Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

lucu19 apr 2021, 09:58

 551  Sven
Amper bekomen van de lachkrampen die ik vorige week opliep bij het bekijken van aflevering vier, had ik nu gehoopt op iets minder hilariteit, maar helaas, ik bracht weer meer tijd door naast mijn zetel dan erin. 😂 Meer dan ooit is De Mol tegelijkertijd een humoristisch reisverslag en een thriller, een bloedstollende afvallingskoers in een verrassend buurland, een land dat ons steeds meer doet verbazen en verlangen naar meer. Wunderbar, bezauberend, fabelhaft! Een mens zou er zowaar zin in krijgen om Duits te spreken, te zingen, te jodelen sogar! Echt weer een aflevering voor het archief, afdeling klassiekers, met een grote K! 😍

Wat deze aflevering zo geweldig maakte was de sympathieke onderdompeling in de couleur locale van enkele eeuwenoude Beierse tradities, dé ideale setting voor een hilarische videoclipopname van Takeo Ischi’s nieuwste jodelschijf 'Der Maulwurf'. En veel was er niet nodig om het inblikken van deze anderhalve minuut durende clip boeiend en memorabel te maken: traditionele boerendans en -acrobatie, alpenhoornblazen, enkele levensgrote glazen pullen blondschuimend bier, boomzagen, worsten draaien en het gejodel van een olijke Japanner. 😂😂😂 Ik blijf me verbazen over de vindingrijkheid van de mollenredactie. Dit was toch een editie dichtbij huis wegens corona? Maar dus duidelijk geen Ersatz. Je vraagt je onwillekeurig af welke geniale proeven men had voorzien voor een land verder weg… 🙄

Het bezoek van het thuisfront werd ondanks of misschien dankzij corona intenser in beeld gebracht dan we gewoon zijn. De onverwachte reis met onbekende bestemming begon beklemmend in de laadruimte van een grote bestelwagen en eindigde bij de mysterieuze aanblik van zes iglotenten op een grote parking. Ik moest meermaals happen naar adem en sloeg een zucht van verlichting toen de significant others van de kandidaten hun aanwezigheid onthulden door het gelijktijdig gretig wegrukken van het papier dat hen aanvankelijk aan het zicht had onttrokken. Zes doorschijnende tentjes werden zo de knusse locatie van menige privé-ontboezeming; het transparante zeil dat een kus of een omhelzing verhinderde, deed ons pijnlijk beseffen hoe graag mensen elkaar kunnen zien. We werden weliswaar niet veel wijzer van de identiteit van de mol, maar wel emotioneel rijker bij het aanschouwen van dit (on)tastbare geluk. 😭 Een mooie, tussentijdse apotheose.

Knap was ook hoe de surrealistische lijn van Magritte van vorige aflevering quasi moeiteloos werd doorgetrokken. Van “Dit is geen tip” naar het leggen van een puzzel op een wankel vaartuig op een prachtig gelegen meer, terwijl er een hilarisch robbertje wordt uitgevochten met de mol, die dit jaar erg moeizaam zijn/haar geheim prijsgeeft. Misschien slechts een vonk van inspiratie voor dit productieteam, maar een vuur van genot voor de kijker, die wellicht soms langer de adem inhield bij bepaalde scènes dan Lennart en Jasmien in de waterstolp. 😂😂 De komische vervorming van de gezichten die dit opleverde herinnerde ons aan de soms dunne lijn tussen waarheid en misleiding, waar dit programma het ultieme patent op heeft.

Dat we uitgerekend in deze aflevering afscheid moesten nemen van de immer vrolijke en innemende Samina deed pijn, want we zullen haar missen, onze vurige flamencolerares, die zelfs nog bij de miniemste beweging gracieus van het scherm spat. Hoe formuleerde Lennart het ook weer in de laadbak van die andere bestelwagen, de Carpool Karaoke van aflevering 2: ‘Dit zijn momenten die we moeten koesteren!’ En zo is het.

Tja, wat moet je zeggen tegen een redactieploeg die zoveel genialiteit in een dik uur televisie weet te verpakken? Hoed af, dat is te weinig, de rode loper uitrollen, dat is er misschien weer net iets over. Ik houd het dus maar op een enthousiast applaus en kijk alvast met Erstaunung und Ungeduld uit naar wat een erg spannende zesde aflevering lijkt te worden… 👏🏻👏🏻👏🏻
Gebruikersavatar

masterveecee19 apr 2021, 10:28

 3547  Sven
Wekelijkse Ode aan Bram, onze favoriete drone camera man
Een paar aparte, plus met redelijk wat frame sprongen. Kon niet anders, anders waren de gifs te groot en kon ik ze hier niet live tonen (komt dan "externe afbeelding"))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Het is wel duidelijk, die heeft zich geamuseerd die dag 😛
Gebruikersavatar

evert.borghgraef19 apr 2021, 11:14

 2
Even een kleine opmerking terzijde:

Ik vind het een tikje zonde hoeveel de groepsopdrachten alles-of-niets geworden zijn. De puzzelopdracht niet snel genoeg? 0 euro. Niet alle opgaves van de videoclip gedaan? Weer een paar duizend euro kwijt. Vorige week met de bom op tafel: vrijstellingen of een smak geld, dus weeral nougatbollen. Vier vragen verkeerd beantwoorden bij het voetballen? Zero in de pocket. Hier wil ik nog de toegeving doen dat als ze het erg goed deden in het voetballen zelf, er mogelijk geen vier penalties gekomen waren.

Kort gezegd: ik mis een beetje de dilemmas en races tegen de tijd waarin de mol het normaal prima moet spelen om een grote impact te hebben. In bijna elke opdracht is er wel een positie of mogelijkheid om met enkele strategisch gekozen momenten in het geniep de boel om zeep te helpen. Waarom is het OF geld OF pasvragen? Waarom een pasvraag geen waarde geven en deze van de winst aftrekken? Waarom bij de puzzel niet zeggen dat elke minuut die ze langer doen dan de mol, er 200 euro van de winst verwijnt (net als de verloren puzzelstukjes) ?
Gebruikersavatar

astridm19 apr 2021, 12:27

 287
Cedric schreef: 18 apr 2021, 23:01 Ik ben nu niet zeker, maar ik dacht dat Gilles bij de eliminatie ook niet weet wie zal afvallen en dat hij het verneemt door de reacties op de gezichten van de kandidaten. Ik dacht zelfs eens gelezen of gehoord te hebben dat hij zei dat hij hier bewust voor kiest om het niet te weten.
Ik denk dat je in de war bent met Gilles van Bouwel toen hij mol was. Ik zou het als mol ook niet willen weten, om m'n reacties niet meer dan nodig te hoeven faken.
Gilles de Coster zal in ieder geval iets moeten weten om alles goed in beeld te kunnen brengen. Iedere heropname kost geld en geld weggooien gaat commerciele tv-makers zeer aan het hart. 😉
Gebruikersavatar

The hunter19 apr 2021, 12:54

 282  Uma
mjohlan schreef: 18 apr 2021, 23:32 @The hunter Sympathiek voor de toelichting, het is zowat commun knowlegde. Principieel maakt die volgorde of aantal ook weinig uit. De eliminatie zit quasi geheel op het einde van de aflevering en 1 of 2 twee kandidaten meer of minder maken het verschil nu ook niet.
Misschien wat meer voorspelbaar, maar het blijvend altijd spannend. Als het niet verrassend is kan het evengoed je ontgoocheling of medeleven zijn. Zo was vandaag mijn eerste reactie bij de eliminatie: "Samina, ik had het ergens verwacht, maar wel spijtig dat ze er nu al uit ligt. Zo'n toffe en sympathieke madam."
Het is maar hoe je het programma wil beleven, niet? 🙂
Uiteraard blijft de eliminatie intens, maar voor een programma dat in alles top is en dat altijd zoekt naar innovatie verwacht ik ook dat ze dit bij klassieke eliminaties doortrekken 😉
Gebruikersavatar

Cedric19 apr 2021, 13:36

 2834  Uma
evert.borghgraef schreef: 19 apr 2021, 11:14 Even een kleine opmerking terzijde:

Ik vind het een tikje zonde hoeveel de groepsopdrachten alles-of-niets geworden zijn. De puzzelopdracht niet snel genoeg? 0 euro. Niet alle opgaves van de videoclip gedaan? Weer een paar duizend euro kwijt. Vorige week met de bom op tafel: vrijstellingen of een smak geld, dus weeral nougatbollen. Vier vragen verkeerd beantwoorden bij het voetballen? Zero in de pocket. Hier wil ik nog de toegeving doen dat als ze het erg goed deden in het voetballen zelf, er mogelijk geen vier penalties gekomen waren.

Kort gezegd: ik mis een beetje de dilemmas en races tegen de tijd waarin de mol het normaal prima moet spelen om een grote impact te hebben. In bijna elke opdracht is er wel een positie of mogelijkheid om met enkele strategisch gekozen momenten in het geniep de boel om zeep te helpen. Waarom is het OF geld OF pasvragen? Waarom een pasvraag geen waarde geven en deze van de winst aftrekken? Waarom bij de puzzel niet zeggen dat elke minuut die ze langer doen dan de mol, er 200 euro van de winst verwijnt (net als de verloren puzzelstukjes) ?
Sluit ik me bij aan eigenlijk. De 'Lucha Libre' in Mexico vond ik daar ook een tekenend voorbeeld van.
Het wordt de Mol niet zo moeilijk gemaakt dan om te mollen..
Gebruikersavatar

mjohlan19 apr 2021, 15:08

 328  Yens
The hunter schreef: 19 apr 2021, 12:54 ...en dat altijd zoekt naar innovatie verwacht ik ook dat ze dit bij klassieke eliminaties doortrekken 😉
Met die "altijd" dien je wel op te passen. Bij onze noorderburen hadden ze er het spreekwoordelijk abonnement op, en zie maar waar ze nu staan. Soms is het beter niet alles te willen te veranderen. Trouwens dit seizoen is sowieso toch weer geweldig, niet?
Maar je mag de programmamakers altijd je suggesties sturen. Ik zie er met ongeduld naar uit. 😃
Gebruikersavatar

zakke langs zijkant25 apr 2021, 22:15

 45  Uma
Even terzijde, hoe deze aflevering in beeld gebracht was, was weer echt subliem. De beelden van de flight-simulator, in overgang met de papieren vliegtuigjes, de tapes, de drones tijdens de eerste opdracht,...
Echt wauw alweer!
Gebruikersavatar

bloedhond25 apr 2021, 22:33

 39
Ik denk dat de mol als tv programma hetzelfde aan het mee maken is wat zoveel goed tv series die daalden in kwaliteit meemaken. Om de kijkers blijven te verrassen gebruiken ze meer extreme manieren die ervoor zorgt dat kern van het programma verloren gaat. Hier is de kern dat de mol echt moet mollen en niet kan rekenen op voordelen.

Het is nog altijd een spannend programma en leuk om te kijken maar helaas niet meer zo goed als de seizoenen 2016 tot 2019.
Gebruikersavatar

Vermoljoen25 apr 2021, 22:38

 2354  Uma
Tgoh, om nu te zeggen dat het niet meer zo goed is als de eerste 4 seizoenen is ook wel redelijk hard (ook al ben ik het er deels me eens). Mits enkele aanpassingen had dit seizoen zeker evengoed kunnen zijn als de voorbije 5. Denk aan het aantal voordelen: als dit al minder was geweest, had dit seizoen al veel beter kunnen zijn. Volgens mij gaan ze volgend jaar, rekening houdend met feedback hier op het forum en de neutrale kijkers, weer een geweldig seizoen maken.

Het is ook niet zo omdat ik dit seizoen minder goed vind, ik het een slecht seizoen vind. In tegendeel, ze blijven steeds opnieuw verrassen en helaas pakt het deze keer gewoon net wat minder goed uit (bij mij toch). Er zijn ook superveel leuke elementen aan dit seizoen te benoemen!
Gebruikersavatar

Davy25 apr 2021, 23:02

Site Admin  1167  Uma
Ik denk ook dat het hier al vaker bewezen is dat de meningen over favoriete seizoenen (en zelfs mollen) sterk uit elkaar lopen.
Ik vind dit persoonlijk een echt top seizoen qua opdrachten, locaties en groep

En de aflevering van vandaag is wat mij betreft misschien wel de beste van dit seizoen tot nu toe 👏🏻
Gebruikersavatar

Skaeg25 apr 2021, 23:11

 108
Ik vind qua opdrachten, sfeer en kandidaten dit één van de beste seizoenen. De opdrachten zijn straf en mooi in elkaar gezet. De kandidaten zijn een perfecte mix van karakters zoals teamplayer Annelotte en matennaaier Philip. Een paar tweaks hadden het wel beter gemaakt. Vandaag had ik niet voor een opbod gekozen, maar terug voor een aftelklok. Of iets anders als de productie op dat vlak niet in herhaling wilt vallen, maar waar er een soort van maximum aan verbonden is.

Voor mij valt Lennart nu ook wat af als mol, omdat dit té cheap is om als mol toe te slaan. Ik geloof ook wel dat de productie nog wat in petto heeft om het bedrag terug richting 20-25k te doen, een gokje; Isidoor kan de groepspot verdubbelen met de rode knop.
Laatst gewijzigd door Skaeg op 25 apr 2021, 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 27