Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Tim Dex17 mei 2021, 20:07

 24
Afgaande van recente interviews met GDC (topic de mol in de pers), lijken ze zich daar ook wel bewust van te zijn.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT17 mei 2021, 21:29

 767  Yens
Taupe077 schreef: 17 mei 2021, 12:45 Ben ik dan echt de enige die zo zwaar teleurgesteld is na de reveal van gisteren?
(...)
Maar vooral zo uitkijken naar de vele sabotages en dan op de puzzelstukjes nauwelijks gedurfde sabotages en als grootste verdienste de 10K?
Dat is net waar ik al jaren voor vrees en iedere keer het vermeld ... vroeg of laat krijgen we een mol die onder de radar blijft en een gemakkelijke kans krijgt om veel geld uit de pot te halen! Sorry maar dit vind ik nog steeds niet ok.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik vond het weer een fantastische aflevering, net als alle andere afleveringen dit seizoen trouwens. Waarom ben je teleurgesteld in de sabotages? Lennart heeft in mijn ogen toch redelijk veel gesaboteerd, in veel opdrachten en meer dan de gemiddelde mol denk ik.
Gebruikersavatar

Minedor17 mei 2021, 22:48

 29  Uma
Het was weer een mooie aflevering. Prima afsluiter van nog maar eens een topseizoen. Mag er nog een beetje mysterie rond alles blijven hangen? Ik vind dat ze al redelijk wat prijsgeven. Als je alles weet dan wordt volgend jaar niet meer leuk.
Enig minpuntje : het was de laatste 😭
Gebruikersavatar

Taupe07718 mei 2021, 09:55

 767  Yens
Mollenjager-DT schreef: 17 mei 2021, 21:29 Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik vond het weer een fantastische aflevering, net als alle andere afleveringen dit seizoen trouwens. Waarom ben je teleurgesteld in de sabotages? Lennart heeft in mijn ogen toch redelijk veel gesaboteerd, in veel opdrachten en meer dan de gemiddelde mol denk ik.
De aflevering zelf daar heb ik inderdaad wel van genoten en ook het feit dat zowel Jens als vooral Martijn toch nog beloond worden.
Ik heb inderdaad een probleem met de beperkte sabotages van Lennart, imo is enkel de puzzelstukjes iets wat gewaagd is. De rest, bof.
Maar ik heb gewoon zoals al meermaals gezegd moeite met een mol die te veel wordt geregisseerd en dat was hier blijkbaar het geval!
Gebruikersavatar

masterveecee18 mei 2021, 10:37

 3547  Sven
Gilles DC zei wel dat hij in iedere opdracht wel iets gesaboteerd heeft. Dus mogelijks was er gewoon geen tijd om alles te tonen en hebben ze de beste stukken eruit gehaald
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mei 2021, 11:00

 8153
Taupe077 schreef: 18 mei 2021, 09:55 Ik heb inderdaad een probleem met de beperkte sabotages van Lennart
Die waren helemaal niet zo beperkt! En allemaal onder de neus van de kandidaten:
- heel lang onderweg zijn met de druiven en er de helft van weggooien en in het kabelbaantje zijn plateau met opzet scheef houden hoewel er iemand achter hem zat
- bij de domino heeft hij zelf zo goed als geen steentjes rechtgezet, de anderen voortdurend doen testen enz. En bij de origami heeft hij wel degelijk verkeerd uitgelegd hoe het staartje van het hondje moest.
- meteen "euh" zeggen bij de hotelkamers
- in het bijzijn van de anderen gezichten trekken naar de crew en zeggen of teken doen dat hij de mol was
- zijn handen op de grond zetten bij de videoclip hoewel het bij de repetitie gelukt was
- in het spookhuis niet wegduiken voor Philip toen die door de gang liep maar gewoon verdergaan met het ophangen van het schilderij
Ik vergeet nog een hoop dingen, maar ik wil gewoon aantonen dat hij echt wel veel gemold heeft.
Gebruikersavatar

Taupe07718 mei 2021, 11:31

 767  Yens
@chicawah.janssen
Het blijft toch leuk hoe mensen zaken anders zien - zowat alles dat je hier vermeld heb ik ook overgenomen in mijn molboekje maar ik vind dat flauw:

- heel lang onderweg zijn met de druiven en er de helft van weggooien en in het kabelbaantje zijn plateau met opzet scheef houden hoewel er iemand achter hem zat
De 12 liter was toch binnen dus voor niks geweest en zijn twee glazen ok maar niks spectaculair.
- bij de domino heeft hij zelf zo goed als geen steentjes rechtgezet, de anderen voortdurend doen testen enz. En bij de origami heeft hij wel degelijk verkeerd uitgelegd hoe het staartje van het hondje moest.
Los van zijn werk, is het toch niet gelukt o.a. door Philip. Dit is typisch zo een opdracht die nooit zou gelukt zijn en dus gratuit voor de mol.
Dat hondje ok maar opnieuw niks aan - ik zie anderen dat hier ook niet deftig doen.

- meteen "euh" zeggen bij de hotelkamers
Op Annelotte na is de rest ook niet gelukt en zelf als hij de mol niet was, had ik hem toch een euh zien zeggen hoor 😜r.
- in het bijzijn van de anderen gezichten trekken naar de crew en zeggen of teken doen dat hij de mol was
Achter de rug? Hallo dat kan iedereen, ik wil weer een mol die het gewoon doet voor de neus of zegt ik ben de mol en dat ze het toch niet snappen. In Nederland was er zo ééntje maar ik mag hier geen namen spoilen. Vandaar ook, we zien een L ipv het vraagteken bij de lijst van mollen. Top had geweest dat hij ergens gezet had, ik ben de mol!
- zijn handen op de grond zetten bij de videoclip hoewel het bij de repetitie gelukt was
Ok en? Toch niks moeilijk en kon voorvallen. Sven is hier ook niet geslaagd in zijn opdracht
- in het spookhuis niet wegduiken voor Philip toen die door de gang liep maar gewoon verdergaan met het ophangen van het schilderij
Ik vergeet nog een hoop dingen, maar ik wil gewoon aantonen dat hij echt wel veel gemold heeft.

Het enige imo dat ik top vind als mol zijn de puzzelstukjes. Dat is gedurfd en dat speelt in zijn voordeel om hem nog net in mijn top 3 op te nemen van Vlaamse VT4 mollen. Ik begrijp wel dat het andere ook sabotages zijn maar ik hou gewoon meer van een agressieve mol die meer gedurfde zaken doet. Mogelijk heeft de regie hem tegengehouden want ik zie dat wel in hem. Maar mij laat gewoon wat ze laten zien hebben achter met een teleurgesteld gevoel.
En wat met Dami? Hij vindt die naam ... opgedragen door de regie? Hier is niks over gezegd!
Gebruikersavatar

Skaeg18 mei 2021, 11:47

 108
Ik vind dat je toch wat te streng bent hoor.

- Hij heeft zo goed als in elke opdracht zitten mollen, of zitten sandbaggen op enkele uitzonderingen na (Hans en Grietje vb.)
- Een mol moet net wel subtiel zijn
- Als je dat scenario van de puzzelstukjes bij elke opdracht forceert, zal je wel eens door de mand vallen. Als dan één van de kandidaten dat voor de hele groep kenbaar maakt, dan is de fun er ook van af.

Nee, laat het dan eerder zo gebeuren zoals Lennart het deed. Elke mol heeft zijn 'masterplan' en bij Lennart was dat dus vertrouwen winnen en dan pas keihard toeslaan. Je kan hem niks verwijten, de groep kon op zich ook hem meer getest hebben & minder blindelings iemand vertrouwen. De volgende mol in 2021-2022 seizoen zal iets anders moeten proberen, en ik denk dat de kandidaten dan best niemand afschrijven vanaf dag 1, omdat het zo'n vriendelijke jongen/vrouw/.. is die het met iedereen goed meent. Het is eigenlijk straf dat Annelotte net won, want die stond net vaak in een positie waarbij Lennart vertrouwen probeerde te winnen of goed meewerkte (Hans en Grietje, verstoppertje, printen dominosteen etc). Je kan haar niets verwijten dat ze tot 10 min voor de finale op Sven zat.
Gebruikersavatar

BeaVer18 mei 2021, 12:53

 1293  Uma
Je mag ook wel de molacties niet minimaliseren door het lompe gedrag van medekandidaten. Als je Philip even buiten beschouwing laat in die domino-opdracht, dan zie je gewoon dat Lennart er daar voor gezorgd heeft dat het allemaal niet opschoot en dat het heel moeilijk ging geweest zijn om geld te verdienen.
Gebruikersavatar

JBB18 mei 2021, 15:07

 439  Uma
Taupe077 schreef: 18 mei 2021, 11:31 @chicawah.janssen
Het blijft toch leuk hoe mensen zaken anders zien - zowat alles dat je hier vermeld heb ik ook overgenomen in mijn molboekje maar ik vind dat flauw:

- heel lang onderweg zijn met de druiven en er de helft van weggooien en in het kabelbaantje zijn plateau met opzet scheef houden hoewel er iemand achter hem zat
De 12 liter was toch binnen dus voor niks geweest en zijn twee glazen ok maar niks spectaculair.
- bij de domino heeft hij zelf zo goed als geen steentjes rechtgezet, de anderen voortdurend doen testen enz. En bij de origami heeft hij wel degelijk verkeerd uitgelegd hoe het staartje van het hondje moest.
Los van zijn werk, is het toch niet gelukt o.a. door Philip. Dit is typisch zo een opdracht die nooit zou gelukt zijn en dus gratuit voor de mol.
Dat hondje ok maar opnieuw niks aan - ik zie anderen dat hier ook niet deftig doen.

- meteen "euh" zeggen bij de hotelkamers
Op Annelotte na is de rest ook niet gelukt en zelf als hij de mol niet was, had ik hem toch een euh zien zeggen hoor 😜r.
- in het bijzijn van de anderen gezichten trekken naar de crew en zeggen of teken doen dat hij de mol was
Achter de rug? Hallo dat kan iedereen, ik wil weer een mol die het gewoon doet voor de neus of zegt ik ben de mol en dat ze het toch niet snappen. In Nederland was er zo ééntje maar ik mag hier geen namen spoilen. Vandaar ook, we zien een L ipv het vraagteken bij de lijst van mollen. Top had geweest dat hij ergens gezet had, ik ben de mol!
- zijn handen op de grond zetten bij de videoclip hoewel het bij de repetitie gelukt was
Ok en? Toch niks moeilijk en kon voorvallen. Sven is hier ook niet geslaagd in zijn opdracht
- in het spookhuis niet wegduiken voor Philip toen die door de gang liep maar gewoon verdergaan met het ophangen van het schilderij
Ik vergeet nog een hoop dingen, maar ik wil gewoon aantonen dat hij echt wel veel gemold heeft.

Het enige imo dat ik top vind als mol zijn de puzzelstukjes. Dat is gedurfd en dat speelt in zijn voordeel om hem nog net in mijn top 3 op te nemen van Vlaamse VT4 mollen. Ik begrijp wel dat het andere ook sabotages zijn maar ik hou gewoon meer van een agressieve mol die meer gedurfde zaken doet. Mogelijk heeft de regie hem tegengehouden want ik zie dat wel in hem. Maar mij laat gewoon wat ze laten zien hebben achter met een teleurgesteld gevoel.
En wat met Dami? Hij vindt die naam ... opgedragen door de regie? Hier is niks over gezegd!
Eerlijk gezegd, als je van Lennart dit seizoen vindt dat hij te beperkt heeft gesaboteerd, dan ga je volgens mij nooit ofte nimmer tevreden zijn over een mol. Alina vorig jaar, daar valt over te discussiëren, maar Lennart, die heeft perfect gedaan wat ik verwacht van een mol. M.a.w. veel sabotages, maar toch net voorzichtig genoeg om onder de radar te blijven.


Geheel terzijde: dat met die puzzelstukjes verstoppen vond ik dan nog 1 van de minder moeilijke sabotages. Ok, de manier waarop hij het doet, daarmee maakt hij het zichzelf moeilijk (hij doet het heel opzichtig allemaal). Maar als hij gewoon 1 puzzelstukje wegmoffelt, is de opdracht al sowieso mislukt. Op een paddle board op een meer 😜 Dat is op zich toch echt niet moeilijk.
Gebruikersavatar

hans.vanderzijl18 mei 2021, 15:35

 22
Hebben jullie er wel eens bij nagedacht dat die 10000 euro uit de pot wel nodig was omdat hij anders niet eens het meeste gemold zou hebben. Ik weet niet of dat bijgehouden is wat elke kandidaat onopzettelijk uit de pot heeft gehaald maar als Lennart deze 10k niet had gedaan, dat Philip wel de persoon was die het meeste heeft doen verdwijnen.
Gebruikersavatar

Skaeg18 mei 2021, 15:53

 108
@JBB
Het was een geldbedrag dat er af ging per puzzelstukje (100 of 200?) dus de opdracht mislukte pas volledig als x puzzelstukjes niet goed gelegd werden.

@hans.vanderzijl
De 10K was niet effe zomaar, hij heeft er naar opgebouwd. Het klinkt simpel, maar hij kwam ermee weg alsof het een kandidaten-zet is. Je kan ook niet altijd alles doen mislukken, je zit bij elke proef altijd met een opsplitsing in groepjes waar je geen controle hebt over wat de anderen van geld binnen halen. En alles doen mislukken zoals ook die jodeldans, dat zou te hard opvallen.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27