Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

salb06 mar 2021, 10:34

 352  Sven
Zijn dit beelden van een opdracht waarbij bepaald zal worden welke kandidaten mee mogen of is dit de eerste opdracht met de 10 uiteindelijke kandidaten? En wat denken jullie dat de bedoeling is bij deze opdracht?

Wat is de betekenis van die pijl (uur/klokwijzer?) in de graancirkel en op de kleding? Ik heb al naar uurwijzers gezocht maar kan deze vorm niet meteen vinden. Ze gaan dit toch niet alleen gebruikt hebben om Gilles te vinden als nummer 546 uit het weinig bekeken filmpje van de jaarpresentatie? (https://www.sbsbelgium.be/nieuws/ontdek ... hte-gilles).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is kandidaat nummer 5 dezelfde als de loper (ook nummer 5) in het graan? Waarschijnlijk wel maar wil dit dan zeggen dat hij bij de uiteindelijke 10 kandidaten hoort?

Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen06 mar 2021, 10:51

 3423  Yens
@salb Zou best wel eens kunnen: als je goed kijkt, dan zie je in de gif waar de auto's rijden, dat er nog een auto voor de twee in beeld rijdt (af en toe zie je licht aan de rand van de gif, wat volgens mij de achterlichten van de "derde" wagen zijn). Als de reeks begonnen is en ze zich moeten verplaatsen naar opdrachten, zijn er maar twee auto's (met elk 5 kandidaten in de eerste aflevering). Of het zou de crew moeten zijn die ervoor rijdt. Omdat die opdracht wordt uitgevoerd met helm op, is het volgens mij ofwel de opdracht tussen de twee teams ofwel de eerste opdracht waar de kandidaten nog niet herkenbaar zijn.

Wat ook suggestief is, dat Gilles in het filmpje waar de "rood-zwarte" figuren uit de mais komen, strak vooruit blijft kijken. Wat voor mij impliceert dat er ook mensen voor hem staan. Het zou me dus echt niks verbazen als dit de proef tussen de twee teams is. Mais vereenzelvig ik ook eerder met een Belgische locatie voor deze proef. Denk maar aan de vele maislabyrinten in de zomer. Ik denk daarom ook dat de "uurwijzer" niet zo zeer een "graancirkel" is, maar eerder speciaal aangelegd voor deze opdracht (de mais ziet er volgroeid uit, dus waarschijnlijk hebben ze een of andere boer bereid gevonden om de uurwijzer aan te leggen).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2021, 11:42

 8153
Ik denk dat mijn collega gelijk heeft.
Ik meen mij te herinneren dat veel van de (vele) maïs hier bij ons vorig jaar vroeger geoogst kon worden dan normaal. Veel kans dus dat deze proef in België doorging (misschien al eind augustus), ruim voor de tweede golf en met voldoende tijd om de mol voor te bereiden voor Duitsland.
Ik dacht eerst dat we deze proef zouden zien bij de voorstelling van de kandidaten, maar aangezien dat maar een half uur zal duren, zal deze proef dus waarschijnlijk de eerste proef van de eerste aflevering zijn.
Gebruikersavatar

salb06 mar 2021, 11:55

 352  Sven
Ze hebben bij die opdracht iets vast in hun hand. Een klein schild? Misschien is het een paintball opdracht (al zie ik er geen paintball gun in) gezien hun kleding?

Of is dit een puzzelstuk en moeten ze als team om het snelst een puzzel maken op een bepaalde locatie?
Gebruikersavatar

Jansen06 mar 2021, 12:01

 3423  Yens
Het lijkt me geen paintball opdracht te zijn, ook gezien de ontploffingen die je ziet aan het einde van het filmpje. Het doet me eerder aan als een soort van mijnenveld (ongevaarlijk natuurlijk) dat ze moeten oversteken.
Gebruikersavatar

Klaartje06 mar 2021, 13:41

 2245  Uma
Salb, jouw post bevat een aantal interessante elementen, die ertoe hebben geleid dat ik zowaar een kiem voor een eerste Verborgen Hint heb ontdekt in die beelden. Misschien is het tijd dat het topic TNVH terug tot leven komt. Ik voel dat er iets zit aan te komen, wellicht zie ik het licht tegen het einde van de middag.
Gebruikersavatar

Yvo06 mar 2021, 13:55

 1111  Uma
Klaartje schreef:...wellicht zie ik het licht tegen het einde van de middag
Ik heb nieuws voor je, het is al licht buiten.
Dus trek je gordijnen open en probeer in het vervolg wat vroeger op te staan! 😂

Nu even serieus, ik ben eigenlijk heel benieuwd wat jij dan gaat posten =).
Gebruikersavatar

salb06 mar 2021, 17:12

 352  Sven
Niet dat het belangrijk is maar die pijl zou ook de slinger van een staande klok kunnen zijn omdat het streepje op de pijl in het graan ook op het behang van Gilles zijn kamer werd gebruikt:

Afbeelding
Afbeelding

Op de kleding komt dit streepje niet voor:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Yvo06 mar 2021, 17:16

 1111  Uma
Scherp opgemerkt Salb! En het zou inderdaad de slinger van een klok kunnen zijn.
Aan welke andere mogelijkheid hebben we nog niet gedacht?
Gebruikersavatar

JBB06 mar 2021, 18:23

 439  Uma
Die pijl doet mij ook ergens denken aan het symbool voor 'man'. Bij deze:

Afbeelding

Denk niet dat er echt iets achterzit, maar ik geef het maar mee 😂
Klaartje schreef: 06 mar 2021, 13:41 Salb, jouw post bevat een aantal interessante elementen, die ertoe hebben geleid dat ik zowaar een kiem voor een eerste Verborgen Hint heb ontdekt in die beelden. Misschien is het tijd dat het topic TNVH terug tot leven komt. Ik voel dat er iets zit aan te komen, wellicht zie ik het licht tegen het einde van de middag.
Oude bekenden van vorig jaar op het forum, dag Klaartje! 😃

Of alchemische symbolen... maar bon, ik had me voorgenomen om dit jaar geen tijd te verspillen aan het zoeken naar verborgen tips, en nu zit ik hier toch weer dingen te googlen als "arrow circle symbols" 😂

Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee06 mar 2021, 18:30

 3547  Sven
ik heb het gevoel dat de "pijl" van de graancirkels wel eens iets zou kunnen aanwijzen in de montage...


En nu wordt er iemand zenuwachtig op de redactie van de Mol van "lap! lap! vlug onze montage aanpassen! anders valt het teveel op" 😀
Gebruikersavatar

JBB06 mar 2021, 18:37

 439  Uma
Ook nog dit gevonden via google, maar het is allemaal nogal obscuur 😂

Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10