Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

_T_15 mar 2021, 11:38

 9  Uma
Ik heb een vermoeden dat dit inderdaad een extra coronamaatregel is, die ze in een mooie twist omgebuigd hebben met deze proef.
Maar ik ben ervan overtuigd dat ze zo'n tegenslag die mensen niet gaan aandoen, en er een mouw aan gaan passen.
Daarom denk ik dat de kandidaten die hun plaats kwijtspelen, alsook de anonieme net-niet-kandidaten, die er niet in zouden slagen zich in het spel te manoeuvreren, volgend jaar mee zullen mogen doen. Zo vermijden ze een grote teleurstelling bij de afgevallen kandidaten, en de anonieme kandidaten die het niet halen, hebben we toch niet gezien en kunnen volgend jaar gewoon voorgesteld worden. Zo moet het productieteam voor een keer geen slopend selectieproces doormaken. Iets wat ze vorig jaar hebben proberen limiteren op 5000 inschrijvingen, maar er uiteindelijk toch weer 10.000 behandeld hebben. Zeker met de corona-maatregelen die ze dit jaar getroffen hebben, lijkt me het niet onlogisch dat het productieteam zichzelf wat rust zou gunnen en het selectieproces voor volgend seizoen overslaat.

Al hoop ik persoonlijk dat dit niet het geval is, want ik zou mezelf graag nog eens inschrijven. En al is de kans miniem, het is altijd leuk om met een sprankeltje hoop te dromen ooit mee te doen. Wat toch ook onderdeel is van het programma. Dus ergens zou ik willen dat de bv-theorie klopt of dat ze spelen tegen medewerkers van het programma en er geen grote teleurstelling volgt voor een van de kandidaten. Benieuwd wat het worden zal
Gebruikersavatar

martin.janssen15 mar 2021, 12:18

 178
Ik denk dat de 10 die al voorgesteld zijn sowieso meedoen en dat er van de 'net niet groep' één is die ook nog een plekje kan bemachtigen. Bijvoorbeeld degene die als laatste wordt afgeschoten. Lijkt mij ook niet dat ze volgend jaar geen nieuwe selectie doen. Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Gebruikersavatar

Klaartje15 mar 2021, 12:23

 2245  Uma
Paraceta schreef: 15 mar 2021, 09:31 Dit denk ik eigenlijk niet: als beide groepen dachten dat ze geselecteerd waren, zouden beide groepen toch ofwel allemaal gemaskerd (in een verschillend gekleurd pak) ofwel allemaal ongemaskerd moeten zijn? Het zou, volgens mij alleszins, spelgewijs niet logisch zijn om de helft in een pak te steken en de andere helft niet. Ik denk ook dat in de nieuwe trailer een stukje zat waarin Gilles tegen de 10 'echte' kandidaten zei dat er "10 net-niet-geselecteerden" zouden meedoen, waarop de 10 gemaskerden de kring instappen. Dit zou dus wel degelijk impliceren dat die laatste 10 weten dat ze er nog niet bij zijn. (Caveat: ik moet de trailer nog eens herbekijken, misschien heb ik dit allemaal in mijn hoofd zo ingevuld 😅)
Klopt wat je zegt, maar eigenlijk wou ik zeggen dat ik het heel erg zou vinden voor die tien die nu zijn voorgesteld als je één uur voor vertrek (want dat geven ze aan in die eerste beelden) je plaats nog zou verliezen. Zoiets doe je als programmamaker die mensen toch niet aan! Dat is toch een heel negatieve ervaring, die heel veel negatieve energie opwekt bij die mensen.

Voor de gehelmden ligt het iets anders: die hebben ze dus waarschijnlijk verteld dat ze toch nog een kans maken om erbij te zijn, als ze slagen in de opzet van die opdracht in het maïsveld. Dat is een positief gegeven, een positieve ervaring, een laatste kans om er toch nog bij te zijn. Dat er iemand van die groep van tien gehelmden nog erbij zou komen en ze met elf op reis gaan, dat vind ik nog kunnen.

Herinner u de enorme shock en teleurstelling bij Hans (seizoen Zuid-Afrika), toen die als enige alsnog leek thuis te moeten blijven. Die mens vloekte heel Antwerpen bij elkaar, wat een negatieve emotie, wat een shock. Gelukkig kreeg hij heel snel (terwijl de auto met hem net wegreed uit de luchthaven) al het bericht dat hij toch nog mee zou kunnen. Dat schept dan weer een heel positieve vibe bij Hans.

Maar probeer je nu eens in te leven in wat die tien kandidaten die ze ons gisteren hebben voorgesteld, de dag van vertrek hebben meegemaakt: je hebt met succes de hele selectieprocedure doorlopen, de makers hebben gezegd dat je mee mag op reis, je kijkt er weken naar uit om te vertrekken 'op het avontuur van je leven', de morgen van de vertrekdag komt een wagen je halen en je denkt naar de luchthaven of zo vervoerd te worden, maar in plaats daarvan droppen ze je in een maïsveld en krijg je te horen dat er nog 'tien kapers op de kust' zijn, mensen die de selectie 'net niet gehaald hebben maar toch nog graag mee willen'. Dus ben je toch nog niet zeker dat je meemag?

Als dan, één uur voor vertrek, zou blijken dat je je plaats nog zou kunnen verliezen, is dat toch psychologisch zeer negatief. Het zou me redelijk tegenvallen van de makers indien één of meerdere van de tien kandidaten nog zou moeten thuis blijven, dat doe je een mens gewoon niet aan.

Dat er eventueel nog één iemand van de gehelmden er extra bij zou komen, daar kan ik nog mee leven, maar de tien die we al een beetje hebben leren kennen moeten toch mee naar Duitsland, een uurtje na het begin van deze opdracht in het maïsveld.

De makers wilden een 'aparte start' van het seizoen en een beetje een shockeffect teweegbrengen bij de tien kandidaten (iets wat een 'mindfuck' wordt genoemd, wat ik overigens een geweldig vulgair woord vind, maar dit terzijde), maar meer ook niet. Een beetje onzekerheid scheppen, maar toch geen mensen achterlaten in een maïsveld ergens in België, mensen die wekenlang hebben uitgekeken naar het avontuur van hun leven, dat vind ik erover, er heel ver over zelfs.

Ik zal zelfs meer zeggen: als één of meerdere van de tien (Dami, Kevin, Sven, Jens, Jasmien, Lennart, Samira, Annelotte, Philip, Katrien) toch niet meemag op reis, dan kijk ik niet eens meer. Dan kunnen de makers wat mij betreft een 'welgemeende fuck you' krijgen. Maar zo ver zal het waarschijnlijk wel niet komen...
Gebruikersavatar

Paraceta15 mar 2021, 12:37

 717  Sven
Hmm, klopt inderdaad. Sowieso veronderstel ik wel dat de (huidige) kandidaten een groot voordeel hebben in deze proef, dus de kans dat er veel wijzigt aan de groepssamenstelling lijkt me klein. In theorie zouden ze ook nog eens een 'Hans-scenario' kunnen doen om zo niemand een negatieve ervaring te bezorgen, maar ik veronderstel dat dat voor de makers te weinig origineel zou zijn?
Gebruikersavatar

masterveecee15 mar 2021, 12:45

 3547  Sven
Ze zullen tegen de "Daft Punk" groep gezegd hebben: Sorry, je ben er nét niet bij. Maaaaaar, je kan je wel een afreageren op de groep die wel door mag. En zo mag je toch wel 1x meedoen aan een mol opdracht."

Op zich is dat laatste echt ook wel de max. een leuke troostprijs, los van het feit dat je niet mee mag
Gebruikersavatar

Cedric15 mar 2021, 13:12

 2834  Uma
Toen GVB aan GDC vroeg hoe het zat met de Daft Punk groep (leuke benaming eigenlijk 😛 ) en of die plaatsen konden innemen of zo, reageerde GDC met "er zijn kapers op de kust".

Het lijkt me dus dat masterveecee hier dicht bij de waarheid zit. Misschien kan de Daft Punk groep gewoon geld uit de groepspot halen? Ofwel wordt het zo dat de kandidaten die door de Daft Punk groep worden afgeschoten de enigen zijn die de eliminatieproef moeten doen (dus "oranje" status) terwijl de anderen die níet geschoten werden een vrijstelling krijgen voor de eerste eliminatie?
Gebruikersavatar

steven.dewitte15 mar 2021, 13:18

 3  Uma
Misschien dat wegens corona de traditionele "vriend(in)-broer-zus-mama-papa" bezoekdagen niet zullen kunnen doorgaan en dat de Daft Punk groep dus de knuffelcontacten zijn. Vandaar dat het ook nog in België is.
Gebruikersavatar

masterveecee15 mar 2021, 14:00

 3547  Sven
denk ik niet, want GDC zegt wel duidelijk "die net niet geselecteerd zijn"
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 mar 2021, 16:06

 1690  Sven
Voor mij is wat MVC zegt het meest waarschijnlijke. De net niet groep mag al blij zijn dat ze 1 proef mogen meedoen en volgend jaar is er een nieuwe kans. Wij gaan die mensen nooit zien, tenzij iemand zich bij de groep kan voegen.
Cedric schreef:T
Misschien kan de Daft Punk groep gewoon geld uit de groepspot halen?
Dat zou ik niet leuk vinden. Vorig seizoen was er de min pot bij het begin, ik hoop heel hard dat ze dat niet nog eens gaan doen. Laat de mol maar geld wegspelen.
Gebruikersavatar

masterveecee15 mar 2021, 16:28

 3547  Sven
Kan wel goed zijn ook dat per overlevende van de Daft Punk groep er geld uit de pot gaan
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2021, 08:53

 8153
@JBB ik vond de manier waarop de kandidaten in die hokjes stonden ook meteen raar. Waarom assymetrisch, waarom die extra hokjes die leeg bleven? Dat kan geen toeval zijn, daar moét iets achter zitten!

@Klaartje ik ben blij dat er toch nóg iemand is die mindfuck een vulgair woord vind. Ik gebruik het nooit, net als f*ck (you) e.d.

@_T_ Ik vind je redenering wel iets hebben, maar omgebuigd??? 🤔
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2021, 09:56

 3547  Sven
köfte schreef: 16 mar 2021, 00:00 En, wie weet, is de openingsproef ook meteen de "paintball-opdracht"?
Afbeelding
Ja hoor
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10