Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Elrond21 apr 2021, 16:58

 84  Sven
Hey leuk om dat eens te lezen allemaal!

Jammer dat je er niet bij zat, maar hoop u toch nog es te zien in de mol. Een vast forumlid die meedoet zou zalig zijn!

@Cedric & @lara.vanhoeve , introvert zijn zorgt er volgens mij niet per se voor dat je niet kan meedoen. Een echte introvert haalt wel veel energie uit tijd hebben voor zichzelf, terwijl het net veel energie kost om veel activiteiten te doen (al dan niet met andere mensen). Dus je kan graag op jezelf zijn, zolang je oprecht wilt meedoen met al die activiteiten is dat helemaal geen probleem..
Verlegen zijn (is neithetzelfde als introvert zijn) of je niet gemakkelijk voelen in groep is wel een probleempje denk ik, maar daar kan je wel op oefenen (in deze tijden wel iets moeilijker natuurlijk...).
Alleszins gewoon volledig accepteren wie je bent en er ook zo voor uitkomen, dat voelt goed en is ook enorm aantrekkelijk!!

Succes met je inschrijving (:
Gebruikersavatar

masterveecee21 apr 2021, 17:02

 3547  Sven
Ik vraag mij wel af wat ze zouden doen als ze weten dat je hier lid bent, en wat bij een echt actief lid?
Zouden ze dan je bij een echt actief lid?
Zouden ze dan je weerhouden? Of zou dat geen probleem zijn?
Gebruikersavatar

Elrond21 apr 2021, 17:06

 84  Sven
Kan geen probleem zijn toch?
Ik denk dat ze zouden vragen om niks op het forum te posten tot na de reveal

Over die beelden van kandidaten die net niet geselecteerd zijn die toch getoond worden: ik denk dat zij wel naar hun toestemming vragen om die beelden te tonen. Privacy wordt steeds belangrijker en bij de mol zullen ze dat ook wel weten. Net hetzelfde voor die inzendingsfilmpjes van mensen die niet meedoen.
Gebruikersavatar

JBB21 apr 2021, 17:21

 439  Uma
masterveecee schreef: 21 apr 2021, 17:02 Ik vraag mij wel af wat ze zouden doen als ze weten dat je hier lid bent, en wat bij een echt actief lid?
Zouden ze dan je bij een echt actief lid?
Zouden ze dan je weerhouden? Of zou dat geen probleem zijn?
De reden dat ik dat hier allemaal post is omdat ik niet van plan ben me in te schrijven dit jaar 😉

Nu ja, je hebt hier nog wel een bepaalde anonimiteit, tenzij je gebruikersnaam letterlijk je naam is natuurlijk.
De programmamakers weten toch niet wie JBB is. Het enige achterpoortje is dat je je hier moet registreren via facebook of mail, maar ik vermoed (hopelijk?) dat de programmamakers die info niet doorgespeeld krijgen 😜

Maar waarschijnlijk maakt het niet uit...

Natuurlijk, mocht ik ooit het geluk hebben om toch eens mee te doen, zou ik hier niks posten wanneer het seizoen bezig is he 🙂
En we hebben al 1 echte mol die nog regelmatig actief het forum bezoekt, @Elisabet Haesevoets !!
Gebruikersavatar

mjohlan21 apr 2021, 19:06

 328  Yens
JBB schreef:...Natuurlijk, mocht ik ooit het geluk hebben om toch eens mee te doen, zou ik hier niks posten wanneer het seizoen bezig is he 🙂...
Waardoor wij hier op het forum allemaal onmiddelijk de reflect zouden hebben: "Ja, onze JBB, dat is de mol.". 🙂

Even ernstig, ik meen toch gelezen te hebben dat de productie je het contractueel sowieso beperkingen/regels oplegt omtrent activiteiten op fora en andere sociale media-platformen. Dit vanaf de dag dat je kennis krijgt van je effectieve deelname tot het einde van de tv-uitzendingen.
Dus strikte restricties, alle activiteiten verbieden zou anderzijds dan weer veel te veel in het oog springen. En stel je het eens voor in deze tijden gedurende 6 maanden non-actief te moeten zijn? Neen, het zal niet zo'n vaart lopen indien je hun regels respecteert. En ik denk dat elke "uitverkorene" wegens het unieke/uitzonderlijke hier meestal geheel geen probleem mee heeft.

Ik wens je in ieder geval veel geluk, hopelijk lukt het je alvast om 1 van die 10000 te zijn. 😃
Gebruikersavatar

masterveecee21 apr 2021, 19:18

 3547  Sven
Zou hier eigenlijk geen probleem zijn. Enkel dit forum, maar aangezien ik geen facebook, twitter, Instagram, ... heb, geen probleem 😎
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2021, 19:44

 2834  Uma
JBB schreef: 21 apr 2021, 16:53P.P.P.S. (haha): misschien interessant om te timing eens te delen ook. Net mails een doorzocht, en ik heb me toen in 2018 ingeschreven op 15 mei, kreeg een uitnodigingsmail op 28 mei voor een gesprek, dat gesprek was toen op 2 juli, en pas op 10 september heb ik toen opnieuw een bericht gekregen om te zeggen dat ik er helaas niet bij was
Interessant, inderdaad! De weinige keren dat ik me inschreef (was met oog op Zuid-Afrika, Mexico en Vietnam) kreeg ik gewoon in juni of juli mail dat ik niet geselecteerd was. Meer niet. Maar zoals gezegd, niet onverwacht gezien ik het niet plezant vind om zo'n filmkes te maken en dus waarschijnlijk erg awkward overkwam.
Knap wel dat de positieve antwoorden er zo snel kwam al. Betekent dat je dus meestal mag uitgaan van niet-selectie als je binnen de maand niets verneemt van hen.
Elrond schreef: 21 apr 2021, 16:58@Cedric & @lara.vanhoeve , introvert zijn zorgt er volgens mij niet per se voor dat je niet kan meedoen. Een echte introvert haalt wel veel energie uit tijd hebben voor zichzelf, terwijl het net veel energie kost om veel activiteiten te doen (al dan niet met andere mensen). Dus je kan graag op jezelf zijn, zolang je oprecht wilt meedoen met al die activiteiten is dat helemaal geen probleem..
Verlegen zijn (is neithetzelfde als introvert zijn) of je niet gemakkelijk voelen in groep is wel een probleempje denk ik, maar daar kan je wel op oefenen (in deze tijden wel iets moeilijker natuurlijk...).
Alleszins gewoon volledig accepteren wie je bent en er ook zo voor uitkomen, dat voelt goed en is ook enorm aantrekkelijk!!
Dat hoop ik nu toch ook wel, dat introverte persoonlijkheden toch een beetje een kans maken. Maar goed, enkel de producers kunnen daar écht een antwoord op bieden en dan nog zullen die sowieso clichématig zeggen van "tuurlijk maakt iedereen een kans", ook al is dat in praktijk misschien niet altijd het geval door bvb het soort opdrachten dat voorzien is of zo.
masterveecee schreef: 21 apr 2021, 17:02 Ik vraag mij wel af wat ze zouden doen als ze weten dat je hier lid bent, en wat bij een echt actief lid?
Zouden ze dan je bij een echt actief lid?
Zouden ze dan je weerhouden? Of zou dat geen probleem zijn?
Heb ik me ook al afgevraagd.
Het zou niet onlogisch zijn dat Kelly en de rest van de casting ervan uitgaan dat diegenen die hier vaak posts plaatsen ook niet zouden kunnen zwijgen over hun deelname. Maar dan denk ik toch dat ze ons ook onderschatten.. Iedereen hier weet hoe belangrijk geheimhouding is rond dit programma, dus dan zwijgen we ook wanneer nodig.

Mocht ik het geluk hebben erbij te zijn, dan zou ik sowieso nooit iets zeggen over de selectie of de gesprekken, tegen niemand, niet IRL en niet hier. En dan zou ik hier ook gewoon doen alsof ik van niets weet tot de kandidaten bekend gemaakt worden. Vanaf dan gewoon zwijgen. Wie mij kent zal dan wel kunnen zeggen van "Yep, het is Cédric", maar zelf zou ik zwijgen. Toch tot alles uitgezonden en achter de rug is. En dan terug beginnen speuren naar de Mol tijdens volgende edities hé 😃
Gebruikersavatar

masterveecee21 apr 2021, 19:46

 3547  Sven
Cedric schreef: 21 apr 2021, 19:44 ...
Heb ik me ook al afgevraagd.
Het zou niet onlogisch zijn dat Kelly en de rest van de casting ervan uitgaan dat diegenen die hier vaak posts plaatsen ook niet zouden kunnen zwijgen over hun deelname. Maar dan denk ik toch dat ze ons ook onderschatten.. Iedereen hier weet hoe belangrijk geheimhouding is rond dit programma, dus dan zwijgen we ook wanneer nodig.

Mocht ik het geluk hebben erbij te zijn, dan zou ik sowieso nooit iets zeggen over de selectie of de gesprekken, tegen niemand, niet IRL en niet hier. En dan zou ik hier ook gewoon doen alsof ik van niets weet tot de kandidaten bekend gemaakt worden. Vanaf dan gewoon zwijgen. Wie mij kent zal dan wel kunnen zeggen van "Yep, het is Cédric", maar zelf zou ik zwijgen. Toch tot alles uitgezonden en achter de rug is. En dan terug beginnen speuren naar de Mol tijdens volgende edities hé 😃
Afbeelding
Volledig mee eens. Kzou zeggen: ik wil de uitdaging aangaan ze 😎
Kom, misschien doe ik wel nog eens een poging om mij in te schrijven!
Gebruikersavatar

Skaeg21 apr 2021, 19:51

 108
Zijn er eigenlijk veel vragen rond fysiek en fitheid, of proeven hierrond? Waarschijnlijk moet je garanderen dat alles in orde is?

Ik heb ook al een aantal jaar interesse, maar door blessureleed na een ski ongeval nog nooit het idee gehad dat ik kans zou maken & dus nog nooit effectief stappen ondernomen. Ik hoop da'k dit ooit nog kan oplossen met nog meer revalidatie voordat er slijt op't concept komt. 😲
Gebruikersavatar

JBB21 apr 2021, 20:09

 439  Uma
Cedric schreef: 21 apr 2021, 19:44 Interessant, inderdaad! De weinige keren dat ik me inschreef (was met oog op Zuid-Afrika, Mexico en Vietnam) kreeg ik gewoon in juni of juli mail dat ik niet geselecteerd was. Meer niet. Maar zoals gezegd, niet onverwacht gezien ik het niet plezant vind om zo'n filmkes te maken en dus waarschijnlijk erg awkward overkwam.
Knap wel dat de positieve antwoorden er zo snel kwam al. Betekent dat je dus meestal mag uitgaan van niet-selectie als je binnen de maand niets verneemt van hen.
Ja ik was ook verschoten dat ik zo snel een mail kreeg met uitnodiging om op gesprek te komen 🙂
Hartslag ging toen wel efkes de lucht in, want ik had mij net als de iedereen ingeschreven met het gedacht van "no way dat ik een kans maak". Pakweg 10.000 inschrijvingen, stel dat er 200 mogen langsgaan: dat is 1 kans op 50. Daar heb ik achteraf nog over nagedacht ook, want als je dan in de 1e ronde zit met nog 200 man, 10 plaatsen, dat is al een kans van 1 op 20 he 😜

Op dat gesprek (toen begin juli dus) zeiden ze wel dat het nog redelijk lang kon duren vooraleer ik iets hoorde, omdat ze eigenlijk de hele zomer bezig gingen zijn met de 1e ronde. Als ze elke werkdag met 5 of 6 mensen een uurtje spreken, dan komt ge idd aan ongeveer 2 maanden. In ieder geval zeer intens (en niet verwonderlijk dat ze vorig jaar een limiet op de inschrijvingen wilden zetten)

@Skaeg als ik het me goed herinner moet je in de vragenlijst wel bevestigen dat je op het moment van inschrijving in goede fysieke en geestelijke gezondheid verkeert. Je moet natuurlijk geen topsporter zijn he, maar ja, je begint wel aan een redelijk actieve reis natuurlijk.
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2021, 22:34

 2834  Uma
Skaeg schreef: 21 apr 2021, 19:51 Zijn er eigenlijk veel vragen rond fysiek en fitheid, of proeven hierrond? Waarschijnlijk moet je garanderen dat alles in orde is?

Ik heb ook al een aantal jaar interesse, maar door blessureleed na een ski ongeval nog nooit het idee gehad dat ik kans zou maken & dus nog nooit effectief stappen ondernomen. Ik hoop da'k dit ooit nog kan oplossen met nog meer revalidatie voordat er slijt op't concept komt. 😲
De vragen zijn opgedeeld in blokken, als ik me goed herinner.
Beginnend met algemene zaken over jijzelf, dus je naam, hoe groot je bent, leeftijd, geloof, relatie, hobby's, favoriete muziek, ...
Daarna ook vragen over of je de mol zou willen zijn, welke soort opdrachten je leuk vind, et cetera.
Wat betreft vragen rond fysieke conditie en zo, heb je enerzijds vragen over bvb welke sporten je beoefent, maar hebben ze ook enkele eigenschappen en activiteiten waar je jezelf een score op 10 moet geven. Dat gaat dan van paardrijden over een autoband vervangen tot fietsen en andere zaken.
Maar goed, onderschat jezelf niet. Herinner u Christian die fysiek toch beperkter was dan andere kandidaten maar alles perfect kon doen.
Gebruikersavatar

Skaeg21 apr 2021, 22:53

 108
Merci voor het antwoord.

Het is eigenlijk complexer. Ik kan fysiek alles doen, maar ik kan bij bepaalde bewegingen een luxatie forceren . Door een recente operatie is die kans al veel kleiner geworden, maar nog altijd niet uit te sluiten. Als je Erik Van Looy in de containercup gezien hebt, dan is het beter te begrijpen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8