Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cadfael06 apr 2021, 10:32

 229  Uma
Wat me opvalt, is dat Katrien, buiten €1000 bij de pianoproef, bijna nog niets anders van geld heeft opgebracht. Ik zou haar dus zeker in het achterhoofd houden als je naar deze theorie kijkt.
Gebruikersavatar

sophie.buyse06 apr 2021, 13:55

 16
Zou je kunnen uitleggen hoe je aan die +25 euro komt voor Jasmien (verschil tussen aflevering 2 en 3)? Ik dacht dat ze veel meer had verdiend 🙈... Of staat deze uitleg al ergens?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT06 apr 2021, 16:18

 767  Yens
@sophie.buyse Ik vermoed dat de - € 1000 uit de domino-opdracht die waarschijnlijk verdeeld zal zijn tussen haar en Katrien daar een grote rol in zal spelen.
Gebruikersavatar

Davy06 apr 2021, 17:25

Site Admin  1167  Uma
sophie.buyse schreef: 06 apr 2021, 13:55 Zou je kunnen uitleggen hoe je aan die +25 euro komt voor Jasmien (verschil tussen aflevering 2 en 3)? Ik dacht dat ze veel meer had verdiend 🙈... Of staat deze uitleg al ergens?
Zeker 🙂

+ €200 voor de hypnose opdracht
+ €325 voor de dogsitters
- €500 voor de pasvraag bij de dominoblokjes
Gebruikersavatar

sophie.buyse06 apr 2021, 20:13

 16
Dank je wel. Ik denk dat ik voor de dogsitters meer uitkwam dan die 325 euro... Jasmien herkende (samen met Katrien) 7 baasjes, dus 700 euro. En dan herkent ze nog Isidoor, goed voor 300 euro extra. Dus ik kwam voor die opdracht 700/2 + 300 = 650 uit... (En als je de verdeling van Katrien zou volgen, waarbij Jasmien maar 2 baasjes zou gevonden hebben, zou ik 500 euro uitkomen voor Jasmien; maar ik weet niet of die bewering van Katrien effectief klopt)
Gebruikersavatar

Jay-Lo06 apr 2021, 20:41

 1690  Sven
@sophie.buyse Ik heb vorig jaar de 4000 van de aqua expres vooral toegeschreven aan Alina, die kon van-ze-leven de mol niet meer zijn. 😂
Ik zou die 300 ook enkel aan Jasmien geven, maar ik denk dat het op het einde niet veel uitmaakt.
Gebruikersavatar

Davy06 apr 2021, 21:42

Site Admin  1167  Uma
sophie.buyse schreef: 06 apr 2021, 20:13 Dank je wel. Ik denk dat ik voor de dogsitters meer uitkwam dan die 325 euro... Jasmien herkende (samen met Katrien) 7 baasjes, dus 700 euro. En dan herkent ze nog Isidoor, goed voor 300 euro extra. Dus ik kwam voor die opdracht 700/2 + 300 = 650 uit... (En als je de verdeling van Katrien zou volgen, waarbij Jasmien maar 2 baasjes zou gevonden hebben, zou ik 500 euro uitkomen voor Jasmien; maar ik weet niet of die bewering van Katrien effectief klopt)
Fijn dat er verschillende interpretaties zijn, dus post hier zeker je eigen schema's en berekeningen om te vergelijken 😃

Bij de dogsitters waren er 2 teams die bijdroegen
* Annelotte - Philip - Sven (honden omschrijven)
* Jasmien - Katrien (baasjes zoeken)

700 euro heb ik dus gesplitst over de twee teams = 350 euro per team
In het ene team / 3 en in het andere / 2

Het gevaar merk ik zelf is dat je subjectief bedragen wil verdelen aan de hand van zaken die je ziet (of denkt te zien door de montage)
Dat probeer ik zelf te vermijden, om het zo wiskundig/objectief mogelijk aan te pakken
Gebruikersavatar

Poirot06 apr 2021, 22:01

 299
@Davy Waarom begin jij geen molboekje hier op het forum?
Gebruikersavatar

Addow06 apr 2021, 23:04

Molerator  377  Yens
Vergeet niet dat héél het forum @Davy's molboekje is en dat wij het voorrecht hebben om er enkele pagina's in te kribbelen 😜
Gebruikersavatar

tokra07 apr 2021, 11:03

 10
Follow den dief

Al enkele seizoenen kijk ik (soms verwonderd) naar de statistieken die hier gepost worden. Vooral de "follow the money" is interessant om volgen. Al heb ik daar - zeker na afl. 3 deze zondag - serieuze bedenkingen bij. Zo ging er 1900 euro niet in de pot door toedoen van 3 spelers, en toch kwam dat niet duidelijk in de "follow the money".
Dus daarom: "Follow den dief": wie heeft er al het meeste UIT de pot gejast. Wie zorgt er voor - door bijvoorbeeld de grote inzetten te laten mislukken -dat de pot zo klein mogelijk blijft. Als iemand zorgt dat er 3000 euro uit de pot blijft, maar via via toch zorgt dat er 500 in de pot komt, lijkt het bij "follow the money" dat die iets goed heeft gedaan. Terwijl die persoon net de pot voor 2500 in't zak heeft gezet.
Anyway, bij deze de link naar men excelleke. Ik weet dat ik zeker nog niet perfect sta qua cijfermateriaal, maar ik zal vanaf volgende week proberen nauwkeuriger te zijn.
PS: "follow den dief" is een tribute aan "Jos den dief" AKA Frank Aendenboom.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Gebruikersavatar

SiMol07 apr 2021, 13:27

 264
Op zich wel een goed idee, follow den dief, maar vergeet niet dat een negatief bedrag vaak gekoppeld is aan een vrijstelling of pasvragen, kandidaten gaan daar ook voor spelen.

Ik heb gewoon de indruk dat de makers meer evenwicht in de opgebrachte bedragen willen brengen tussen de mol en kandidaten. Dan zijn negatieve bedragen gekoppeld aan vrijstellingen wel handig. Ik vind dat er meer negatieve bedragen zijn dan andere jaren, maar kan ook gewoon mijn indruk zijn.

Dus misschien is net de minst verdachte in jouw follow den dief demol. Als die weinig negatieve bedragen opbrengt (gekoppeld aan vrijstellingen) en de andere kandidaten doen dat wel, komt de FTM theorie in evenwicht. Misschien dat dit net zelf de bedoeling is van de makers?

Hoe dan ook, kan interessant zijn, maar meerdere conclusies mogelijk, zoals altijd ... 😋
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11