Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2020, 23:44

 2245  Uma
Ze zei in haar introductiefilmpje dat ze nooit zou durven bunjeejumpen, maar "als die proef zich zou aandienen, dat ze het misschien wel zou doen". Maar je zag toch op die brug dat ze het echt heel benauwd had. En toch heeft ze zich durven laten vallen. Toch sterk hoor, want vooraf kan je zeggen wat je wil. Op het moment dat je daar boven op die brug staat... Ik zie het mezelf niet doen, want ik ben in zo'n situatie echt bang dat het fout gaat.

Andy Lemmens schreef:Van de hoogtevrees bij Jolien had ik nochtans niks gemerkt toen ze uit het vliegtuig sprong op 4000meter hoogte.
Gebruikersavatar

Cedric27 apr 2020, 00:13

 2834  Uma
Andy Lemmens schreef:Van de hoogtevrees bij Jolien had ik nochtans niks gemerkt toen ze uit het vliegtuig sprong op 4000meter hoogte.
Een bungeesprong kan je echt totaaaaaaaal niet vergelijken met een parachutesprong. Ik heb zelf hoogtevrees, heb beide gedaan en spreek dus uit ervaring. De bungeesprong (van 60m hoogte) is het meest beangstigende wat ik ooit heb gedaan en ik betwijfel of ik het ooit opnieuw zou doen. Maar de skydive (14000 voet of 4.5km hoogte) wil ik meteen opnieuw doen, geen enkel probleem.
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!27 apr 2020, 01:27

 60
sdz1992 schreef:De makers van het programma mogen héél blij zijn dat Bart de finale gehaald heeft. Een perfecte schaduwmol die voor prachtige tv zorgt. Eerlijk, zonder hem zou het toch een heel wat flauwer seizoen geweest zijn denk ik.
Ze hebben hem ook gekozen als kandidaat van dit seizoen, hé. Altijd goede screenings waar ze dan gewone kandidaten als Lloyd, Axel, Bahador, Bas, Christian, Jolien, Cathy en Bart in vinden en waarvan ze weten dat deze 8 mensen zijn, die er vol voor gaan. Sommige zullen ze wel kunnen inschatten denk ik, dat die ver zouden kunnen geraken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2020, 08:39

 8153
Ik heb je, mol! schreef:gewone kandidaten als Lloyd, Axel, Bahador, Bas, Christian, Jolien, Cathy en Bart
Dat zijn toch geen gewone kandidaten! Dat zijn toppers die de hele reeks dragen en maken! Zonder hen was het toch een veel bravere bedoening geweest. En voeg er gerust Hanne, Bruno Argentinië, Sam, Robin, Bertrand, Pascale, Joke, Pieter, Joeri, Kaat en Bruno Vietnam aan toe!
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!27 apr 2020, 11:05

 60
@chicawah.jansen

Uiteraard zijn dit geen gewone kandidaten in onze ogen, echter degene die zorgen voor de selectieprocedure bekijkt iedereen als gewone kandidaten en wie bij ons in de smaak zal vallen. Het is dankzij de kandidaten hun karakter zelf uiteraard, maar dit werd ook zo ingeschat door de mensen die de screenings doen.
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!27 apr 2020, 15:16

 60
EDIT: Uiteraard wordt er ook gekeken naar hoe ver de kandidaten zouden geraken. Zoiets wordt volgens mij wel voorspeld vooraleer De Mol begint.
Gebruikersavatar

julieke.vdw27 apr 2020, 15:30

 106  Uma
IkBenDeMol schreef:Jolien was hier precies echt nog aan het mollen om Bart te doen twijfelen ofzo.

De woorden niet goed verstaan, op haar gemakje wat naast schieten, dan de nonchalante 'ah jammer' als het niet lukt. 😲
Misschien wou ze hem wel een koekje van eigen deeg geven, aangezien hij haar die laatste dag ook nog steeds subtiel om de tuin probeerde te leiden.

Ik vond deze proef ge-niaal! Moest ik Bart of Jolien geweest zijn, zou ik toch overwogen hebben om tijdens het vallen 'ik ben de mol' te schreeuwen. Vier woorden en nog eens lekker veel twijfel zwaaien! 😃 Maar ik denk dat ze eerder bezig waren met de afgrond, en hun hoofd koel proberen te houden natuurlijk. 😉
Gebruikersavatar

joeri.michiels27 apr 2020, 19:28

 176  Sven
Zou het toevallig zijn dat Alina moest roepen: "Jij bent mijn winnaar"? Eigenlijk roept ze dat ze de mol is.

Wat die toppers uit dit en vorige seizoenen betreft: het lijkt me zalig om eens al die toppers samen een nieuw seizoen te laten beginnen. Maar dan zijn 10 kandidaten wat weinig of men moest telkens de winnaar en mol van de vorige seizoenen kiezen, maar zo mis je ook bepaalde kandidaten.
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2020, 13:27

 2245  Uma
Bij deze aankondiging van GDC kon de Mol toch even haar lach niet inhouden. En ze kijkt ook weer naar beneden, ons Molletje 🙂

Afbeelding

Het moet zijn dat het de laatste aflevering was, maar stel dat zoiets haar overkomt ergens bij de aankondiging van een opdracht in het begin van de serie, dan krijgen we dat gegarandeerd nooit in beeld.
Gebruikersavatar

JBB28 apr 2020, 14:36

 439  Uma
Wat ik niet helemaal mee kreeg: als Alina de bordjes met woorden van een andere kandidaat raakte, dan kon daar geen geld op verdiend worden? (op zich mooi gemold dan)
Cedric schreef:Wat een psychologisch gruwelijke proef was dit trouwens.
Dan hang je daar, wat zelfs zonder hoogtevrees een beetje een beangstigend moment moet zijn, en dan krijg je nog zo'n emotionele beelden te zien...
Ik kreeg er zelf duizend-en-een emoties door. Stress door het gegeven van de bungeesprong, tranen in de ogen van de emoties bij Bart, ...
Ja echt, ik dacht bij deze proef: de programmamaker die dit heeft bedacht is toch een heel klein beetje ziek in zijn/haar hoofd 😂 "ja laten we de kandidaten achterover leunen aan een touw en dan loslaten om te bungee springen.. ah wacht, en dat terwijl ze na bijna 3 weken een emotionele boodschap te zien krijgen van het thuis front" 😲
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2020, 15:06

 2245  Uma
Het is zoals je zegt, JBB, als Alina een bordje met een woord uit een andere uitspraak wegschiet dan uit de uitspraak van de persoon die op dat moment aan het bungeetouw hangt, is dat eigenlijk 500 euro weggemold.

Want per juist woord is het 250 euro. De schutter heeft maar vier kogels om de vier juiste woorden uit de uitspraak van diegene die aan het touw hangt weg te schieten.

Als Alina dan als eerste schutter een woord (winnaar) wegschiet dat uit de uitspraak komt die haar eigen moeder tegen haar doet nadien, dan molt ze dus 250 euro weg op dat moment en ook de 250 euro die Jolien zou moeten wegschieten met het woord 'winnaar', als Alina aan het touw hangt te bengelen en Bart die uitspraak moet doorgeven aan Jolien.

Met 1 verkeerd plaatje weg te schieten vermijdt Alina dat die 500 euro kan verdiend worden. Het was dus ook handig dat ze als Mol zich heeft weten te manoeuvreren in de positie van de eerste schutter, want dan zijn er nog veel "verkeerde" plaatjes die ze kan raken.
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!28 apr 2020, 15:24

 60
Andy Lemmens schreef:Van de hoogtevrees bij Jolien had ik nochtans niks gemerkt toen ze uit het vliegtuig sprong op 4000meter hoogte.
Dat was van nog hoger, klopt. Al had ze hier wel iemand bij haar en bij het springen in deze proef, moest ze alleen springen.