Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator30 apr 2021, 09:17

 3483  Uma
Addow schreef: 28 apr 2021, 16:29 ...
Sterkste seizoen, zwak seizoen, terechte winnaar, teleurstellende locatie, irritante mol, flutmol, sublieme mol, ... who cares! Ik apprecieer des te meer dat we al 5 seizoenen mogen likkebaarden van zo'n prachtig format, geniaal bedachte proeven, heerlijke muziek en het feit dat er wel degelijk "een mol" kan gezocht worden. Topentertainment!
Zoals iedereen heb ik een voorkeur voor bepaalde kandidaten (en als mol) maar teleurstelling over dit seizoen ??? absoluut niet. Het is mijn zondagavond ont- en spanningmoment. Het is een Molreeks zoals ik ze al jaren ken met kandidaten, opdrachten en locaties die mooi samenkomen.
Ik heb elk jaar wel die vrees: in de zin van : het kan toch niet blijven duren : dergelijke kwaliteit en entertainment produceren en toch is het weer gelukt.

En wat betreft voorkeur voor kandidaten: zowel Sven als Flippie deden initieel bij velen de wenkbrauwen fronsen en ja, sommige acties zijn/waren "raar" maar dat is het spel en als er 1 iemand is die ik toch wel biezonder apprecieer in zijn doen en laten + uitspraken is het toch wel Sven.

Het examen van De Mol is nog niet afgenomen maar mijn oordeel is alvast: GESLAAGD (en mijn oordeel is belangrijk😎, althans voor mij).
Gebruikersavatar

zakke langs zijkant30 apr 2021, 10:46

 45  Uma
Ik denk dat veel mensen hier te veel focussen op de vele pasvragen en vrijstellingen, en te weinig op de vele legendarische momenten dat dit seizoen al heeft gekend.
- Voor mij had dit seizoen de beste opener ooit, de proef in het maïsveld die werd gefilmd als een ware Christopher Nolan film.
- De atoombunker, een fantastische proef op een fenomenale locatie.
- De 'herfstbeelden'-proef, voor mij nog steeds één van de beste proeven aller tijden.
- De bom op tafel, met een schitterende toevoeging van de live voice over van GDC
Ik kan blijven gaan, want ik vind dat dit seizoen toch ook wel lang in het geheugen gegrifte kandidaten met zich meedraagt: Jasmien, Sven en zeker Philip zullen we niet snel vergeten.
De Mol is en blijft het beste televisie format ooit, en na alweer een fantastische reeks (die nog niet eens is afgelopen) is dat nog steeds niet veranderd.
De makers verdienen een standbeeld; hoedje af.
Gebruikersavatar

SiMol30 apr 2021, 11:08

 264
Ikzelf heb ook al gefocust op de pasvragen en ik blijf dit toch een minpuntje vinden dit seizoen (vorig seizoen ook al), maar hopelijk verrassen de makers ons nog met een twist.

Maar voor de rest is het wel een top programma, dat elk jaar nog wel ergens verbeteringen maakt.

Vooral de beelden worden elk jaar beter, vermoedelijk zit de evolutie van drones daar ook wel wat tussen, maar ze doen het toch maar mooi. 😋

De kandidaten, dat is elk jaar een geweldige mix van persoonlijkheden, die verbazend genoeg ook altijd werkt.
Het recept van die cocktail wil ik wel eens weten (en graag zelf een ingrediënt zijn). 🍸😋🤭
Tijdens en kort na de proeven zijn er wel eens wat spanningen, maar buiten het spel is het wel altijd een hechte groep. (Precies zoals op het forum hier 🤔😅).

Maar wat voor mij echt top is dit seizoen, zijn de proeven! Er is nog maar 1 proef geweest die ik minder vond, namelijk de hypnotiseur. Al de rest is van uitmuntende kwaliteit, hetzij door goed uitgekiemt maar tegelijkertijd enorm humoristisch te zijn, hetzij door een psychologische thriller te zijn. De afwisseling hier tussen is echt perfect in balans.

Het enige dat ik dus aan de (psychologische) proeven kan opmerken is de impact van pasvragen, deze zou toch wat afgebot moeten worden. Want begrijp me niet verkeerd, de psychologische proeven zelf mogen zeker blijven.

Maar ik hoop dus echt dat de makers dit ook lezen en dit meenemen als opbouwende kritiek, vandaar ook de focus op de pasvragen (zoals vermoedelijk bij andere ook de reden is).
Want nu geef ik het uitstekende programma een 9/10, mits het afbotten van de invloed van pasvragen, kan dit een 10/10 worden. 👍
Gebruikersavatar

masterveecee30 apr 2021, 11:15

 3547  Sven
Ik kan kort zijn: ik heb dit jaar (weeral!) nog niet het gevoel gehad dat het een slecht seizoen is/was!
.
😎
Gebruikersavatar

mjohlan30 apr 2021, 11:17

 328  Yens
masterveecee schreef: 26 apr 2021, 12:08 ...
En ja hoor:
Afbeelding
Ja, voor mij wel de transitie van het seizoen. Ik kan er blijven naar kijken, en niet alleen wegens Annelotte. 🙂
De productiecrew maakt er toch elk jaar een klein visueel kunstwerkje van. Als je alleen al maar kijkt naar hun voorbereiding (location scouting) of de finesse in het uitwerken van de setting van de opdrachten (zie de mannen en vrouwen van de props), in deze niet evidente periode nog meer mijn respect en bewondering dan voordien.
Dus laat die mooie gifjes hier maar komen. 🙂

Voor de kritikasters, zoals de kandidaten het zelf beamen (zie Achter de schermen Telenet), ze voelen zich zeer gelukkig om als een soort acteur in een film te mogen figureren waarbij ze op al hun wenken nog worden bediend. Bij elke film heb je een plot waarbij verschillende karakters betrokken zijn, en dit is niet bepaald anders dit seizoen. En persoonlijk weet dit plot en dito karakters me nog sterk te boeien.
Dus mijn tip: voor een objectieve recensie over het plot en de karakters , wacht best met het schrijven tot je de gehele film hebt uitgekeken. En wie weet, misschien vindt je de music score bij de eindgeneriek het mooiste ooit.
Gebruikersavatar

CHARMYG3DDON30 apr 2021, 19:42

 2
Taupe077 schreef: 30 apr 2021, 09:09 geheim begrijp je verkeerd denk ik ... dat betekent niet dat de mol dat niet opzichtig mag doen. Bovendien stond dat "geheim" er volgens mij niet en is dat wellicht toegevoegd. Geheim is meer als onbekend - niet geweten wie de saboteur is.

definitie geheim: iets wat niemand weet of mag weten/ voor anderen verborgen
zoek misschien iets op vooraleer je aanneemt dat je het beter weet, of vooraleer je iemand beschuldigt van vervalsing (het is letterlijk Wikipedia, niet moeilijk te vinden toch?)

Waarom neem je aan dat ik de bedoeling van het spel niet eens begrijp? Dat was helemaal buiten kwestie en laat lijken alsof ik niet weet waar ik over praat.

Je komt met een tweewegscenario af. Of Philip is de mol of de mol heeft slecht gespeeld.
1) wacht het einde van het seizoen eens af, wie weet heeft iemand anders toch goed gesaboteerd
2) als de mol gewoon in iedereen zijn gezicht mag saboteren en de pot nog zo laag krijgt dan is dit nog slechter dan een mol die weinig moet doen (INDIEN dit het geval is) want dan was er dus geen kans op geld. Als het spel echt zo gemaakt is dat Philip met alle zekerheid en duidelijkheid altijd geld kon weghalen, dan moet je eens opzoeken wat de essentie van een spel is, want hier hebben de kandidaten geen invloed meer op de uitkomst.

Spijtig dat ik net zoals Katrien niet drink, die roze drankjes klinken toch wel plezant.
Gebruikersavatar

Cedric02 mei 2021, 20:20

 2834  Uma
Was dat de stem van Michiel Devlieger bij het verhaaltje in het begin? Ja toch hé? 😍
Gebruikersavatar

kristof.allaerts02 mei 2021, 20:21

 364  Uma
Dat was ook mijn eerste gedacht, maar ben niet zeker.
Gebruikersavatar

zakke langs zijkant02 mei 2021, 22:01

 45  Uma
Voor mij is vandaag de meest legendarische kandidaat ooit in de geschiedenis van De Mol afgevallen. Een ode aan de docent marketing, wat heb ik, en ongetwijfeld vele Vlamingen, gelachen met je hilarische uitspraken en acties.
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2021, 22:15

 3547  Sven
Cedric schreef: 02 mei 2021, 20:20 Was dat de stem van Michiel Devlieger bij het verhaaltje in het begin? Ja toch hé? 😍
Ja hoor!!! 👍🏻

Zalige proeven, voor die laatsten. Heel de tijd moeten lachen 😀
De Sven
Afbeelding
😂😂
Gebruikersavatar

Cedric02 mei 2021, 22:16

 2834  Uma
Starten met een mini-comeback van Michiel Devliegher (denk ik, hopelijk ooit een 'behind the scenes' die het bevestigt dat hij die tekst insprak..), om dan erg simpele maar toch hilarische opdrachten te krijgen (plat gelegen met Sven in bruidsjurk 😂) en te eindigen met een soort van gigantische mindfuck (voor de kandidaten toch, wij wisten wel dat Philip niet de Mol was).

Geweldig.


edit: Wat MVC hierboven dus ook zegt 😀
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 mei 2021, 22:19

 1690  Sven
En mooi dat de pot toch nog een beetje werd aangedikt, ook door de mol.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 27