Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieΓ«n
Gebruikersavatar

SiMol30 mar 2021, 15:25

 264
@Vermoljoen

Maar dan is er ondertussen al een heel stuk van het traject afgelegt zonder jou. Hoogstwaarschijnlijk is er dan ook al een tempo ontwikkeld door de groep. Als je er dan bij komt en de groep vertraagd, valt dit toch op.

Dus ik vind dat er op zich niet heel veel voordeel of nadeel is van de start posities onderling.
Ikzelf zou als mol waarschijnlijk in de eerste groep willen starten. Proberen het tempo wat laag te houden omdat het toch niet zo evident met een plateau stappen is.πŸ˜‹ Dan kan je nog altijd afwachten wat er bij de deelproeven gebeurt, want met drie overeenkomen over proeven is ook niet makkelijk. Als je dan ziet dat er in de deelproeven weinig glazen opgehaald worden, plaats ik me misschien in het midden van de groep en hoef je zelf niet veel meer te saboteren. Worden er wel veel glazen opgehaald kan je jouw trage tempo aanhouden of misschien zelf de groep wat proberen opjagen.
Gebruikersavatar

josΓ©.falsonombre30 mar 2021, 16:02

 7
Niet vergeten dat het hier ook bij de mol onbewust kan misgaan.

Stel dat bijvoorbeeld Annelotte de mol is en ze van plan zou zijn geweest om het tempo laag te houden om zo buiten tijd aan te komen. Of om zo het laatste deel aan een moorddadig tempo te moeten afleggen zodat er veel glazen sneuvelen.

Op zich een goed plan en het haalt veel meer geld uit de pot dan jouw twee glazen te laten vallen.

Maar dan vertrek je, je ziet een steen niet liggen en struikelt en jouw twee glazen vallen meteen stuk...
Gebruikersavatar

Jansen30 mar 2021, 19:25

 3423  Yens
Ik vind het persoonlijk vrij normaal dat er op die bergwand wat glazen gesneuveld zijn... voor veel mensen is gewoon rondlopen met een plateau al moeilijk (zoals voor mij, ben eens ooit op Werchter aan de bierstand vertrokken met 10 pintjes (in plastieke bekertjes weliswaar) en met 1 pintje toegekomen bij mijn vrienden). Wat ik veel "verdachter" vind is dat Lennart er in slaagt (weliswaar alleen in het deel in het treintje) om twee glazen daar te krijgen met net genoeg uit het glas om afgekeurd te worden. Als het nu uit 1 glas was geweest, dan had ik het kunnen begrijpen, maar uit 2 glazen en dan net genoeg om onder het streepje te zitten?
Gebruikersavatar

Lowie05 apr 2021, 19:11

 54  Uma
Hier mijn bedenkingen van aflevering drie

Opdracht 1 honden in park
Als mol lijkt het mij het beste om met de honden door het park te gaan hier heb je veel invloed als mol.
Je kan een slechte omschrijving geven van de honden.
Waardoor Jasmien,Katrien niet goed hun werk kunnen doen.
Je kan er voor zorgen dat de opdracht met de namen van de dieren zoeken mislukt(niet slim om de honden allemaal samen te nemen,door elkaar te roepen zo weten de honden niet over wie ze het hebben en een hond luistert niet altijd naar een vreemde stem)
Aan het einde van deze opdracht kunnen:Jasmien,katrien,Sven,Annelotte en Philip zeggen hoeveel personen van de drie kanidaten die bij de hypnotiseur zitten toch nog verder kunnen schrijven na het woordtje blauw.

Als mol is dit dus een zeer goede plek je hebt invloed op alle verschillende onderdelen van de proef.(met de honden wandelen)

Dus voor mij hier verdacht:Sven,Philip en Annelotte
β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”
Opdracht 2 domino opdracht
Hier is naar mijn speur werk niet echt een geweldige plaats om te zijn als mol.
Hoer wil ik wel nog even aantoe voegen dat het niet uitmaakt of de mol een pasvraag of een gouden domino steentje kiest.
Het kan zijn dat de mol expres heeft gekozen voor een gouden domino steentje.(Lennart,Annelotte)
Je kunt dan bij de kijkers en kanidaten op een goed blaadje komen staan zonder dat het geld kost.
Want als je de opdracht voor het gouden domino steentje laat mislukken dan wordt het niet geprint maar ben je wel de idealen kandidaat.
β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”-

Je mag dit lijstje natuurlijk weer aanvullen.(graag zelfs)
En je bedenkingen hier onder schrijven😜
Gebruikersavatar

stefan.luyckx05 apr 2021, 20:05

 34  Bert
Het is wel beter om een pasvraag-opdracht te doen lukken (-1000 euro) dan om een geld-opdracht te doen mislukken (+0 euro)
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 apr 2021, 23:14

 767  Yens
@stefan.luyckx Helemaal mee eens! Eigenlijk is er zelfs een verschil van € 2000 tussen de proef voor het gouden domino-blokje te doen slagen en de proef voor de pasvragen te doen slagen.
Gebruikersavatar

Lowie06 apr 2021, 14:16

 54  Uma
Is waar maar zo win je wel het vertrouwen van de groep zonder dat er iets bijkomt.
Maar natuurlijk is het het beste om een pasvraag te pakken.😎
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT06 apr 2021, 16:20

 767  Yens
@Lowie Veel vertrouwen win je niet echt bij de groep door voor het geld te kiezen en dan de opdracht te doen mislukken, aangezien de rest dan nog altijd niet zeker weet of je voor de pasvragen of voor het gouden domino-blokje bent gegaan.
Gebruikersavatar

WesleyN08 apr 2021, 09:40

 24
Het lijkt me erg interessant om hier een wiskundig model op te zetten, hoeveel invloed had elke speler op de groepspot per opdracht.

Daarvoor zou ik dus elke positie in elke opdracht moeten weten en hoeveel geld daarmee te verdienen viel.
Als iemand dit al voor bepaalde opdrachten heeft dan lees ik het graag zodat ik zelf minder moet gaan opzoeken.
Ik probeer in ieder geval hier zo snel mogelijk iets mee te doen.
Gebruikersavatar

Lowie08 apr 2021, 10:25

 54  Uma
Mollenjager-DT schreef: ↑06 apr 2021, 16:20 @Lowie Veel vertrouwen win je niet echt bij de groep door voor het geld te kiezen en dan de opdracht te doen mislukken, aangezien de rest dan nog altijd niet zeker weet of je voor de pasvragen of voor het gouden domino-blokje bent gegaan.
O ja waarπŸ™ˆ
Gebruikersavatar

Lowie08 apr 2021, 15:34

 54  Uma
Dacht dat de kanidaten dat na afloop van de opdracht wisten van elkaarπŸ™ˆ
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2021, 17:22

 1690  Sven
Normaal wel, maar bij deze beweren ze allemaal dat ze voor het geld gingen. Dat is dan gokken bij de eliminatie voor velen.