Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

martin.janssen16 mar 2021, 11:54

 178
Stel dat ze inderdaad een 10 tegen 10 wedstrijdje zouden spelen en dat de 10 winnaars door gaan. Stel ook dat de Daft Punk groep zou winnen. Dan is dit niet alleen zeer onrechtvaardig voor de 10 geselecteerden, het seizoen zal sub-optimaal zijn, want de 10 geselecteerden waren niet voor niets geselecteerd. En dan heb ik het niet alleen over de kandidaten afzonderlijk, maar ook over de mix, wat misschien nog wel belangrijker is. Dan zou die Daft Punk groep het niet alleen net niet gehaald moeten hebben, maar ook nog eens geselecteerd moeten zijn op het feit dat ze goed bij elkaar passen.

Ik veronderstel dat ze bij de selectie eerst kijken wie het meest geschikt zijn om mee te doen. Dan hou je een top zoveel over. Hieruit kies je dan 10 kandidaten die hoog genoteerd zijn en samen een goede groep vormen. Het zou dan wel heel toevallig zijn als degenen die het net niet gehaald hebben ook samen een goed groep vormen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2021, 14:31

 3483  Uma
martin.janssen schreef:Ik veronderstel dat ze bij de selectie eerst kijken wie het meest geschikt zijn om mee te doen. Dan hou je een top zoveel over. Hieruit kies je dan 10 kandidaten die hoog genoteerd zijn en samen een goede groep vormen. Het zou dan wel heel toevallig zijn als degenen die het net niet gehaald hebben ook samen een goed groep vormen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Veronderstellen dat in dergelijk geval het Team van De Mol daar geen rekening mee zou houden lijkt me niet erg realistisch.
Gezien de corona perikelen zullen ze zeker en vast een paar reserves gehad hebben voor het geval iemand op het allerlaatste moment toch moest afhaken en die reserves zullen ook wel gescreend zijn op hoe ze in de groep zouden passen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen16 mar 2021, 16:41

 2354  Uma
Ik ben er redelijk zeker van dat de 10 geselecteerde kandidaten een serieus voordeel zullen krijgen ten opzichte van de andere groep. De anderen gaan echt moeite moeten doen om een plekje te kunnen bemachtigen en zullen deze echt niet zomaar krijgen. Ze hebben ook niet voor niets een aflevering opgenomen waarin deze 10 kandidaten werden voorgesteld. Ik denk dat er zeker niet meer dan 3 kandidaten zullen vervangen worden.
Gebruikersavatar

martin.janssen16 mar 2021, 20:32

 178
chicawah.janssen schreef: 16 mar 2021, 08:56 @JBB ik vond de manier waarop de kandidaten in die hokjes stonden ook meteen raar. Waarom assymetrisch, waarom die extra hokjes die leeg bleven? Dat kan geen toeval zijn, daar moét iets achter zitten!

@Klaartje ik ben blij dat er toch nóg iemand is die mindfuck een vulgair woord vind. Ik gebruik het nooit, net als f*ck (you) e.d.

@_T_ Ik vind je redenering wel iets hebben, maar omgebuigd??? 🤔
Mee eens. Er zijn precies 2 plekken om de vingerafdruk van de mol te bedekken:
Afbeelding
Gebruikersavatar

mjohlan16 mar 2021, 20:43

 328  Yens
Ik volg de gedachtegang van meer mensen hier zoals o.a. Masterveecee .
De Daft Punkers mogen hun frustratie/ontgoocheling van "net niet verkozen zijn" eens goed afreageren als een soort van troostprijs.
Dat ze eventueel nog als extra geld uit een lege pot kunnen halen is louter bijkomstig en misschien een beetje minder leuk voor de latere winnaar van deze reeks.
En ja, in analogie met Hans in het verleden, mag er misschien ééntje extra of ter vervanging mee.
Maar toch niet meer, want dat kan je niet maken ten opzichte van de 10 gekozen kandidaten.
In de trailerclip hoor je ook duidelijk "Verliest er iemand nog zijn plek? Of starten ze samen". Doet me niet bepaald aan iets meervoudig denken.
Door de algemene Covid-beperkingen en dito ris!co's vermoed ik dat de Daft Punkers de 1 op 1 back up-kandidaat of next best choice waren/zijn voor de "verkorenen".
Vergeet niet dat de kandidaten voorafgaandelijk samen in quarantaine zijn gegaan.
En indien er iemand zou moeten afhaken van de "verkorenen" ten gevolge van Covid-perikelen, zou het integreren van zijn back up Daft Punker (quasi doublure aan persoonlijkheid) het best beheerbare zijn voor de productie incl. De Mol.
Als GDC al in een aparte bubbel zat t.o.v. deze van de kandidaten of deze van de camera crew, kan je toch moeilijk verwachten dat ze nog eens een extra bubbel opzetten voor 10 personen waarbij deelname niet concreet vastligt.
Als je het mij vraagt zijn bij de Daf Punkers heel die outfit en in het bijzonder die helmen nu net het extra mondkapje. Dit zodat ze tijdens het spel geen echt besmettingsprobleem kunnen vormen voor zowel co-Daft Punkers als productie en de 10 "verkorenen". En met als extra voordeel dat ze voorafgaandelijk het spel niet in quarantaine of gecontroleerde bubbel dienden te worden gebracht.
Eéntje extra of "nieuw" meenemen richting Duitsland, moet kunnen. Maar meer, echt niet in deze droevige Corona-tijden.
Gebruikersavatar

Jansen17 mar 2021, 08:09

 3423  Yens
salb schreef: 17 mar 2021, 05:52 Knack focus 17/03/2021
Afbeelding
Bedankt @salb voor deze artikels. Toch wel verhelderend niet? In al onze bespiegelingen over hoe die eerste proef gaat verlopen, zijn we een ding uit het oog verloren: de coronamaatregelen die een serieuze impact gehad heeft op het nieuwe seizoen.

Neem nu deze uitspraken:

1. Uit Humo:

Afbeelding

2. Uit Knack:

Afbeelding

We weten dus dat de kandidaten, twee weken voor de opnames in (soort van) quarantaine geweest zijn. Je kan je dan toch echt niet voorstellen dat ze dat met twee groepen gedaan hebben? Dus: de opdracht in het maïsveld is lang op voorhand opgenomen? Nee dus.

3. Uit Knack:

Afbeelding

De maïsveldproef is dus opgenomen terwijl storm Odette over ons heen raasde? Denk aan wat GDC zei in de uitzending van zondag, dat hij nog nooit zoveel regen over zijn kop gehad heeft. Storm Odette raasde over ons land op zaterdag 26 september 2020. Dus de opdracht is zeker samen met de rest van het seizoen opgenomen.

4. Uit Knack:

Afbeelding

Dus een tweede groep (of kandidaten uit de tweede groep) die alsnog meegaan? Daar geloof ik echt niet meer in.
Gebruikersavatar

Jansen17 mar 2021, 08:17

 3423  Yens
@mjohlan
Helemaal akkoord met je analyse. Heb een gelijkaardige analyse gemaakt op basis van de artikels in Humo en Knack die @salb in de rubriek "De Mol in de pers" had geplaatst. Jij was eerst 😉 . Ik had je post nog niet gelezen toen ik mijne had geplaatst 😉
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier17 mar 2021, 10:02

Deelnemer  46
zakke langs zijkant schreef: 15 mar 2021, 10:02 Het verschil is dat deze mensen nog niet eens kandidaten zijn. Dus ik denk dat het dan wel kan hoor 😃
toch wel: eens een proef begonnen, is het spel in principe begonnen : denk maar aan de case van Hans : als niemand zou drukken gingen ze met 11 én was er geld...
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2021, 10:20

 3547  Sven
Misschien zit er een schermpje in hun Daft Punk helm? als het rood is, ben je geraakt en kan je niet mee?
Gebruikersavatar

BeaVer17 mar 2021, 10:41

 1293  Uma
Ik denk niet dat de 2de groep meegaat, maar dat er 10 net-niet mensen kunnen geselecteerd worden, vind ik niet abnormaal.
Er zijn toch altijd "reserves", dus in plaats van 3, zijn het er nu 10. Want ook in niet-coronatijden zou een deelnemer plots ziek kunnen worden of zijn arm breken en niet meer mee kunnen, dan kun je toch ook niet zeggen "we stoppen er mee".
Gebruikersavatar

mjohlan17 mar 2021, 11:17

 328  Yens
@masterveecee : In de teaser zien we in de handen van de uitverkorenen Paintball-geweren. Bij gebruik van Laser-geweren zou jouw gedachtengang technisch plausibel zijn. Trouwens de kracht en het visueel resultaat van zo'n Paintball-verfballetje bij impact zijn nu niet bepaald te verhullen/maskeren, hè?
Gebruikersavatar

Jansen17 mar 2021, 11:34

 3423  Yens
@BeaVer
Maar wat doe je dan met de quarantaine? Vermits de opdracht echt wel de eerste opdracht van het seizoen is (en niet weken of maanden ervoor is opgenomen) en ze na de opdracht naar Duitsland vertrekken? Ze weten toch ook niet op voorhand wie er van de tweede groep eventueel doorgaat ? Je gaat toch geen 10 extra mensen in quarantaine zetten om daarna "sorry, maar je mag niet mee" te zeggen. Ik zou dat in elk geval heel erg vinden.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10