Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2021, 13:43

 3423  Yens
Ik vind dan vooral GDC zijn uitspraak tijdens de eliminatie redelijk opvallend. Hij zei iets in de trant dat er nog maar 12.600 € (of zoiets) in de pot zat. Daarna zei hij iets in de zin van "ik ken iemand die blij zal zijn dat er nog maar zo weinig in de pot zit". Dat komt dan bij mij over als: "de mol is blij dat de kandidaten er voor zorgen dat er zo weinig verdiend wordt". Hij zegt dus niet "de mol heeft hier goed zijn werk gedaan".
Gebruikersavatar

Cadfael12 apr 2021, 14:07

 229  Uma
Jansen schreef: 12 apr 2021, 13:43 Ik vind dan vooral GDC zijn uitspraak tijdens de eliminatie redelijk opvallend. Hij zei iets in de trant dat er nog maar 12.600 € (of zoiets) in de pot zat. Daarna zei hij iets in de zin van "ik ken iemand die blij zal zijn dat er nog maar zo weinig in de pot zit". Dat komt dan bij mij over als: "de mol is blij dat de kandidaten er voor zorgen dat er zo weinig verdiend wordt". Hij zegt dus niet "de mol heeft hier goed zijn werk gedaan".
Ja, hij begon ook precies met een preek te geven. Hij begon met "Ik wil niet stoken, maar er zit nog maar €12 600 in de pot." Waarna hij zei: "Hier zit dus iemand die heel opgetogen is." Hiermee wilt hij precies aangeven dat de kandidaten in het vervolg ook eens voor geld moeten gaan. De mol heeft anders geen werk meer.
Gebruikersavatar

masterveecee12 apr 2021, 15:00

 3547  Sven
Wekelijkse Ode aan de drone camera man
Dit keer 'Midden in de bergen'

Afbeelding

Trouwens, deze keer waren er redelijk was afzonderlijke momenten ook. Zoals bij de voetbal. Maar bovenstaande was toch wel prachtig om te zien
Gebruikersavatar

lucu12 apr 2021, 15:10

 551  Sven
Echt een zalige aflevering boordevol actie, (onderhuidse) spanning, humor, drama en enkele grote verrassingen. Het meest explosief was misschien niet de ontplofte bom in de laatste opdracht, maar het Nederlandse citaat van Gary Lineker. Eén ding is zeker: "De mol is een ogenschijnlijk simpel spel en op het einde wint het productieteam!" Geen idee of de makers met de "(...)" in het citaat een korte pauze aanduiden (en dat we dus vanaf volgende aflevering opnieuw Duitse oneliners krijgen); misschien is het gewoon een blijk van de volledig bij dit programma passende onhebbelijkheid om 'intermittent' met de kijker zijn voeten te spelen! 🙄 Hoe dan ook, ik was getriggerd nog voordat de aflevering goed en wel begonnen was.

De opdracht in de Münchense voetbaltempel riep herinneringen op aan Argentinië 2016, maar dit was duidelijk een voetbalproef 2.0: een spectaculaire België-Duitsland gecombineerd met humoristische quizvragen en de klassieke 'lievelingsklöre' van ons aller el simpático Jean-Marie en andere uitspraken van legendarische voetbalgrootheden. Ik lag op de duur meer strijk van het lachen dan voetbalheld Lennart al dan niet bewust ondersteboven ging in zijn 'coronarambal'. 😂

Amper bekomen van mijn LOL-ervaring volgde er nog meer hilariteit in de bingewatch-in-de-Alpen-opdracht. Zó knap bedacht en in beeld gebracht! De inmiddels legendarische 'Pas op voor het putteke!' en het 'Zever, gezever!' uit 'Het Eiland' waren met perfecte timing gemonteerd. Ik weet nog steeds niet wanneer Alain Vandam aan zijn amandelen werd geopereerd, ik weet slechts dat ik vanmorgen opstond met keelpijn van het lachen en dat ik, toen ik al zappend en gewoontegetrouw de herfstbeelden/lentebeelden wilde skippen, opnieuw in lachen uitbarstte en tegen beter weten in even bleef uitkijken naar een glimp van een spandoek of van een of andere dansende schim met een hoek af... Echt, geniale tv! 😂😂

Maar dan... de slotopdracht. Kon het nog crescendo gaan? Was de top al niet bereikt in de vorige twee opdrachten? En hoe varieer je de klassieke bomopdracht (de tweede al dit seizoen) dusdanig dat je het niet alleen erg spannend maakt maar tegelijkertijd ook de humoristische lijn van de aflevering doortrekt? Het antwoord was even eenvoudig als geniaal: via de culinaire insteek én via de gevatte live voice-over van GDC himself! Ik denk dat dit de grappigste bomproef ooit was, al at ik toch met iets minder smaak dan gewoonlijk van de taart waarop mijn knuffelcontact me trakteerde... Misschien had het nog wat spannender gekund als de kandidaten meer in geld dan in pasvragen zouden zijn geïnteresseerd, maar mogelijk was die drang naar veiligheid vooral de uitdrukking van de grote onzekerheid die er bij de kandidaten heerst over de identiteit van hun mol? Dat belooft dan voor de volgende afleveringen. De vonken sprongen er nu al af, vanaf volgende week zou het wel eens allemaal flink kunnen ontbranden... 🤗

Conclusie: de voorbije weken trakteerde ik het productieteam telkens op een warm applaus, ditmaal komt als eerbetoon slechts een staande ovatie in aanmerking. En dat zou ik doen óók, mocht ik nog overeind kunnen komen van het lachen. Dus bij deze: 👏🏻👏🏻👏🏻
Gebruikersavatar

mjohlan12 apr 2021, 21:44

 328  Yens
Cadfael schreef: 12 apr 2021, 14:07 Ja, hij begon ook precies met een preek te geven. Hij begon met "Ik wil niet stoken, maar er zit nog maar €12 600 in de pot." Waarna hij zei: "Hier zit dus iemand die heel opgetogen is." Hiermee wilt hij precies aangeven dat de kandidaten in het vervolg ook eens voor geld moeten gaan. De mol heeft anders geen werk meer.
Daar zeg het je geheel precies.

Algemeen kunnen we al stellen dat bij de kandidaten zelfbehoud primeert en geldwinst hier ondergeschikt is geworden.
Het volstaat eens terug te kijken naar het begin van het vorige seizoen. Het "sans gêne" afkopen van een vrijstelling voor € 10 000 door onze Artispunten-hater Bart was significant . Het zette de toon voor de rest van de reeks, en met als gevolg dat bij de aanvang doodeerlijke mensen zoals Gilles reeds met ongelijke wapens in het strijdperk diende te betreden. Nu gelukkig maar voor de geloofwaardigheid van het programma heeft de betroffen Einzelgänger zich tactvol/diplomatisch laten verliezen in de finale.
Maar het voorgenoeme bevestigt een bepaalde ontwikkeling bij de kandidaten die blijkbaar tolereerbaar is voor de productie en natuurlijk voor de nieuwe lichting kandidaten een antecedent is en ergens de verantwoording wordt voor gelijkaardig egocentrisch gedrag.

Dit om maar te zeggen dat voor mij al die vrijstellingen of pasvragen uit het programma onmiddelijk mogen verdwijnen. Iedereen dient met gelijke wapens te strijden vanaf het begin tot het einde, en dit wil ook zeggen tijdens de eliminatieproef. Of dit nu echt het groepsgevoel zal verbeteren? Wie zegt het me, maar het zal alvast eerlijker zijn.

Ook het "verdeel en heers"-principe bij de proeven primeert al wat seizoenen. Hoeveel proeven zien we nog waar alle kandidaten als 1 team deelnemen? Amper tot geen. We zien de laatste jaren niets anders dan proeven met opgesplitse ploegjes. Hier worden dan de onderlinge invloeden zo groot dat het effectief winnen van het maximale bedrag per proef quasi utopisch is geworden. Ik begrijp dat het zeer moeilijk wordt voor een mol indien alle proeven met maar 1 team worden gespeeld, echter ik vind 2 teams toch ergens een maximum. Noem het ergens back to basics.

Onze GDC heeft wel gemakkelijk praten. Dit seizoen hadden we zeker al 2 proeven (Atoombunker + Bom op tafel) waar in feite geen mol diende aanwezig te zijn om gegarandeerd geen euro winst te halen. Zelfhoud en in het bijzonder extra kansen bij de eliminatie maakte dat er vlotjes € 10 000 zonder echte molse daden de lucht in werden geblazen. Hoe mooi ze ook was, de openingsproef (€ 5 000) richtte zich geheel op persoonlijk zelfbehoud en niet op een spel met en tegen de mol. Dit spel had een totaal ander gegeven gehad indien het bijvoorbeeld een concept vann tien tegen tien had. Iedereen zat weer wat verspreid (+ geen echte onderlinge cohesie) waarbij een paar maar effectief zicht hadden op de mol. Hoe leuk de opdracht ook was, de mol diende maar maximaal met 3 kandidaten rekening te houden. Toch iets anders dan dat er 9 op je vingers staan te kijken.

Akkoord dat onze beste GDC gisteren onze kandidaten wat wou "jennen" met hun zeer lage pot en dat wat het beter zou kunnen. Maar dan mogen ze ook eens nadenken over het maximale winstbedrag per proef. Ook niet zo bepaald uniform en altijd logisch. Zie maar naar de psychologische spelletjes waar meestal hogere winstbedragen worden aan toegekend en die op zich de laagste slaagkans hebben op effectief geldelijk winst. Gisteren zag je dit weer perfect.
Gebruikersavatar

masterveecee13 apr 2021, 19:02

 3547  Sven
masterveecee schreef: 12 apr 2021, 15:00 Wekelijkse Ode aan de drone camera man
Dit keer 'Midden in de bergen'

Afbeelding

Trouwens, deze keer waren er redelijk was afzonderlijke momenten ook. Zoals bij de voetbal. Maar bovenstaande was toch wel prachtig om te zien
@Bram van de crew - aka de drone camera man:
Afbeelding
Gebruikersavatar

Poirot14 apr 2021, 00:00

 299
Heeft er iemand een schema wie er het vaakst de sleutelpositie heeft in de opdrachten? De persoon die het vaakst de sleutelpositie heeft komt bij mij wat hoger op mijn lijstje
Gebruikersavatar

Mateo17 apr 2021, 19:28

 870
@masterveecee

Niet ver daarvandaan heb ik een tijdje gewoond. Ik mis die prachtige omgeving nog steeds.

En ja: een groot compliment aan Bram, de droneman.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren18 apr 2021, 21:57

 79  Uma
De opdrachten over het algemeen vind ik iets minder intens dan andere seizoenen, maar dit wordt meer dan goed gemaakt door de hilariteit ervan! We zitten nog maar aan aflevering 5 maar ik kan nu al met zekerheid zeggen dat dit het grappigste seizoen tot nu toe is.
Gebruikersavatar

zakke langs zijkant18 apr 2021, 22:01

 45  Uma
Deze aflevering heeft me dan weer volledig overtuigd dat Duitsland toch wel een fantastisch Mol-land blijkt te zijn! En de preview van de volgende aflevering zag er naar mijn mening ook veelbelovend uit.
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2021, 22:24

 2834  Uma
Alweer moet ik denken dat mogelijk mijn favoriete aflevering op antenne is geweest.
De groep doet me wat aan die van Zuid-Afrika denken en is dus niet mijn favoriete groep. De bestemming spreekt mij ook het minste aan.
Maar de opdrachten zijn subliem. Vandaag stak er wat dat betreft bovenuit in mijn ogen. Geweldig goed in elkaar gestoken. Zelfs zoiets simpels als de bubbels met de bezoekers wordt nog net dat tikkeltje beter door de manier waarop de kandidaten naar hun bezoek getransporteerd worden.
Met de SUP-opdracht zou ik mij waanzinnig geamuseerd hebben en hoewel die videoclip-opdracht ook niet echt mijn ding is zou ik dat ook wel een zalige opdracht hebben gevonden.
Oprecht genoten van deze ganse aflevering.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 27