar keer lukt dan zit je in de befaamde tunnel, en anderen ook, en dan hangt het af van toevalligheden. (o.a. een vraag waar je jouw Mol niet goed kunt plaatsen - er gebeurt heel veel en je kan onmogelijk alle details onthouden (vandaar die 5 extra vragen die uiteindelijk Salim de das omgedaan hebben).

Als Bart uiteindelijk de Mol blijkt te zijn, dan houdt dat in dat Alina en Jolien ook Bart als Mol hebben en de vragen beter ingevuld hebben. Dat op zich vind ik niet realistisch.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2020, 13:07

 8153
Dat Bart bij iedereen al verdacht was door zijn bod geloof ik niet. Door dat bod zou ik hem net niet verdenken.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet25 apr 2020, 14:39

 171
OK, dus van tegenargumenten (die ik begrijp) heb ik het gevoel dat het zo wat valt in twee kampen:
[*]Christian zit misschien wel op Bart maar zit niet op het juiste spoor: Ex-molinator, Chicawah, Beaver
[*]Christian zit op het juiste spoor maar zit niet op Bart: JBB
[*]Spreekt zich niet uit of verandert van onderwerp: Kris d'Hondt, Jansen, Klaartje, Andy Lemmens

Dus voor tegenargument 1 (blij dat jullie dan al overtuigd zijn dat Christian op Bart zit 😉 )
Het standpunt van Beaver is dat Christian al heel het spel op de verkeerde persoon zit te tunnelen, omdat iedere afvaller ook alles op een verkeerde persoon inzette. De meeste personen (als Pascale), geraken zo ver door toch op zijn minst een beetje te spreiden wat Christian zo goed als niet gedaan heeft. Zelfs al zetten Gilles, Bruno, Els, Laure, Salim en Dorien alles in op de verkeerde persoon of personen, zou Christian niet alleen veel geluk moeten hebben om niet zelf af te vallen zes eliminaties op een rij tussen de mensen die niet spreiden op de mol of gewoon heel slecht antwoorden, maar bovendien zouden ze ook maar hoogstens twee personen uiteindelijk wel de mol behouden hebben als verdachte bij het toespitsen van hun verdachtenlijstjes. Kunnen we uit de verdenkingen afleiden dat Jolien en Alina toch op zijn minst een klein beetje verdacht werden door heel wat mensen? Dit zou voor mij dan ook wel heel toevallig zijn. Dit is waarom dit bij mijn weten in vorige jaren ook nog niet gebeurd is zonder veel te spreiden dat de mensen die in de finale (of op de vierde plaats) geraken met een verkeerde mol, en zeker niet zo extreem als Christian die in een tunnel zat van aflevering 1, maar het blijft uiteraard mogelijk 🙂 . Bovendien, spreekt dit het feit dat Bart zo zelfzeker zegt dat hij en Christian op dezelfde mol zitten dat niet wat tegen? Hij kan zichzelf toch niet verdenken zeker? :o Of wel? :mrgreen:

Voor tegenargument 2
Ik zal anders nog wat afbeeldingen erbij halen zodat jullie zelf kunnen oordelen 🙂 :

'OK, Jolien grijs 1000 euro, Alina zwart 1000 euro, Christian rood 2000 euro, Bart blauw, heeft een vrijstelling. Als jullie (wijst en kijkt naar Alina en Jolien) informatie klopt, is geel de vrijstelling, en dan kunnen we nu perfect naar buiten lopen, met gigantisch veel geld in de zak, en de gelijke kansen.' Noot: als Bart de mol is dan zijn die gelijke kansen gegarandeerd voor hen als ze allemaal de geldkoffertjes nemen, maar de opbrengst komt dan uiteraard enkel binnen als Bart ook geld pakt. Als Alina of Jolien de mol is, is er sowieso geen gelijke kans niet meer als Bart een vrijstelling neemt, zou het bovendien niet wat vreemd zijn dat ze Bart gewoon dat voordeel gunnen door hem eerst te laten, en dat hij in plaats daarvan Jolien en Alina (waar de mol tussen zit) om toch zeker geld te pakken en niet te liegen over een vrijstelling?
Afbeelding

'Als geel een vrijstelling is, en als ik geld kies, heb ik zelfs een kans op een licht voordeel. Als geel niet de vrijstelling is, (schudt hoofd) dan is het anders, maar dat is een risico dat ik moet nemen. Ik ga voor rood.' Noot: als Jolien de mol is, is dat risico juist geen nadeel hebben in de eliminatie, als Alina de mol is is dat risico dat Jolien de vrijstelling krijgt in plaats van Bart, en als Bart de mol is, is dat risico dat een concurrent (Jolien) een concurrentieel voordeel krijgt in plaats van gelijke kansen (vrijstelling bij de mol).
Afbeelding

'Pff... Oh zeg. Oh man.' Noot: reactie op Jolien haar koffer. Als Jolien de mol zou zijn, zou ze dit enkel genomen hebben als Bart nog geen vrijstelling had, en zou hij feitelijk opgelucht moeten zijn (gelijke kansen in plaats van een nadeel voor Christian). Als Alina de mol is zou het hem niet moeten uitmaken of zou hij licht opgelucht moeten zijn: kans op twee pasvragen, of op de vrijstelling voor een andere concurrent. Als Bart de mol is zou hij waarschijnlijk wel al de brui moeten voelen hangen dat hij een nadeel zou hebben met Jolien een vrijstelling.
Afbeelding

'Fuck zeg. Amai. (zucht) (...) Amai joengen.' Noot: reactie op Barts koffer: een beetje dezelfde bemerkingen: als Jolien de mol is, zou hij hier blij moeten zijn, als Alina de mol is onverschillig, en als Bart de mol is teleurgesteld.
Afbeelding

J:Iedereen ging toch voor de vrijstelling gaan en niet voor de groepspot, dat staat vast, hé, toch?
B: Tuurlijk.
A:Maar ik snap niet waarom gij niet gegokt hebt, ge wist dat in rood 2000 zat. Dus gij had niks te verliezen, dan hadde beter nen andere koffer gepakt.
J:Of had je gehoopt dat er twee vrijstellingen waren?
C:Ja oké, ik heb dat gehoopt/gehoord(?), maar ik ben genaaid hé, ik bedoel, let‘s face it hé.
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2020, 15:08

 8153
matthias.bouquet schreef:OK, dus van tegenargumenten (die ik begrijp) heb ik het gevoel dat het zo wat valt in twee kampen:
[*]Christian zit misschien wel op Bart maar zit niet op het juiste spoor: Ex-molinator, Chicawah, Beaver.
Oei. Dat heb ik echt nooit beweerd hoor. Ik heb mij nooit uitgesproken over wie Christian verdacht. Ik heb deze discussie zelfs niet heel grondig gevolgd.
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2020, 15:16

 2245  Uma
Christian heeft toch volledig ongelijk als hij beweert dat ze met gigantisch veel geld naar buiten kunnen lopen, als de dames en hij hun koffer mee naar buiten pakken en Bart zijn koffer met de vrijstelling? Want dan wordt er geen geld verdiend. Als hij zegt: "In geel zit een vrijstelling", bedoelt hij dan dat ze met "gigantisch veel geld en gelijke kansen" naar buiten kunnen lopen, indien iemand van de drie (C, A of J) de gele koffer zou pakken? Dan zijn er twee koffers met een vrijstelling gekozen (namelijk de gele en de blauwe, zoals Christian denkt), dan wordt er al minder dan "gigantisch veel geld" verdiend en de mensen met de vrijstellingskoffers zijn dan zelfs in het nadeel, want er gaan twee pasvragen naar de mensen met een geldkoffer. Dus Christian maakt hier gewoon een enorme denkfout volgens mij.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet25 apr 2020, 15:20

 171
ex-molinator schreef: Als Bart uiteindelijk de Mol blijkt te zijn, dan houdt dat in dat Alina en Jolien ook Bart als Mol hebben en de vragen beter ingevuld hebben. Dat op zich vind ik niet realistisch.

Ik denk zeker wel dat er aanwijzingen zijn dat Jolien en Alina al een hele tijd wat samen zaten op Bart, ik vond het tot deze aflevering juist moeilijk om aanwijzingen te vinden dat Christian op Bart zou zitten buiten in de vuurwerkproef 😂 . Ik weet niet, is het jou ook niet opgevallen dat Jolien en Alina vaak heftig reageren wanneer Bart iets niet goed doet en daar dan geregeld tegen ingaan of zijn taak gewoon overnemen? Zoals die puttekes heropgraven, de communicatie bij de minotaurus, de paparazzo-opdracht, het lopen bij de pentathlon, of deze proef zelf nog (omdat ik u voor geen haar vertrouw)... Ondenkbaar vind ik dat nu toch zeker niet. (matthias.bouquet @ Theorie: verdenkingen)

chicawah.janssen schreef:Oei. Dat heb ik echt nooit beweerd hoor. Ik heb mij nooit uitgesproken over wie Christian verdacht. Ik heb deze discussie zelfs niet heel grondig gevolgd.
Oei sorry, dat had ik dan verkeerd begrepen uit je posts en likes. 😲 Ik was nog aan het twijfelen om je bij kamp drie te zetten. :? Maar ik ben zeker wel benieuwd naar je mening hierover als je die dan toch wil delen. 😃
Gebruikersavatar

Andy Lemmens25 apr 2020, 15:30

 70  Bert
matthias.bouquet schreef:OK, dus van tegenargumenten (die ik begrijp) heb ik het gevoel dat het zo wat valt in twee kampen:
[*]Christian zit misschien wel op Bart maar zit niet op het juiste spoor: Ex-molinator, Chicawah, Beaver
[*]Christian zit op het juiste spoor maar zit niet op Bart: JBB
[*]Spreekt zich niet uit of verandert van onderwerp: Kris d'Hondt, Jansen, Klaartje, Andy Lemmens
Ik zal dan onbewust van onderwerp veranderd zijn 😉
Dus als ik het goed begrijp zeg jij dat:
1) Bart is de mol
2)Christian weet dat(zat op Bart)
3) door 1 en 2 weten we dat Jolien dus rood had bij de vuurwerk eliminatie(Enkel de pijlen van Jolien,Bart en Christian waren onbekend)

Indien Bart effectief de mol is zou hij toch tussenkomen om Jolien haar pijl niet af te schieten...anders geld in de pot.

Wie weet had Christian het rode scherm(verklaart misschien zijn verwarring in de tête à tête dat hij ergens van mol veranderde),switcht hij naar een andere mol(naar Alina).
In deze treinaflevering heeft Jolien de vrijstelling en dus gaat het tussen hem en Bart.
Christian voelt (weet misschien?) dat Bart Alina al langer verdenkt en dus de eliminatievragen eventueel beter gaat invullen.
Vandaar zijn reactie "Ik ben genaaid,let's face it".
Hij voelde misschien de bui hangen?
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23