Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

matthias.bouquet25 apr 2020, 15:40

 171
Klaartje schreef: Dus Christian maakt hier gewoon een enorme denkfout volgens mij.
Goed punt! In de drie gevallen is het wel een rare uitspraak als je hem letterlijk opvat, maar in het geval van Bart als mol toch het minst raar (bij Alina en Jolien zijn dan naast het geld 'de gelijke kansen' ook onmogelijk).
Ik denk dat hij ofwel ervan uitgaat en met zijn handgebaren ook soort van impliceert dat Bart liegt.
Of anders moeten we een klein beetje tussen de regels lezen en bedoeld hij meer dit:
'OK, Jolien grijs 1000 euro, Alina zwart 1000 euro, Christian rood 2000 euro, Bart blauw, heeft zogezegd een vrijstelling. Als jullie (wijst naar Alina en Jolien) informatie klopt, is geel de vrijstelling, en dan kunnen we nu perfect naar buiten lopen, mogelijks met gigantisch veel geld in de zak, maar in ieder geval wel de gelijke kansen.' Hij wijst naar Jolien en Alina omdat zij degenen zijn die de kans op de gelijke kansen kunnen verpesten, maar Bart niet.
Gebruikersavatar

elkemol25 apr 2020, 15:40

 654
Andy Lemmens schreef:3) door 1 en 2 weten we dat Jolien dus rood had bij de vuurwerk eliminatie(Enkel de pijlen van Jolien,Bart en Christian waren onbekend)
ik weet wel dat het een reactie is op Mattias, maar wil ook nog even mijn mening hierover geven.
Zelf ben ik niet zo bezig met het puzzelen en alle mogelijkheden opties te analyseren (al hou ik wel van puzzelen). Maar in dit spel baseer ik me op gedrag.
De reactie van Alina, toen in eerste instantie voor Jolien zou gekozen worden, interpreteerde ik als: sorry, ik denk ook dat jij rood hebt, en ik zou je ook graag langs mij in de finale hebben, maar het is een spel en nu kies ik voor mezelf want ik wil niet nog een ronde en dan afvallen. Ze zei ook letterlijk en oprecht sorry toen ze voor (tegen) Jolien stemde.
Ook het feit dat Jolien zich zo hard verzette tegen die algemene keuze en er alles aan deed om zich eruit te praten (wat goed gelukt is) bevestigt dat rode scherm voor Jolien (imo)

over de andere punten ga ik me nu niet verder uitspreken.

EDIT, ik had gemist dat het hier niet over de vuurwerkproef gaat...hoort in dat topic thuis
Gebruikersavatar

sdz199225 apr 2020, 15:46

 66
Ik denk net dat veel mensen Bart geschrapt hadden door die 10 200 euro + de manier waarop hij de held was bij de opdrachten in de eerste aflevering. Eerst in een recordtempo af die berg en vervolgens met zijn kajak de held zijn door heel wat mensen naar het eiland te brengen. Volgens mij verdenkt op dat moment net bijna niemand Bart. Ze zullen hem misschien allemaal in het oog houden, maar ik denk dat velen hem gewoon als een kandidaatwinnaar ziet die er alles voor over heeft. Het ideale profiel voor een mol uiteraard.
Gebruikersavatar

Andy Lemmens25 apr 2020, 15:51

 70  Bert
matthias.bouquet schreef:Ik denk zeker wel dat er aanwijzingen zijn dat Jolien en Alina al een hele tijd wat samen zaten op Bart
Even een hele grote aanwijzing dat Jolien nog niet zeker was/is van haar mol ➡️

Jolien beweert dat (Indien ze geen vrijstelling zou gehad hebben) ze vol voor Christian zou gaan.
Ik geloof dat wel,want Jolien reageert ook onmiddellijk dat Christian niet als laatste van de trein mag stappen.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet25 apr 2020, 15:51

 171
Andy Lemmens schreef: Indien Bart effectief de mol is zou hij toch tussenkomen om Jolien haar pijl niet af te schieten...anders geld in de pot.
Wie weet had Christian het rode scherm(verklaart misschien zijn verwarring in de tête à tête dat hij ergens van mol veranderde),switcht hij naar een andere mol(naar Alina).
In deze treinaflevering heeft Jolien de vrijstelling en dus gaat het tussen hem en Bart.
Christian voelt (weet misschien?) dat Bart Alina al langer verdenkt en dus de eliminatievragen eventueel beter gaat invullen.
Vandaar zijn reactie "Ik ben genaaid,let's face it".
Hij voelde misschien de bui hangen?
Laten we de vuurwerkproef niet bespreken in dit topic, zie matthias.bouquet @ Afl 5 - Opdracht 3: De eliminatie die voor vuurwerk zorgt en de daarop volgende berichten voor dat scenario.

En het tweede dat je zegt is ook waar, het zou een eventuele (maar naar mijn mening wel vrij zwakke) verklaring zijn voor Christians reactie zijn dat het 'risico' waar hij over spreekt is dat hij moet opboksen tegen Bart in plaats van tegen Jolien, van wie hij dan zou moeten weten dat die hemzelf nog voor een groot deel verdenkt, zoals ik in de post zelf al aanhaalde. 😉

Andy Lemmens schreef:Even een hele grote aanwijzing dat Jolien nog niet zeker was/is van haar mol ➡️
Jolien beweert dat (Indien ze geen vrijstelling zou gehad hebben) ze vol voor Christian zou gaan.
Ik geloof dat wel,want Jolien reageert ook onmiddellijk dat Christian niet als laatste van de trein mag stappen.
Ik wil niet zeggen dat Jolien enkel op Bart zat, maar misschien wel dat die andere persoon waar ze nog op spreidde samen met Christian Bart was.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet25 apr 2020, 17:03

 171
goldfinger schreef:- Christian neemt de rode koffer en maakt daarbij toch duidelijk de implicatie dat het hem niet uitmaakt wat er in Bart zijn koffer zit --> is het geld, dan is het winst, maar is het een vrijstelling, dan - en zo zei hij het toch? - "blijft het voor iedereen gelijk"

Wil hij daarmee zeggen dat hij vermoedt dat Bart de mol is en dat de kansen dan toch voor iedereen hetzelfde zijn?
Wow, sorry, ik merk nu pas dat iemand een heel eind terug dezelfde bemerking heeft gemaakt als ik nu. Dat verdient vermeld te worden. 🙂
Laatst gewijzigd door matthias.bouquet op 25 apr 2020, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 apr 2020, 17:08

 1690  Sven
En Jolien verprutst het, vandaar haar "sorry, oh, sorry" en het boze gezicht van Alina. De reactie van Christian dat hij genaaid is.
Gebruikersavatar

ex-molinator25 apr 2020, 17:11

 3483  Uma
matthias.bouquet schreef:Ik weet niet, is het jou ook niet opgevallen dat Jolien en Alina vaak heftig reageren wanneer Bart iets niet goed doet en daar dan geregeld tegen ingaan of zijn taak gewoon overnemen?
Het is een redenering die kan kloppen echter als Jolien niet de Mol is en Bart verdenkt dan is het toch niet bijster intelligent om dat zo duidelijk te maken waar anderen bij zijn.

Het probleem bij al deze redeneringen is dat er aannames zijn qua begin situatie en dat we een redenering opbouwen op basis van wat we verwachten van een kandidaat in functie van impulsiviteit of logisch handelen, al of niet in functie van maximalisering van opbrengst of van geen informatie prijsgeven aan anderen (als kandidaat zijn beide wellicht een doelstelling).
Gebruikersavatar

matthias.bouquet25 apr 2020, 17:25

 171
ex-molinator schreef:Het is een redenering die kan kloppen echter als Jolien niet de Mol is en Bart verdenkt dan is het toch niet bijster intelligent om dat zo duidelijk te maken waar anderen bij zijn.

Het probleem bij al deze redeneringen is dat er aannames zijn qua begin situatie en dat we een redenering opbouwen op basis van wat we verwachten van een kandidaat in functie van impulsiviteit of logisch handelen, al of niet in functie van maximalisering van opbrengst of van geen informatie prijsgeven aan anderen (als kandidaat zijn beide wellicht een doelstelling).
Ik dacht in het begin ook dat het er misschien wat te vingerdik op zou liggen dat Jolien en Alina op Bart zouden zitten (zouden ze dat zo duidelijk maken?), maar ik denk dat Jolien en in mindere mate Alina dan toch redelijk impulsief zijn, en dat Jolien, maar vooral ook Alina (hier verschillen we dan van mening 😉 ) zich hard inzetten voor de groepspot en wel openlijk tegen Bart durven in te gaan om de opdracht te doen slagen.
Gebruikersavatar

OMEGA25 apr 2020, 20:08

 7
Andy Lemmens schreef:Morgen finale dus tijd om u terug naar die 1% te duwen die denkt :"Jolien is niet de mol".
1) Ik baseer mij niet graag op fragmenten waar ze 1,5u hebben verkort tot 10 min. Geeft een heel vertekend beeld en de makers kunnen hiermee doen wat ze willen. Het enige dat ik daarvan zeker weet is dat Christian het toestel ontdekt en Alina de GSM. Tzijn ook Alina en Christian die zich bezig houden met de pincode.
Kortom, ik denk dat we de echte molacties in deze proef gewoon niet te zien kregen. Wie weet hing de caloriemeter slecht of whatever?

2) Ik denk dat het redelijk duidelijk was dat niemand tegen de olympische kampioenen kon winnen. Zelfs met de beste wil van de wereld. Enkel door de joker bij de juiste proeven te plaatsen konden ze 5m verdienen. Als Jolien als mol echt tweemaal een voetfout ging maken, ging het zeer hard opvallen.
En zelfs met 5m voorsprong was er niemand van de kandidaten in staat om Salim te verslaan. Die gast speelt voetbal en is de sportiefste van alle kandidaten. De mol had niets moeten doen, want Salim ging in elk scenario winnen met het lopen.
Ik had als mol zelf me ook niet bij het lopen gezet, het had toch geen zin en kon me enkel verdacht maken.

Ik denk trouwens dat de kans mij uit de Molientunnel trekken even klein is als de kans om jou uit de Alinatunnel te trekken 😃
Gebruikersavatar

Andy Lemmens25 apr 2020, 20:13

 70  Bert
OMEGA schreef:
1) Ik baseer mij niet graag op fragmenten waar ze 1,5u hebben verkort tot 10 min. Geeft een heel vertekend beeld en de makers kunnen hiermee doen wat ze willen. Het enige dat ik daarvan zeker weet is dat Christian het toestel ontdekt en Alina de GSM. Tzijn ook Alina en Christian die zich bezig houden met de pincode.
Kortom, ik denk dat we de echte molacties in deze proef gewoon niet te zien kregen. Wie weet hing de caloriemeter slecht of whatever?

2) Ik denk dat het redelijk duidelijk was dat niemand tegen de olympische kampioenen kon winnen. Zelfs met de beste wil van de wereld. Enkel door de joker bij de juiste proeven te plaatsen konden ze 5m verdienen. Als Jolien als mol echt tweemaal een voetfout ging maken, ging het zeer hard opvallen.
En zelfs met 5m voorsprong was er niemand van de kandidaten in staat om Salim te verslaan. Die gast speelt voetbal en is de sportiefste van alle kandidaten. De mol had niets moeten doen, want Salim ging in elk scenario winnen met het lopen.
Ik had als mol zelf me ook niet bij het lopen gezet, het had toch geen zin en kon me enkel verdacht maken.

Ik denk trouwens dat de kans mij uit de Molientunnel trekken even klein is als de kans om jou uit de Alinatunnel te trekken 😃
Haha wat dat laatste betreft geef ik u 100%
gelijk :mrgreen:

Ik zou ook niet kunnen zeggen van "Daar heeft Alina een antimol actie gedaan".Behalve bij het luiden van de bel maar daar werd ze dan ook met man en macht omhoog gestoken 😉
Dat kan ik wel van Bart en Jolien.
We zullen het zien morgen want voor hetzelfde geld zit ik er volledig naast 😎
Gebruikersavatar

corné.scheel26 apr 2020, 18:32

 27
ik sta nog steeds volledig achter mijn post van 14:00 op pagina 18. mocht iemand die nog willen proberen te ontkrachten zo voor de finale zou ik dat top vinden 🙂
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23