Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cadfael22 mar 2021, 18:58

 229  Uma
Draapneil schreef: 22 mar 2021, 16:30 Ik vind het ook zeer raar dat de kandidaten een vragenlijst moeten invullen over wie ze denken dat de Mol is, maar eigenlijk helemaal nog niets weten over Noah. Terwijl ze de andere kandidaten tijdens de proef wel in de gaten hebben kunnen houden.

Stel dat Jens de mol was en werd vervangen door Mol Noah. Ik vul als kandidaat de test in alsof Jens de mol is en krijg een "je mag mee". Dat is dan toch ook een mindfuck, wat doen ze daar dan mee?

Voor mij is Noah ook de mol niet en ook in Jens zag ik geen potentiële mol.
Maar als Jens de oorspronkelijke mol was, dan maakte het niet uit hoe je het deed op die test, want dan was Noah de nieuwe mol geworden en lag de mol Jens eruit.
Gebruikersavatar

Mrfrickles22 mar 2021, 20:05

 7
Gaat volgens mij leuk worden wanneer ze de battle van de mollen gaan tonen. De hoofdmol moet ervoor zorgen dat er iemand in de auto komt die niet de reserve-mol is en de reserve-mol moet ervoor zorgen dat hijzelf in de auto terechtkomt en moet bijgevolg de andere gemaskerde deelnemers saboteren. Ik verwacht dus reserve-mollenstreken te zien.

Stel je voor. De eerste proef volledig gefilmd vanuit het standpunt van de reserve kandidaten.
Gebruikersavatar

aaroncottem22 mar 2021, 20:50

 14  Anke
Veel mensen denken dat de kans klein is dat Noah de mol is omdat net hij dan toevallig van de 10 personen in de auto geraakt. Ik vind die kans toch redelijk groot als je weet dat hij als mol voorbereidt is geweest op deze opdracht en de beste tactiek had om in de auto te geraken. Hij wist de code van zijn slot, ging zoizo iemand anders voor de autosleutel laten gaan.. Dan is enkel het laatste stukje wachten want wist dat er beperkt aantal kogels waren
Gebruikersavatar

Mrfrickles22 mar 2021, 21:04

 7
De reserve-mol kon ook de rookbommen nemen en zichzelf beschermen terwijl de kogels opgebruikt werden op de andere deelnemers.
Gebruikersavatar

Laleia23 mar 2021, 00:58

 306
Vanwege de positie die Jens innam in het eerste spel (te weinig invloed) en zijn reactie bij het zien van Noah (geen teleurstelling), denk ik niet dat hij de mol is.
Bijgevolg Noah ook niet.
Dat brengt volgens mij een veel interesantere overweging naar boven. Het clipje op het einde van de eerste aflevering dat er twee mollen waren en dat de mol dus misschien wel in de wagen geraakt was, heeft maar één nut: aantonen dat Noah de mol zou kunnen zijn.
Dat heeft absoluut geen zin meer als Noah op dat moment net geëlimineerd is.
Voor de programma makers is het dus cruciaal dat hij erin blijft. Hij was bij de 4 die hun scherm niet zagen, waarvan er één een rood scherm heeft. Best mogelijk dus dat hij het was. De enige manier dus om hem er dan in te houden en ervoor te zorgen dat het filmpje zin heeft is er voor te zorgen dat zijn naam gevonden wordt.
De programmamakers kunnen maar op 1 manier garanderen dat zijn naam gevonden wordt: door de mol in te schakelen... Dami dus die de naam vindt of Samina die er Dami misschien heen leidt.
Mogelijks Kevin. Die zit ook in dezelfde groep, maar lijkt te druk bezig met zijn hooi om zich met de munten te moeien.
Geen volledig sluitend bewijs, ik weet het. Maar ik hou het toch in mijn achterhoofd.
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2021, 07:35

 3423  Yens
@Laleia
Interessante denkpiste! Dat Dami de moeite doet om die hele stapel muntstukken te doorzoeken, was voor mij ook heel opvallend. Ik had wel niet gezien (of vergeten) dat Samina haar er naar toe had geleid. Zeker verdacht en jouw uitleg lijkt me zeer plausibel.
Gebruikersavatar

SiMol23 mar 2021, 08:44

 264
Laleia schreef: 23 mar 2021, 00:58 Vanwege de positie die Jens innam in het eerste spel (te weinig invloed) en zijn reactie bij het zien van Noah (geen teleurstelling), denk ik niet dat hij de mol is.
Bijgevolg Noah ook niet.
Dat brengt volgens mij een veel interessantere overweging naar boven. Het clipje op het einde van de eerste aflevering dat er twee mollen waren en dat de mol dus misschien wel in de wagen geraakt was, heeft maar één nut: aantonen dat Noah de mol zou kunnen zijn.
Dat heeft absoluut geen zin meer als Noah op dat moment net geëlimineerd is.
Voor de programma makers is het dus cruciaal dat hij erin blijft. Hij was bij de 4 die hun scherm niet zagen, waarvan er één een rood scherm heeft. Best mogelijk dus dat hij het was. De enige manier dus om hem er dan in te houden en ervoor te zorgen dat het filmpje zin heeft is er voor te zorgen dat zijn naam gevonden wordt.
De programmamakers kunnen maar op 1 manier garanderen dat zijn naam gevonden wordt: door de mol in te schakelen... Dami dus die de naam vindt of Samina die er Dami misschien heen leidt.
Mogelijks Kevin. Die zit ook in dezelfde groep, maar lijkt te druk bezig met zijn hooi om zich met de munten te moeien.
Geen volledig sluitend bewijs, ik weet het. Maar ik hou het toch in mijn achterhoofd.
Denk niet dat we ons moeten baseren dat Noah niet mocht afvallen zodat ze het filmpje konden tonen. Lijkt me oneerlijk naar de andere kandidaten toe dan. Lijkt me dan plausibeler dat de Mol gebrieft wordt en gelijk welke afvaller er ging zijn, die naam eruit moest nemen.
Maar leest plausibel lijkt me dat de Mol hier niet gebrieft werd over de afvaller maar misschien wel moest zorgen dat er 0 of minstens 2 namen gevonden moesten worden, zoals reeds door iemand anders aangehaald hier. Gezien er in de eerste groep al 2 namen waren gevonden, kan de Mol nog overal zitten (haalt zelf een extra naam weg in de eerste groep of doet niets in één van de andere groepen).

Het filmpje waarin de mollen elkaar ontmoeten sowieso afgespeeld, ongeacht Noah afviel of niet.
Stel dat Noah afviel, dan tonen ze het filmpje misschien voor de maisproef, soort van flash-forward naar de eliminatie (waarbij de kandidaten onherkenbaar zien, voorbeeld van ver op de rug). Op die manier krijgen we het filmpje ook te zien en weten we voor de proef dat er ook een mol bij de Daft-punkers zit, zonder dat we weten of er iemand in de auto is geraakt. Dit zou ook een heel interessante dynamiek geven.

Gezien ik dit scenario op slecht paar minuten kan bedenken, ga ik ervan uit dat de redactie (die ik veel hoger dan mij inschat 😜) ook wel scenario's kan bedenken om de beelden alsnog te gebruiken, moest Noah afvallen.

Dus zou me niet focussen op de positie van de Noah, want dit zou impliceren dat de Mol (met name de redactie) een eliminatie stuurt (Noah's naam doen vinden) en dat de andere kandidaten minder kansen hebben dan Noah. Dit lijkt me tegen de principes van het spel in te gaan.
Gebruikersavatar

Cedric23 mar 2021, 10:58

 2834  Uma
Laleia schreef: 23 mar 2021, 00:58 Vanwege de positie die Jens innam in het eerste spel (te weinig invloed) en zijn reactie bij het zien van Noah (geen teleurstelling), denk ik niet dat hij de mol is.
Bijgevolg Noah ook niet.
Dat brengt volgens mij een veel interesantere overweging naar boven. Het clipje op het einde van de eerste aflevering dat er twee mollen waren en dat de mol dus misschien wel in de wagen geraakt was, heeft maar één nut: aantonen dat Noah de mol zou kunnen zijn.
Dat heeft absoluut geen zin meer als Noah op dat moment net geëlimineerd is.
Voor de programma makers is het dus cruciaal dat hij erin blijft. Hij was bij de 4 die hun scherm niet zagen, waarvan er één een rood scherm heeft. Best mogelijk dus dat hij het was. De enige manier dus om hem er dan in te houden en ervoor te zorgen dat het filmpje zin heeft is er voor te zorgen dat zijn naam gevonden wordt.
De programmamakers kunnen maar op 1 manier garanderen dat zijn naam gevonden wordt: door de mol in te schakelen... Dami dus die de naam vindt of Samina die er Dami misschien heen leidt.
Mogelijks Kevin. Die zit ook in dezelfde groep, maar lijkt te druk bezig met zijn hooi om zich met de munten te moeien.
Geen volledig sluitend bewijs, ik weet het. Maar ik hou het toch in mijn achterhoofd.
Deze theorie werd hier ook al gedeeld door @Loebas: Afl 1 - Opdracht 3: Namen zoeken in het kasteel

Er valt zeker wat voor te zeggen. Voor mij de meest interessante theorie die ik hier al gelezen heb sinds de uitzending.
Alleen staat of valt het met de vraag of ze een plan-B hadden.
Stel dat de theorie niet klopt, dat Dami niet op de hoogte was, dat de naam van Noah niet werd gevonden (ook niet door iemand anders dus), dat Noah een rood scherm had (realistisch, want minder info) en naar huis moest. In dat geval had dit filmpje geen enkel nut meer gehad. Zouden de makers dan iets anders in petto gehad hebben (bvb. terugkeer Jens)? Of zou dan gewoon de exit van de kandidaat het einde van de uitzending geweest zijn?

Als ze geen plan-B hadden, dan was Noah erin houden en dit filmpje kunnen tonen de enige optie en is de kans groter dat jullie gelijk hebben.
Als ze er echter wél een hadden (wat we mogen verwachten, de makers kennende), dan zou ik er niet te veel achter zoeken.

In elk geval voor mij wel opvallend dat dit filmpje pas werd getoond NA de eliminatieschermen te hebben getoond... Met andere woorden, het is pas NA het invullen van de vragenlijst dat de kandidaten wisten dat Noah toch ook de Mol kon zijn... ALS Noah de Mol is, dan is dat toch belangrijke informatie die werd verzwegen..
Gebruikersavatar

astridm23 mar 2021, 12:10

 287
SiMol schreef: 23 mar 2021, 08:44 Gezien ik dit scenario op slecht paar minuten kan bedenken, ga ik ervan uit dat de redactie (die ik veel hoger dan mij inschat 😜) ook wel scenario's kan bedenken om de beelden alsnog te gebruiken, moest Noah afvallen.
Ga er maar vanuit dat de makers altijd een plan B hebben, er kan namelijk altijd iets onverwachts gebeuren.
Gebruikersavatar

Loebas23 mar 2021, 13:34

 50
Cedric schreef: Deze theorie werd hier ook al gedeeld door @Loebas: Afl 1 - Opdracht 3: Namen zoeken in het kasteel

Er valt zeker wat voor te zeggen. Voor mij de meest interessante theorie die ik hier al gelezen heb sinds de uitzending.
Alleen staat of valt het met de vraag of ze een plan-B hadden.
Stel dat de theorie niet klopt, dat Dami niet op de hoogte was, dat de naam van Noah niet werd gevonden (ook niet door iemand anders dus), dat Noah een rood scherm had (realistisch, want minder info) en naar huis moest. In dat geval had dit filmpje geen enkel nut meer gehad. Zouden de makers dan iets anders in petto gehad hebben (bvb. terugkeer Jens)? Of zou dan gewoon de exit van de kandidaat het einde van de uitzending geweest zijn?

Als ze geen plan-B hadden, dan was Noah erin houden en dit filmpje kunnen tonen de enige optie en is de kans groter dat jullie gelijk hebben.
Als ze er echter wél een hadden (wat we mogen verwachten, de makers kennende), dan zou ik er niet te veel achter zoeken.

In elk geval voor mij wel opvallend dat dit filmpje pas werd getoond NA de eliminatieschermen te hebben getoond... Met andere woorden, het is pas NA het invullen van de vragenlijst dat de kandidaten wisten dat Noah toch ook de Mol kon zijn... ALS Noah de Mol is, dan is dat toch belangrijke informatie die werd verzwegen..
Dankje voor de vermelding @Cedric. De makers kennende stond er wellicht, zoals je zegt, een plan B klaar. Al zou het wel heel mooi zijn, moest deze theorie kloppen 😜
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh24 mar 2021, 14:21

 344  Sven
Elke keer als ik Noah zie, denk ik dat hij elk moment kan gaan huilen. Misschien een rol, misschien gewoon een hele gevoelige jongen. Maar het viel mij op.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 mar 2021, 15:23

 8153
't Is nochtans Philip die de flauwe patee is :mrgreen: