Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Elisabet Haesevoets29 mar 2021, 15:29

De Mol  52  Uma
Akkoord ivm Philippe,
maar hoe verklaar je zijn positie in proef 1? Totaal geen invloed te hebben op het spel verloop en dus zijn positie als mol niet beschermen? Zou me echt heel hard verbazen...
Gebruikersavatar

masterveecee29 mar 2021, 15:42

 3547  Sven
Je weet het misschien niet, maar als een ex-Mol zo'n uitspraken doet, dan geloof ik je voor de volle 100% Elisabet 😉
Dus: Philip = kandidaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar

Heinz29 mar 2021, 15:55

Forum veteraan  427  Uma
masterveecee schreef: 29 mar 2021, 14:31 mijn god, Philip, zo'n kopieer-gedrag 😲
Daar lijkt het inderdaad erg op in het gifje. Maar net als met de mogelijke verspreking (5000 euro in plaats van 3000 euro) zou je niet verwachten dat ze het bij de Mol zo in beeld zouden laten. Daarnaast wordt de Mol vast ook een klein beetje getraind of getest op het geven van een geloofwaardige reactie.
Elisabet Haesevoets schreef: 29 mar 2021, 15:29 Akkoord ivm Philippe,
maar hoe verklaar je zijn positie in proef 1? Totaal geen invloed te hebben op het spel verloop en dus zijn positie als mol niet beschermen? Zou me echt heel hard verbazen...
Ja, hier ben ik het ook mee eens. Maar wat betreft reacties ben ik eigenlijk wel heel benieuwd hoe jij dat als Mol vond Elisabet. Spannend moment? Omdat ik dit topic al diverse seizoenen bijhoud viel het mij op dat we jou in 2019 maar één keer een groen scherm zagen krijgen. In aflevering 6 nadat je man net een rood scherm had gekregen.

Ik trapte trouwens helemaal in je acteerprestaties, ook van die op andere momenten. Om precies te zijn al bij het vertrek van Liesbeth toen je bijna snotterend in het bijzijn van heel de groep zei: "Ik had ze heel sterk ingeschat. Ik ben echt verschoten van het resultaat. Heel fel. En dat maakt mij heel bang ook." Dat laatste vond ik vooral heel leep om als Mol te zeggen: de emotie van het moment gebruiken om je als kandidaat te profileren.👏🏻

Op het goede spoor ben ik dan ook eigenlijk nooit gekomen met dit gifjes-topic, maar het blijft leuk om in de gaten te houden.
Gebruikersavatar

SiMol29 mar 2021, 16:08

 264
Elisabet Haesevoets schreef: 29 mar 2021, 15:29 Akkoord ivm Philippe,
maar hoe verklaar je zijn positie in proef 1? Totaal geen invloed te hebben op het spel verloop en dus zijn positie als mol niet beschermen? Zou me echt heel hard verbazen...
Misschien streed de mol hier met gelijke wapens en had hij/zij geen briefing gehad. Dan wist hij ook niet wat de ideale mol positie was.
Linie scherpschutter klinkt dan wel interessant, omdat je kan proberen iemand eruit te pikken op basis van het postuur. 😱
Het is hier ondertussen misschien een vervloekt woord, maar heb het toch gezegd 😋. Dan kon de scherpschutter mikken op DP'ers die eruit zagen als degene die de mol al op voorhand had ontmoet.

Als Philip de mol is en dan bij de opstelling van linie 2 kwam, zal hij misschien ook door gehad hebben dat er weinig invloed vanuit die positie uit te oefenen was op wie af te knallen.
Namelijk weinig zicht op wie op het platform kruipt en ze zullen de sleutel ook wel snel proberen weg nemen voor hij deftig kan zien wie het is. Misschien dat hij dan maar Dami aan het geweer heeft laten zitten of heeft Dami serieus aangedrongen om de schutter te mogen zijn.

Maar valt inderdaad niet volledig te verklaren op het eerste zicht.
Maar denk niet dat de mol alles in de hand heeft.😉 Sommigen hebben daar meer ervaring mee dan mij. 😋
Gebruikersavatar

Elisabet Haesevoets29 mar 2021, 16:10

De Mol  52  Uma
De eliminatie is uiteraard superspannend, ook als mol. Ge weet dat ze u in het oog houden dus alle reacties die je maakt mogen niet té zijn.
ik wist bv niet wanneer of of ik mn scherm te zien kreeg.. Ik had mezelf 'getraind' om tijdens sneller te beginnen ademen en zo uw hartslag omhoog te krijgen. Op den duur had ik het Pavlov effect dat ik zonder ik het wou super nerveus was 😀
het moeilijkste is als mol om kost wat kost in uw rol te blijven.. zo herinner ik me de briefing op het strand waar ik echt dacht : fuck ik ben mn briefing vergeten gisteren, we gaan starten en ik weet echt totaal niet wat ik moet doen. Maar dan zegt Gilles doodleuk: de mol moet nog gebriefd worden 😀 te zot voor woorden.
Bij de mol is idd nooit iets zeker; maar uw echte mol in de eerste proef in een positie zetten waar die niks invloed heeft op de uitkomst en zo zijn eigen plaats in gevaar brengt? het kan maar dat zou ik als mol nooit doen, gewoon uw eigen plek veilig stellen zodat je mol kan blijven 😃
Gebruikersavatar

Heinz29 mar 2021, 16:18

Forum veteraan  427  Uma
Bedankt voor je reactie, leuke anekdote! (Smullen voor molloten, die kleine beetjes extra info/verhalen van oud-mollen.) Mol zijn is natuurlijk altijd een unieke ervaring maar wat jij hebt meegemaakt als onvoorbereide Mol blijft toch wel heel speciaal.
Gebruikersavatar

Heinz01 apr 2021, 21:27

Forum veteraan  427  Uma
De eerste verloren 5000 euro

Afbeelding

Annelotte lijkt er niet zo mee te zitten dat de eerste 5000 euro verloren zijn. Is ze zelfs tevreden dat haar eerste taak geslaagd is? Sowieso vind ik dat Annelotte er sinds Noah zich bekend heeft gemaakt behoorlijk ontspannen bij staat, in sterk contrast met hoe gespannen ze er tijdens de opdracht uitzag.
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2021, 21:38

 2245  Uma
@Heinz Jij beschrijft hier exact wat ik ook meende te zien bij Annelotte.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 apr 2021, 21:41

 3483  Uma
=Heinz"]Annelotte lijkt er niet zo mee te zitten dat de eerste 5000 euro verloren zijn. Is ze zelfs tevreden dat haar eerste taak geslaagd is? Sowieso vind ik dat Annelotte er sinds Noah zich bekend heeft gemaakt behoorlijk ontspannen bij staat, in sterk contrast met hoe gespannen ze er tijdens de opdracht uitzag.
Eindelijk. Toch nog iemand die het verschil tussen de Annelotte in het strijdveld, en de Annelotte daarna opgemerkt heeft.
Maar wat je hier niet vermeldt, is dat Kevin, Jasmien en Samina ... knikken, Annelotte niet (en let eens op haar schouders - was het zo koud of is het een uiting van opluchting?).

Spijtig genoeg zijn er geen beelden van de andere deelnemers op precies datzelfde moment.
Gebruikersavatar

Heinz01 apr 2021, 23:03

Forum veteraan  427  Uma
Het verschil van Annelotte tijdens en na de proef:

Afbeelding

OK, niet helemaal eerlijk dit, want bij het screenshot rechts verwelkomt ze Noah en dan is het niet gek dat je dat vriendelijk doet, zelfs al kan zijn komst jouw vertrek betekenen. Maar over het algemeen zie ik de spanning van tijdens de proef niet meer erna. (Wat ook weer deels logisch is want tijdens de proef zit je bomvol adrenaline, maar deels toch ook verdacht want alleen de Mol zal na de bekendmaking van Noah helemaal ontspannen en tevreden zijn.)
Gebruikersavatar

Cedric01 apr 2021, 23:50

 2834  Uma
Het lijkt me dat je je eigen waarneming al meteen ontkracht, @Heinz 😉
Het stuk tussen haakjes op het einde van je post verklaart ineens alles..
Gebruikersavatar

Heinz02 apr 2021, 07:40

Forum veteraan  427  Uma
Ik wilde het wat nuanceren. Ik vind het allemaal niet zó verdacht dat ze mijn Mol is. (Dat is Katrien nu, maar die zien we helaas helemaal niet in beeld na de eerste opdracht. Ze staat te ver aan de zijkant.)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9