Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Davy21 mar 2021, 18:46

Site Admin  1167  Uma
De Mol heeft maar één opdracht, en dat is er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de groepspot belandt.
In de gaten houden hoeveel elke kandidaat bijdraagt aan de pot is dus belangrijk om de saboteur in de groep te ontmaskeren.

Op deze pagina houden we opnieuw een overzicht bij:
➡️ http://wieisdemol.be/theorie/followthemoney.php

Weer benieuwd naar jullie eigen interpretaties en alternatieve schema's 💸😃💸
Gebruikersavatar

vdhpieter22 mar 2021, 17:18

 12
Vorig jaar heb ik mij hier ook in verdiept door een google sheet te maken waarbij je je bepaalde zaken kon beïnvloeden (zoals telt Bart zijn 10.000 euro voor de deal mee of niet...)

Ook dit jaar kan je die hier zien (+ mijn eigen notities in de andere tabs) maar voorlopig zijn er nog geen keuzes gezien ik gewoon mijn eigen instinct gevolgd heb en er nog geen discussie was om deze op te baseren 😉

En dan nu over naar de tabel:

Afbeelding
  • Bij de eerste opdracht is er geen geld verdiend.
  • Bij de tweede opdracht was het direct een moeilijke verdeling in mijn ogen. Want om geld te scoren moest zowel kandidaat A zijn antwoord vertellen en kandidaat B moest het dan ook nog onthouden. Als er dan ook nog onderwerpen gevonden worden in de klokken vergemakkelijkt dit de opdracht. Ik heb de verdeling als volgt gedaan:
    • Juist geantwoord op de vraag: 300 euro
    • Antwoord verteld zonder dat het onderwerp gevonden was: 200 euro
    • Antwoord verteld met het gevonden onderwerp: 150 euro en 50 euro voor de kandidaat die het antwoord gevonden heeft
  • Bij de derde opdracht gaat de volledige 300 euro naar de vinder van de naam. Alleen bij de naam van Kevin zijn er meerdere mensen betrokken. Ik geef hier al het geld aan Philip omdat hij als eerste wees op de Dino en de rest daarna maar gewoon volgde.
Benieuwd naar jullie meningen!
Gebruikersavatar

Nonline22 mar 2021, 19:20

Molerator  6547  Uma
Ik denk dat je wel correcte verdelingen maakt. Gezien alle bedragen nog zo enorm laag zijn, ga ik er wel nog geen conclusies uit trekken 😜

Afwachten tot er enkele grote sommen geld binnengehaald worden!
Gebruikersavatar

vdhpieter23 mar 2021, 23:32

 12
Davy kan je jouw redenering is uitleggen voor de verdeling?
Gebruikersavatar

Davy24 mar 2021, 08:01

Site Admin  1167  Uma
Sure.

Knuffelvragen: De helft van het bedrag voor het geven van het juiste antwoord, de andere helft verdeeld over de kandidaten die bijgedragen hebben (knuffelcontact en klokkenwinkel)
Toegegeven... dat was al een moeilijke, maar de voorbije jaren heb ik het in gelijkaardige proeven ook zo gedaan.

Namen zoeken: Toegewezen aan de vinder van de naam.
Gebruikersavatar

linde.carun25 mar 2021, 11:28

 6  Sven
Davy, ik begrijp niet goed waarop je baseert op tab 't "waar iemand gaat zitten" Hoe heb je dit bepaald of gequoteerd?

Of is dit een vraag voor VDHPIETER?
Gebruikersavatar

vdhpieter25 mar 2021, 12:22

 12
Als het over de excel gaat is de vraag voor mij 😃

De andere tabs zijn echt mijn eigen notities (maar geen probleem dat je die bekijkt) die niets met FTM te maken hebben ik wil gewoon niet meerdere excels onderhouden 😉.

In de tab `Waar wil de mol zitten` beoordeel ik welke posities al dan niet interessant in mijn ogen. Bij proef 2 & 3 zijn de posities (zo goed als) evenwaardig bij proef 1 niet. In mijn ogen is er het meeste invloed in linie 1 (vandaar 1 punt) en wil de mol absoluut niet de coordinator zijn. Maar nu ik er over nadenk ga ik die tab nog even updaten 😛 (deze theorie kan best verder besproken worden in het topic dat er voor gemaakt is)
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2021, 12:54

 3483  Uma
vdhpieter schreef:In mijn ogen is er het meeste invloed in linie 1 (vandaar 1 punt) en wil de mol absoluut niet de coordinator zijn.
Initieel dacht ik er ook zo over. Echter ...

In de eerste linie kies je een kant, en de reserve mol ook en indien hij de oorspronkelijke mol herkent dan neemt die uiteraard de andere kant.
Als coördinator kan je (subtiel liefst) de verdedigingslinies (meervoud dus) sturen.

Heb je voorkennis over de opdracht dan heb je ook ruim de tijd om een plan te verzinnen. Zo zou ik (als originele mol) van zodra ik zie dat een niet-reserve mol kans heeft om de auto te bereiken, alle aandacht op de andere deelnemers laten vestigen (in het heetst van de strijd kan je zogenaamd niet op alles letten). Als coördinator kan je eigenlijk weinig verweten worden.
Gebruikersavatar

BeaVer25 mar 2021, 14:55

 1293  Uma
@ex-molinator Ik heb hetzelfde gevoel bij die eerste opdracht. Ik vind coördinator zijn zelf een strategisch betere plaats voor de mol, want je weet constant wat er overal gebeurt en zoals je zegt... je kan subtiel gaan bijsturen. Want je wilt nog altijd dat de opdracht net niet lukt.
Gebruikersavatar

lucu28 mar 2021, 19:45

 551  Sven
Het verdient ook altijd de voorkeur om meerdere theorieën met elkaar te combineren, Onder de radar met Follow the Money bijvoorbeeld.

Ook bij FTM speelt er een zekere interpretatie: het is nl. niet bij alle opdrachten even eenvoudig om het financiële aandeel van alle kandidaten precies te berekenen. FTM geldt wel als objectiever dan ODR, die weliswaar op waarneembaar gedrag is gebaseerd maar waarbij ook indrukken een grote rol (kunnen) spelen...
Hier alle FTM's op een rijtje:

ARGENTINIË
Afbeelding

ZUID-AFRIKA
Afbeelding

MEXICO
Afbeelding

VIETNAM
Afbeelding

GRIEKENLAND
Afbeelding
Gebruikersavatar

Yana.l29 mar 2021, 05:34

 11
@Davy ik ben echt niet mee met je berekeningen. Ik wil zo'n schema's altijd begrijpen, maar als ik je berekeningen zelf probeer te doen kom ik op heel andere getallen uit. Daarbij kom jij op meer dan 100€ te veel uit als je de bedragen die bij de deelnemers staan optelt. Dus ik snap er niets van, zou je het misschien willen uitleggen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11