Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

vasQuez22 mar 2021, 09:01

 20
Mollenvangers,

moeten we geen algemeen topic opstarten over wat jullie de beste positie lijkt om als mol de boel te saboteren? Waar zou de mol best zitten om de boel zoveel mogelijk te saboteren

Lijkt me wel genoeg voer voor discussie, niet?

Wat mij betreft:

Aflevering 1:

Opdracht 1: Maisveld

Top spot: het afschieten van de daftpunkers in linie 3. Je beschermt immers je eigen molpositie door mensen af te schieten.
Good spot: het afschieten van de molboekjes met de pijlen in linie 1. Je beschermt je eigen molpositie door kandidaten te elimineren.
Ok spot: het afschieten van de daftpunkers in de toren met de sleutel in linie 2. Je beschermt je eigen molpositie door kandidaten te elimineren.
Weak spot: het coördineren van de opdracht (Samina)
Worst spot: drone besturen. Weinig tot geen invloed.

Opdracht 2: Knuffelvragen

Top Spot: aangezien iedereen dezelfde opdracht moet uitvoeren, lijkt het voor iedereen hetzelfde. Dan maar team vormen met de moeilijkst te achterhalen antwoorden. En misschien zo snel mogelijk de klokken gaan bekijken, zodat de anderen nog niet meteen weten wat de opdracht daar is, zodat je wat kan (gespeeld) sukkelen.

Opdracht 3: Namen zoeken

Top Spot: aangezien iedereen dezelfde opdracht moet uitvoeren, lijkt het voor iedereen hetzelfde. Dan maar zo weinig mogelijk namen vinden. En eventueel hints/namen wegmoffelen of niet zien.
Gebruikersavatar

vasQuez22 mar 2021, 11:35

 20
Dit gezegd zijnde:
(+ voor molpositie, - voor niet molpositie)

Opdracht 1: Mais
Katrien (linie 1) ++
Sven (linie 1) ++
Kevin (linie 1) ++
Dami (linie 2) +
Philip (linie 2) -
Annelotte (linie 3) +++
Jasmien (linie 3) +++
Lennart (linie 3) +++
Samina (coördinatie) -
Jens (drone) --
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 mar 2021, 11:53

 1690  Sven
Goede theorie, maar je neemt opdracht 2 en 3 niet mee.
Opdracht 2:
- hint op koekoeksklok niet zien (het eerste duo had een duidelijke strategie, en die werkte ook)
- afleiden van echte tip, veel informatie geven die niet belangrijk is en informatie vragen die niet belangrijk is
Opdracht 3:
- anderen laten zoeken op plaatsen waar geen naam zit.
Ik weet niet wie wat doet, moet nog terug kijken, maar Sven gaat waarschijnlijk helemaal bovenaan komen te staan, alleen al omwille van zijn duidelijk molgedrag.
Gebruikersavatar

SiMol22 mar 2021, 12:04

 264
Voor proef 1:

Ik vind de leiderspositie toch minstens evenwaardig dan de dronepositie.
De leiderspositie kan enkel info doorgeven en kan dus niet veel sturen.

Moest dit namelijk de mol zijn, heef ze ook nooit op het postuur van de Daft-punkers.
En kan ze dus enkel correct info doorgeven, wat een kandidaat sowieso ook zou doen.
Dan haal je als mol nul voordeel.

De done-positie is bijna net hetzelfde als de leider-positie, namelijk info over de posities vergaren en doorgeven.
Echter kan je wel, mist voorkennis, informatie niet doorgeven.
Bijvoorbeeld als de drone-piloot de mol is en gebrieft is waar de mol start, dan hoef je enkel diegene te volgen.
Lijkt me wel onwaarschijnlijk dat de mol die voorkennis zou hebben.

Dus ik zou ze gelijk stellen deze posities.

Voor de rest kan ik je wel volgen.
Gebruikersavatar

julie.vantilt22 mar 2021, 12:29

 131
Ook belangrijk: wie claimt de walkie talkie? Daarmee kan je ook los mollen, zoals philip die tot 3x toe vraagt voor een update aan linie 3 in het midden van de strijd.
Gebruikersavatar

Jansen22 mar 2021, 12:40

 3423  Yens
@julie.vantilt
Dat was wel onder druk van Dami dat hij zoveel contact opnam. Philip wou duidelijk de derde groep en de "supervisors" (om hen een naam te geven) niet te veel storen.
Gebruikersavatar

julie.vantilt22 mar 2021, 13:42

 131
@Jansen ik heb het herbekeken:
- dami: 2x gevraagd waarvan 1x effectief gebeld
‘Moeten we niet vragen naar de situatie?’
‘Misschien moeten we vragen of ze al iemand geraakt hebben’
- philip: 2x eigen initiatief 1x op vraag van dami
‘moeten jullie ze allemaal raken met een paintball?’
‘Heeft iedereen van jullie een paintball geweer?
‘hey linie 3 we zijn heel nieuwsgierig. Mogen we een situatieschets?’ (Op vraag van dami)’
De 4de keer wimpelt hij Dami af en wil hij niets meer vragen.

Dus ik zou Philip toch ook meenemen!
Gebruikersavatar

WesleyN30 mar 2021, 05:32

 24
Ik denk dat dit topic in aflevering 2 al vele malen interessanter moet zijn.
Deze keer was je positie (of bij wie je zat) in elke opdracht mogelijks belangrijk.

Iemand al een theorie?
Gebruikersavatar

Vermoljoen30 mar 2021, 10:22

 2354  Uma
Opdracht 1: klassieke muziek. Daar heb je invloed op beide opdrachten, want je kan de valse noot indrukken zodat er bij de anderen wordt geremd. Daardoor zal het moeilijker zijn om alle woorden uit te beelden en goed te zingen terwijl je je ook kan focussen op het piano spelen en daar anderen beïnvloeden.

Opdracht 2: niet vertrekken met 2 glazen, want dan heb je slechts invloed op 400 euro. Als je wijn gaat proeven of pletten heb je al invloed op veel meer glazen.

Opdracht 3: niet van belang
Gebruikersavatar

SiMol30 mar 2021, 10:30

 264
@Vermoljoen

Proef 2 ben ik niet 100% akkoord met de posities. Op het eerste zicht lijkt starten met 2 glazen de slechtste positie.
Maar de enige manier om zeker te zijn dat alle glazen niet tellen, is buiten tijd aankomen. Dus als je als mol de groep vanaf het begin kan vertragen, is dit op zich wel een goede positie. Zelf al raakt de groep op tijd binnen, kan vertragen voor stress zorgen bij anderen en dus meer kans op fouten.
Er was uiteindelijk zelf niet veel tijd over, 5 min op 2u en het was duidelijk dat Sven het tempo hoog heeft proberen houden en de mol misschien zo wel een hak heeft gezet.

Zie ook mijn posts bij het topic over de proef:
Afl 2 - Opdracht 3: De oberbrigade
Gebruikersavatar

Paraceta30 mar 2021, 12:58

 717  Sven
Het tempo erin houden bij opdracht 2 kan natuurlijk ook leiden tot (1) veel gemors en (2) minder 'plettijd' en dus minder glazen bij de derde stop. Maar ik denk dat dat ook al uitvoerig besproken is in het opdrachtentopic, dus laten we daar maar niet te veel over uitwijden.
(Maar ik ben het eens met @SiMol: ook de eerste groep was een optie als Mol (hoewel de andere 2 groepen waarschijnlijker lijken))
Gebruikersavatar

Vermoljoen30 mar 2021, 15:03

 2354  Uma
Klopt, maar als je meedoet aan een deelopdracht, kan je na afloop ervan nog altijd hetzelfde doen en de groep vertragen/versnellen. Dus je kan dan eigenlijk op 2 posities mollen. Als je niet meedoet aan een deelopdracht kan je niet meer doen dan te vertragen/versnellen.