Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mei 2021, 16:30

 3483  Uma
hans.vanderzijl schreef: 18 mei 2021, 15:35 Hebben jullie er wel eens bij nagedacht dat die 10000 euro uit de pot wel nodig was omdat hij anders niet eens het meeste gemold zou hebben. Ik weet niet of dat bijgehouden is wat elke kandidaat onopzettelijk uit de pot heeft gehaald maar als Lennart deze 10k niet had gedaan, dat Philip wel de persoon was die het meeste heeft doen verdwijnen.
Ik heb het al meermaals gezegd/geschreven maar herhaal het nogmaals.
Het doel van de Mol is de pot zo laag mogelijk te houden EN daarbij zo min mogelijk op te vallen.
Indien de mol slaagt met een tactiek om een accident-prone Philip op subtiele wijze op bepaalde posities te plaatsen, dan beschouw ik dat als goed gemold.
Het maakt niet uit hoe het geld uit de pot gaat, als het er maar uit gaat .
Een mol kan verschillende tactieken gebruiken om een eindresultaat te bereiken en een slimme mol zal zich in een positie trachten plaatsen waarbij hij onverdacht lijkt: zie de bunkerproef waar hij gebruik maakt van Jasmien's volle overtuiging om zelf buiten schot te blijven.

En die 10.000 was misschien niet nodig (er zou hoe dan ook al 7.600 uit de pot gaan door Sven) maar hij heeft daar een berekend risico genomen en het is 'em gelukt. Zelfs Annelotte en Sven (van beiden had ik verwacht dat ze Lennart sneller zouden door hebben) hun (resterende) frank zijn toen NOG STEEDS NIET gevallen.

Vergeet ook niet dat de FTM een interpretatie is op basis van wat wij te zien krijgen (+ veronderstellingen) en dat de opbrengsten (en verliezen) van opdrachten tegenwoordig veel minder aan 1 persoon gelinkt kunnen worden waardoor bepaalde verliezen verdeeld worden onder 2, 3 of meer personen terwijl de echte oorzaak van het verlies bij de mol ligt (zelfs al is het door aansturing).
Dat Lennart niet de favoriete mol van alle seizoenen is kan ik gerust begrijpen (hij is ook niet mijn favoriet) maar gaandeweg zag ik wel hoe hij de groep bespeelde en in dat aspect is hij misschien wel de meest efficiënte van alle mollen.
Doe het maar eens na, 3 weken vals spelen en niemand die ook maar iets vermoedt.

En ik geef gerust toe (niettegenstaande ik zo objectief mogelijk tracht te observeren) dat ik Lennart's aandringen om delen van de opstelling te testen een goed idee vond, en stond er geen moment bij stil dat hij het wel veel meer deed dan nodig. Misschien is er meer getoond in de reveal aflevering dan in de eigenlijke aflevering zelf, maar dat was (naar mijn mening) slim gedaan: de perfecte kandidaat die toch tijd deed verliezen en wellicht ook wat irritatie teweeg bracht waardoor sommigen misschien wat minder secuur te werk gingen).

Jongens (en meisjes) toch, voor mij mag het elk jaar zo'n slechte mol zijn hoor. Desnoods schrijf ik dit forum wel vol op mijn eentje 😉 .
Gebruikersavatar

hans.vanderzijl19 mei 2021, 09:11

 22
Indien de mol slaagt met een tactiek om een accident-prone Philip op subtiele wijze op bepaalde posities te plaatsen, dan beschouw ik dat als goed gemold -> dat kan wel eens voorkomen maar hou er rekening mee dat de meeste kandidaten stomme dingen doen waardoor er geld uit de pot verdwijnt zonder toedoen van de mol. Dit is ook een deel van het spel, uw zelf verdacht maken om zo ver mogelijk te komen.
Gebruikersavatar

Taupe07719 mei 2021, 11:09

 767  Yens
JBB schreef: 18 mei 2021, 15:07 Eerlijk gezegd, als je van Lennart dit seizoen vindt dat hij te beperkt heeft gesaboteerd, dan ga je volgens mij nooit ofte nimmer tevreden zijn over een mol. Alina vorig jaar, daar valt over te discussiëren, maar Lennart, die heeft perfect gedaan wat ik verwacht van een mol. M.a.w. veel sabotages, maar toch net voorzichtig genoeg om onder de radar te blijven.
Dat is het leuke dat we het allemaal anders zien. Ik heb al andere mollen gezien die meer gesaboteerd hebben hoor.

Ik vind Lennart zeker en vast een goede mol, één van de betere. Maar ik heb meer een probleem met het feit dat er tegenwoordig ook focus wordt gelegd moet onder de radar blijven en dat de redactie teveel tussenkomt.
Los daarvan wat vindt iemand een leuke sabotage? Zoals Alina je mis tellen als je alleen bent dat vind ik flauw. Ja, de opdracht is niet gelukt maar er was 0,0% kans dat je gepakt kon worden. Voor mij mag een sabotage wat meer risico inhouden of een dieper niveau hebben.
Nu bij de graffiti unieke kans om ergens te zetten, ik ben de mol!
Als hij naar beneden gaat met die vlag die voor de TV moet komen dan een M teken maken!

Dat van onder de radar blijven stond vroeger NIET in de regels en lijkt me een recentere toevoeging. Voor mij mogen ze volgend jaar een Philip2 zetten die alles doet mislukken en saboteert en dat de groep maar probeert hem tegen te houden! Ik begrijp dat ook dit niet de bedoeling is en dat ik het nu te extreem zet maar een mol die geld binnenhaalt wanneer niet nodig vind ik ook niet ok.

Nu heb je die 10K warvan hij zelf zegt dat het zijn grootste verdienste is.
Wat als Philip en Jasmien er vroeger uit zijn! Als er niemand kijkt dan moet hij zelf kijken als enige om die 4K eruit te halen en hopen dat iemand dan nog een hoger bedrag zet (ok er was Sven met 7600) en gokt op hem maar hij probeerde net niet verdacht te zijn en dus zou het mislukt zijn!
Dus zijn grote opdracht waar hij naar werkt voor niks!

En blijkbaar valt niemand over Dami. Vroeger wist de mol niet wie de afvaller was, nu dus blijkbaar wel?? Zonde!
En ook aan de mol vragen om minder te saboteren omdat er anders teveel weg is?? laat hem die 10K niet afpakken maar andere sabotages doen!

Klinkt misschien wat negatief maar is niet mijn bedoeling hoor. Ik heb weer enorm genoten van dit seizoen en de groep die weer prachtig was samengesteld. Maar ik had liever wat minder inmenging gehad van de redactie/regie en wat meer open sabotages van onze Lennart.
Gebruikersavatar

masterveecee19 mei 2021, 12:06

 3547  Sven
Taupe077 schreef: 19 mei 2021, 11:09 ...
En blijkbaar valt niemand over Dami. Vroeger wist de mol niet wie de afvaller was, nu dus blijkbaar wel?? Zonde!
...
Dat wist Lennart toch niet? Hij heeft gewoon haar naam gevonden.

Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mei 2021, 13:43

 8153
@masterveecee Awel, dat geloof ik niet.
Ik vond dat hij, zodra er een eerste naam gevonden, was nogal raar en snel naar die wereldbol croste, onder het zeggen van "roots, roots".
Volgens mij heeft GDC hem via woordgebruik ("jullie mogen naar de eerste kamer" - waarom sprak hij niet van de ridderzaal?) duidelijk gemaakt wie de afvaller was.
Ik denk echt dat het, met het oog op de atoombunker, de bedoeling was dat niemand zou afvallen. En er moest, naast de afvaller, nog minstens 1 naam gevonden worden, want anders wist Dami dat ze de afvaller was.
Gebruikersavatar

Skaeg19 mei 2021, 19:21

 108
Taupe077 schreef: 19 mei 2021, 11:09 Dat is het leuke dat we het allemaal anders zien. Ik heb al andere mollen gezien die meer gesaboteerd hebben hoor.

Ik vind Lennart zeker en vast een goede mol, één van de betere. Maar ik heb meer een probleem met het feit dat er tegenwoordig ook focus wordt gelegd moet onder de radar blijven en dat de redactie teveel tussenkomt.
Los daarvan wat vindt iemand een leuke sabotage? Zoals Alina je mis tellen als je alleen bent dat vind ik flauw. Ja, de opdracht is niet gelukt maar er was 0,0% kans dat je gepakt kon worden. Voor mij mag een sabotage wat meer risico inhouden of een dieper niveau hebben.
Nu bij de graffiti unieke kans om ergens te zetten, ik ben de mol!
Als hij naar beneden gaat met die vlag die voor de TV moet komen dan een M teken maken!

Dat van onder de radar blijven stond vroeger NIET in de regels en lijkt me een recentere toevoeging. Voor mij mogen ze volgend jaar een Philip2 zetten die alles doet mislukken en saboteert en dat de groep maar probeert hem tegen te houden! Ik begrijp dat ook dit niet de bedoeling is en dat ik het nu te extreem zet maar een mol die geld binnenhaalt wanneer niet nodig vind ik ook niet ok.

Nu heb je die 10K warvan hij zelf zegt dat het zijn grootste verdienste is.
Wat als Philip en Jasmien er vroeger uit zijn! Als er niemand kijkt dan moet hij zelf kijken als enige om die 4K eruit te halen en hopen dat iemand dan nog een hoger bedrag zet (ok er was Sven met 7600) en gokt op hem maar hij probeerde net niet verdacht te zijn en dus zou het mislukt zijn!
Dus zijn grote opdracht waar hij naar werkt voor niks!

En blijkbaar valt niemand over Dami. Vroeger wist de mol niet wie de afvaller was, nu dus blijkbaar wel?? Zonde!
En ook aan de mol vragen om minder te saboteren omdat er anders teveel weg is?? laat hem die 10K niet afpakken maar andere sabotages doen!

Klinkt misschien wat negatief maar is niet mijn bedoeling hoor. Ik heb weer enorm genoten van dit seizoen en de groep die weer prachtig was samengesteld. Maar ik had liever wat minder inmenging gehad van de redactie/regie en wat meer open sabotages van onze Lennart.
Ik snap wel je redenering op veel vlakken. Maar toch heb ik m'n bedenkingen erbij.

Over dat onder de radar blijven: Ik vraag me af of het voor de kijker een interessant concept blijft, als een mol een type Philip is, die nog meer molt dan Philip (om de mol effectief te zijn) en daardoor ook oa. onderaan FTM staat. Dan mikt iedereen hier op dit forum met zijn verdachte op die persoon na aflevering 1-2, behalve mensen die denken dat we een nieuwe Philip of Annelies hebben, en dat het niet kan, zo opvallend.
En dan heb je enkel na elke aflevering een soort van bevestiging.

Sowieso dat er dan ook veel negatieve reacties gaan zijn. Je verandert dan ook totaal het concept/the game want dan is het enkel nog van belang om altijd de mol buiten te zetten binnen de opdrachten (lijkt me gemakkelijk, gewoon hem nooit aan de "knoppen" zetten of laten besluiten) en altijd supersnel uw vragen in te vullen als kandidaat (of ze heel moeilijk maken). Dat lijkt me toch niet zo'n strak concept.

Het is goed dat je eens kritisch bent hoor, zoals velen. Ik denk dat de makers daar ook wel wat aan hebben, om het volgend seizoen nog sterker te maken. Zodat we volgend jaar allemaal nog een beetje meer Annelotte zijn zoals op de enthousiasme barometer.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric19 mei 2021, 21:21

 2834  Uma
Net bij het herbekijken van de reünie-aflevering gemerkt dat de producers gelogen hebben tegen ons!

Afbeelding

Club Brugge heeft NIET tegen Paris Saint-Germain gespeeld in 2014. Dat is zelfs nog maar 1x gebeurd in de voetbalgeschiedenis: in november 2019. Een match waar Clubsupporters trouwens liever niet aan herinnerd worden.
Gebruikersavatar

BeaVer19 mei 2021, 21:29

 1293  Uma
Wat een leugenaars! de brandstapel op! 😏😂
Gebruikersavatar

Taupe07720 mei 2021, 08:42

 767  Yens
Cedric schreef: 19 mei 2021, 21:21 Net bij het herbekijken van de reünie-aflevering gemerkt dat de producers gelogen hebben tegen ons!

Afbeelding

Club Brugge heeft NIET tegen Paris Saint-Germain gespeeld in 2014. Dat is zelfs nog maar 1x gebeurd in de voetbalgeschiedenis: in november 2019. Een match waar Clubsupporters trouwens liever niet aan herinnerd worden.
Geen erg gehad in die 2014 en lijkt niet logisch want 7 jaar geleden en ze zien er nagenoeg nog hetzelfde...
Wel onmiddellijk gemerkt waarom ik liever Martijn als mol gezien had in dat éne beeld! 😜
Skaeg schreef: @hans.vanderzijl
De 10K was niet effe zomaar, hij heeft er naar opgebouwd. Het klinkt simpel, maar hij kwam ermee weg alsof het een kandidaten-zet is. Je kan ook niet altijd alles doen mislukken, je zit bij elke proef altijd met een opsplitsing in groepjes waar je geen controle hebt over wat de anderen van geld binnen halen. En alles doen mislukken zoals ook die jodeldans, dat zou te hard opvallen.
.

Maar waarom ernaar opbouwen? Ik snap dat niet. Als Philip en Jasmien eruit zijn dan kan hij er naar fluiten of moet al gaan zeggen dat hij gekeken heeft of wat dan ook om de anderen ook te laten kijken anders is het "maar" ... Wat je vandaag er kan uithalen als mol heb je, wat erna komt weet je niet!
En nogmaals ook als hij niks doet, dus compleet onder de rradar blijft en Sven pakt 7600 dan is dat nagenoeg "maar" 2400 meer dan wat hij biedt terwijl de volgende aflevering veel en veel meer in de pot komt, waarom daar ook niet saboteren en ons wat meer plezier gunnen?
Gebruikersavatar

Paraceta20 mei 2021, 10:18

 717  Sven
Taupe077 schreef:Wat je vandaag er kan uithalen als mol heb je, wat erna komt weet je niet!
Maar dat heeft hij toch ook gedaan? In de vijf afleveringen ervoor heeft hij in totaal €826 verdiend, dat lijkt me geen vetpot.
Gebruikersavatar

Janneman20 mei 2021, 10:46

 50  Yens
De Online Mol doet het bijna zo goed 😏
(Oei, dat is hier niet off-topic, mijn excuses)
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27