Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

The Walloon30 mar 2021, 23:08

 20  Uma
@joeri.michiels
Klopt. Voorlopig kan je het meeste geld aan Phillip linken. Natuurlijk allemaal te zien hoe je het bekijkt.

Bij de knuffelopdracht is het zijn vraag die geraden wordt.
Bij de namen zoektocht, geeft hij hints. maar is de ontdekking door iemand anders.
Bij De piano haalt hij 1000€, maar anderzijds drukt hij vaak de valse noot in en zorgt hij voor een moeilijkere situatie bij de karamel.
Gebruikersavatar

joeri.michiels30 mar 2021, 23:41

 176  Sven
Ja, maar die "foutjes" lijken mij eerder toevalligheden die iedereen kan maken. Als natuurlijk blijkt dat hij veel geld blijft binnenhijsen dan schrap ik hem volledig.
Gebruikersavatar

Karageorgos_31 mar 2021, 03:00

 35  Uma
Davy schreef: 23 mar 2021, 17:51 De eerste wieisdemol.be versie voor dit jaar
Nog véél te vroeg voor conclusies, maar we moeten ergens beginnen 😉
Haha deze foto sluit momenteel aan bij mijn theorie... ^^ Al wil ik geen tunnelvisie hebben, en wil ik voorlopig niemand uitstluiten. Ik hou iedereen nog in de gaten. Het zou wel den eerste keer zijn dat ik het én ne keer just heb én er vroeg boenk op zit. Maar we zijn nog maar afl. 2, das nog vroeg he...
Gebruikersavatar

Davy31 mar 2021, 12:33

Site Admin  1167  Uma
Mijn versie na aflevering 2 💰💸

Afbeelding
Gebruikersavatar

SiMol31 mar 2021, 13:15

 264
@Davy , thanks voor de update.

Wat me opvalt is als we de duizend euro aftrekken bij de pianisten, die reeds piano konden spelen (Annelotte en Katrien) dat deze ook beide weinig opgebracht hebben.

Gezien Annelotte en Katrien bieden al piano konden spelen, hadden ze volgens mij geen andere keuze dan €1000 op te brengen, zelf was er een van hen de mol. Ook zou dit een goede manier zijn als mol om de FTM theorie wat te ontwijken.

Voor de rest bevestigd FTM mijn verdachten, zonder rekening te houden met de FTM.

Mijn verdachten op dit moment, in volgende van meest naar minder verdacht: Annelotte, Katrien, Lennart en Jasmien.

Ja, het zijn er wat, maar wil nog niet in een tunnel kruipen 😋
Gebruikersavatar

Davy31 mar 2021, 21:58

Site Admin  1167  Uma
"Geen andere keuze" is wat makkelijk denk ik.
Je zou ook kunnen proberen in de andere groep te zitten, of de noten verkeerd aanleren aan een niet-kenner natuurlijk 😉

Objectief gezien hebben ze alleszins 1000 euro binnengebracht, als mol zou ik dat op zn minst proberen rechtzetten volgende opdrachten.
We zullen zien hoe het evolueert 💸💸👀
Gebruikersavatar

SiMol31 mar 2021, 22:37

 264
In een andere groep proberen zitten lijkt me moeilijk, want dan stelt men vragen waarom. 😛

Ik herinner mij een mol die aangaf aan alle kandidaten dat ze niet graag in zeewater zat, bij de volgende proef zat toevallig toch op de boot i.p.v. in het water 😋 Een snuggere piloot is zo op het spoor van de mol gekomen. 🤓

Denk ook dat het aan kijken Vlaanderen lastig te verklaren is, er is wel altijd iemand die weet wat de hobby's interesses van de kandidaten/mol is.

Dus als de mol piano kan spelen moest die quasi zeker in die proef zitten. Maar goed, zelf de beste pianisten missen wel eens een nood of zijn niet de beste leerkrachten 😋
Gebruikersavatar

Polle de Molle05 apr 2021, 05:38

 135  Bert
Davy schreef: 23 mar 2021, 17:51 De eerste wieisdemol.be versie voor dit jaar
Nog véél te vroeg voor conclusies, maar we moeten ergens beginnen 😉

Afbeelding
➡️ http://wieisdemol.be/theorie/followthemoney.php
Ik moet toegeven dat ik verdeling van de €55 over Jasmien en Dami wat bizar vond. Ok toegeven, ze konden enkel het geld verdienen als ze de 3 woorden konden raden, en dat bedrag was afhankelijk van de persoon die zong. En terwijl ze veel woorden konden raden en haperden bij moeilijke woorden zoals "vrijheid", konden ze idd niet veel geld verzamelen. Nuja, deze afleveringn heeft ze samen met Katrien een 700 tal euro kunnen samen sprokkelen en is zij ook degene die enthousiast als eerste direct kon raden dat Isidoor het baasloze hondje was, wat goed is voor 1000 euro. Vind het laag bedrag bij haar niet overeenstemmen met hoe ze speelt momenteel, maarja daar kan nog verandering in komen, deze theorie zit nog maar aan aflevering 2 😃
Gebruikersavatar

Davy05 apr 2021, 12:09

Site Admin  1167  Uma
Bij de carpool karaoke heb ik het zelf zo verdeeld:
- De helft voor de zanger die het bedrag moest samenzingen
- De andere helft verdeeld over de anderen die allemaal moesten helpen (uitbeelden / raden)
(Pianoconcert heb ik echt als aparte opdracht gezien, want de impact van het remmen / niet remmen is geen getal op te plakken)

825 bijvoorbeeld /2 = 413 voor Samina
413 verdeeld over de 5 anderen = 83

In het geval van Noah levert zijn poging 0 euro op terwijl hij wel potentieel 630 euro had verzameld met zijn zangkunsten.
630/2 voor Noah = 315
-315 verdeeld over de 5 anderen = -63

Maar zoals al vaak gezegd: veel mogelijkheden en interpretaties.
Ik probeer zelf altijd wat dezelfde lijn aan te houden in mijn versie / verdelingen
Gebruikersavatar

maarten.develde05 apr 2021, 15:46

 24
Davy schreef: 31 mar 2021, 21:58 "Geen andere keuze" is wat makkelijk denk ik.
Je zou ook kunnen proberen in de andere groep te zitten, of de noten verkeerd aanleren aan een niet-kenner natuurlijk 😉

Objectief gezien hebben ze alleszins 1000 euro binnengebracht, als mol zou ik dat op zn minst proberen rechtzetten volgende opdrachten.
We zullen zien hoe het evolueert 💸💸👀
Dat 'verkeerd aanleren' is toch iets wat gebeurd is. Ofwel door Annelotte (en heeft Katrien dit verbeterd) ofwel door Katrien (en dan had Annelotte het wel correct aangeleerd aan Kevin).
Gebruikersavatar

joeri.michiels05 apr 2021, 20:56

 176  Sven
Of Kevin deed het per ongeluk verkeerd. Na deze aflevering lijkt het dat we Annelotte toch kunnen uitsluiten op basis van de FTM theorie.
Gebruikersavatar

SiMol06 apr 2021, 09:45

 264
Ik zou bij de pianisten Annelotte en Katrien toch in het achterhoofd houden dat ze €1000 'bijna verplicht' moesten verdienen bij de piano opdracht, van beide was bekend dat ze piano konden spelen.

Dus zou Annelotte niet uitsluiten op basis van FTM theorie, eerst eens €1000 vanaf trekken en dan zien waar ze staat.

Die €1000 van de pianoproef zou wel eens een elegante manier kunnen zijn om de jaarlijkse FTM theorie wat te kunnen ontregelen. Dit geldt dan zowel voor Annelotte als Katrien in dit geval.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11