Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

flore.bruyninckx06 mar 2021, 22:13

 13
salb schreef: 06 mar 2021, 10:34 Zijn dit beelden van een opdracht waarbij bepaald zal worden welke kandidaten mee mogen of is dit de eerste opdracht met de 10 uiteindelijke kandidaten? En wat denken jullie dat de bedoeling is bij deze opdracht?

Wat is de betekenis van die pijl (uur/klokwijzer?) in de graancirkel en op de kleding? Ik heb al naar uurwijzers gezocht maar kan deze vorm niet meteen vinden. Ze gaan dit toch niet alleen gebruikt hebben om Gilles te vinden als nummer 546 uit het weinig bekeken filmpje van de jaarpresentatie? (https://www.sbsbelgium.be/nieuws/ontdek ... hte-gilles).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is kandidaat nummer 5 dezelfde als de loper (ook nummer 5) in het graan? Waarschijnlijk wel maar wil dit dan zeggen dat hij bij de uiteindelijke 10 kandidaten hoort?

Afbeelding
Vanwaar komt dat filmpje van ' hier staan we ' ?
Gebruikersavatar

salb06 mar 2021, 22:28

 352  Sven
Dat komt uit de jaarpresentatie van SBS, maar die video is ondertussen niet meer beschikbaar.

https://www.sbsbelgium.be/nieuws/dit-wa ... tatie-2021

@rucogo heeft dit wel op YouTube geplaatst:
rucogo schreef: 25 feb 2021, 20:29 Ja hier kan je ze ook zien
Jaarpresentatie EN : https://www.youtube.com/watch?v=e4mmFpxr5uc
Jaarpresentatie FR : https://www.youtube.com/watch?v=n7lMn1DA8K4
Jaarpresentatie TIPS : https://www.youtube.com/watch?v=RwJA1Tviit4
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh08 mar 2021, 09:28

 344  Sven
Ik vind de achtergrond van nummer 548 ook wel spannend trouwens.
Gebruikersavatar

masterveecee08 mar 2021, 10:08

 3547  Sven
Bedoel je van Kobe Ilsen?

Afbeelding

Met de barcode?
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2021, 10:22

 3423  Yens
Hmmm, toch wel interessant... Ik zie 3 "complete" barcodes en dan nog eens 3 "onvolledige". Ze komen ook niet overeen met de rest van het behangpapier. Ik vrees er wel voor of ze leesbaar zijn.
Gebruikersavatar

salb08 mar 2021, 10:23

 352  Sven
Hier vind je betere foto's. Met dank aan Rucogo.
rucogo schreef: 26 feb 2021, 13:43 Vond op de site van wieisgilles.be nog de volgende foto's terug in hoge kwaliteit van elk individueel nummer, denk niet dat het de kandidaten zijn maar wou het toch even delen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric08 mar 2021, 10:25

 2834  Uma
Doet me er nu aan denken met Kobe Ilsen te zien...

Er zijn 20 kandidaten waarvan er slechts 10 mee mogen... Wat als het sowieso de 10 geselecteerden zijn die mee mogen en dat die andere 10 "kanshebbers" eigenlijk BV's zijn die gewoon de 10 kandidaten even het vuur aan de schenen moeten leggen?

Eerst en vooral zou het betekenen dat men inderdaad vooraf de 10 kandidaten al kan voorstellen.
Ten tweede is het voor de kandidaten een leuke plotwending, want die raken meteen al in paniek dat ze er tóch niet bij zouden kunnen zijn, al blijkt het uiteindelijk slechts een mopje van de productie te zijn geweest door hen tegen BV's te laten uitkomen (die dus sowieso niet gaan winnen).
Ten derde moet je geen 10 kandidaten de ultieme ontgoocheling bezorgen.
Ten vierde zijn we dan van het gezaag af van BV's die eens willen meedoen: Ze zijn er toch 5 minuten bij geweest, klaar.😜
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh08 mar 2021, 10:40

 344  Sven
Ik zou het trouwens geniaal vinden als die twee mensen, die het huis komen bezoeken waar Kobe Ilsen zit, twee kandidaten zijn. Ik kijk naast de Mol geen Belgische televisie dus geen idee of dat ook BV'ers zijn. Maar ik dacht er net ineens aan.

Cedric schreef: 08 mar 2021, 10:25 Doet me er nu aan denken met Kobe Ilsen te zien...

Er zijn 20 kandidaten waarvan er slechts 10 mee mogen... Wat als het sowieso de 10 geselecteerden zijn die mee mogen en dat die andere 10 "kanshebbers" eigenlijk BV's zijn die gewoon de 10 kandidaten even het vuur aan de schenen moeten leggen?

Eerst en vooral zou het betekenen dat men inderdaad vooraf de 10 kandidaten al kan voorstellen.
Ten tweede is het voor de kandidaten een leuke plotwending, want die raken meteen al in paniek dat ze er tóch niet bij zouden kunnen zijn, al blijkt het uiteindelijk slechts een mopje van de productie te zijn geweest door hen tegen BV's te laten uitkomen (die dus sowieso niet gaan winnen).
Ten derde moet je geen 10 kandidaten de ultieme ontgoocheling bezorgen.
Ten vierde zijn we dan van het gezaag af van BV's die eens willen meedoen: Ze zijn er toch 5 minuten bij geweest, klaar.😜
Dat zou best geniaal zijn, haha.
Gebruikersavatar

stijn.bonte08 mar 2021, 20:37

 12
Wat me is opgevallen is dat er op de achtergrond van Julie Vermeiren een map 546 staat.
Is dit al een hint?

Heeft iemand de codes al aaneengeplakt?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

bietje08 mar 2021, 22:01

 13  Uma
Yvo schreef: 06 mar 2021, 17:16 Scherp opgemerkt Salb! En het zou inderdaad de slinger van een klok kunnen zijn.
Aan welke andere mogelijkheid hebben we nog niet gedacht?
Ik zie er ook wel een play knop in maar of dat ook iets is 🤨...

En grote cirkel winnaar, kleine cirkel verliezende finalist en dan een 'mols'hoop
Ik sla de bal hoogstwaarschijnlijk weer helemaal mis😂
Gebruikersavatar

JBB08 mar 2021, 23:24

 439  Uma
misschien had iedereen het al gezien, maar de achtergrond van 546 is de pijl die we ook in het maïsveld zien (als een soort graancirkel)


edit: ja vorige pagina dus, sorry 🙈
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 mar 2021, 23:51

 767  Yens
stijn.bonte schreef: 08 mar 2021, 20:37 Wat me is opgevallen is dat er op de achtergrond van Julie Vermeiren een map 546 staat.
Is dit al een hint?

Heeft iemand de codes al aaneengeplakt?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ergens hier op het forum is ook een extra filmpje gedeeld van de jaarpresentatie waarin bevestigd wordt wie de echte Gilles was en er ook enkele tips worden getoond waaraan je dat kon ontcijferen. Eén van die tips zit inderdaad bij het fragment van Julie Vermeire zoals je opgemerkt had. Hier moet je dus verder niets achter zoeken, 546 is gewoon het nummer van de gemaskerde persoon die de echte Gilles De Coster was. 😉
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10