Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

marc.koenen19 mar 2021, 07:13

 122
julie.vantilt schreef: 18 mar 2021, 18:28 Ik ben nog even verder gegaan op de gekke pijl die precies toch wijst op een patroon.
Heb me gek gezocht op 'pijlen', 'wijzers', 'duits',... En kwam uiteindelijk bij de koekoeksklok uit.
En laat dat nu net wel heel typische wijzers hebben. De gelijkenis is zeker niet optimaal, maar misschien wel een abstracte versie van die koekoeksklok: steeds 3 cirkeltjes en dan een pijl in de wijzer. Ik heb er tot nu toe nog geen kandidaat aan kunnen linken, behalve schrijnwerker Jens misschien? Traditionele koekoeksklokken worden namelijk uit hout gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat betreft die definitieve groep:
Ik denk dat er bij de gekende groep al een mol is geselecteerd. Als dat niet zo zou zijn en de mol in de 'daft punk' groep zit, heeft hij meteen een target op zijn rug als 'nieuweling'. En da's geen ideale startpositie voor de mol.

Mijn gok: elke kandidaat in groep 1 heeft een gelijkaardig type persoonlijkheid in de daft punk groep. Dus bijvoorbeeld de sociale Kevin met nummer 6 kan vervangen worden door een even sociaal type, daft punker nummer 6. En de mol in groep 1 dus ook door een gelijkaardige daft punk mol. Zo kan telkens 'iemand' steeds zijn plek verliezen, of kunnen ze (als niemand een plek verovert) samen doorstoten naar Duitsland.

Je moet je bedenken: elke groep wordt zorgvuldig samengesteld, met een mix van diverse persoonlijkheden. Dat maakt 'personen vervangen' heel lastig, want dan kan je groepsdynamiek helemaal veranderen. Behalve als je gelijkaardige persoonlijkheden selecteert, dan zou het dus wel kunnen lukken.

Hoe dan ook: de mol wordt best niet 'vervangen' door een nieuwe. Want die nieuwe groepsleden ga je sowieso extra nauwlettend in de gaten houden. Ik ga alvast letten op de persoon die in de meest 'veilige positie' zit. Daar zou ik (als ik de productie was), de mol uit groep 1 zetten.


julie.vantilt schreef: 18 mar 2021, 18:28 Ik ben nog even verder gegaan op de gekke pijl die precies toch wijst op een patroon.
Heb me gek gezocht op 'pijlen', 'wijzers', 'duits',... En kwam uiteindelijk bij de koekoeksklok uit.
En laat dat nu net wel heel typische wijzers hebben. De gelijkenis is zeker niet optimaal, maar misschien wel een abstracte versie van die koekoeksklok: steeds 3 cirkeltjes en dan een pijl in de wijzer. Ik heb er tot nu toe nog geen kandidaat aan kunnen linken, behalve schrijnwerker Jens misschien? Traditionele koekoeksklokken worden namelijk uit hout gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
En waar worden de koekoeksklokken gemaakt? Aan de Titisee in het Zwarte Woud. Ben zelf enkele maalen daar geweest
Afbeelding
Gebruikersavatar

Elisabet Haesevoets19 mar 2021, 10:59

De Mol  52  Uma
Ik denk dat de mol zeker bij de daftpunk groep kan zitten, als de proef die ze zullen moeten doen voor iemand te kunnen vervangen, niet een geluksproef is.

dus kan goed zijn dat bij deze 10 de mol nog niet zit.
Gebruikersavatar

Poirot19 mar 2021, 11:18

 299
Als het een geluksproef is, is het lastiger om de mol een zeker plekje in de groep te geven. Dan zou GDC de mol een goede tactiek uitleggen, maar dan is er nog geen 100% zekerheid.

Het zou kunnen dat de mol wordt gekozen uit de 10 kandidaten die uiteindelijk in het spel komen.
Een afvaller van de verliezende groep kan ook gekozen worden als mol (of extra mol) die de groep van buitenaf kan saboteren.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 mar 2021, 00:24

 2354  Uma
Goh, als we nu toch gaan kijken naar bepaalde dingen uit de trailer die al eens eerder werden gebruikt: de 'oouaahh' in de trailer kwam mij bekend voor en toen ik het terugzocht, bleek die inderdaad al eens eerder te zijn gebruikt. Verder had ik er niet echt iets mee gedaan omdat het me niet echt relevant leek 😉

0:33
0:30
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2021, 13:14

 8153
marc.koenen schreef: 19 mar 2021, 07:16 Afbeelding
😲 Mann Mann Mann, muss er noch Kitsch sein?
Gebruikersavatar

erik.dumon20 mar 2021, 14:30

 19
Elisabet Haesevoets schreef: 19 mar 2021, 10:59 Ik denk dat de mol zeker bij de daftpunk groep kan zitten, als de proef die ze zullen moeten doen voor iemand te kunnen vervangen, niet een geluksproef is.

dus kan goed zijn dat bij deze 10 de mol nog niet zit.
Naar mijn gevoel zit de mol nog niet bij de huidige kandidaten. Zullen we dus zondag pas kennen ! En de eerste mollenstreek is dan het uitschakelen van sommige van de huidige kandidaten.
Gebruikersavatar

MolLotte20 mar 2021, 20:03

 12
Wat misschien ook zou kunnen (ben niet zeker of het hier al aangehaald is of niet want ik ben er een beetje te laat bijgekomen daarvoor) is dat in beide groepen een mol zit. Een van deze mollen zal dus het spel verlaten doordat hij/zij niet geselecteerd geraakt.

Kortom weet de mol uit de groep kandidaten nog niet dat hij uit het spel kan liggen, wat misschien voor een gestresseerde blik zal zorgen morgen...

(misschien ben ik ook te veel aan het nadenken maarja, dat doen we allemaal wel eens 😉)
Gebruikersavatar

annie.delen21 mar 2021, 13:35

 238  Uma
Goede middag iedereen.
Vanavond is het zover.
Gewoon uit nieuwsgierigheid eens gezocht naar zeer veel neerslag Liedekerke.
26 september 2020 was de natste dag sinds de metingen aldaar.
Voila we weten misschien wanneer ze vertrokken zijn.
Gebruikersavatar

Cedric21 mar 2021, 16:36

 2834  Uma
Elisabet Haesevoets schreef: 19 mar 2021, 10:59Ik denk dat de mol zeker bij de daftpunk groep kan zitten, als de proef die ze zullen moeten doen voor iemand te kunnen vervangen, niet een geluksproef is.

dus kan goed zijn dat bij deze 10 de mol nog niet zit.
Ik heb net de kandidatenvoorstelling herbekeken en vrees dat ik je theorie - die ik wel geloofde - moet onderuit halen..

Wanneer Gilles De Coster daarin aankondigt te zullen tonen hoe de kandidaten reageren op de vraag "Ben jij de Mol", doet Gilles dat met deze woorden. Letterlijke quote:
"Wel. Je weet, één van de grote klassiekers bij 'De Mol' is dat wij de kandidaten graag vragen "Ben jij de Mol" en dan kijken wat ze antwoorden. (...) En ik heb eens gewoon het antwoord van de 10 kandidaten van dit jaar meegebracht. Dan kan je zien hoe de kandidaten en de Mol antwoorden op die ene vraag."

ALS dus de Mol niet bij die 10 geselecteerden zat die we nu al kennen, dan heeft Gilles De Coster flagrant gelogen.. Want de Mol moet één van de kandidaten zijn die we gezien hebben.


edit: Tenzij beide groepen (kandidaten versus Daft Punk) een Mol bevatten en dat de ene Mol de andere Mol kan vervangen. Of dat de volledige Daft Punk-groep de andere groep kan vervangen. Twee scenario's die ik niet zie gebeuren, maar goed, even afwachten hoe die eerste proef er exact uit ziet en wat mogelijk is voor de (al dan niet nieuwe) Mol.
Gebruikersavatar

Jay-Lo21 mar 2021, 19:50

 1690  Sven
Dat was toch kippenvel hoor, dat liedje aan het einde van die eerste aflevering. En vorig jaar die aanzet: 'Hello darkness, my old friend...'.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10