Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mollenmoller21 mar 2021, 11:06

 2
Weet iemand hoe lang een filmpje maximaal mag duren als je je inschrijft voor De Mol?
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2021, 11:20

 3547  Sven
Wat moet je doen om je in te schrijven?
Mochten we de formule kennen voor de ideale kandidaat van De Mol, we zouden nu steenrijk zijn. Maar je moet wel degelijk volwassen zijn om mee te mogen doen. Je stuurt tijdens je inschrijving ook een filmpje van 90 seconden door waarin je je voorstelt, en een recente foto. Bij voorkeur kan je ook enkele weken verlof nemen (nee, wij weten ook nog niet wanneer) en kan je in alle toonaarden zwijgen als je collega’s vragen waar je heen gaat.
Gebruikersavatar

Rik21 mar 2021, 18:04

 122  Uma
Benieuwd hoe ze dat dit jaar gaan aanpakken. Want na vorig jaar gaan er inderdaad veel mensen goed voorbereid willen zijn.
Gebruikersavatar

Molisa01 apr 2021, 14:07

 7  Uma
Hoi iedereen!

Ik ben er vroeg bij, maar zoals jullie weten gingen vorig jaar de inschrijvingen enorm snel en had je best al een video bij de hand... Mijn vraag: weet iemand wat in de video moet komen? En ik heb gehoord dat een rijbewijs een vereiste of is dat mis?

Daarnaast ben ik ook heel erg benieuwd wie zich zou inschrijven voor volgend seizoen!!
Gebruikersavatar

Cedric01 apr 2021, 14:28

 2834  Uma
Het basisprincipe is geheimhouding: Als je je wil inschrijven, dan maak je dat best niet bekend..

Het rijbewijs is in elk geval geen vereiste. In vorige seizoenen zijn er nog al kandidaten geweest die geen rijbewijs hadden. Enfin, tenzij ze voorzien om een proef te hebben zoals die aan de Cinema Coyote in Mexico waar élke kandidaat in een auto plaatsneemt of die van vorig jaar op het vliegveld waar iedereen in een auto door poortjes moest rijden. Het hangt dus een beetje af van wat de producers aan opdrachten voorzien hebben. In elk geval, het hoeft geen nadeel te zijn als je geen rijbewijs hebt, maar wie weet motiveert dit je om in de komende maanden je rijbewijs te behalen 😀

Wat het filmpje betreft: niemand weet dit. De dooddoener is "wees gewoon jezelf". En in voorgaande jaren vroeg men als ik me niet vergis gewoon om je voor te stellen in het filmpje en te zeggen waarom je wil deelnemen. In principe zou dat ook nu weer het geval moeten zijn als er opnieuw inschrijvingen zouden mogelijk zijn.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts01 apr 2021, 14:30

 364  Uma
Ik vermoed dat als je onnozele dingen gaat doen in je filmpje, je sowieso geschrapt wordt 😉

De filmpjes die we al te zien hebben gekregen van kandidaten, waren een eenvoudige voorstelling van zichzelf.
Ze kijken naar mijn mening vooral naar uitstraling en vlotheid.
Gebruikersavatar

Molisa01 apr 2021, 14:39

 7  Uma
Cedric schreef: 01 apr 2021, 14:28 Het basisprincipe is geheimhouding: Als je je wil inschrijven, dan maak je dat best niet bekend..

Het rijbewijs is in elk geval geen vereiste. In vorige seizoenen zijn er nog al kandidaten geweest die geen rijbewijs hadden. Enfin, tenzij ze voorzien om een proef te hebben zoals die aan de Cinema Coyote in Mexico waar élke kandidaat in een auto plaatsneemt of die van vorig jaar op het vliegveld waar iedereen in een auto door poortjes moest rijden. Het hangt dus een beetje af van wat de producers aan opdrachten voorzien hebben. In elk geval, het hoeft geen nadeel te zijn als je geen rijbewijs hebt, maar wie weet motiveert dit je om in de komende maanden je rijbewijs te behalen 😀

Wat het filmpje betreft: niemand weet dit. De dooddoener is "wees gewoon jezelf". En in voorgaande jaren vroeg men als ik me niet vergis gewoon om je voor te stellen in het filmpje en te zeggen waarom je wil deelnemen. In principe zou dat ook nu weer het geval moeten zijn als er opnieuw inschrijvingen zouden mogelijk zijn.
Dat van die geheimhouding had ik al in het achterhoofd ja, gelukkig kent niemand hier mijn ware identiteit 😉

Sowieso ben ik nog niet van plan om me voor het volgend seizoen in te schrijven. In juli ga ik wel voor mijn rijbewijs, dus dat zou mooi meegenomen zijn voor het jaar daarop!
Gebruikersavatar

Cedric01 apr 2021, 15:04

 2834  Uma
kristof.allaerts schreef: 01 apr 2021, 14:30 Ze kijken naar mijn mening vooral naar uitstraling en vlotheid.
Denk ik ook. Daarom dat ik het heb opgegeven 😛
Op zich ben ik in real life best 'vlot' genoeg. Niet de luidruchtigste, iets meer op de achtergrond, maar ge kunt met mij wel babbelen. Alleen, als ik zo'n filmpjes moet maken, dan is alle vlotheid weg. Net zoals ik het verafschuw om iets te moeten inspreken op een voicemail (wat ik dus nooit doe), vind ik het afschuwelijk (zelfs nóg erger) om zo'n filmpje te maken. Je zit verdikke tegen niemand te babbelen.. Wat moet je dan zeggen? Grote drempel voor mij. Nu, 3x geprobeerd (voor de edities Zuid-Afrika, Mexico, Vietnam), maar nooit op gesprek gemogen dus ik wist genoeg.
En uitstraling heb ik al he-le-maal niet 😀
Gebruikersavatar

kristof.allaerts01 apr 2021, 15:14

 364  Uma
@Cedric Jouw post zou even goed van mij kunnen zijn. I feel your pain.
Niet dat ik ooit geprobeerd heb, maar ik snap wel wat je bedoelt met die voicemail enzo.
Ik heb ooit voor mijn toenmalige zaak demonstratiefilmpjes willen maken... één glorieus fiasco
Gebruikersavatar

masterveecee01 apr 2021, 15:25

 3547  Sven
Allé, dan zijn al met 3 die er hetzelfde over denken en aanvoelen 😀
Gebruikersavatar

Molisa01 apr 2021, 17:10

 7  Uma
Cedric schreef: 01 apr 2021, 15:04 Je zit verdikke tegen niemand te babbelen.. Wat moet je dan zeggen? Grote drempel voor mij.
Wat ik vaak doe bij het maken van zo'n filmpjes, is dan letterlijk iemand achter de camera zetten (hier dus iemand die op de hoogte mag zijn van je deelname 😛) en daar tegen praten. Maakt de vlotheid wat makkelijker, maar ik snap nog steeds de drempel.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8