Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

JBB10 mei 2021, 09:57

 439  Uma
Toch weer een knap seizoen, in corona tijden. Dat allerlaatste drone shot (vliegt uit het gebouw, omhoog langs buitenkant raam, en dan de skyline van Berlijn 😍)!

Een van de zotste mollen ooit, dat wel. Maar het seizoen was voor mij zeker niet het allerbeste, wegens te veel willekeur. En ja, sorry, die 10.000 euro, ik heb in een ander topic al uitgelegd waarom ik het niet ok vind.

Maar nogmaals, in tijdens van corona zo een programma in elkaar steken, echt een dikke proficiat 🙂
JBB schreef: 06 mei 2021, 14:55 Dat gaat wel om heel veel geld dan he 😂
Lijkt me onwaarschijnlijk, maar we weten het bijna.

Die hond past trouwens ook bij mijn beschrijving van 'het seizoen van de chance'. Dat beestje moet straks op een rode knop duwen voor wie weet welke inzet. Dan mag je nog zoveel oefenen als je wil, als Isidoor een slechte dag heeft heb je pech 😜
Bij deze komt Isidoor dus inderdaad bij op het lijstje van 'het seizoen van de chance'.

Als dat hondje een goeie dag heeft, of per toeval op de rode knop was gesprongen, was er ruwweg vijfduizend euro extra in de pot 😂
Gebruikersavatar

Cedric10 mei 2021, 10:17

 2834  Uma
Het enige wat ik not done vind aan dit seizoen is de exit van Jens.
Verder was het een prachtig seizoen. Absoluut top. Echt fantastisch hoe men dit heeft klaargespeeld.
Gebruikersavatar

hans.vanderzijl10 mei 2021, 10:53

 22
Dit seizoen zat ik vrij snel op de juiste mol. Van in het begin eigenlijk al. Die 10000 euro uit de pot was voor mij de 100% zekerheid dat hij het was. Ik krijg het wel altijd op mijn heupen als Gilles op het laatste nog zegt dat het dit jaar een historisch laag bedrag is geworden dankzij de mol. Dat is dus totale onzin. Is dus door toedoen van iedereen, niet enkel de mol.
Gebruikersavatar

Woestijnmol10 mei 2021, 10:54

Forum veteraan  222
Het was opnieuw een prachtig seizoen met een aantal schitterende afleveringen, waarvoor dank.
Echter, gisteren (de finale-aflevering) bleef ik toch vooral op mijn honger zitten.
Misschien is het omdat de voorbije afleveringen allemaal top waren dat de verwachtingen voor de laatste aflevering (terecht) hooggespannen waren, maar mijn conclusie na de laatste aflevering is er vooral een met veel toeters en bellen, maar weinig inhoud.
De aflevering van meer dan een uur werd vooral opgevuld door dronebeelden (ja ja, we weten nu ondertussen wel hoe Berlijn er omgekeerd uitziet), flashbacks en veel nietzeggende beelden met achtergrondmuziekjes. Ik begrijp natuurlijk dat het allemaal spannend moet worden gemaakt, maar soms kan men daar ook in overdrijven.
Uiteindelijk heeft men in de volledige 75 minuten ook de tijd gevonden om 2 opdrachten te kunnen spelen, waarvan de eerste dan nog een draak van een opdracht en de tweede opdracht waarbij de ingredienten voor een zeer leuke en spannende opdracht aanwezig waren maar in mijn ogen het potentieel niet werd benut.
Nee, de laatste aflevering was veruit de minste van alle afleveringen dit seizoen. Voor een finale-aflevering had ik wat meer inhoud, opdrachten en spanning verwacht, in tegenstelling tot artificieel gecreeerde spanning door allerlei muziekjes en filmistische hoogstandjes...
Gebruikersavatar

Agt. Mol Daviër10 mei 2021, 11:18

 33  Yens
Enkel akkoord met het feit dat de finaleopdracht (met onze Isi gevangen) niet volledig haar potentieel leek te bereiken. De setting en de ideeën waren er wel maar qua uitvoering had ik daar ook meer van verwacht. Wellicht zoals je aangeeft door de terecht hoge verwachtingen van voorgaande proeven. Maar de eerste opdracht vond ik bijna schitterend, vindingrijk en wederom werd de toon van dit seizoen in de verf gezet: ronduit hilarisch! Verder ben ik perso niet zo voor de moderne Netflix-trend van überschnelle sequenties en de ene scène die op de andere volgt zonder tussenpozen en overgangen (dit vond ik bv. problematisch met de laatste Nolan-film "Tenet", fantastische regisseur anders).
Voor mij was het dan weer echt nét genieten van het filmische aspect dat meer plaats kreeg, voldoende ademruimte dat aangedikt werd met briljante montages/soundtracks en dit soort impliciet materiaal komt dan nog feller binnen dan gewoon de ene infodump achter de andere. De inhoud was ervoor immers al sterk genoeg geweest en het verhaal bijna verteld. Des goûts et des couleurs, on ne discute pas maar ik begrijp wel wat je zegt, al heb ik het buiten die finaleopdracht dus niet zo ervaren. Ik vond het eerder een goede spanningsboog die vlotjes opbouwde naar het moment de suprême.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mei 2021, 11:34

 3483  Uma
hans.vanderzijl schreef: Dit seizoen zat ik vrij snel op de juiste mol. Van in het begin eigenlijk al. Die 10000 euro uit de pot was voor mij de 100% zekerheid dat hij het was. Ik krijg het wel altijd op mijn heupen als Gilles op het laatste nog zegt dat het dit jaar een historisch laag bedrag is geworden dankzij de mol. Dat is dus totale onzin. Is dus door toedoen van iedereen, niet enkel de mol.
Ook ik vond (met nadruk op "vond" = verleden tijd) dit geen mooie molactie.
Echter: met de kennis van nu: dat geen enkele kandidaat, maar dan ook ECHT NIEMAND Lennart verdacht en dat ook zo bleef; kan je niet anders concluderen dat dit een zeer gewaagde (maar wel doordachte) molactie was, die bovendien 100% geslaagd is.
Verdomd knap hoe hij het pad geëffend heeft om een dergelijke actie te kunnen uitvoeren.

Ik wil geen rangschikking maken van de Vlaamse Mollen maar wil wel benadrukken dat Lennart geenszins als "ontoereikende" mol beschouwd kan/mag worden. Hij is niet mijn favoriete mol aller tijden maar voor mij is hij een steengoede mol geweest, in een fantastisch molseizoen.

Dit seizoen heeft hoe dan ook iets bijzonder: het is in corona-tijden kunnen doorgaan en heeft ons wekenlang bezig gehouden, met zeer leuke kandidaten, toch ook weer een aantal bijzonder inventieve/spannende opdrachten, prachtig in beeld gebracht, met veel humor en mooie (echte) emoties bij de eliminaties. Zo wil ik gerust elk jaar mijn zondagavond vullen.
Gebruikersavatar

Woestijnmol10 mei 2021, 11:41

Forum veteraan  222
hans.vanderzijl schreef: 10 mei 2021, 10:53 Dit seizoen zat ik vrij snel op de juiste mol. Van in het begin eigenlijk al. Die 10000 euro uit de pot was voor mij de 100% zekerheid dat hij het was. Ik krijg het wel altijd op mijn heupen als Gilles op het laatste nog zegt dat het dit jaar een historisch laag bedrag is geworden dankzij de mol. Dat is dus totale onzin. Is dus door toedoen van iedereen, niet enkel de mol.
Die 10.000 euro was natuurlijk geen garantie met in ons achterhoofd Bart vorig seizoen. Die deed iets gelijkaardigs en was uiteindelijk niet de mol
Gebruikersavatar

masterveecee10 mei 2021, 12:06

 3547  Sven
Mogelijks was dat ook de reden van Lennart om het zo te doen
Gebruikersavatar

Cadfael10 mei 2021, 12:15

 229  Uma
Ik denk dat hij het enkel had gedaan, omdat niemand hem verdacht en dat hij zelfs hiermee kon wegkomen. Als mensen hem verdachten, had hij het niet gedaan.
Alles werd hem vergeven!
Ik dacht dat hij in het interview ook gezegd had dat die "euh" ook een direct molactie was. Hij wist van zichzelf dat hij heel veel "euh" zegt en dacht: "Ik begin direct met "euh"" om duidelijk te zeggen dat hij de mol was. Maar ook dat werd hem vergeven.
Daarom dat hij op het einde harder begon te mollen en het zelfs in het gezicht begon te doen, maar niemand verdacht hem.
Dan was die €10000 ook een fantastische molactie, omdat hij nu echt duidelijk maakte dat hij de mol was, maar niemand begon in zijn richting te kijken en ze feliciteerden hem zelfs.
Gebruikersavatar

JBB10 mei 2021, 13:15

 439  Uma
Misschien nog 1 toevoeging aan mijn mening: ik vond het een seizoen met een zeer sterke mol, maar toch ook met zeer zwakke (in het spel) kandidaten.
Toffe mensen wel, maar toch echt slap gespeeld soms hoor. Ik zat hier al na 2 afleveringen te denken dat er maar 1 iemand zeker NIET de mol was, en dat was Philip 😂

En ik vraag me af of er dan echt niemand geprobeerd heeft om de andere kandidaten eens te testen? Door foute antwoorden te suggereren, of rare dingen te doen en te kijken hoe iemand daar op reageert... Ik dacht dat Jasmien dat aan het doen was met Lennart in de 737 (toen het alarm ging en ze zei: gewoon negeren, en Lennart ging daar niet eens op in), maar dat was dus blijkbaar ook niet het geval.
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 mei 2021, 13:29

 2354  Uma
Ik sluit me aan bij de rest! Het was een fantastisch seizoen (zeker in coronatijden!), enkel de hoeveelheid voordelen was een minpuntje.

Oh ik vind het trouwens ook jammer dat het dagboek van de Mol dit jaar niet aan bod is gekomen. Dat vond ik tijdens het seizoen in Vietnam altijd wel leuk en ook vorig jaar kwam het nog af en toe terug. Wat mij betreft mag dit volgend seizoen terugkeren!
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 27