Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Davy28 apr 2021, 12:01

Site Admin  1167  Uma
Spoiler alert! Met complexe wiskundige modellen kwam ik erachter dat Lennart nog steeds onderaan staat in de FTM 😉
Afbeelding

➡️ https://www.wieisdemol.be/followthemoney

Zelfde bedenking als bij de 'onder de radar', is dit erover als mol?
Of omdat we ons die vraag stellen misschien weer net niet? 😉
Gebruikersavatar

julie.vantilt28 apr 2021, 12:09

 131
@Davy hierin is de 4.000 euro die Philip en Jasmien weggooiden niet in meegerekend? Want in principe is de -10.000 enkel mogelijk en rechtstreeks afhankelijk van (het juist raden van) Philip.
Gebruikersavatar

Davy28 apr 2021, 12:17

Site Admin  1167  Uma
In mijn berekening gebruik ik enkel het geld dat effectief in of uit de pot gaat.
De 4000 euro is een bedrag dat niet gewonnen is, dat is nog iets anders
Gebruikersavatar

julie.vantilt28 apr 2021, 12:21

 131
Snap ik. Tis alleen dat die 10.000 alleen verloren kon worden doordat Lennart de juiste persoon aanwees, die op zijn beurt vermeed dat er 4.000 extra de pot in kwam. Ik snap dat je het niet verrekent, maar alles valt of staat hier wel bij Philip/Jasmien.
Gebruikersavatar

Davy28 apr 2021, 12:23

Site Admin  1167  Uma
Andere berekeningen zeker welkom @julie.vantilt 🙂

Opdrachten als die met de moldossiers maken het niet makkelijk natuurlijk.
Philip en Lennart hadden misschien elk -5000 kunnen krijgen in het overzicht
Of Lennart het verschil met Sven, Sven met Annelotte... maar we weten dan ook niet of die laatste 2 de juiste verdachte zouden aangeduid hebben.

Ik heb het al vaak herhaald, maar FTM is in mijn ogen niet meer dan een handig hulpmiddel.
Interpretatie blijft cruciaal. Vandaar dat ik het er ook apart heb bijgezet, zodat de bedragen zonder deze plundering ook zichtbaar blijven 🙂
Gebruikersavatar

mjohlan28 apr 2021, 12:31

 328  Yens
@Davy Bedankt voor de mooie representatieve lay-out. 👍🏻 Voor mij quasi mimiek het beeld van dit seizoen. 😃
Gebruikersavatar

Davy28 apr 2021, 12:35

Site Admin  1167  Uma
Thanks 😃 Wou het wat ludiek opvatten omdat zo'n opdracht natuurlijk gigantische impact heeft op zo'n FTM theorie.
Gebruikersavatar

pedro.deveirman29 apr 2021, 17:23

 18
Is hier ook rekening gehouden met de bedragen die door jou aan andere kandidaten zijn ontnomen? Een fictief voorbeeld: bij een fictieve opdracht moeten ze met een plateau met wijnglazen wandelen, ikzelf breng mijn 2 glazen veilig binnen en verdien geld maar door mijn hels tempo die ik opleg sneuvelen er 4 wijnglazen bij de andere kanidaten, ikzelf scoor goed en word niet direct verdacht maar ik heb er wel voor gezorgd dat er een fiks bedrag is mislopen voor de groepspot, zeker omdat ik dit elke dag doe en ik weet dat iemand die maar sporadisch eens helpt op een feestje of op een kermis dit nooit gaat kunnen op dit tempo...
Gebruikersavatar

Davy29 apr 2021, 17:29

Site Admin  1167  Uma
Neen, want dat is interpretatie natuurlijk.

In je fictieve voorbeeld:
Is het zo dat de wijnglazen zijn gevallen door het helse tempo?
Hadden die wijnglazen wel de hele tocht overleefd als ze wat trager hadden gestapt?
Of waren ze dan misschien zelfs allemaal te laat aangekomen waardoor er geen enkel glas was goedgekeurd?

Who knows 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

julie.vantilt29 apr 2021, 17:43

 131
Davy schreef: 28 apr 2021, 12:23 Andere berekeningen zeker welkom @julie.vantilt 🙂

Opdrachten als die met de moldossiers maken het niet makkelijk natuurlijk.
Philip en Lennart hadden misschien elk -5000 kunnen krijgen in het overzicht
Of Lennart het verschil met Sven, Sven met Annelotte... maar we weten dan ook niet of die laatste 2 de juiste verdachte zouden aangeduid hebben.

Ik heb het al vaak herhaald, maar FTM is in mijn ogen niet meer dan een handig hulpmiddel.
Interpretatie blijft cruciaal. Vandaar dat ik het er ook apart heb bijgezet, zodat de bedragen zonder deze plundering ook zichtbaar blijven 🙂
Met het schema dat @lucu op pagina 1 postte van alle seizoenen, zie ik wel dat daar rekening gehouden werd met wie er geld uitspeelde. Klopt dat? Daar zie ik toch een paar minbedragen.

Maar again; ik zou me niet durven wagen aan dit soort schema’s, haha. Altijd gevaarlijk om je eigen mol wat minder geld toe te kennen en zo geen objectief resultaat te bekomen! Ga je dan bijvoorbeeld elke keer dat Philip de verkeerde toets indrukt geld afhouden,... dan wordt het al snel een kluwen.
Gebruikersavatar

Davy29 apr 2021, 17:52

Site Admin  1167  Uma
Als er effectief geld uit de pot gaat dan werd telkens het negatieve bedrag ook verdeeld
Nu ook bij de pasvragen met de dominosteentjes bijvoorbeeld
Gebruikersavatar

julie.vantilt29 apr 2021, 17:58

 131
@Davy oké, duidelijk!

Ach ja, ik ga de FTM er zeker bij nemen in de laatste aflevering. Tot dan doe ik het nog wat meer op buikgevoel, dat was vorig jaar ook gelukt 😀!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11