Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 apr 2021, 23:19

 767  Yens
julie.vantilt schreef: 05 apr 2021, 21:33 Ik weet dat het moeilijk is om enkel op basis van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal iemand uit te sluiten....
Maar toch. Dat doe ik wel met Jasmien.

Het gifje van de wijnproef is zo'n voorbeeld, of wanneer ze het antwoord weet op de juiste hond Isidoor.
Ook haar reacties bij winnen van geld (zoals in de auto met Dami) en het oprecht opgelucht zijn na een eliminatiescherm (vooral de eerste keer), lijken me erg moeilijk te faken.

Nog iemand die zich hierin kan vinden? Andere verdachten die jullie uitsluiten op basis van lichaamstaal?
Ik pas sinds vorig seizoen toch een beetje op met kandidaten als mol uitsluiten op basis van lichaamstaal of reacties op bv het winnen van opdrachten. Alina heeft mij vorig jaar helemaal misleidt toen de mol in zijn dagboek zei dat die het moeilijk had om zijn enthousiasme te faken na het winnen van de kilocalorieën-opdracht. We zagen toen een beeld terug van toen de kandidaten te horen kregen dat de opdracht geslaagd was en Alina leek daar echt oprecht meteen heel enthousiast en blij mee te zijn.
Gebruikersavatar

Mateo05 apr 2021, 23:50

 870
@Heinz Haar handjes gaan omhoog, haar hoofd draait naar achteren en haar mond plooit in een lach, maar dat alles pas wanneer Philip haar nek aanraakt. Daarvóór vertoont ze slechts een glimlachje (naar GDC?).
Gebruikersavatar

StijnDB06 apr 2021, 00:08

 2
Wat hier ook niet mag vergeten worden is corona. Ik vermoed dat alles anders loopt dan anders qua communicatie. GDC zei ook dat hij niet tot de groepsbubbel behoort... de mol behoort tot de groep🤓
Gebruikersavatar

Klaartje06 apr 2021, 00:29

 2245  Uma
Paraceta schreef: 05 apr 2021, 22:10 U vraagt, wij draaien:
Afbeelding

(Ik heb een nieuw gratis programma moeten zoeken door problemen met het vorige, vandaar het watermerk 😉)
Dat heeft Jasmien dan wel weer opgemerkt (en Katrien blijkbaar niet), terwijl ze nochtans vollenbak aan het tetteren is.🙂
Gebruikersavatar

The hunter07 apr 2021, 11:01

 282  Uma
Uit alle gifjes kan je toch bepaalde spontane kandidaatse reacties afleiden vind ik.
Jasmien: Als zij als laatste haar molboekje krijgt, negeert ze eerst Jens alvorens hem te troosten. Als mol had ze geweten dat Jens afviel en had ze dat waarschijnlijk direct gedaan.
Lennart: Zowel bij het afroepen van de namen voor het molboekje als in aflevering 3 is hij zichtbaar ontgoocheld als er mensen voor hem een boekje of een groen scherm krijgen. Omdat dit de kans vergroot dat hij de afvaller is?
Sven en Samina lijken mij allen normale opgeluchte reacties te vertonen, maar verdenk ik ook totaal niet.
Katrien lacht zowel als ze haar boekje krijgt als bij het groene scherm in aflevering 1, maar er blijft toch iets mysterieus rond haar hangen vind ik.
Philip daarentegen vertoont echt kopieergedrag en is laat met zijn reacties.
Ook Annelotte komt hier verdacht over... Nochtans net als Philip niet mijn mol, maar ik neem het mee.
Op basis van deze beelden lijken vooral zowel Jasmien als Lennart mij eerder onwaarschijnlijk als mol.
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 apr 2021, 01:26

 2354  Uma
Ik principe is er niet echt een definitie van hoe een Mol moet reageren bij de eliminatie of op een ander moment. Iedere Mol kan daar een eigen draai aan geven en dat zal ook aansluiten op hoe diegene in het spel wil staan als ‘kandidaat’.

Elisabet stond als ‘kandidaat’ redelijk competitief en hard in het spel als en ziet er voor mij bij de eliminatie ook enorm gespannen uit. Ik zou ze alweer bijna uitsluiten als Mol net zoals ik destijds voor Bas als Mol ging, want die emoties bij de Cu Chi tunnels en de avataropdracht konden toch niet echt zijn? 😂
SPOILER
Nadat Elisabet de Mol bleek te zijn, durfde ik vorig jaar ook geen rekening meer te houden met gezichtsuitdrukkingen. Maar ik moet zeggen dat ik de reactie van @Heinz over de gezichtsuitdrukkingen van de vorige mollen best wel interessant en opvallend vind. De gezichtsuitdrukkingen lijken inderdaad alle vijf best wel op elkaar. Zouden ze dit doen op basis van tips die ze krijgen van de productie? Interessant om op te volgen!
Gebruikersavatar

Paraceta09 apr 2021, 01:32

 717  Sven
Niet van een kandidaat, maar te schattig om niet te delen 🥰🥰
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Heinz12 apr 2021, 08:49

Forum veteraan  427  Uma
De reacties op de groene schermen in aflevering 4:

Samina

Afbeelding

Sven

Afbeelding
Gebruikersavatar

lucu14 apr 2021, 15:45

 551  Sven
Heinz postte al de gifjes van de eliminatie van aflevering drie. Hierin zien we de reacties van de kandidaten bij het tonen van hun scherm.

Het is ook de moeite om te kijken naar de gelaatsuitdrukkingen op het moment dat GDC de volgende woorden uitspreekt:

Afbeelding
Afbeelding


Geen idee of we hieruit veel kunnen afleiden, maar alle kandidaten lijken op het eerste gezicht quasi onbeweeglijk (en onbewogen!) te blijven, behalve Lennart, Annelotte en Jasmien.


➡️Lennart kantelt het hoofd naar achteren maar zijn gelaatsuitdrukking verandert niet. (zie gifje verderop)

➡️Jasmien opent glimlachend de ogen alsof ze zich in iets zit te verkneukelen.

Afbeelding

➡️Annelotte vertrekt haar mond en haar ogen kijken plots naar rechts, haar gelaatsuitdrukking verandert het meest.

Afbeelding

Als we er een gifje van maken, dan vallen ons ook bij andere kandidaten kleine veranderingen op:

➡️ Bij Philip zien we een zeer lichte mondbeweging.

➡️ Samina knippert met haar ogen.


Afbeelding

➡️ Sven blijft volledig stoïcijns...

Afhankelijk van in welke tunnel men zit, welke hints men volgt, welke kandidaten men in deze fase van het spel het meest verdacht vindt, zou je hier ook kunnen opmerken dat als je de afvaller van die avond (Noah) uit het beeld schrapt, er één kandidaat in het midden blijkt te zitten... :mrgreen:

For what it's worth, want dit is uiteraard slechts een momentopname...
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk14 apr 2021, 19:49

 70  Uma
Ik spot weinig opluchting bij Samina in de laatste executie (afl 4). Mols.
Gebruikersavatar

Eddy Walput15 apr 2021, 22:17

 10
@suzanne.verkerk inderdaad. Verdacht dat ze geen emoties vertoont terwijl iemand wordt geëxecuteerd.
Gebruikersavatar

Heinz18 apr 2021, 23:12

Forum veteraan  427  Uma
De reacties op de groene schermen in aflevering 5:

Jasmien
Afbeelding

Lennart
Afbeelding

Jullie hebben de Mol verslagen...
Afbeelding

...maar de Mol heeft de puzzel al gelegd.
Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9