Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

SamL22 mar 2021, 00:15

 37  Yens
Maar eens een discussietopic openen over een door omstandigheden opvallende kandidaat, Noah. De jongeman die op het nippertje bij de groep mocht aansluiten ten koste van Jens. Aanvankelijk leek dat hij de mol niet kon zijn. Want de eerste proef was niet bepaald een proef waar de productie een winnaar kon garanderen. (en sowieso was het maar stom geweest dat de overige kandidaten eigenlijk een proef voor niks speelden).

Maar de mededeling van Gilles in het filmpje op het einde veranderde alles. Zo kan Noah als Mol van de reserve-groep nog steeds de Mol zijn in de groep. Dit zou dan ten koste geweest zijn van oorspronkelijke Mol Jens.

Ik heb er even over zitten denken, maar er lijkt op het eerste zicht niet meer of niet minder kans dat hij de Mol zou zijn versus één van de anderen.

Hij lijkt mij op het eerste zicht niet meteen een Mol-profiel, maar dat bedriegt soms. Je kan ook niet echt veronderstellingen maken van "Zouden ze dat doen ?" of "Zouden ze de Mol zo in de spotlights plaatsen ?" enz. Want het lijkt mij evident dat ze tijdens de openingsproef iedereen met gelijke wapens hebben laten strijden.

Wat denken jullie: Noah als mol, wel / niet ? Nog opmerkelijke zaken hierover gezien ?

Discuss ! 😃
Gebruikersavatar

Mrfrickles22 mar 2021, 07:29

 7
De implicatie van de onthulling is dat de eerste stemronde eigenlijk niet uitmaakte. Voor elke reservekandidaat was er waarschijnlijk een tegenhanger in de oorspronkelijke groep (om de balans tussen profielen te houden?). Als er een vrouw met afrikaanse roots (en die zat er waarschijnlijk bij aan de haartooi onder het masker te zien) in de auto was terecht gekomen, had Dami waarschijnlijk moeten vertrekken. Of een vijftigplusser...dan had Philip moeten vertrekken.

Kortom, je kan je evengoed afvragen: zou Jens de mol kunnen zijn? Want als Philip een mol is, zou Jens ook de mol moeten geweest zijn. En persoonlijk zie ik in Jens toch niet echt een mol.
Gebruikersavatar

Jansen22 mar 2021, 08:29

 3423  Yens
Ik kan me niet voorstellen dat Noah de mol is. Vooral omdat het zou impliceren dat Jens ook de mol was. Als mol ga je in de eerste opdracht je toch niet als dronepiloot opgeven. De mol wist dat er een tegenkandidaat was en zou in mijn ogen er alles aan doen om in een groep te zitten waar je kan ingrijpen.
Gebruikersavatar

koen.willen22 mar 2021, 08:41

 187  Uma
Ik denk dat Noah sowieso niet De Mol is. In mijn ogen is het niet logisch dat er twee mollen zouden zijn. Je weet dat maar maximum 1 iemand extra meekan op avontuur. In dit geval ten koste van Jens. Je weet ook dat je de afvaller van een test laat afhangen. Waarom zou je theoretisch gezien je geselecteerde mol laten afvallen?

De enige logische reden waarom wij dit hebben gezien is dat de kandidaten Noah daardoor niet langer uitsluiten voor het spannend te maken. Niets meer en minder. Vele kandidaten deden dat immers. In De Mol is namelijk niets wat het lijkt. Want sowieso is de kans al 'klein' dat iemand anders in de plaats mee mag, laat staan de 'reserve mol'.
Gebruikersavatar

masterveecee22 mar 2021, 08:42

 3547  Sven
klopt wel Jansen. want je mol plek, die wil je niet echt kwijt natuurlijk. goed gezien.
In dat opzicht zou ik toch ook Noah durven elimineren als mol
Gebruikersavatar

vasQuez22 mar 2021, 08:53

 20
Nogmaals, de makers hebben een manier bedacht om Noah toch nog Mol te kunnen laten zijn. Zodat niet iedereen Noah kon uitsluiten als mol.

Dit handig bruggetje (van de twee mollen) is enkel en alleen gemaakt om Noah niet uit te sluiten, niets meer, niets minder. Maar Noah is de mol NIET.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh22 mar 2021, 08:54

 344  Sven
Ik vroeg mij af, stel Noah is de mol en de eerder gekozen mol is niet Jens maar iemand anders, zijn er dan nu twee mollen in het spel?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT22 mar 2021, 08:55

 767  Yens
koen.willen schreef: 22 mar 2021, 08:41 Ik denk dat Noah sowieso niet De Mol is. In mijn ogen is het niet logisch dat er twee mollen zouden zijn. Je weet dat maar maximum 1 iemand extra meekan op avontuur. In dit geval ten koste van Jens. Je weet ook dat je de afvaller van een test laat afhangen. Waarom zou je theoretisch gezien je geselecteerde mol laten afvallen?

De enige logische reden waarom wij dit hebben gezien is dat de kandidaten Noah daardoor niet langer uitsluiten voor het spannend te maken. Niets meer en minder. Vele kandidaten deden dat immers. In De Mol is namelijk niets wat het lijkt. Want sowieso is de kans al 'klein' dat iemand anders in de plaats mee mag, laat staan de 'reserve mol'.
Niet logisch, maar er waren wel sowieso 2 mollen. Of die reserve-mol in het spel zit is een andere vraag, maar de makers gaan niet liegen om ons Noah niet te doen uitsluiten. Als er in elke groep een mol gekozen was en ze dit zo vermelden, is dat zo, anders zou het namelijk bedrog zijn.
Gebruikersavatar

PJMBLT22 mar 2021, 09:44

 14  Uma
Ja inderdaad, dat iets niet "logisch" is, maakt het niet onwaar. Er was wel degelijk een tweede mol, en dus kan het zijn dat Jens de mol was en Noah nu de nieuwe mol.

Ik denk ook wel, zoals vele anderen hier, dat Jens dan waarschijnlijk wel een strategischere positie had ingenomen in het spel, dus vermoed dat de kans wel klein is.
Gebruikersavatar

Mol Patrol22 mar 2021, 09:52

 7
Jansen schreef: 22 mar 2021, 08:29 Ik kan me niet voorstellen dat Noah de mol is. Vooral omdat het zou impliceren dat Jens ook de mol was. Als mol ga je in de eerste opdracht je toch niet als dronepiloot opgeven. De mol wist dat er een tegenkandidaat was en zou in mijn ogen er alles aan doen om in een groep te zitten waar je kan ingrijpen.
Exact dit! Je gaat als mol, wetende dat je eigen kans op hét avontuur van je leven op het spel staat, echt niet achteraan in een tentje gaan zitten om een beetje met een drone te vliegen en te wachten wat de rest doet.

De kans dat de reserve-mol nog bij die laatste 5 daft punkers is, lijkt me aan de andere kant wel reëel want een mol heeft in principe voorkennis en zal mss wel ingelicht worden over de voorraad kogels bij de schutters van linie 3.
Gebruikersavatar

Janneman22 mar 2021, 10:12

 50  Yens
Het lijkt me sterk en een beetje oneerlijk als de mollen hier meer zouden weten over elkaar of over de tactieken dan enkel het spelverloop. Je zou de ene mol toch geen voordeel willen geven ten opzichte van de andere. Ze moeten hier ook eerlijk hun plek kunnen verdienen of verliezen naar mijn mening.
Gebruikersavatar

Jansen22 mar 2021, 10:22

 3423  Yens
@janne.adams
Ik denk net hetzelfde, in dit specifieke geval had de "reserve-mol" geen voordeel. Je kan je ook de vraag stellen of de mol in de eerste groep dan wel voorkennis had? Het eerlijkst is dat geen van beide mollen inzicht in het spel hebben gekregen en dus met gelijke wapens streden. Anderzijds was het toch echt wel moeilijk voor de reserve kandidaten (+ mol) om het te overleven, al vond ik dat ze toch wel heel makkelijk voorbij de eerste barrière (molboekjes) geraakten. 7 tegenkandidaten nog wel... dat wil zeggen dat de kandidaten die daar stonden (Kevin, Sven en Katrien) het er toch maar heel povertjes van af gebracht hebben.

In elk geval proficiat Noah, je hebt dat fantastisch gedaan!