Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

mjohlan27 mar 2021, 11:09

328  Yens
Vermoljoen schreef: ↑27 mar 2021, 00:06 Het wordt nochtans elk jaar opnieuw heel duidelijk gemaakt: de Mol is een saboteur die er alles moet aan doen om opdrachten zo ongemerkt mogelijk te saboteren en te vermijden dat er geld in de pot komt.
....
@Vermoljoen Terecht en daar ga je me in algemene context niet veel over horen tegenargumenteren.
Voor de aangekaarde theorie lag mijn klemtoon in het bijzonder op "Is de mol altijd verplicht?" (ik had het beter in bold gezet 🙂).
In het specifieke geval dat mol zich in linie 3 zou bevinden, ben ik van mening dat hij gezien het grote aantal DP-ers voor de optie "zelfbehoud" zou hebben gekozen (m.a.w. knallen à volonté) en niet aan effectief mollen zou denken.
Het zich louter en alleen concentreren op 1 persoon was mijn inziens hier geen optie (al heeft @Addow wel een zeer mooie theorie aangaande een "handschoen-allergische" kandidaat. 😍)

Ik wil hier niet langer veel offtopic gaan, maar indien de productie het eerlijk wil spelen voor iedereen dan had de mol geen specifieke voorkennis aangaande de "persoon" DP-mol, m.a.w. de enige van 20 met een persoonlijk voordeel.

Waar hij/zij/x ook stond als de mol, hij had 10% risico om zijn plek te verliezen en aanzienlijke kans geld uit de pot te spelen door minimale inzet.
Statistisch stegen zijn/haar/x kansen met het aantal DP-ers die wel de linie 3 bereikten.

En wat is toch dat probleem bij sommigen dat de DP-mol het niet mocht halen of de initiële mol zou moeten vertrekken?
Een piste die productioneel zeker overwogen werd, op zich het spel nog intrigerender zou maken en zowieso geld uit de pot zou halen. Dit dan op de conto van de voorbereide mol vestimentair uitgedost door Sander Bos. 😉

tim.dhuyvetter28 mar 2021, 19:12

3
Afbeelding

Dit is een foto van mijn tv, dus niet zo scherp. Uit de beelden die bij deze foto horen en de combinatie van de beelden af te spiegelen tegen het perspectief van deze foto weten we zeker dat GDC de rechtse man op de foto is. Uit de beelden en tekst van GDC vooraf kan je filteren dat de bovenstaande mol de standaard-mol is en de onderste mol op de foto de DP-mol. Als je dan de breedte van het lichaam bekijkt / meet (heb met een lat op mijn tv gemeten), zie je duidelijk dat de bovenste mol een postuur heeft dit 15% tot 20% breder is dan die van GDC. De onderste mol heeft een postuur die wat smaller is dan die van GDC. Wie heeft het breedste postuur van de standaard kandidaten? Juist, Philip.

Jansen28 mar 2021, 19:18

3423  Yens
De tegenmol lijkt me een petje met de klep naar achter te dragen. Uit dit beeld lijkt me dat niet Noah te zijn.

chicawah.janssen28 mar 2021, 19:37

8153
Mja. Toch kan ik moeilijk geloven dat beide mollen elkaar open en bloot gezien hebben (indien wel, dan loopt er nu ergens iemand rond die met zekerheid weet wie de mol is). Misschien droeg dat "brede postuur" wel een soort pij of cape die zijn/haar werkelijke omvang verborg. Misschien stond hij/zij onder die vermomming wel op een of ander verhoogje.
Ze willen toch niet dat iedereen door dit filmpje al weet wie de mol is? Het zou mij echt niet verbazen dat ze ons op het verkeerde been willen zetten door van de mol een grote, brede figuur te maken. Wel vreemd vind ik dat ze dit niet ook gedaan hebben met de DPmol.

foxhunter01 apr 2021, 19:56

100  Sven
De bovenste is een DP'er.
De onderste de 1e mol.

julie.vantilt01 apr 2021, 20:45

131
@foxhunter waaruit leid je dat af, als ik vragen mag?

Het fragment net ervoor zien we namelijk de mol aan de rechterkant van gilles staan en de tegenmol aan de linkerkant van gilles.

Jouw theorie staat daar een beetje haaks op, of heb je iets gezien wat ik over het hoofd zag?

foxhunter01 apr 2021, 22:07

100  Sven
Op mijn telefoon inzoomen, licht op maximaal, dan zie je de helm bij de bovenste. Zwarte bol met glimmende lichtvlek. Wij nemen snel aan dat het mol 1 is die naar de open plek toe loopt en door Gilles mol genoemd wordt, maar ik denk dat dat mol 2 is en dus is mol 2 ook echt als mol genoemd door Gilles. De aanname dat we mol 1 zagen lopen deed ik in eerste instantie ook, lijkt logisch.