Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

mjohlan03 mei 2021, 09:00

 328  Yens
Mollenjager-DT schreef: 03 mei 2021, 00:05 WAUW!!!! ...... (Alle superlatieven zijn nu wel op denk ik 😉 )
.... Bedankt!
Dank je om voor mij het al allemaal te hebben verwoord. 😃Spijtig van Philip, maar we hebben nu wel de verhoopte finale.😎
Gebruikersavatar

WHATSERNAME03 mei 2021, 09:13

 5
Ik heb met open mond zitten kijken naar de intro! Als iemand de tekenaar(s) / ontwerper(s) kent, laat het mij aub weten ik wil hen graag feliciteren met dit stukje kunst! Prachtig gedaan!
Gebruikersavatar

JBB03 mei 2021, 12:27

 439  Uma
Als algemene reactie op dit seizoen: we weten allemaal dat de mol in zekere mate beschermd wordt door de crew. Goede voorbereiding, duidelijk aangestuurde sabotages (dus de mol volgt voornamelijk instructies op, niet meer of niet minder).

Dat is op zich ok, maar ik denk toch dat ze er iets te ver in aan het gaan zijn nu. Vorig seizoen met Alina vond ik het al op het randje. Dit jaar is het blijkbaar zó goed geregeld dat de 2 overblijvende kandidaten in de finale allebei compleet fout zitten.

Op die manier wordt De Mol toch gewoon een kansspel? Gewoon gokken maar en hopen dat je per toeval beter scoort of sneller bent tijdens de eliminatieproef dan de rest.

p.s.: het levert wel leuke tv op, natuurlijk, en uiteindelijk is dat misschien het enige doel van de programmamakers
Gebruikersavatar

Paraceta03 mei 2021, 12:35

 717  Sven
De kandidaten hadden op dit moment zeker kunnen weten dat Philip niét de Mol is: hij voert al weken de Follow The Money aan, wat vrij apart zou zijn voor een Mol. Het ligt dan ook absoluut niet aan de productie of de Mol maar eerder aan de kandidaten zelf dat zij in dit stadium nog steeds fout zitten.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren03 mei 2021, 12:40

 79  Uma
@JBB dat hebben de makers toch helemaal niet onder controle? Philip bleek gewoon een kandidaat te zijn die van nature de verdenking van veel mensen verdiende, iets waar je bij de voorbereiding van een seizoen niet echt rekening mee kan houden. Het is wel vaker gebeurd dat mensen vlak voor de finale fout zitten, en dit seizoen waren het toevalligerwijs de twee finalisten die allebei nog verkeerd zaten. De mol zelf heeft hier gretig van gebruik gemaakt en het spelletje gewoon meegespeeld.

Wat ik wel hoop, is dat de mol gewoon zijn sabotages optimaal heeft gebruikt, en dat die niet door al het geklungel van Philip af en toe "het wat rustiger aan kon doen", want dat gaat dan weer in tegen het concept van het programma.
Gebruikersavatar

Skaeg03 mei 2021, 12:47

 108
Fantastische aflevering ja, vooral de proef met het verstoppen was heel spannend om te bekijken.

Waar ik minder fan van ben: Het overlegcomité. Ik vond Leen Dendievel wat 'lomp' en weinig respectvol, hoe ze bepaalde kandidaten omschreef en waarom ze daardoor eenvoudig een proef met gemak hadden kunnen doen mislukken.
Gebruikersavatar

JBB03 mei 2021, 20:05

 439  Uma
Dit seizoen wordt voor mij toch gekenmerkt als 'het seizoen van de chance'.

- Paintballproef --> Jens valt zo goed als kansloos af (dat was een loterij)
- Namen zoeken in het kasteel --> als iemand anders per toeval jouw naam vond, werd jouw naam niet ingetikt en kon je niet afvallen
- Bunkerproef --> als je daar bij de verkeerde 5 zat, had je 40 tot 60% kans om af te vallen (afh. van of de mol wel of niet bij jou zat). Zat je bij de goede 5: vrijstelling.
- Bom op tafel --> als je per chance op de juiste stoel ging zitten, had je een veel grotere kans op pasvragen
- En nu blijkt dat op het einde iedereen nog fout zit (incl. Philip) --> ze hebben elke eliminatie overleefd puur op geluk

We geloven altijd dat een kandidaat die ver geraakt in het spel een 'sterke kandidaat' is, maar volgens mij zit er heel vaak veel meer chance bij dan dat we denken, zeker dit seizoen...
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2021, 17:28

 2354  Uma
Ik kan niet anders dan me aan te sluiten bij wat er al is gezegd! Na de lichte teleurstelling bij de laatste opdracht van vorige week, ben ik terug positiever geworden over dit seizoen! 👏🏻
Gebruikersavatar

EMAK05 mei 2021, 17:44

 44  Sven
JBB schreef: 03 mei 2021, 20:05 Dit seizoen wordt voor mij toch gekenmerkt als 'het seizoen van de chance'.

- Paintballproef --> Jens valt zo goed als kansloos af (dat was een loterij)
- Namen zoeken in het kasteel --> als iemand anders per toeval jouw naam vond, werd jouw naam niet ingetikt en kon je niet afvallen
- Bunkerproef --> als je daar bij de verkeerde 5 zat, had je 40 tot 60% kans om af te vallen (afh. van of de mol wel of niet bij jou zat). Zat je bij de goede 5: vrijstelling.
- Bom op tafel --> als je per chance op de juiste stoel ging zitten, had je een veel grotere kans op pasvragen
- En nu blijkt dat op het einde iedereen nog fout zit (incl. Philip) --> ze hebben elke eliminatie overleefd puur op geluk

We geloven altijd dat een kandidaat die ver geraakt in het spel een 'sterke kandidaat' is, maar volgens mij zit er heel vaak veel meer chance bij dan dat we denken, zeker dit seizoen...
het hele seizoen was een echte LOTerij in feite... 🙂
Gebruikersavatar

molshoopje05 mei 2021, 20:03

 23  Yens
Wauw, je zou denken dat door corona dit seizoen minder goed zou zijn dan de vorige seizoenen maar integendeel gewoon de beste van allemaal! Een knal van een start, zowat elke aflevering een speciale opdracht waarbij pasvragen/ vrijstelling te winnen is, toffe kandidaten en die plottwist de voorlaatste aflevering echt wauw👏🏻 p.s. de reis naar duitsland maakt het seizoen ook totaal niet minder leuk😜
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2021, 21:14

 8153
molshoopje schreef: 05 mei 2021, 20:03 zowat elke aflevering een speciale opdracht waarbij pasvragen/ vrijstelling te winnen is
Dat vind ik nou net ver van fantastisch.

Voor de rest: ondanks het oninteressante en in mijn ogen niet prachtige Duitsland werd dit toch een topreeks - en al helemaal omdat ze het klaargespeeld hebben een reeks te maken in coronatijden, echt niet evident.
De beste reeks? Behalve het feit dat alles subjectief is en het altijd over persoonlijke meningen gaat, sta ik nogal huiverachtig tegenover vergelijkingen en uitspraken als "beste seizoen", "beste mol", "beste proef".
Het was een toffe groep, er waren enkele ronduit schitterende proeven, maar het aantal pasvragen en de gratuite vrijstellingen (atoombunker, geheime documenten) zetten toch een domper op de vreugde.
En als ik dan ook eens heel persoonlijk mag zijn: voor mij zijn nog altijd Vietnam en Mexico de top. En dit op elk gebied: land, groep, proeven en mol.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 27