Voor mij is de mol heel makkelijk herkenbaar, namelijk het kan iedereen zijn.
Kan iemand met een strategisch profiel zijn, kan iemand zijn die er altijd vol voor lijkt te gaan, ...
Ik denk dat de redactie moet zoeken achter een cocktail van eigenschappen die werkt. Maar kunnen veel verschillende cocktails zijn doe werken. Iemand die strategisch en kalm speelt, die voornamelijk voor eigen succes lijkt te gaan, een vlotte babbelaar die wel perfect weet wat die zegt (als flapuit overkomen), ...
Er is gewoon geen standaard recept voor.
@JBB
Ik denk niet dat het persé iemand moet zijn waarbij je een vibe krijgt van wat wil die nu eigenlijk. Lijkt me zelf beter te zijn dat de mol doorheen het hele seizoen voorkomt als een bepaald type kandidaat, slechts 1 type op zich geplakt krijgt.
En het voorbeeld dat je aanhaalt van Elisabet, dat is nu net iets dat je als mol moet proberen vermijden, uit je rol vallen.
Hier was het dan wel buiten het zicht van de kandidaten en dan mag dat wel eens. Het kon er namelijk uit gemonteerd worden. Want er zijn altijd wel meerdere van die momentjes waar de mol buiten het zicht van de kandidaten eens naar de camera knipoogt ofzo, altijd leuk in de reveal trouwens

Maar het zijn inderdaad dingen waarop je moet letten als mollenjager.
Maar eigenlijk vond ik dit een nutteloos topic

Want voor mij is het gewoon niet uit te maken wat belangrijk is voor de selectie van de mol, er zijn gewoon meerdere goede combinaties mogelijk.