Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

AlleTaupe08 apr 2021, 19:05

 58  Yens
Afl 3 start met quote van Einstein. De relativiteitstheorie. Alles hangt ervan af van waar je het bekijkt. Het grootste wapenfeit van de mol is niet wat hij/zij IN het spel doet, maar als waarnemer. En dan vooral wie hij bij elkaar zet in de spelletjes. De mol kiest voor Samina, Noah en Lennart bij de hypnose. De theorieën zijn op dit forum al aangehaald: Lennart heeft hier foutief ingeschat dat hij als enige stopt met schrijven. Bij de domino's ging hij er van uit dat Philip, Sven en Jasmien vol voor de pasvragen gaan en de 'zachtere' kandidaten kunnen overtuigen.
Gebruikersavatar

Cedric08 apr 2021, 19:30

 2834  Uma
AlleTaupe schreef: 08 apr 2021, 19:05 Afl 3 start met quote van Einstein. De relativiteitstheorie. Alles hangt ervan af van waar je het bekijkt. Het grootste wapenfeit van de mol is niet wat hij/zij IN het spel doet, maar als waarnemer. En dan vooral wie hij bij elkaar zet in de spelletjes. De mol kiest voor Samina, Noah en Lennart bij de hypnose. De theorieën zijn op dit forum al aangehaald: Lennart heeft hier foutief ingeschat dat hij als enige stopt met schrijven. Bij de domino's ging hij er van uit dat Philip, Sven en Jasmien vol voor de pasvragen gaan en de 'zachtere' kandidaten kunnen overtuigen.
Correctie: Het is niet geweten wie gekozen heeft voor Samina, Noah en Lennart bij de hypnose. De kans is reëel dat de Mol hier geen rol in speelde maar dat het gewoon gebeurd is op basis van de vragenlijst die de kandidaten vooraf moesten invullen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 apr 2021, 23:36

 767  Yens
Als de mol in de kandidaten voor de hypnose had gekozen, ben ik er vrij zeker zijn dat dit zou gezegd zijn zoals later bij de domino-opdracht.
Gebruikersavatar

AlleTaupe09 apr 2021, 16:16

 58  Yens
Jullie hebben wellicht gelijk. Maar ik zou het precies aanvaardbaarder vinden als de mol kiest, want dan kan er een vorm van spelsturing zijn die de mol kan/mag doen. Als het spel door de productie wordt gestuurd, is het in mijn ogen niet helemaal correct. Nu ja, hun spel, hun spelregels 😉.
Gebruikersavatar

Lowie12 apr 2021, 09:53

 54  Uma
Hier mijn bedenkingen bij aflevering 4

Opdracht: 1
Bubbel voetbal

als mol zou je volgens mij het liefste als kieper in het spelstaan.
Omdat je dan je medekanidaat kan over halen om voor bv c te gaan.
Maar als mol ken je de vragen en de antwoorden natuurlijk al.

Maar als je als mol in een van de bubbels zou zitten heb je veel minder controle.
Want er is nog 3 man die het liefst geen goal binnen laten.
Maar bij het kiepen is dat anders daar hoef je natuurlijk maar 1 kanidaat te overtuigen.(je hebt natuurlijk wel de druk van de anderen kanidaten die zich afvragen waarom er een verkeerd antwoord is gegeven.

Dus hier voor mij verdacht zijn : Philip, Samina en Katrien

———————————————————————————————————————————————————————————————————————

Opdracht: 2
Bom op tafel

Als mol heb je hier natuurlijk niet een idealen positie tenzij je weet waar je moet gaan zitten om op een bom stoel te komen.
Want dan kun je de tweede bomstoelzitter overtuigen om voor pasvragen te gaan.(Als mol kun je natuurlijk altijd weg worden gestuurd.)

Samina verdenk ik echt niet omdat ze al in het begin zegt’het is pikant hoor’
Als mol zou je dat nooit doen.
Want je wil er zo lang mogelijk in blijven om de bomstoelzitter te overtuigen van pasvragen.
Dus voor mij verdacht bij deze opdracht:
Op 1 Annelotte en Sven:zij zitten alle bij op een bomstoel en gaan al snel naar die stoel toe
Op 2 Philip en Jasmien beschuldigen elkaar constant wat als mol niet slim is je gaat hier dus dan niet op in.
Want zo wordt de aandacht nog meer op jou gelegd waar door de kans groot is dat je wordt weggestemd.
Op 3 Samina en Lennart : Samina zegt al al meteen dat het pikant is wat een mol nooit zou doen.
Maar ook Leenart kan wel goed liegen maar dan toch zijn gezicht spreekt boekdelen.
Als mol zou ik zelf wel van die 3 weken van te voren oefenen op pikant eten 🥘 en je reactie daarop te bedwing(soms kun je hier echt ook niet tegen maar dat is wat je gewoon bent.)

Verdachten die aflevering: top 3
Annelotte
Sven
Philip
Gebruikersavatar

Wielewaal05 mei 2021, 16:29

 55  Uma
Dit topic is toch wat onderbesneeuwd geraakt de laatste afleveringen en nu er nog maar 3 kandidaten over blijven, hier mijn bevindingen:

Aflevering 1:
- Maisveld:
In principe zou je altijd in de laatste linie willen staan als mol. Maar we weten de voorkennis niet. Dus deze vind ik moeilijk te beoordelen.
- Knuffelopdracht:
Aangezien hier iedereen hetzelfde moet doen, geen beste positie als mol mogelijk.
- Namen zoeken:
Ook hier zit iedereen op dezelfde positie.

Aflevering 2:
- Piano en carpool karaoke:
Beste positie is dan toch bij de piano om de foute noot te spelen en de karaoke te doen remmen en tegelijkertijd de mogelijkheid om het pianostuk fout te spelen. In de karaokebus is er weinig te mollen, op het zingen na (maar dat gaat over weinig geld). Het uitbeelden kan iedereen, dus saboteren zal moeilijk zijn.
Alleen Annelotte zat hier dus op de goede positie.
- Oberbrigade:
De beste positie lijkt me dan toch om vanaf het begin de glazen mee op de plateau te nemen. Zo kan je glazen laten vallen en/of er vaart achter zetten zodat er minder tijd is om druiven te persen. Hier zaten zowel Annelotte als Sven op de beste positie.
- Atoombunker:
Hier zat iedereen op dezelfde positie

Aflevering 3:
- Dogsitten en hypnose:
Het meeste geld was te verdienen bij het dogsitten waar Annelotte en Sven zaten. De individuele hypnoseproef is makkelijk te saboteren maar voor weinig impact op de groepspot. De schrijfopdracht was dan weer moeilijk te mollen omdat je niet weet wat de groep heeft beslist en of de andere 2 kandidaten zouden stoppen met schrijven.
- Dominosteentjes:
In principe heeft iedereen hier dezelfde rol. Alleen heeft de mol wel de samenstellingen gemaakt.
Annelotte met Lennart en Sven met Noah waarvan alleen de eerste 2 een opdracht hebben mogen doen. Geen idee wat daarvan op te maken.

Aflevering 4:
- Bubbelvoetbal:
Zowel Sven, Lennart als Annelotte deden mee met het voetballen.
- Bingewatchen:
Deze is wat dubbel. Uiteindelijk zijn het de bingewatchers die geld verdienen met de vraag te beantwoorden maar zonder hints is dat een onmogelijke opdracht. In dat opzicht zou ik als mol dan toch eerder saboteren bij de hints want als je bij de TV zit en de hints komen erdoor, wordt het moeilijk mollen met de kandidaat naast u (als die oplet natuurlijk). Voor mij zaten Sven en Lennart hier in de beste positie. En Sven dan nog net iets beter dan Lennart aangezien hij maar met 1 andere kandidaat zou zitten en in de andere groep met 2 andere kandidaten.
- Bom op tafel:
Ze zitten allemaal rond dezelfde tafel. Het enige opvallende is dat Sven wel heel graag in het midden wou zitten, waar dan ook nog eens een bom onder ligt.

Aflevering 5:
- Videoclip:
De beste positie lijkt hier een opdracht die je alleen doet. Het hoornblazen en bier opdienen of de laatste groepsopdracht waar je in de chaos het kan laten mislukken als de vorige opdrachten allemaal goed gingen. Moeilijk om hier onderscheid te maken tussen de 3 kandidaten vind ik omdat ze allemaal op een interessante positie zaten.
- Puzzelduel:
Als je als fitte en voorbereide mol 2m39s je adem kan inhouden, zou ik niet weten waarom je mee gaat met de ademopdracht om die te saboteren terwijl het zonder voorbereiding of tips sowieso als schier onmogelijk is. Als mol kan je beter op die boot bij de puzzel blijven en wegvaren van de rest om de voortgang van die puzzel zo veel mogelijk uit te stellen. Want eens je vertrokken bent met de beginstukken van een puzzel, kan het rap gaan, zeker als je met meerdere tegelijk kan werken. Daarom lijkt Sven me hier op de beste positie te zitten. (Dit was ook het moment waar ik zelf vol voor Sven ben gegaan)

Aflevering 6:
- zoek de verschillen:
Het best zit je hier denk ik aan de walkietalkie ipv met het paintballgeweer. Aan de walkietalkie kan je makkelijk de aandacht op alles behalve het verschil proberen vestigen om tijd te rekken. Maar als de ander dan het verschil aanhaalt heb je wel geen andere keuze om daarin mee te gaan of je bent exposed. Aangezien Lennart en Sven met het geweer zaten, lijkt Annelotte me hier op de beste positie te zitten.
- Vliegtuig:
De beste positie is hier Lennart in het vliegtuig. Je hebt alles om handen om te saboteren en kan zelfs als het slaagt nog geld verliezen door met de controletoren te bellen. Zonder instructies waren ze natuurlijk niet van de grond geraakt maar met 2 gedreven kandidaten hadden ze die instructies wellicht sowieso gevonden. Dan kon er wel nog gesaboteerd worden met de problemen onderweg, maar ik denk niet dat die de proef ooit zouden hebben doen mislukken.

Aflevering 7:
- Sprookjes en verstoppertje:
Ik denk dat de mol toch best bij het voorlezen en de weg vinden zat. Het is immers makkelijker om de kiezelstenen niet te (willen) zien en zo de foute weg te pakken dan de kiezelstenen fout te strooien. De kandidaat naast u zou u direct door hebben als je een foute pijl legt. Het snoep eten en sprookjes/voorwerpen met elkaar verbonden waren niet de moeilijkste opdrachten waar er sowieso geld verdiend zou worden.
Als je op ene plek zit bij de eerste opdracht, is je plek ook gekend bij het verstoppertje waar er minder geld mee te verdienen viel. Ik denk dus niet dat hier verder op gekeken moet worden.
- Hotelkamer:
Uiteindelijk zat iedereen op dezelfde posities na rotatie.

Uiteindelijk lijken de beste strategische molposities nog redelijk gelijk verdeeld met Sven die er iets vaker door lijkt te komen wat mijn vermoeden bevestigd. Al blijft het subjectief.
Ik let hier enkel op de positie van de mol en dus niet het gedrag van de kandidaten tijdens de proeven.
Gebruikersavatar

Lennart_mol08 mei 2021, 14:58

 5
De theorie houdt in sommige proeven zeker steek, maar bv pianoproef relatief weinig. Annelotte moest sowieso bij piano zitten. Voor Sven en Lennart was dit dan weer quasi onmogelijk. Zelfs al was dit bij de voorbereiding het plan. Katrien en Annelotte waren zekerheden en de 2 overige plaatsen waren direct ingepikt. Daar als mol nog proberen schuiven brengt gigantisch veel aandacht op je. Zeker als dan achteraf de opdracht nog eens zou mislukken. Deze opdracht zou ik dan ook volledig negeren bij deze theorie.

Dit is duidelijkste voorbeeld , maar geldt nog bij andere opdrachten in mindere mate ook. Hypnose is de keuze bijna zeker door de hypnotiseur gemaakt( de opdracht makes no sense bij kandidaten die hier niet voor openstaan/ongevoelig voor zijn). Zo blijven er nog amper opdrachten over waar je de theorie op kan toepassen. Jammer, want op zich natuurlijk veel potentieel