Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Klaartje25 apr 2021, 13:04

2245  Uma
Mijn aanvoelen is al een paar seizoenen: diegene die nauwelijks of niet genoemd wordt in de verdenkingen die de makers ons laten zien, is hoogstwaarschijnlijk de Mol.

Simpele conclusie uit de goede samenvatting van @Jay-Lo hierboven: Lennart wordt door niemand als verdacht beschouwd, hij wordt ook maar één keer vernoemd, dan nog in ontkennende wijs door Annelotte, die in hem niet de Mol ziet...

Conclusie op basis hiervan: Lennart is de Mol.

Jansen25 apr 2021, 13:58

3423  Yens
Jay-Lo schreef: ↑25 apr 2021, 12:51 Van Samina weten we alleen dat ze Annelotte verdacht, ze zegt dat de hond Annelotte kent, wie de 2de is weten we niet.
Die tweede zou wel eens Lennart kunnen zijn...
Zie dit filmpje op GoPlay:
https://www.goplay.be/video/de-mol/lenn ... en-kunstje

julie.vantilt25 apr 2021, 15:07

131
@Klaartje
Ik snap je redenering , maar de kans dat de mol na aflevering 5 nog geen enkele keer genoemd werd door een medekandidaat als mogelijke mol is quasi nihil. Als we kijken naar vorige seizoenen popte de naam van de mol toch al eerder op, soms zelfs vanaf aflevering 1 (cfr Davey op Eline).

Wieisdemoule25 apr 2021, 16:25

19
Philip gaat constant de confrontatie aan met Jasmien tijdens de proeven (jongedame), tegen zijn vrouw zegt hij dat hij weet wie de mol is en hij is zelfs zo zeker dat hij de groep na de eliminatie durft te verklappen dat hij voor de pasvragen gegaan is. Is Philip zo zeker omdat hij all-in op Jasmien gaat en steeds groene schermen krijgt?

Skaeg25 apr 2021, 17:35

108
Ofwel bluft hij gewoon, ofwel zien we hem in de finale he. Als je al sinds het begin op de juiste zit, is't zoveel gemakkelijker u te concentreren om informatie te verzamelen van maar één persoon.

foxhunter25 apr 2021, 18:24

100  Sven
Idee na afl. 5 hoe de verdenkingen liggen:
Sven weet dat Lennart het is sinds het maisveld, maar noemt Philip. (Annelotte benoemt bij de bom dat Sven zekerder is van zijn zaak. )
Annelotte verdenkt die twee die niks doen: Sven en Philip en die veel over voetbal praten, maar er niks van bakken met het voetbal: met name Sven en minder Lennart.(Lennart is niet grote moneypick.)
Jasmien verdenkt met name Sven. Dat zie je bij de worsten als Sven aan het uitleggen is dat hij de tafel professioneel neer zal zetten en bij de uitslag van de puzzel, die blik richting Sven.
Philip verdenkt denk ik Jasmien en een beetje Sven en een beetje Annelotte. Hij zegt extreem te stemmen, maar zal toch iets voorzichtiger zijn dan in de bunker.
Lennart verdenkt wie hem uitkomt. (Samina, Sven)

Sven doet redelijk wat nepmolacties, maar verdient ook wel eens geld. Hij is zeker van zijn zaak en dat verklaart de reactie van het bezoek.

julie.vantilt25 apr 2021, 23:57

131
@foxhunter waarom denk je dat Sven Lennart verdenkt? Dat heb ik precies over het hoofd gezien.

foxhunter26 apr 2021, 09:44

100  Sven
Lennart stond in het maisveld de hele tijd rustig met zijn handen in zijn zakken. De rest was iets nerveuzer.
Op het moment dat Lennart in de auto stapt en Sven knuffelt zegt hij tegen Sven: o ja je houdt niet van knuffelen. En Sven schiet in de lach.
Maar hoe wist Lennart dat van dat knuffelen? Ja normaal nemen ze afscheid bij een executie, maar bij de executie met 5 vragen is dat maar de vraag. Het is geen normale executie en ze stonden onder tijdsdruk door de regen.
Bij aankomst in het hotel in Sankt Goar zegt Lennart Skol met een biertje in zijn hand en Sven zegt mol. skol/mol
En daarna zie je Sven meteen met zijn nepmol gedrag beginnen, brengt weinig geld in de pot, maar bij het fietsen dan weer wel, als ze even apart zijn van de groep. Wat mij betreft verklaart de constructie "Lennart en mol en Sven die hem vanaf dag 1 zwaar verdenkt" heel veel wat er in aflevering 1 t/m 5 is gebeurd. En Sven noemt zichzelf een Witse he. Ook bij het bezoek zie je de verbaasde reactie van de vriendin van Sven: zit jij er nog in? Maar dan moet je de mol wel zijn. Ik denk dat de optie Sven weet wie de mol is ook prima past hoe hij in het spel staat.
Zondag aflevering 1 t/m 5 helemaal teruggekeken met dit idee en steeds bevestiging gevonden.

Cadfael26 apr 2021, 11:16

229  Uma
Zouden de 3 overblijvende kandidaten denken te weten wie de mol is? Of zit er minstens nog 1 naast?
Ik denk dat de kandidaten bijlange nog niet zeker zijn en er nog minstens 1 iemand fout zit.
Wie verdenkt wie?

Skaeg26 apr 2021, 11:20

108
Dat weet je amper, omdat zelfs al kijk je naar de filmpjes van voor de eliminatie: Die mening kan per aflevering veranderen.

en als iemand als Annelotte zegt 'ik verdenk Lennart niet, maar de grote money pig is hij niet' dan kan het best zijn dat ze nog aan't spreiden is op pakweg Sven én Lennart. Er blijft daar 'ruimte' voor risico over zolang een andere kandidaat full gaat op de verkeerde persoon, dan zal spreiding niet persé afgestraft worden zolang je een deel van de eieren in't juiste mandje legt. Jasmien vb. kon nu een score van 2/20 gehad hebben door op de foute persoon te zitten, en Annelotte 7/20.

Ook bij Philip zag je dat hij nog naar 2 dossiers aan't kijken was. Er is geen reden om dat te doen als je op één kandidaat al full bent gegaan.
Ofwel was dit dus voor de show als mol. Want da's een bevestiging dat hij ook de vorige keer aan't bluffen was toen hij zei dat hij zo goed als op één kandidaat aan't mikken was (hemzelf?). De andere kandidaten die dat deden en fout zaten, vlogen er direct uit.

julie.vantilt26 apr 2021, 13:40

131
Wat mij nog een beetje dwars zit is dat Philip niet echt consistent is in zijn verdenkingen. Het ene moment zegt hij dat hij all-in is gegaan op 1 persoon (Jasmien?) en het andere is hij zogezegd alles terug aan het heroverwegen. Ik vond dat persoonlijk heel vreemd, ook omdat hij tegen zijn vrouw zegt dat hij weet wie de mol is.

EDIT: ik zie nu dat jij het ook al vermeldde, @Skaeg . Dat doet me Philip toch nog niet helemaal uitsluiten.

Annelotte wel, die wordt vertrouwd door de hele groep.
Wat mij betreft is de mol dus zeker een man dit jaar.

SherlockMolmes26 apr 2021, 13:56

57
Philip is sowieso niet consistent in zijn uitspraken.
Tegen de groep zegt hij dat hij al bijna alle informatie heeft over 1/2 personen. En toch kijkt hij in die dossiers 🤡
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12