Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

mjohlan18 apr 2021, 22:32

 328  Yens
Ook hier, weer intens kunnen genieten van het geheel. Goede mix van "gelaagde" proeven, humor en menselijkheid.
En ja, moeten ze eigenlijk nog naar verre exotische landen trekken? Zolang dat ze het maar blijven maken is zelfs voor mij Denemarken een prima keuze voor het volgende seizoen.🙂
Noot: in de zomer 2014 er met vrouw en kinderen eens 2 weken rondgetrokken, en Denemarken is best wel verrassend.
Gebruikersavatar

The hunter18 apr 2021, 22:43

 282  Uma
Dit is eigenlijk een bericht voor de makers dat te maken heeft met klassieke eliminaties. Ik hoop dat ze het lezen 🙂 Al jaren wordt hetzelfde patroon gevolgd voor het tonen van het rood scherm van de afvaller en voor mij neemt het de spanning van de eliminatie weg. Ook vandaag was ik zeker dat Samina een rood scherm ging krijgen nog voordat het getoond werd. Het heeft dus niets te maken met de zoektocht naar de mol, maar ik zet het toch in spoiler zodat ik de eliminatie niet voor andere molloten bederf. Als jullie het toch lezen, don't blame me 😇
SPOILER
Gebruikersavatar

bert.dekimpe18 apr 2021, 22:53

 57
Goed gelachen, maar ik vond het zeker niet de beste aflevering. Ik vind het bv. jammer dat de bezoekers niet bij een opdracht zijn betrokken, zoals de traditie het wil. Dat had zelfs in die tentjes moeten lukken.
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2021, 23:01

 2834  Uma
The hunter schreef: 18 apr 2021, 22:43 Dit is eigenlijk een bericht voor de makers dat te maken heeft met klassieke eliminaties. Ik hoop dat ze het lezen 🙂 Al jaren wordt hetzelfde patroon gevolgd voor het tonen van het rood scherm van de afvaller en voor mij neemt het de spanning van de eliminatie weg. Ook vandaag was ik zeker dat Samina een rood scherm ging krijgen nog voordat het getoond werd. Het heeft dus niets te maken met de zoektocht naar de mol, maar ik zet het toch in spoiler zodat ik de eliminatie niet voor andere molloten bederf. Als jullie het toch lezen, don't blame me 😇
SPOILER
Ik ben nu niet zeker, maar ik dacht dat Gilles bij de eliminatie ook niet weet wie zal afvallen en dat hij het verneemt door de reacties op de gezichten van de kandidaten. Ik dacht zelfs eens gelezen of gehoord te hebben dat hij zei dat hij hier bewust voor kiest om het niet te weten.

Als dat zo is, dan berust alles wat je zegt op puur toeval..
Maar nogmaals, ik ben hier niet zeker van.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT18 apr 2021, 23:12

 767  Yens
@Cedric Ik ben vrij zeker dat ik Gilles DC al meermaals in interviews hebben horen zeggen dat hij altijd weet wie er gaat afvallen. Net opdat de afvaller bv. niet als laatste zijn/haar scherm te zien zou krijgen.
Gebruikersavatar

mjohlan18 apr 2021, 23:32

 328  Yens
@The hunter Sympathiek voor de toelichting, het is zowat commun knowlegde. Principieel maakt die volgorde of aantal ook weinig uit. De eliminatie zit quasi geheel op het einde van de aflevering en 1 of 2 twee kandidaten meer of minder maken het verschil nu ook niet.
Misschien wat meer voorspelbaar, maar het blijvend altijd spannend. Als het niet verrassend is kan het evengoed je ontgoocheling of medeleven zijn. Zo was vandaag mijn eerste reactie bij de eliminatie: "Samina, ik had het ergens verwacht, maar wel spijtig dat ze er nu al uit ligt. Zo'n toffe en sympathieke madam."
Het is maar hoe je het programma wil beleven, niet? 🙂
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT18 apr 2021, 23:39

 767  Yens
Wat een hilarische aflevering! Ik blijf me jaar na jaar, week na week telkens meer verbazen hoe het kan dat ze zo'n fenomenaal programma elk jaar opnieuw weten neer te zetten. Nu heb ik er zelfs nog iets meer respect voor door de moeilijke corona-omstandigheden waarin ze het seizoen hebben bedacht en opgenomen. Ze weten corona ook reeds enkele keren op een ludieke manier te integreren zonder dat ik mij eraan stoor dat het 'over corona gaat'. Ook leuk om te zien dat de kandidaten, ondanks alle maatregelen en beperkingen, toch weer even de tijd krijgen om met een vertrouwd en betrouwbaar iemand te kunnen praten. Na Vietnam hadden we eigenlijk al kunnen weten dat ze dat probleem weer op een fantastische manier gingen oplossen. Dat wedstrijdje puzzelen tegen de mol op het water... Zoveel verschillende lagen, zo goed bedacht! En dan die vooruitblik naar volgende week, die zag er ook weer fenomenaal uit.
Gebruikersavatar

PieterDP19 apr 2021, 00:12

 11
Jansen schreef: 17 apr 2021, 06:06 @PieterDP
Tuurlijk, en ik vind het ook vanuit het oogpunt van de kandidaten normaal dat ze voor het voordeel van pasvragen of vrijstelling gaan. Alleen heb ik de indruk dat er dit jaar iets te veel inzitten, waardoor de rol van de mol uitgehold wordt. Het is de taak van de mol om zoveel als mogelijk de pot te verkleinen, maar door de huidige manier van spelen wordt dat moeilijker en moeilijker.
@Jansen Elke opdracht wordt in dit seizoen door de omstandigheden helaas telkens in een geïsoleerde omgeving gespeeld, waardoor de taak van de mol volgens mij heel wat moeilijker is dan anders. Ik vind het daarom moeilijk om dit seizoen echt te vergelijken met andere seizoenen, waarin de "beperkingen" zelfopgelegd zijn.

Ik wilde vooral het probleem algemeen opwerpen: waarom zou je als kandidaat een opdracht (deels) laten slagen in het nogal vage "algemene belang" als je direct persoonlijk voordeel hebt bij het (deels) mislukken ervan?
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 apr 2021, 00:12

 2354  Uma
Cedric schreef: 18 apr 2021, 23:01 Ik ben nu niet zeker, maar ik dacht dat Gilles bij de eliminatie ook niet weet wie zal afvallen en dat hij het verneemt door de reacties op de gezichten van de kandidaten. Ik dacht zelfs eens gelezen of gehoord te hebben dat hij zei dat hij hier bewust voor kiest om het niet te weten.

Als dat zo is, dan berust alles wat je zegt op puur toeval..
Maar nogmaals, ik ben hier niet zeker van.
Ik heb ooit wel al eens gehoord dat ze met de redactie een volgorde bepalen, maar soms ook de kandidaten zelf eens laten kiezen door ze hun hand te laten opsteken. GDC weet het dus wel voordat de eliminatie begint.
Gebruikersavatar

The hunter19 apr 2021, 00:24

 282  Uma
De opdrachten zijn dit jaar echt wel van een uitzonderlijk hoog niveau vind ik. Enkel de hypnose viel echt tegen en misschien hadden er wat meer teamopdrachten mogen zijn, maar ik heb me al geweldig geamuseerd dit seizoen 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2021, 09:46

 8153
bert.dekimpe schreef: 18 apr 2021, 22:53 Ik vind het bv. jammer dat de bezoekers niet bij een opdracht zijn betrokken, zoals de traditie het wil. Dat had zelfs in die tentjes moeten lukken.
Dat heb ik mij ook bedacht. Iets zoals de tangram-opdracht in Argentinië bv. was perfect mogelijk met een gebubbeld familielid.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 27