Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

magda.marechal10 apr 2021, 03:41

 21
Davy schreef: 08 apr 2021, 21:47 Als je de moeilijkste opdrachten door kandidaten 'laat' uitvoeren (voor zover je daar al altijd over kan beslissen) is de vraag wel wat je impact als mol nog is op het spel.

Het hypnose spel is daar een goed voorbeeld van
Gebruikersavatar

simon.demey11 apr 2021, 23:46

 18  Sven
Kun je bij follow the money geen rekening houden met de opdracht in de tent voor te verdubbelen?
Met de reden dat door de weersomstandigheden de proef is gelukt, zonder dat de mol in actie kon treden. Indien de mol wel of niet in de tent zat .

Het was amper 1 uur toen de opdracht werd afgeblazen...
Gebruikersavatar

Poirot11 apr 2021, 23:49

 299
Als de mol geen invloed kan hebben op de opdracht tel ik het niet mee (of de mol moet de regendans gedaan hebben)
Gebruikersavatar

bloedhond12 apr 2021, 09:33

 39
Er werd slechts 2000 euro verdiend. Voor de eerste duizend euro zou ik het gelijk verdelen tussen Katrien, Annelotte, Sven en Philip. Bij de tentopdracht zou ik het gelijk verdelen tussen Philip en Sven om zo objectief mogelijk te blijven. De mol kon immers voor dat het te gevaarlijk was al doen alsof die te misselijk of bang was.
Dus in totaal:
Annelotte: 2066 euro
Jasmien: 413 euro
Lennart: 576 euro
Philip: 2650 euro
Samina: 1535 euro
Sven: 1638 euro
Gebruikersavatar

Skaeg13 apr 2021, 12:19

 108
Zo kan je toch Annelotte en Philip uitsluiten, vind ik.

De Mol moet niet persé het laagste bedrag hebben (zie Cathy seizoen 1) maar het verschil met 2 andere kandidaten (Lennart en Jasmien) is toch groot.

De laatste 2 blijven dan mijn mol-kandidaten.
Gebruikersavatar

bloedhond14 apr 2021, 09:30

 39
@Skaeg
Ga ik volledig mee akkoord. Als je kijkt naar de vorige FTM dan zit de mol tegen aflevering 4 nooit in de top twee . De mol zit dan ergens in het midden of bij degene die het minst verdienden.

Volgens mij is de kans dus groot dat Annelotte en Philip niet de mol zijn en dat de mol ofwel Samina, Jasmien of Lennart is. Samina heb ik de vorige afleveringen niet verdacht maar nu begint ze wel op mijn radar te komen.

Daarnaast is het volgens mij ook geen toeval dat die drie mensen de hikers waren en dat er daar geen geld werd verdiend.
Gebruikersavatar

SiMol14 apr 2021, 12:30

 264
Wat mij verbaast in de huidige tussenstand van FTM, is de lage opbrengst van Jasmien (alsook Lennart).

Nochtans heeft zij mijn inziens in de dogsittersproef eigenhandig €1000 opgebracht.
Het was toch zij die de kader in hun verblijf aanhaalde en Isidoor wist te raden?
Anderzijds heeft ze wel €1000 verloren met het kiezen voor pasvragen bij de domino's (is dit opgenomen in de FTM?). Maar het is wel duidelijk dat andere kandidaten dit ook geprobeerd hebben, maar er gewoon niet in geslaagd zijn of de kans niet gekregen hebben.
Opletten met min-bedragen gelinkt aan pasvragen dus.

Daarnaast hou ik er ook nog rekening mee dat Annelotte wel bijna verplicht was om €1000 op te brengen bij de pianoproef.

Heeft nog iemand anders gelijkaardige opvattingen omtrent bedragen in een juist perspectief te zien?
Want altijd handig om dit in mijn achterhoofd te houden bij het interpreteren van de FTM theorie.

Dit is trouwens geen verwijt naar de verdeling van de FTM theorie, want deze moet zo objectief mogelijk opgesteld worden, wat dus heel moeilijk is. We mogen ons gewoon niet blind staren op de bedragen en deze op onze eigen manier interpreteren.

Maar ik heb hier wel de indruk dat veel mensen Jasmien verdenken omdat ze weinig heeft opgebracht, maar door die -€1000 heeft de FTM wel een vertekend beeld zoals bij Bart vorig seizoen. Daar is de ±€10 000 toen wel niet meegerekend (terrecht in mijn ogen).
Gebruikersavatar

bloedhond14 apr 2021, 12:56

 39
@SiMol
In Mexico 2018 had Pieter ook enkele pasvragen genomen waardoor hij zakte in de FTM (875 euro), dus ik denk dat we hier ook 500 euro (verdeeld met Katrien) moeten wegdoen van Jasmiens bijdrage. Het verschil met Bart is dat het om een slordige 10000 euro ging voor dat het spel nog echt begonnen wat dus meer een vertekend beeld gaf dan dat van Jasmien.
Gebruikersavatar

SiMol14 apr 2021, 13:05

 264
@bloedhond
Net daarom vond ik het bij Bart ook volledig terrecht dat het niet opgenomen was in FTM.

Het is hier dus inderdaad genuanceerder, maar toch wel iets om rekening mee te houden. In de vorige seizoenen werd er bij mijn weten toch niet of minder met negatieve bedragen gewerkt (of ik ben het vergeten 😅).

Vandaar dat ik wel eens wil weten hoe dit in rekening is gebracht in de FTM theorie.

Is blijkbaar als volgt opgenomen:
Davy schreef: 06 apr 2021, 17:25 Zeker 🙂

+ €200 voor de hypnose opdracht
+ €325 voor de dogsitters
- €500 voor de pasvraag bij de dominoblokjes


Dus bij de dogsitters kan je evengoed €1000 aanrekenen bij Jasmien en die -€500 van de dominoblokjes niet in rekening brengen, want dat kandidaten pasvragen nemen is niet noodzakelijk mols. Zou al heel stuk schelen in de opbrengst van Jasmien.

Maar zoals al vermeldt, hiermee moet geen rekening gehouden worden bij het opstellen van FTM, wel in eigen interpretaties en het kritisch bekijken ervan.
Nogmaals, credits voor het knappe werk van @Davy met het opstellen van de FTM. Zijn verdeling is altijd zo objectief mogelijk.
Laatst gewijzigd door SiMol op 14 apr 2021, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT14 apr 2021, 13:13

 767  Yens
SiMol schreef: 14 apr 2021, 12:30 Wat mij verbaast in de huidige tussenstand van FTM, is de lage opbrengst van Jasmien (alsook Lennart).

Nochtans heeft zij mijn inziens in de dogsittersproef eigenhandig €1000 opgebracht.
Het was toch zij die de kader in hun verblijf aanhaalde en Isidoor wist te raden?
Ze heeft € 300 extra in de pot gebracht, de andere € 700 was al verdiend door Katrien en zij samen. Katrien maakte toen ook da opmerking dat zij 5 baasjes had gevonden en Jasmien maar 2 ongeveer. Ik ben al meer geneigd om dat te geloven nu weer zeker weten dat Katrien de mol niet is.

SiMol schreef: 14 apr 2021, 13:05 Dus bij de dogsitters kan je evengoed €1000 aanrekenen bij Jasmien en die -€500 van de dominoblokjes niet in rekening brengen, want dat kandidaten pasvragen nemen is niet noodzakelijk mols. Zou al heel stuk schelen in de opbrengst van Jasmien.
Dan geef je toch pas een vertekend beeld? Die € 500 heeft ze weldegelijk weggespeeld. Er is zoveel dat zowel een mol als een kandidaat kan doen, maar daarom betekent het nog niet dat het niet mee in rekening gebracht moet worden.

SiMol schreef: 14 apr 2021, 13:05 @bloedhond
Het is hier dus inderdaad genuanceerder, maar toch wel iets om rekening mee te houden. In de vorige seizoenen werd er bij mijn weten toch niet of minder met negatieve bedragen gewerkt (of ik ben het vergeten 😅).
Het was in andere seizoenen toch ook al zo dat er soms een opdracht was waarbij er ofwel geld verdiend werd ofwel dat bedrag uit de pot ging en zo'n zaken.
Gebruikersavatar

SiMol14 apr 2021, 13:18

 264
@Mollenjager-DT
Dat is ook waarom ik aangeef dat ik akkoord ben met de verdeling van @Davy, maar dat we het wel kritisch moeten bekijken.

Bij Lennart bijvoorbeeld vind ik minder aanwijsbare verklaringen om de lage opbrengst te verklaren als kandidaat.
Vandaar ook mijn oproep als er andere mensen hier wel verklaringen voor gevonden hebben, als kandidaat dan.

De makers weten ook af van deze theorie en door met mondbedragen te werken, kunnen ze bedragen van kandidaten lager houden. Want veel kandidaten hebben wel geld over voor een pasvraag. Vandaar dat ik enige nuance wou leggen bij de opbrengst van Jasmien.

En in vorige seizoenen had ik meer de indruk dat negatieve bedragen als groep verdiend werden, niet aan iemand specifiek toe te wijzen (behalve bij Bart natuurlijk). Maar nogmaals, het kan ook mijn geheugen zijn die nu niet direct iets voor de geest kan halen.

Ik kan me dus niet van de indruk ontdoen dat de makers de FTM theorie wat in de war willen sturen. Dit is vorig jaar ook al aangehaald bij het bedrag van Bart.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11