Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

The hunter29 mar 2021, 13:40

 282  Uma
Voor mij ook één van mijn favoriete afleveringen ooit. Op elk hun manier drie topopdrachten. De ene grappig, de tweede heel gelaagd en goed in elkaar gestoken en de laatste een spannende tactische opdracht met grote gevolgen. Ik heb me geen seconde verveeld! Niet dat ik dat anders doe, maar na de ongelukkige exit van Jens vorige week doet het toch wel deugd om nu eens te kunnen lachen en tegelijkertijd in spanning gehouden te worden.
Gebruikersavatar

JBB30 mar 2021, 13:55

 439  Uma
marc.koenen schreef: 29 mar 2021, 11:21 Wat het meest verbazingwekkende is,is dat men last minuut besloten heeft om naar Duitsland te gaan.Enkele proeven zouden misschien al gepland kunnen zijn voor een ander land,maar zoals de bunker en wijngaard proef moet je toch bijna ter plaatse kunnen bedenken.
De bunker stond trouwens als 100 ste bezienswaardigheid op tripadvisor voor de streek?
Ja ik vraag me trouwens af wanneer ze precies de opnames hebben gedaan. Het ziet er daar best koud uit, iedereen altijd met jas aan enzo, carpool karaoke in badpak zag er ook niet al te warm uit... September misschien (en wat pech met het weer?). Zo zie je maar waarom ze anders liefst naar warme zonnige plaatsen gaan he 😜

Maar de beslissing om naar Duitsland te gaan zal waarschijnlijk in maart/april '20 gemaakt zijn lijkt me? Dus dan hadden ze een vijftal maanden om het voor te bereiden...
Gebruikersavatar

Cedric30 mar 2021, 13:56

 2834  Uma
JBB schreef: 30 mar 2021, 13:55 Ja ik vraag me trouwens af wanneer ze precies de opnames hebben gedaan. Het ziet er daar best koud uit, iedereen altijd met jas aan enzo, carpool karaoke in badpak zag er ook niet al te warm uit... September misschien (en wat pech met het weer?). Zo zie je maar waarom ze anders liefst naar warme zonnige plaatsen gaan he 😜

Maar de beslissing om naar Duitsland te gaan zal waarschijnlijk in maart/april '20 gemaakt zijn lijkt me? Dus dan hadden ze een vijftal maanden om het voor te bereiden...
Eind september, begin oktober.
De maïsveldproef was op vrijdag 25 september.
Gebruikersavatar

mjohlan30 mar 2021, 14:46

 328  Yens
masterveecee schreef: 29 mar 2021, 08:37 Zeg wel!!
Ook handig zijn de GoPro's is dit geval 😉
Ja, de ploeg maakt er elk jaar een visueel pareltje van.
Het geeft me altijd ergens zin om er ooit eens naar toe te gaan.
Of het nu drones zijn of iets anders, ze weten perfect spanning met menselijke huislijkheid/warmte/vriendschap/plezier in beelden te gieten.
En deze aflevering waren de beelden met GoPro's op dienbladen tijdens de oberbrigade-proef meer dan goud waard.
Gebruikersavatar

JBB30 mar 2021, 17:19

 439  Uma
En komende zondag Munchen / Beieren dus?

Ik ben benieuwd, want daar zou ik ook graag eens ooit naartoe gaan. Heel interessante cultuur (en vrij uniek t.o.v. de rest van Duitsland), mooie omgeving (bergen, meren), en ja, veel bier 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2021, 17:47

 8153
Ik zal me hier niet bepaald populair maken als ik zeg dat ik die atoomkelderproef maar flauw vond. Je weet toch zo dat iedereen op de rode knop zal willen drukken? Komaan zeg, niet naïef doen! Vergelijk dat eens met de yoghurtbom in Vietnam (en vergelijk ook het flauwe telefoongesprek tussen Philip en Jasmien met de "bomgesprekken" in Vietnam). De bunkersetting was schitterend en de verfilming ook, maar de proef zelf was zwak. Het was gewoon afwachten wie eerst de code zou vinden en of dat nog op tijd zou zijn.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe01 apr 2021, 12:26

 57
Ik vond het alleen al door de sfeervolle setting geslaagd, maar het klopt wel dat het dilemma niet groot genoeg was. Misschien hadden ze voor pasvragen moeten spelen in plaats van vrijstellingen. Of geld uit de pot als ze op de rode knop drukken.
Gebruikersavatar

Tim Dex01 apr 2021, 12:39

 24
marc.koenen schreef: 29 mar 2021, 11:21 Wat het meest verbazingwekkende is,is dat men last minuut besloten heeft om naar Duitsland te gaan.Enkele proeven zouden misschien al gepland kunnen zijn voor een ander land,maar zoals de bunker en wijngaard proef moet je toch bijna ter plaatse kunnen bedenken.
De bunker stond trouwens als 100 ste bezienswaardigheid op tripadvisor voor de streek?
Ik meen me uit een interview te herinneren dat ze Duitsland al een tijdje op hun lijst van bruikbare landen hadden gezet, dus misschien hadden ze de voorbije jaren al eens een bezoek ter plekke gemaakt? De beslissing voor Duitsland was dan wel last minute, maar ze hadden allicht al een lijst van interessante locaties en bijhorende spelconcepten klaar liggen waardoor ze snel konden overschakelen?
Gebruikersavatar

joachim.morrens02 apr 2021, 01:14

 200  Yens
chicawah.janssen schreef: 31 mar 2021, 17:47 Ik zal me hier niet bepaald populair maken als ik zeg dat ik die atoomkelderproef maar flauw vond. Je weet toch zo dat iedereen op de rode knop zal willen drukken? Komaan zeg, niet naïef doen! Vergelijk dat eens met de yoghurtbom in Vietnam (en vergelijk ook het flauwe telefoongesprek tussen Philip en Jasmien met de "bomgesprekken" in Vietnam). De bunkersetting was schitterend en de verfilming ook, maar de proef zelf was zwak. Het was gewoon afwachten wie eerst de code zou vinden en of dat nog op tijd zou zijn.
Yep - helemaal waar he. De benamingen "beste seizoen ooit" of "beste aflevering ooit", of "beste proef ooit" worden vaak veel te snel gebruikt denk ik 😂
VOLLEDIG eens met jouw analyse: uitkomst lag idd meteen vast.
Yoghurtbom Vietnam, Dierenproef en Museumproef Zuid-Afrika, Kettingproef Argentinie, Rabid Joke Mexico (hoewel dit nog veel mooier had knn worden als het niet zo snel gedaan was), Skydiver verhoor Griekenland, ... En waarschijnlijk nog een pak meer...

Dat gezegd zijnde vond ik het wel een heel leuke aflevering
Gebruikersavatar

masterveecee02 apr 2021, 08:23

 3547  Sven
Laat ons zien wat de volgende afleveringen brengen 😉
Gebruikersavatar

Mateo02 apr 2021, 23:27

 870
@JBB
Omgeving München, ik heb er een tijdje gewoond. Zo'n zestig kilometer ten zuiden van die stad.
Natuur: prachtig.
Cultuur: interessant. Museum Neue Pinakothek in München is de moeite waard, bijvoorbeeld. Kerken vaak zeer barok. Voor mij té.

Mensen: er zitten aardige en ook eigenaardige exemplaren tussen, zoals overal. Zo herinner ik me een buitengewoon corpulente Beier gekleed in een wit mouwloos hemdje en te krappe lederhose op een uiterst smalle racefiets. Traditionele klederdracht is er ook nu nog geliefd, meer dan in de andere deelstaten.
Bier: heb ik nauwelijks gedronken daar. Wel veel bierpullen gezien met bijbehorende vrolijkheid.
Het Beierse dialect (er zijn natuurlijk meerdere varianten) is bijna geen Duits meer te noemen. Heeft voor mij tegelijkertijd iets grappigs en iets hinderlijks. Ik prefereer de dialecten van onder meer de Allgaü en Hessen. Die zijn zachter, minder snauwerig.
Desalniettemin ben ik benieuwd of er in de aflevering van a.s. zondag Beiers te zien of te horen valt. Misschien wel in het volgende citaat van een bekende Duitser.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 27