Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 mar 2021, 17:21

 1690  Sven
Er wordt toch gezegd: Verliest iemand nog zijn plek? Of starten ze samen aan de zoektocht naar de mol?
Ik zie dat als: Iemand kan nog zijn plek verliezen aan iemand van de net niet geselecteerden. Of vertrekken ze ("ze" is dan de 10 geselecteerde kandidaten die voorgesteld zijn) samen.
Gebruikersavatar

salb17 mar 2021, 17:23

 352  Sven
Ik interpreteer die "of starten ze samen?" ook anders. De trailer focust op de 10 die we kennen.

De voice over:
"Tien kandidaten zijn helemaal klaar voor het avontuur van hun leven. Maar mogen ze wel vertrekken? Verliest iemand nog zijn plek? Of starten ze (duidend op de 10 geselecteerden) samen aan de zoektocht naar de mol"
Gebruikersavatar

BeaVer17 mar 2021, 17:29

 1293  Uma
"iemand", dus misschien maar 1 iemand. 1 iemand van de daft-punkers die een fel beheerd plaatsje kan innemen? en de "afvaller" is dan geen afvaller, want hij heeft geen rood scherm gekregen, dus die vertrekt in het geheim ook naar Duitsland en kan dan toch 'Hans-gewijs' de groep opnieuw vergezellen.
Daarnaast stond er in 1 van de artikels dat ze elke dag moesten gorgelen, dus wil dat dan zeggen dat ze elke dag werden getest? dus de 10 daft-punkers konden dus verplicht 2 weken individueel (niet als groep) in quarantaine gaan + een negatieve test voorleggen voor ze aan de proef meededen.
Gebruikersavatar

mjohlan17 mar 2021, 17:47

 328  Yens
masterveecee schreef: 17 mar 2021, 16:57 er waren nog 6 vakjes vrij in de voorstelling bij GVB 😛
Moeten die alle 6 nu per se vol?
De 2 vakjes waardoor de vingerafdruk totaal wordt bedekt zal al meer dan genoeg zijn, niet?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2021, 20:08

 8153
6 lijkt mij ook vom guten zuviel 😁

BeaVer schreef: 17 mar 2021, 17:29 een fel beheerd plaatsje
😲@BeaVer is een Westfluut!
Gebruikersavatar

masterveecee18 mar 2021, 08:29

 3547  Sven
mjohlan schreef: 17 mar 2021, 17:47 Moeten die alle 6 nu per se vol?
De 2 vakjes waardoor de vingerafdruk totaal wordt bedekt zal al meer dan genoeg zijn, niet?
Bannee ze, maar ik vond het wel gepast om te vermelden 😛
Gebruikersavatar

julie.vantilt18 mar 2021, 18:15

 131
salb schreef: 06 mar 2021, 17:12 Niet dat het belangrijk is maar die pijl zou ook de slinger van een staande klok kunnen zijn omdat het streepje op de pijl in het graan ook op het behang van Gilles zijn kamer werd gebruikt:

Afbeelding
Afbeelding

Op de kleding komt dit streepje niet voor:


Ik ben nog even verder gegaan op de gekke pijl die precies toch wijst op een patroon.
Heb me gek gezocht op 'pijlen', 'wijzers', 'duits',... En kwam uiteindelijk bij de koekoeksklok uit.
En laat dat nu net wel heel typische wijzers hebben. De gelijkenis is zeker niet optimaal, maar misschien wel een abstracte versie van die koekoeksklok: steeds 3 cirkeltjes en dan een pijl in de wijzer. Ik heb er tot nu toe nog geen kandidaat aan kunnen linken, behalve schrijnwerker Jens misschien? Traditionele koekoeksklokken worden namelijk uit hout gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat betreft die definitieve groep:
Ik denk dat er bij de gekende groep al een mol is geselecteerd. Als dat niet zo zou zijn en de mol in de 'daft punk' groep zit, heeft hij meteen een target op zijn rug als 'nieuweling'. En da's geen ideale startpositie voor de mol.

Mijn gok: elke kandidaat in groep 1 heeft een gelijkaardig type persoonlijkheid in de daft punk groep. Dus bijvoorbeeld de sociale Kevin met nummer 6 kan vervangen worden door een even sociaal type, daft punker nummer 6. En de mol in groep 1 dus ook door een gelijkaardige daft punk mol. Zo kan telkens 'iemand' steeds zijn plek verliezen, of kunnen ze (als niemand een plek verovert) samen doorstoten naar Duitsland.

Je moet je bedenken: elke groep wordt zorgvuldig samengesteld, met een mix van diverse persoonlijkheden. Dat maakt 'personen vervangen' heel lastig, want dan kan je groepsdynamiek helemaal veranderen. Behalve als je gelijkaardige persoonlijkheden selecteert, dan zou het dus wel kunnen lukken.

Hoe dan ook: de mol wordt best niet 'vervangen' door een nieuwe. Want die nieuwe groepsleden ga je sowieso extra nauwlettend in de gaten houden. Ik ga alvast letten op de persoon die in de meest 'veilige positie' zit. Daar zou ik (als ik de productie was), de mol uit groep 1 zetten.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2021, 22:27

 1690  Sven
@julie.vantilt
In het verlengde van wat jij zegt, de mensen van de Daft Punk groep hebben allemaal een rugnummer, misschien hebben de anderen ook een overeenkomend rugnummer. Die kandidaat kan dan diegene vervangen van de geselecteerden met hetzelfde nummer. Mij lijkt het dat de Daft Punk groep moet proberen om tot bij de auto's te geraken die opgesteld staan aan het puntje van de driehoek zonder afgeschoten te worden.
In de trailer zien we de auto's wegrijden in het donker. Als dat lukt blijft de kandidaat met het overeenkomende rugnummer achter.
En dat de plaatsen beperkt zijn. Ik zie 2 wagens staan, de 2 eersten die bij een auto geraken gaan nog mee.

Het is speculeren natuurlijk, we zien het zondag wel. Spannend.
Gebruikersavatar

julie.vantilt18 mar 2021, 23:17

 131
Exactly. Zo verwacht ik ook dat het zal lopen. In de tussentijd maar opnieuw begonnen met de vorige seizoenen te bekijken 🤓
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10