Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Cedric08 mar 2021, 11:30

2834  Uma
Zalig zeg. Eerst Joeri en nu Elisabet. De Viëtnammers tekenen present!

Ik vraag me ook vooral af of er in die 20 kandidaten nu 1 Mol of 2 Mollen zitten... Twee Mollen lijkt me toch gevaarlijk, in het kader van geheimhouding. Je zal maar iemand hebben die volledig gebrieft is over alles wat er zal gebeuren, inclusief over hoe te mollen, maar die dan toch níet mee mag en dan gefrustreerd raakt op sociale media en zo.. Dat risico kunnen ze niet nemen.
Tenzij natuurlijk dat men het aanpakt zoals in de Vietnameditie en officieel nog geen Mol heeft gekozen..

Ofwel is het ook gewoon zo dat die selectie van 10 kandidaten (te kiezen uit 20 Mollen) heeft plaatsgevonden pakweg een maand voor vertrek..
We gaan er hier allemaal van uit dat die eerste opdracht (20 kandidaten, 10 te selecteren) de start van het Molavontuur is, maar misschien is dat helemaal niet zo en was dit een tijdje vooraf, waardoor eerst 10 kandidaten werden geselecteerd en daarna in de weken voorafgaand aan vertrek de Mol nog kon gebrieft worden..

Erg benieuwd in elk geval! Zondag weten we meer 😃

Elisabet Haesevoets08 mar 2021, 12:02

De Mol  52  Uma
geheimhouding is geen probleem hoor, zijn andere trucks voor 😀
ze hebben denk ik altijd een reserve achter de hand voor stel int laatste geval de mol niet mee kan door familiale omstandigheden/ziekte. Dus ik zie geen reden waarom ze geen 2 mollen kunnen voorbereiden en er dan maar 1tje mee mag 🤡
hoe dan ook, spannend!

ex-molinator08 mar 2021, 12:12

3483  Uma
Ik zie het al aankomen: al van in het begin zit ik op de juiste mol ...
er die vliegt er toch wel uit zeker in de eerste aflevering 🤷🏻‍♂️

Poirot08 mar 2021, 12:50

299
Denken jullie dat er ter plekke een mol gekozen wordt of dat er zoals vanouds al een mol gekozen is?

De Basserode08 mar 2021, 14:19

7
Er beginnen 20 kandidaten. Elke aflevering valt er 1 kandidaat af. Na 10 volledige afleveringen weten we eindelijk wie de échte kandidaten zijn van De Mol 2021 deel 2. 🥳

Ik vermoed dat de begingroep wat groter is gehouden, zodat men positief geteste kandidaten thuis kan laten voordat ze in een 'bubbel' gaan filmen. Dat verklaart ook de maskers. Met een beetje creativiteit wordt dit onderdeel van het spel, de mystiek en de marketing.

JBB08 mar 2021, 14:28

439  Uma
Poirot schreef: ↑08 mar 2021, 12:50 Denken jullie dat er ter plekke een mol gekozen wordt of dat er zoals vanouds al een mol gekozen is?
Ik vind wat Elisabet hier op de vorige pagina gepost heeft nog het meest waarschijnlijke: 20 kandidaten, 10 plaatsen, en de eerste opdracht is een selectie om te bepalen wie mee mag. Maar er is slechts 1 mol, die al gekozen en voorbereid is, en die al genoeg voorkennis heeft om zijn/haar plaats te garanderen.

Zo een maïsveld, dat is neig omdat het een soort natuurlijk doolhof is: je loopt daar door en raakt gedesoriënteerd. Stel dat de kandidaten daarin iets moeten zoeken, dan kan je de mol gerust voorbereiden en zeggen: daar ligt het. Als dat maïsveld in België ligt, kan je daar zelfs al met de mol zelf eens naartoe gaan op voorhand.

Maar bon, genoeg speculatie, laat dat seizoen gewoon beginnen!

Poirot08 mar 2021, 14:53

299
Ik zie ook wel potentie in die theorie. Maar je hebt gelijk, we zullen het vanzelf zien!

Taupe07709 mar 2021, 11:36

767  Yens
Elisabet Haesevoets schreef: ↑08 mar 2021, 12:02 geheimhouding is geen probleem hoor, zijn andere trucks voor 😀
ze hebben denk ik altijd een reserve achter de hand voor stel int laatste geval de mol niet mee kan door familiale omstandigheden/ziekte. Dus ik zie geen reden waarom ze geen 2 mollen kunnen voorbereiden en er dan maar 1tje mee mag 🤡
hoe dan ook, spannend!
Spannend, zeker!
Maar ik heb mijn twijfels over scenario met een backup mol. Tenzij deze gewoon aangeduid is als backup en totaal geen voorkennis heeft en dus mocht deze toch moeten meedoen, even veel voorbereiding had als jij 😎
Als die "backup" of tweede mol weet wat er gaat gebeuren in opdracht 1 en wat beste methode is om te saboteren dan gaat deze vrij snel door hebben wie de mol is en ik kan me niet inbeelden dat ze dergelijk risico willen nemen.
Ik denk zoals supra vermeld dat het wel eens kan zijn ipv "er is nog geen mol gekozen" ... "er is nog geen groep gekozen" of zoiets.

Hoe dan ook leuk je bijdrage te lezen, geeft ons meer inzicht. Maar ben benieuwd straks naar jouw mol want ik heb de indruk dat de mollen goed zijn in saboteren maar minder goed in hun opvolgers te ontdekken 😇

molsels09 mar 2021, 19:40

8
Volgens mij zijn er wel twee mollen, en moeten ze net als de andere kandidaten, strijden voor hun plaats in de eerste aflevering. Echter, deze twee mollen zijn enkel gebrieft over de eerste aflevering, en ze weten dus van elkaar dat ze mol zijn.

De eerste aflevering is veel vroeger opgenomen dan de andere afleveringen. Dit is omdat ze zo de finale mol, die dus zijn plaats verzekerd heeft in de eerste aflevering, in de tijd daartussen nog volledig kunnen voorbereiden op de rest van de afleveringen.

bart.rat09 mar 2021, 22:07

18  Sven
Maar wie zegt er dat er 20 kandidaten zijn. Misschien zijn er maar 10, maar de afvallers kunnen terug komen in het spel. Eenmaal ze uit het spel vliegen, kunnen ze nog altijd terugkomen door het oranje scherm. In dit verhaal zou het oranje scherm betekenen dat er een kandidaat afvalt, maar vervangen wordt door een kandidaar die al vroeger is afgevallen.

Mollenjager-DT09 mar 2021, 23:07

767  Yens
@bart.rat Ik denk dat we vrij zeker zijn van 2 kandidatengroepen na de teaser die vorige week verscheen. Gilles De Coster zegt letterlijk dat het nog de vraag is of het de groep van 10 kandidaten is die achter hem staat, waarna er een nieuwe groep van 10 kandidaten in beeld verschijnt.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24