Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2021, 11:37

 3547  Sven
waarom niet Jansen? 10 personen meer in quarantaine, moet lukken.
Want stel dat er toch iemand de groep zou besmetten, heb je direct een nieuwe groep klaar
Gebruikersavatar

Jansen17 mar 2021, 11:41

 3423  Yens
Dus volgens jullie is het aanvaardbaar dat je tien mensen (of een deel van hen) in quarantaine zet die achteraf de boodschap krijgen: "sorry, je mag niet mee"... Als ze dat met mij zouden doen, dan zou ik razend zijn.
Gebruikersavatar

BeaVer17 mar 2021, 11:43

 1293  Uma
Ze zullen wel heel goed weten dat ze de net-niet groep zijn en dat de kans heel klein is dat ze toch nog meegaan.

Ik ben wel al heel benieuwd naar zondag. Zoals we gewend zijn, zullen ze openen met een bom 😃
Gebruikersavatar

Cedric17 mar 2021, 12:31

 2834  Uma
Ik heb gisterenavond de nieuwe trailer gezien voor de aflevering van zondag en als ik me niet vergis (moet het nog eens herbekijken) zegt de voice-over daarin dat de 10 Daft Punk'ers "ook" mee willen. Ik dacht toch het woordje "ook" nadrukkelijk te hebben gehoord...

In elk geval kwam het bij mij over als:
- Er zijn 10 geselecteerden
- De Daft Punk'ers kunnen er EXTRA (vandaar de "ook") bij komen
- Maar de 10 geselecteerden schieten de 10 Daft Punk'ers beter af want elke extra kandidaat betekent bvb 1000 euro minder in de groepspot of een 'oranje' scherm of weet ik veel wat
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2021, 12:36

 3547  Sven
lap, staat nog niet online 😛
Gebruikersavatar

Paraceta17 mar 2021, 12:36

 717  Sven
Bedoel je deze trailer, Cédric?
https://www.goplay.be/video/de-mol/de-k ... van-de-mol
Want daarin wordt precies geen 'ook' gezegd (wel "of starten ze samen?", waarbij je 'samen' ook zou kunnen interpreteren als "de Daft Punk'ers komen erbij", maar dat lijkt me toch iets minder sterk)

E: Met bovenstaand bericht lijkt het alsof er een nieuwe trailer is losgelaten en dit dus absoluut niet van toepassing is, mea culpa
Gebruikersavatar

mjohlan17 mar 2021, 12:53

 328  Yens
Jansen schreef: 17 mar 2021, 11:41 Dus volgens jullie is het aanvaardbaar dat je tien mensen (of een deel van hen) in quarantaine zet die achteraf de boodschap krijgen: "sorry, je mag niet mee"... Als ze dat met mij zouden doen, dan zou ik razend zijn.
Dat de Daft Punkers ook in quarantaine zijn gegaan heb ik niet zo ergens kunnen lezen/vernemen.
Indien ik bij deze groep zou hebben gezeten zou ik zowieso rigoureus alle strenge Covid-regels hebben gevolgd (zie persoonlijke quarantaine).
Desondanks een minieme kans, ik zou er ook alles voor doen. Als is het maar om aan 1 spelletje van een aflevering deel te nemen.
Jij, niet?
Trouwens met meerdere Covid-managers en met waarschijnlijk snelle testkit voor handen valt het wel kort voor het spel te beheersen.
Heeft er iemand ons gemeld dat de Daft Punkers maar 10 waren? Het aanbod zal er ook wel groter zijn geweest dan de vraag, zodat bij eventuele positieve test in deze groep ook alternatief beschikbaar was.
Gebruikersavatar

mjohlan17 mar 2021, 15:01

 328  Yens
Bij het herbekijken gisterenavond van de teaser had ik zo’n déjà vu-gevoel. Het Hunger Games-spelletje uit seizoen 2017 met zegevierende Davey plus partner. Een aangename herinnering welke mijn grijze hersenmaterie nog meer prikkelde tot nieuwsgierigheid van de visuele inhoud.

Dat de hoofdbedekking van de Daft Punkers tijdens vreemde Covid-tijden resulteren in een extra persoonlijk mondkapje is extra meegenomen. Echter, en buiten het mystiek aspect van een racehelm met donkergetint vizier, dienen deze items bij dit spel voornamelijk als persoonlijk beschermingsmiddel tegen de massale verfkogelregen van de 10 uitverkorenen komende uit de vier windrichtingen.

Zoals hier algemeen veronderstelt, de kans dat veel Daft Punkers de Holy Grail (Ticket To Germany) kunnen verzilveren is beperkt wegens de opzet van het spel. De beelden geven ons heelwat insight.

De toegang tot “Het Heilige Molland” ligt in het uiterste punt van de maisveld-driehoek. Deze toegang heeft een verdedigingssysteem van Games Of Thrones-waardige allure. Ik zie aan de basis een sloot die enig plons- en klimwerk vraagt, tussenliggend bovengrondse obstakels die het looptraject naar de uitgang kanaliseren en naast het eindpunt zijn er schuttingen waarachter onze trigger-happy uitverkorenen zich naar hartenlust kunnen uitleven.

Door de beelden krijg ik de indruk dat de Daft Punkers ergens verplicht worden de oranje rookbom te activeren/gebruiken. Blijkbaar in de zone “driehoek” waar een uitbundig Hollands feestje wordt gehouden door zes van deze Just Not Good Enough’s.

Met zo’n rookbom kan je twee kanten op. Enerzijds bron van desoriëntatie (handig voor The Hunted), anderzijds bron van positieindicatie (voordeel voor The Hunter). Waar de Daft Punkers deze oranje goodies kunnen bekomen voor hun queeste? Gratis bij aanvang of op te pikken in een verdedigde zone “tweede cirkel”? Who cares. De laatstgenoemde variante maakt het voor ons enkel maar pittiger.

De antichambre van de nakende veldslag lijkt me de grootste cirkel te zijn. Een plek van ontmoeting, van kennisname van Rules of Engagement en tactische teambespreking. Al zal het laatstgenoemde bij de Daft Punkers wegens egocentrisme minder prioritair zijn.

Dat de 10 uitverkorenen hun Golden Ticket het best kunnen verdedigen met “Paintballer” in aanslag vanuit van verspreide en defensieve posities, vragen niet bepaald jaren studies aan de Koninklijke Militaire School te Brussel. Dat de Daft Punkers zich in het omringende maisveld buiten de figuur mogen verplaatsen maakt het voor de uitverkorenen wel zeer intenser. Al zal het Daft Punk-restant (6 van 10) zijn finale bestorming van Burcht Molheim moeten aanvangen vanuit de sloot binnen in de zone “driehoek”.

Het cirkelvormig pad (derde zone figuur) heeft in het midden een torenconstructie welke best een Vantage Point mag zijn voor de uitverkorenen. Van hieruit zal het vastleggen van elke beweging van het loslopend wild tussen het mais niet alleen door wat camera-lui gebeuren. Spotters en shooters van ons elite team zullen hier zich best thuis voelen.

Bij dit spel zullen enkel onze gehelmde vrienden met de beste “duck, hide and run”-tactiek het De Mol-Walhalla bereiken. Charles Darwin zaliger zou zijn vingers aflikken bij zo’n praktische test case van zijn evolutietheorie gedreven door natuurlijke selectie.

Ik kijk echt uit naar deze proef. En de concrete prijs aangerekend bij “onze beste vrienden van GDC” per super-Daft Punker gezeten op de achterbank van de M-Klasse Berline richting Duitsland… Laten we ons zondag onderdompelen in een emotioneel bad van verwondering.
Gebruikersavatar

Cedric17 mar 2021, 16:49

 2834  Uma
Paraceta schreef: 17 mar 2021, 12:36 Bedoel je deze trailer, Cédric?
https://www.goplay.be/video/de-mol/de-k ... van-de-mol
Want daarin wordt precies geen 'ook' gezegd (wel "of starten ze samen?", waarbij je 'samen' ook zou kunnen interpreteren als "de Daft Punk'ers komen erbij", maar dat lijkt me toch iets minder sterk)

E: Met bovenstaand bericht lijkt het alsof er een nieuwe trailer is losgelaten en dit dus absoluut niet van toepassing is, mea culpa
Yep, dat bedoelde ik dus, die "of starten ze samen?" die me doet denken dat de Daft Punk-groep niet de plaats inneemt van anderen, maar er wel als extra kandidaten kan bij komen.
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2021, 16:57

 3547  Sven
er waren nog 6 vakjes vrij in de voorstelling bij GVB 😛
Gebruikersavatar

Paraceta17 mar 2021, 17:10

 717  Sven
Cedric schreef: 17 mar 2021, 16:49 Yep, dat bedoelde ik dus, die "of starten ze samen?" die me doet denken dat de Daft Punk-groep niet de plaats inneemt van anderen, maar er wel als extra kandidaten kan bij komen.
Hmmm, dit zou er natuurlijk wel voor kunnen zorgen dat niemand per se hoeft af te vallen (en er dus niemand teleurgesteld wordt), maar dan klopt de hele gedachte van "niemand is zeker van zijn plaats" niet echt meer imo?
+ zou bv. 16 kandidaten niet heel hard gesleutel zijn aan de oorspronkelijke formule?
Nu ja, alles kan in de wereld van De Mol, dus ik verbaas me nergens meer over.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10