Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Skaeg14 apr 2021, 14:25

 108
SiMol schreef: 14 apr 2021, 12:30 Daarnaast hou ik er ook nog rekening mee dat Annelotte wel bijna verplicht was om €1000 op te brengen bij de pianoproef.
Ik volg je hierin, maar dan vraag ik mij af: Stel dat Annelotte de mol is, dan kan je toch duidelijk maken dat je geen piano wilt spelen, ook al zou die opdracht u liggen? Niet elke hobby of talent moet toch duidelijk zijn voor uw mede-kandidaten. Dan probeer je toch gewoon de karaoke te doen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo14 apr 2021, 14:37

 1690  Sven
Wat Annelotte betreft klopt dat. De keuze was klassiek of klassiekers. Van Katrien wist iedereen dat ze van klassieke muziek houdt, Annelotte kon dat perfect niet doen en kiezen voor de klassiekers.
Gebruikersavatar

SiMol14 apr 2021, 14:49

 264
@Jay-Lo, @Skaeg
Ik denk dat het voor de groep ook al duidelijk was dat Annelotte (goed) piano kan spelen.

Als Katrien zo enthousiast over de piano bezig is, zal Annelotte zeker wel ergens aangehaald hebben dat ze ook piano kan spelen en waarschijnlijk zelf ook eens stukje gespeeld hebben op die piano die we gezien hebben gekregen. Van Katrien is dit duidelijk getoond geweest, iemand een idee of dit van Annelotte getoond is in bijvoorbeeld achter de schermen?

Daarnaast zullen kennissen/vrienden van Annelotte ook wel weten dat ze piano kan spelen, wat de kans wel beduidend maakt dat dit tot een forum als dit zou doorsijpelen moest ze de piano ontweken hebben. Een risico dat de redactie volgens mij niet wil nemen als Annelotte de mol is.

Gezien het bovenstaande lijkt het me heel waarschijnlijk dat de andere kandidaten Annelotte bij klassiek wilden zetten. Om daar dan tegen in te gaan, zou verdacht overkomen, zeker als erna zou blijken dat de proef met piano's was. Dus als Annelotte de mol is, had ze ook weinig keuze in het kiezen van de proef, althans mijn redenering.
Gebruikersavatar

Skaeg14 apr 2021, 15:13

 108
Dat klopt.

Maar dat zullen de kijkers altijd moeilijk kunnen beoordelen.
Als ik hierover een tegenargument mag geven: Is het dan niet even verdacht voor de familie/vrienden thuis dat Annelotte haar glazen omver vielen, ondanks horeca-ervaring? Dan vond ik Lennart zijn net-niet-genoeg gevulde glazen veel meer mol-achtig, dit kan je perfect thuis oefenen om hierin sterk te lijken zonder geld binnen te brengen.
Gebruikersavatar

SiMol14 apr 2021, 15:37

 264
Ik vind het op zich niet meer verdacht dat Annelotte een plateau laat vallen, zelf al zou ze redelijk wat ervaring in de horeca hebben.

Ik denk namelijk niet dat je in de met een plateau van een bergwand naar beneden moest lopen. Dus een accident kan altijd gebeuren. Zeker bij Annelotte leek het eerder op struikelen dan dat ze de plateau slecht vast had.

Zelf als ze de mol is, lijkt me dit dus echt een incident. Als mol zou je jouw plateau dan toch later laten vallen om eerst de groep bijvoorbeeld te vertragen.

Dat van Lennart vond ik daar ook wel verdacht, heb dit ook in het topic van de proef zelf geschreven.

Dus we zijn hier wat off-topic aan het raken.

Ik zoek i.v.m. de FTM theorie echt naar zaken waarvan je zegt:
- zelf als mol moest je dat geld opbrengen (zoals bij de piano)
- zelf als kandidaat zou je hier geld willen doen verliezen voor een eigen voordeel (pasvragen).
Gebruikersavatar

Skaeg14 apr 2021, 16:42

 108
Daarom vind ik de Follow the Dief ook wel interessant, ik ben benieuwd naar de update.

Al vind ik dat het verlies van Kevin bij de piano ook zeker voor de helft op het conto van Annelotte staat.

Enfin, ik probeer altijd open te staan voor het feit dat de follow the money niet klopt omdat we het fout calculeren.
Gebruikersavatar

Jay-Lo14 apr 2021, 18:07

 1690  Sven
SiMol schreef: 14 apr 2021, 14:49 @Jay-Lo, @Skaeg
Ik denk dat het voor de groep ook al duidelijk was dat Annelotte (goed) piano kan spelen.

Als Katrien zo enthousiast over de piano bezig is, zal Annelotte zeker wel ergens aangehaald hebben dat ze ook piano kan spelen en waarschijnlijk zelf ook eens stukje gespeeld hebben op die piano die we gezien hebben gekregen. Van Katrien is dit duidelijk getoond geweest, iemand een idee of dit van Annelotte getoond is in bijvoorbeeld achter de schermen?

Daarnaast zullen kennissen/vrienden van Annelotte ook wel weten dat ze piano kan spelen, wat de kans wel beduidend maakt dat dit tot een forum als dit zou doorsijpelen moest ze de piano ontweken hebben. Een risico dat de redactie volgens mij niet wil nemen als Annelotte de mol is.

Gezien het bovenstaande lijkt het me heel waarschijnlijk dat de andere kandidaten Annelotte bij klassiek wilden zetten. Om daar dan tegen in te gaan, zou verdacht overkomen, zeker als erna zou blijken dat de proef met piano's was. Dus als Annelotte de mol is, had ze ook weinig keuze in het kiezen van de proef, althans mijn redenering.
Bij de verdeling wisten ze toch helemaal nog niet dat ze piano gingen spelen? Als Annelotte zegt dat ze niets kent van klassieke muziek en liever voor ken je klassiekers gaat, dan kan dat toch perfect. Ik vond het alleen voor Katrien een niet te vermijden plaats, aangezien iedereen haar liefde voor klassieke muziek kende.
Gebruikersavatar

SiMol14 apr 2021, 19:05

 264
@Jay-Lo
Je hebt inderdaad een punt, dank u om me daarop te wijzen.

Heb het stukje waar de keuze wordt gemaakt tussen klassiekers en klassiek herbekeken en Annelotte geeft bijna direct aan dat ze klassiek wil doen met Katrien, waarna Philip volgt. Kevin komt er als laatste bij.

Ze doet dus dus in geen moeite om in de andere sleutelpositie te raken en gaat resoluut voor de piano (bekeken vanuit mol perspectief)

Ik vond namelijk dat de pianoproef samen met in de wagen zitten (Dami en Jasmien) de sleutelposities waren bij deze proef. Dus als Annelotte de mol is, had ze ook kunnen proberen in de wagen te raken, maar dan weet ze natuurlijk ook dat de andere proef met piano's is. Dus sowieso dat dit achteraf besproken wordt en dat er misschien lastige vragen volgen voor Annelotte, als de andere kandidaten zouden weten dat ze ook piano kan spelen.

Vragen zoals, heb je dan geen klassieke stukken leren spelen, hoe heb je piano leren spelen, ...?
Het zou alleszins voor extra verdenkingen zorgen en je op de radar van andere kandidaten zetten. Zelf al kon je inderdaad niet op voorhand weten dat het met piano ging zijn

De meeste personen die ik ken die piano spelen, hebben dit aangeleerd met onder andere klassieke stukken, voornamelijk in
muziekscholen. Dus hebben in mijn ogen al een betere kennis van klassieke muziek dan de gemiddelde Belg.

Als Annelotte dus een degelijke piano achtergrond heeft en ze is de mol, dan moet ze dit gedurende de hele reis verborgen houden en opletten dat ze zich nergens verspreekt en na de opnames, bij de uitzending kan ze hier ook nog lastige vragen over krijgen. Ik denk dat ze zulke zaken willen vermijden voor een mol, met het oog op vesprekingen.

En gedurende de proef blijkt het voor mij wel dat Annelotte wel meer dan degelijk piano kan spelen, gezien ze Kevin les kan geven (al dan niet fout) en andere zaken.

Rekening houdend met bovenstaande, pianoachtergrond van Annelotte en sleutel positie bij de pianoproef, lijkt mij dat Annelotte zelf als mol voor die positie zou gaan. Ze kan dan veel op de valse noot drukken en Kevin zijn fouten te weinig corrigeren om zo haar €1000 opbrengst te compenseren en als surplus vermijdt ze mogelijke lastige vragen.

Maar het blijft een moeilijke overweging voor mij.
Ik hou het in mijn achterhoofd bij de FTM theorie maar ga me er zeker ook niet op vast pinnen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 apr 2021, 19:24

 2354  Uma
Skaeg schreef: 14 apr 2021, 16:42 Al vind ik dat het verlies van Kevin bij de piano ook zeker voor de helft op het conto van Annelotte staat.
Niet helemaal mee eens. Ik heb de hele piano-opdracht onder de loep genomen en heb kunnen concluderen dat het fout aangeleerde stukje van Annelotte (na correctie van Katrien) JUIST werd gespeeld op het concert, maar Kevin wel 3 andere fouten maakte. Dat kan misschien zijn doordat hij in de war werd gebracht door deze situatie, de molactie van Annelotte is 'mislukt' of ze hem nog andere fouten heeft laten leren (maar niet in beeld is gekomen tijdens het oefenen).
Gebruikersavatar

Skaeg16 apr 2021, 10:15

 108
Dat is mogelijk, maar de uitkomst linken aan de intentie is gevaarlijk.
Het is sowieso een potentiële sabotage poging, of ze nu slaagt of niet. Als mol kan je niet alles controleren.

Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat Annelotte de mol is. Ik probeer mezelf wel in die tunnel te steken, omdat ik haar wil uitsluiten.
Gebruikersavatar

tokra16 apr 2021, 10:52

 10
@Skaeg
Skaeg schreef: 14 apr 2021, 16:42 Daarom vind ik de Follow the Dief ook wel interessant, ik ben benieuwd naar de update.

Al vind ik dat het verlies van Kevin bij de piano ook zeker voor de helft op het conto van Annelotte staat.

Enfin, ik probeer altijd open te staan voor het feit dat de follow the money niet klopt omdat we het fout calculeren.
Het duurde even voor ik kon updaten (nogal druk hier), maar zondag werd al snel duidelijk dat het een moeilijke dag was om iets aan follow den dief aan te vullen. De opdrachten waren echte groepsopdrachten, waarbij iedereen er voor kon zorgen dat geld wel of niet verdiend werd. Om daar dan iets van bedrag op te plakken zou te subjectief zijn.
De Bom op tafel heeft er wel voor gezorgd dat zowel Annelotte als Sven -5000 gekregen hebben.
Ik besef wel dat iedereen tegenwoordig pasvragen zou kiezen in de mol, en dus geen extra geld. Maar toch was dit een gemakkelijke manier om er voor te zorgen dat er 5000 euro niet in de pot ging.
PS: heel subjectief, maar de manier waarop Sven naar die specifieke stoel ging viel mij al heel hard op, terwijl ik toen nog niet wist wat de opdracht ging zijn. Dit kan 2 redenen hebben:
- in het midden heb je beter zicht op de anderen volgens hem (al denk ik dat je van de zijkant alles beter kan overschouwen aan zo'n tafel)
- hij wist onder welke stoelen de sensors zaten.
Gebruikersavatar

linde.carun18 apr 2021, 18:16

 6  Sven
Hallo,
Kan iemand me uitleggen waarom bij A4O2 250 euro is voor Katrien en voor Anne Lotte? Ik dacht dat ze elk 500 zouden krijgen en Philip en Sven ook. Ik ben wat in de war🙄
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11