Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

SamL17 mei 2021, 00:02

 37  Yens
Prachtig seizoen, sublieme mol, leuke groep en gepast afgesloten.🙂

Wel nog 1 ding, dat gelijkspel in de finale tussen Sven en Annelotte. Ik dacht dat de test altijd meteen op tijd was, om verschil te maken bij gelijkspel? Is dit dan anders in de finale dan bij een gewone eliminatietest? (Met de extra vragen op tijd).

Snap ook niet echt waarom dat gelijkspel niet in de finale-aflevering zelf zat, spanning opdrijven enzo.
Gebruikersavatar

Paraceta17 mei 2021, 00:05

 717  Sven
In een gewone aflevering zijn het steeds 20 vragen, waarbij tijd de doorslag geeft. In de finale zijn het daarentegen 30 vragen, zonder tijd. Bij een gelijkstand (zoals nu maar ook in Argentinië) volgen er dan nog extra vragen die wel op tijd staan. 🙂
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT17 mei 2021, 00:18

 767  Yens
Ik snap niet waarom sommige mensen graag meer 'achter de schermen' in de aflevering hadden gezien. Er staat letterlijk bijna anderhalf uur aan achter de schermen-beeldmateriaal online op de goplay-site...
Gebruikersavatar

Van Zwam17 mei 2021, 03:11

 20
Ik onthou vooral het nieuwe inzicht in de domino-opdracht, dat was genieten! Ik had graag nog véél meer over het verloop van het spel en de opdrachten gezien.

Nu zijn er bijvoorbeeld waar ik twijfel of Lennart iets geprobeerd heeft of niet. Saboteren hoeft natuurlijk lang niet altijd zoals we weten maar—wellicht heb ik op een verkeerd moment met m'n ogen geknipperd of zo—ik had toch wel meer verwacht over de hypnose-opdracht, wat er nu precies gebeurd is bij die tokkelbaan, of het feit dat hij (waarschijnlijk, want het is dus niet bevestigd) bewust afvaller Dami gered heeft om voor die dubbele eliminatie in de volgende aflevering te zorgen.

Daarnaast had ik graag wat terugblik van de kandidaten zelf gehoord, waar ze eventueel aan het nepmollen waren en waar het oprecht mis ging, of wat zij superverdachte acties vonden van anderen. Ook het overzicht van de eliminaties ging heel snel en we kwamen zelden meer te weten dan wie de afvallers verdachten bij hun laatste vragenlijst. Gezien hoe het seizoen is uitgedraaid, was ik toch heel benieuwd naar meer detail over de evoluties van de verdenkingen bij iedereen. Hier moet zeker beeldmateriaal genoeg van bestaan, er is gewoon voor gekozen om het maar vluchtig te behandelen.

Dan nog iets: het verhaal van die Martijn interesseerde mij sowieso al niet, kostte in verhouding enorm veel zendtijd, en was nogal teleurstellend. Kreeg met moeite z'n slotje op tijd open, liet anderen het vuile werk opknappen bij de toren (dit is voor sommigen allicht weer "geniale manipulatie" of zo, maar ik noem dat gewoon nog ouderwets laf), liet zich makkelijk opmerken door Lennart zelfs terwijl hij nog in de gracht zat. Had wat mij betreft anoniem mogen blijven zoals de rest.

En als je per se iemand in de bloemetjes wil zetten, neem dan niet deze geflopte freeloader maar bijvoorbeeld diegenen die met zelfopoffering de auto open hebben gespeeld. Die vonden het vast ook heel erg dat ze er niet bij waren, zullen echt wel beseft hebben dat ze zich voor de kar lieten spannen, maar wisten dat iemand het moest doen en gingen er verdomme voor. Dus voor het onwaarschijnlijke geval er een van hen zou meelezen: ik groet u.
Gebruikersavatar

hans.vanderzijl17 mei 2021, 09:47

 22
Dit programma is heel afhankelijk van de proeven die ze moeten doen, de personages, de locatie en noem maar op. Persoonlijk vond ik dit jaar heel goed. Alleen al die opening scene was prachtig. De proeven waren leuk om naar te kijken, spannend en grappig. De mol heeft het goed gedaan maar ik was hem al na aflev. 2 of 3 op het spoor. Vooral zijn gezichtsuitdrukking hebben hem bij mij verraden. Zeker toen Philip eruit ging, de twee andere waren zo verbaasd, hun gezichten spraken boekdelen, dat van Lennart niet. Maar goed, iedereen heeft aardig goed gemold en daarom is er ook zo weinig in de pot dit jaar.
Gebruikersavatar

JBB17 mei 2021, 11:21

 439  Uma
Bon, ik hou het hier ook voor bekeken voor dit jaar.

Wat ik onthoud:
- Een zeer geslaagd seizoen dat werd gedraaid onder zeer moeilijke omstandigheden. Een jaar geleden dacht ik echt dat het niet zou lukken o.w.v. corona en dat we een jaar gingen moeten overslaan. Maar ik ben heel blij dat het gelukt is, ik heb ervan genoten 🙂
- Daarom dus een dikke proficiat aan de hele crew! Jullie zijn prettig gestoord and I love it 😜

- Een extreem sterke mol, in een groep kandidaten die allemaal wel redelijk naïef waren. Ik miste een beetje een type Bahador of Cathy, die volgens mij wél sneller Lennart zouden ontmaskerd hebben.

- Het concept met de 10 reservekandidaten (waarvan 1 reservemol): niet voor herhaling vatbaar. MAAR, ik vind het zeker ok om dit soort zaken uit te proberen, ter afwisseling. Het basisconcept van het programma is en blijft heilig, maar een klein experiment hier of daar moet kunnen. Dat kan dan meevallen of tegenvallen, en voor mij persoonlijk viel dat deze keer een beetje tegen. Maar bv. toen in Vietnam de mol ter plekke werd gekozen, dat vond ik dan wel een geweldig idee (alleen was dat voor de crew en de mol zelf waarschijnlijk te intens 😉). Benieuwd wat er volgend jaar weer staat te gebeuren!

Kleine puntjes van kritiek:
- Sorry, maar de 10000 euro blijft me dwars zitten. Als de mol 10000 euro op (relatief) eenvoudige wijze doet verdwijnen, en hij daarna gevraagd wordt om zijn best te doen om wat meer geld in de groepspot te brengen, dan wordt het programma gewoon een loterij voor de andere kandidaten. Dat is totaal niet de schuld van Lennart (die gelukkig ook niet luisterde toen hij gevraagd werd om zijn best te doen om geld binnen te halen, "euh.. oei zijn we al bezig 😂"). Maar ik vind dat de crew dit gewoon niet had mogen toestaan.
- Graag net iets minder willekeur en 'chance' momenten. Het is en blijft een spel, maar dit seizoen was er toch net iets teveel chance mee gemoeid allemaal.
- Het bieden voor een mogelijke vrijstelling, dat hebben we nu ook wel genoeg gezien naar mijn mening. Of men moet er creatiever mee omspringen (bv. zeggen dat het 2e of 3e hoogste bedrag wint). Dat had mijn eerste puntje van kritiek al opgelost 🙂

Maar in het algemeen dus: merci! Ook bedankt aan de moderatoren hier.
Ik ben volgend jaar sowieso weer van de partij hier op het forum.

(en ik schrijf mezelf voor het eerst in 3 jaar niet in voor het programma, wegens toch geen tijd in het najaar... anders zou het toch weer beginnen jeuken om mee te willen doen haha)
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 mei 2021, 12:29

 1690  Sven
SamL schreef: 17 mei 2021, 00:02
Snap ook niet echt waarom dat gelijkspel niet in de finale-aflevering zelf zat, spanning opdrijven enzo.
Ze wilden ons tot op het laatste moment laten geloven dat Annelotte op Sven zat, als ze het gelijkspel hadden getoond zouden we meteen hebben geweten dat dat niet zo was. Ik denk dat ze het daarom niet getoond hebben.
Gebruikersavatar

Taupe07717 mei 2021, 12:45

 767  Yens
Ben ik dan echt de enige die zo zwaar teleurgesteld is na de reveal van gisteren?
Ik hoopte een beetje op de tweelingsbroer van Lennart onder die helm (grapje) maar Martijn was ook een topper en heeft dat goed gedaan.
Lijkt me een leuke persoon en zou ook leuk in de groep hebben gepast. Maar dat was het zowat...

Echter door zijn lengte was het te gemakkelijk voor Lennart om hem er zo uit te pikken, zonde!
Liever een doorsnee lengte zodat hij wel het spel ook iets eerlijk moest spelen, Martijn heeft ook de code van het slot niet cadeau gekregen tenslotte. Ook raar als je ziet dat Lennart echt alles doet om op linie 3 te zitten dat niemand dat door had?

Maar vooral de vele ingrepen van de regie! Wat is dat met Dami en haar naam die gevonden wordt door Lennart? Waarom!!!
Wat is dat met een tip buiten het programma zelf!

Maar vooral zo uitkijken naar de vele sabotages en dan op de puzzelstukjes nauwelijks gedurfde sabotages en als grootste verdienste de 10K?
Dat is net waar ik al jaren voor vrees en iedere keer het vermeld ... vroeg of laat krijgen we een mol die onder de radar blijft en een gemakkelijke kans krijgt om veel geld uit de pot te halen! Sorry maar dit vind ik nog steeds niet ok.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mei 2021, 14:17

 8153
Jay-Lo schreef: 16 mei 2021, 22:00 En ze moet nog een schoen opeten. 😃
Vooral het stuk met de DP mol en de onthulling van Martijn waren spannend. Het was dus toch gewoon ieder voor zich, zonder voordelen. Dat ze op dezelfde dag geboren zijn was toch wel speciaal.
Ik denk dat Martijn ook een heel goede mol zou zijn geweest, zijn tactiek om de groep aan te sturen en zelf zo ver mogelijk van Lennart weg te blijven was wel heel goed. Verdient die ook niet een weekje naar Duitsland als troostprijs? Hij zit toch in hetzelfde schuitje als Jens.
Volledig eens met alles wat je schrijft! 🙂
Gebruikersavatar

DizzyLizzy17 mei 2021, 19:10

 16  Uma
Ik heb er enorm van genoten! Geweldig verzonnen, gemaakt en gemonteerd.

1 punt van kritiek: ik zou de volgende keer toch liever zien dat er minder kwistig met pasvragen en vrijstellingen wordt gegooid. Het is tegenwoordig geen dilemma meer, maar gewoon een gemakkelijke manier om geld uit de pot te houden.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 27