Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

sdz199219 apr 2020, 21:47

 66
Meer dan ooit tevoren: Alina is de mol!
Ideale situatie voor haar. Zoals ze zei was het belangrijk dat ze na de twee mannen kwam. Ze pakt een koffer waarvan Jolien weet dat er geen vrijstelling in zit, dus is ze zeker dat Jolien die grijze koffer met de vrijstelling gaat pakken. Dus geen geld in de pocket. Molactie geslaagd, geen geld zonder daar zelf een vrijstelling voor te moeten pakken.
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 apr 2020, 21:51

 2354  Uma
Dit was een geweldig psychologisch spelletje! Spijtig dat de kans groot is dat hierdoor Christian is afgevallen, want anders was dat - als ze de waarheid sprak - Jolien.
Gebruikersavatar

sdz199219 apr 2020, 21:56

 66
stef.vermeiren schreef:Mee eens, de eliminatie voor de finale is de meest beproevende van ze allemaal. Dit is de grens tussen zeker- en onzekerheid, waar de kandidaten echt getest worden of ze üperhaupt op de juiste mol zitten. Ik ga er immers vanuit dat iedereen in de finale op de juiste mol zit.

Ik vind het vreemd wat er daar gebeurd is. Bij het uitleggen van die opdracht leek het mij quasi onmogelijk om de vrijstelling te krijgen; de anderen zouden hem toch nooit cadeau geven? Helaas, iedereen gelooft Jolien voor de een of andere onverklaarbare reden, en als kers op de taart gaat ze als laatste en ligt de grijze koffer daar voor het grijpen.
Hier hebben de kandidaten naar mijn mening niet enkel een steek, maar heel hun breiwerk laten vallen...
Het feit dat iedereen daar ook meteen Jolien gelooft, toont ook aan dat niemand haar verdenkt.
Gebruikersavatar

Paracetamol19 apr 2020, 21:57

 40
Iedereen die nu nog in het spel zit weet veronderstel ik wie de mol is, het valt mij op dat niemand twijfelt aan Jolien ze mag als eerste een koffer openen, geloven haar op de inhoud van de koffer en laten haar dan als laatste de trein uit stappen. Eigenlijk de volledige sleutel positie van heel deze proef.

Vooral de vraag “hoe zag die vrijstelling eruit?” Als mol heeft dit echt geen nut om te vragen.

Voor mij is Jolien afgeschreven.
Gebruikersavatar

zakke langs zijkant19 apr 2020, 22:12

 45  Uma
Ik denk niet dat je daar zo snel vanuit kunt gaan. Bovendien denkt in deze fase van het spel in zo'n soort opdracht niemand aan het geld, dus ook niet aan een eventuele sleutelpositie voor het geld.
Gebruikersavatar

elkemol19 apr 2020, 22:17

 654
zakke langs zijkant schreef:Ik denk niet dat je daar zo snel vanuit kunt gaan. Bovendien denkt in deze fase van het spel in zo'n soort opdracht niemand aan het geld, dus ook niet aan een eventuele sleutelpositie voor het geld.
Christian dacht wel nog aan het geld, heeft hij in CDM zonet nog gezegd
Gebruikersavatar

thomas.s-mans19 apr 2020, 22:24

 9
Alina zat in de perfecte positie hier. Wist dat Jolien de grijze zou meenemen indien die er nog zou liggen en neemt zelf een (laag) bedrag mee. Als mol wist ze op het moment dat ze haar koffer mocht kiezen al dat er geen geld verdiend zou worden en zo kon ze bovendien de verdenking naar Bart afwenden, daar die gelogen zou hebben over het geld. Goed gespeeld van Jolien, maar had wel verwacht dat Bart de grijze zou nemen als eerste. Teken dat hij Jolien toch enigzins vertrouwt.
Gebruikersavatar

wouter.vanderlinden19 apr 2020, 22:28

 6  Yens
Eigenlijk raar dat niemand de sleutelpositie van Jolien hier in twijfel trekt. Zeker Alina niet. Op basis van de tip (vrijstelling in of geel of grijs) weet Alina dat Jolien heel goed weet waar de vrijstelling steekt. Jolien weet namelijk op basis van die tip en het feit dat ze de inhoud van de grijze koffer kent 100 percent zeker de plaats van een vrijstelling. En toch laat ze Jolien na haar gaan... Heel raar hoor.. misschien dat Bart en Christiaan nog niet geloofden of de tip juist was maar Alina had hier als kandidaat toch echt slimmer moeten zijn. Al zit er een vrijstelling in blauw, dan nog was of Bart of Jolien er met de andere vrijstelling vandoor en had ze niks.. dus als kandidaat heel slecht gespeeld.. als mol, als je dan toch een argument moet geven voor de camera zodat je niet de witte koffer moet pakken "ik denk dat Bart liegt " is dan inderdaad heeeel zwak.. want waarom neemt Bart dan inderdaad niet gewoon blauw als er een vrijstelling in zit, gewoon om Jolien te dwarsbomen.. op basis hiervan verdenk ik Alina enorm, Jolien een mooie derde en Bart achja die is de mol zelfs altijd te slim af, die wint dat spel op 1 been
Gebruikersavatar

Torremolinos19 apr 2020, 22:30

 264
Paracetamol schreef:Iedereen die nu nog in het spel zit weet veronderstel ik wie de mol is, het valt mij op dat niemand twijfelt aan Jolien ze mag als eerste een koffer openen, geloven haar op de inhoud van de koffer en laten haar dan als laatste de trein uit stappen. Eigenlijk de volledige sleutel positie van heel deze proef.

Vooral de vraag “hoe zag die vrijstelling eruit?” Als mol heeft dit echt geen nut om te vragen.

Voor mij is Jolien afgeschreven.
Tenzij iedereen door heeft dat iedereen Jolien door heeft en niemand in zijn kaarten wil laten kijken. Als jij heel zeker bent van je mol en je denkt dat de meesten die mol ook serieus viseren, dan ga je die mol opeens behandelen als een goeie kandidaat in de hoop dat anderen gaan twijfelen...
Ik schrijf Jolien niet af, ik verdenk haar zelfs.
Gebruikersavatar

BeaVer19 apr 2020, 22:37

 1293  Uma
Ik heb het ook gezien, maar mijn tunnel is toch wel heeeeeel diep.
Gebruikersavatar

Paraceta19 apr 2020, 22:40

 717  Sven
@Beaver: wanneer zegt GDC ongeveer dat de Mol weet wat er in de koffers zit? Want ik heb even teruggekeken en heb er precies niks over gehoord.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23