Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 11:52

 8153
Cedric schreef: 02 mei 2021, 23:25 Eigenlijk logisch dat ook de Mol hier hard van schrikt natuurlijk..

Als kandidaat ben je in shock omdat je 100% voor Philip ging en die toch afvalt, maar als Mol ben je ook geschrokken natuurlijk, want je verwacht dat één van de mensen die Philip verdenken zal afvallen en niet Philip zelf..

Ik denk dat hier niet veel uit op te maken valt maar dat oprecht iedereen hier hard geschrokken is.
Lennart reageert op élke eliminatie op dezelfde manier: een soort (niet uitgesproken) "ooooh" en tegelijk beide handen naar het gezicht.
En echt geschrokken ziet hij er hier toch niet uit?

happyfello schreef: 02 mei 2021, 23:27 Subjectief... Sven en Annelotte reageren vol ongeloof, Lennart ook maar gespeeld...
I finally give in @chicawah.janssen
😇

masterveecee schreef: 02 mei 2021, 23:33 Zie je! Ik blijf nog efkes in mijn Lennart tunnel...
😛
😇

Mollebonkers schreef: 02 mei 2021, 23:34 Alleszins reacties kan je faken. Wat je vrouw zegt veel minder: "Dat jij er nog inzit kan alleen als je de mol bent" ... Nochtans stellig beweerd door Sven: "Mijn vrouw zegt altijd: Gij, gij zij ne Witse, gij". 😎
Correctie: zijn ex-vrouw zei "Gij, gij zij ne Witse, gij".

Waeldwann schreef: 03 mei 2021, 01:03 Wat gezichtsuitdrukking en lichaamstaal betreft heb ik trouwens nog nooit iemand zo groots in de nederlaag geweten als Philip zo vlak voor de eindmeet. Hoe die met geheven hoofd, grote smile, enorme dankbaarheid en zonder spijt vertrok was bewonderenswaardig.
En had ik eerlijk gezegd niet verwacht bij zo'n gedreven kandidaat die over lijken ging om extra info en pasvragen te krijgen.
Niks geen beteuterd gezicht, gevloek of zelfverwijt. Ook al geef ik zelf niks om winst of verlies zou ik in zijn plaats echt zwaar balen zo vlak voor de finale.
Dus als Philip dit leest: dikke chapeau en sorry dat ik me in je vergist heb 👏🏻👏🏻👏🏻

(Moesten ze zoals vroeger een actiemontage van de kandidaat tonen tijdens het afscheid dan zou ik vast een traantje gelaten hebben haha)
Daar ben ik het volmondig mee eens! Echt chic hoe Philip zijn nederlaag opnam. Grote meneer!
Gebruikersavatar

julie.vantilt03 mei 2021, 12:53

 131
Mollebonkers schreef: 02 mei 2021, 23:34 Heeft iemand de Boeing-aflevering nog (6)? Ik heb deze per ongeluk gewist. Ik meende alleszins tijdens die aflevering een monkellachje te ontwaren bij Sven, wanneer hij te horen krijgt dat Lennart en Jasmien gecrasht zijn. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen??

Alleszins reacties kan je faken. Wat je vrouw zegt veel minder: "Dat jij er nog inzit kan alleen als je de mol bent" ... Nochtans stellig beweerd door Sven: "Mijn vrouw zegt altijd: Gij, gij zij ne Witse, gij". 😎
Zijn ex-vrouw beweerde dat hij een Witse is. De bezoeker is zijn vriendin en dus niet zijn (ex-)vrouw 😉

EDIT ik zie dat dit al rechtgezet is hierboven dus mag verwijderd worden 🙈
Gebruikersavatar

Mollebonkers03 mei 2021, 13:06

 43
Ik wil niet te veel off topic gaan, maar: I stand corrected. Blijft toch vreemd: ene vrouw "vindt hem een Witse" andere heeft nul vertrouwen in zijn speurderskwaliteiten. Zou hij misschien thuis ook zo goed toneel kunnen spelen?? 🤨😂
Gebruikersavatar

joeri.michiels03 mei 2021, 13:37

 176  Sven
christophe.heylen schreef: 03 mei 2021, 09:37 Op het einde van de aflevering zegt Philip dat hij in de mol 'zijn' val is getrapt.

kunnen we hier uit concluderen dat hij daarmee Lennart of Sven bedoeld?
Want als je een rood scherm krijgt ga je daarna direct je numero 2 verdenken.
Ik denk dat veel mensen standaard al vaak in de hij-vorm over een mol spreken zonder zeker te zijn van het geslacht.

Mollebonkers schreef: 03 mei 2021, 13:06 Ik wil niet te veel off topic gaan, maar: I stand corrected. Blijft toch vreemd: ene vrouw "vindt hem een Witse" andere heeft nul vertrouwen in zijn speurderskwaliteiten. Zou hij misschien thuis ook zo goed toneel kunnen spelen?? 🤨😂
Zullen we zondag weten. Maar een kandidaat kan ook toneel spelen. Bvb stel dat Sven de mol niet is en Philip dacht dit wel.
Gebruikersavatar

Holmes06 mei 2021, 19:49

 395
Heinz schreef: 02 mei 2021, 23:22 De reacties op het rode scherm van Philip:

Afbeelding
Dit vind ik een meer sprekend beeld (komt helemaal op het einde van de uitzending) : 2 personen die doelloos en verbouwereerd rondkijken na het vernemen van het onverwacht nieuws en 1 persoon in het midden die niet goed weet hoe zich te gedragen, met zijn handen geen blijf weet en met zijn ogen zit te knipperen van de spanning...

Afbeelding
Gebruikersavatar

sdz199206 mei 2021, 20:13

 66
De reactie van Lennart vind ik geen natuurlijke reactie van iemand die net verneemt dat zijn hoofdverdachte eruit ligt net voor de finale.
Gebruikersavatar

Django09 mei 2021, 19:09

 14  Uma
Die gifs van de mol-alumni tijdens de eliminaties zijn zeker interessant om terug te zien, er valt echt een lijn in te trekken. Allemaal vrij ingetogen, een mol valt blijkbaar op in eenvoud. Voor mij waren er maar een paar kandidaten die hieraan beantwoorden.

Lennart: bij hem heb ik nooit het gevoel gehad dat hij eruit zou kunnen vliegen.
Katrien vond ik heel moeilijk te peilen elke keer, zij was zo mysterieus en superrustig elke keer.
Samina bleef in zekere mate ook vrij rustig hoewel ik van haar eerder iets anders verwachtte als flamencolerares. Een paar anderen van de groep hadden duidelijk meer talent voor drama tijdens de eliminaties.

Wie zeker niet aan de hand van lichaamstaal? Annelotte, Jasmien, Philip vond ik vaak te overdreven voor een mol. Kandidaten beleven nu eenmaal hevige emoties. Het is ook interessant om even terug te kijken als er iemand afvalt, dan valt het pas heel hard op. Er viel iets te zeggen over Philips kopieergedrag. Maar het was dus 'oprecht' kopieergedrag. Best grappig om te weten nu.
Kevin, Dami & Noah waren achteraf bekeken heel nerveus, maar we hebben dan ook enkel hun rode scherm gezien, geen wonder dus.

De finalisten:
Annelotte kon haar teleurstelling/woede/stress niet verbergen na het bod van 10.000 euro en het zien van de beelden van Philip, een mol heeft hier toch meer controle over, want die moet toch een beetje berekenend te werk gaan. No way dat dit geacteerd was, lijkt me onmogelijk. Zij stond letterlijk te trillen op haar benen. Net als bij het horen van de uitleg in het maïsveld. Ook na de de vorige eliminatie kon zij haar gezichtsuitdrukking niet tegenhouden. Lottiepoes is helaas geen actrice, al had ik het graag gezien.

Sven valt er een beetje tussen bij de eliminaties. Niet heel overdreven maar wel serieus gestresst. In afl. 6 had ik de indruk dat hij zich heel hard inhield. De eyeroll bij het horen van het bod van 10.000 euro van Lennart sprak alleszins boekdelen, die is zeker wel een gif waard. Maar voor mij is hij nog meer door de mand gevallen toen Philip rood licht kreeg. Ook hij heeft zijn lichaamstaal amper onder controle. Bekijk het moment maar eens opnieuw tijdens de laatste eliminatie. Wanneer hij beseft dat Philip eruit ligt. Hij verkeert bijna in blinde paniek. Zijn ogen schieten alle kanten uit, mond valt open, tong uit zijn mond,.. Het lijkt een beetje op de reactie van Bart bij het zien van zijn testresultaat tijdens de vuurwerkeliminatie maar dan nog veel duidelijker. Dit lijkt me heel moeilijk te acteren. Oké, hij is een carnavalsman en af en toe een beetje een Witze maar dit zou een Oscar waard zijn.

Lennart vind ik weinig oprechte reacties vertonen. Krijg enorme Elisabet/Pieter-vibes als ik hem bezig zie tijdens de eliminaties en die had ik ook te pakken van bij het begin.Zijn reacties lijken misschien nog het meest op die van Alina vorig jaar. Hij verbergt ook vaak zijn gezicht. Wat een act die hij elke keer opvoert! Ik zie hem soms gewoon nadenken. Heb de eerste eliminatie nog eens teruggekeken en je moet eens letten op hem wanneer alle ogen zich richten op Noah als blijkt dat er een tweede mol was bij de aanvallers. Daar zie je heel duidelijke lichaamstaal van Lennart dat hij zich niet helemaal op zijn gemak voelt. Hand achter zijn hoofd en hij krabt aan zijn hoofd. Hij was er dus niet gerust op. Als je goed oplet zie je ook dat hij opvallend stil is daar.
Ook de laatste eliminatie is heel interessant om terug te kijken. Als Philip rood krijgt, lijken Sven en Annelotte volledig in shock. Je ziet Lennart echt loeren naar hen. Het is bijna alsof hij ervan geniet te zien wat voor een shock dit teweegbracht.
Gebruikersavatar

SherlockMolmes09 mei 2021, 19:31

 57
Sven zijn reactie nadat Kevin afvalt is heel vergelijkbaar met de reactie hierboven vind ik.
Zat Sven eerst op Kevin dan..
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mei 2021, 22:14

 3483  Uma
Django schreef: 09 mei 2021, 19:09 Lennart vind ik weinig oprechte reacties vertonen. Krijg enorme Elisabet/Pieter-vibes als ik hem bezig zie tijdens de eliminaties en die had ik ook te pakken van bij het begin.Zijn reacties lijken misschien nog het meest op die van Alina vorig jaar. Hij verbergt ook vaak zijn gezicht. Wat een act die hij elke keer opvoert! Ik zie hem soms gewoon nadenken. Heb de eerste eliminatie nog eens teruggekeken en je moet eens letten op hem wanneer alle ogen zich richten op Noah als blijkt dat er een tweede mol was bij de aanvallers. Daar zie je heel duidelijke lichaamstaal van Lennart dat hij zich niet helemaal op zijn gemak voelt. Hand achter zijn hoofd en hij krabt aan zijn hoofd. Hij was er dus niet gerust op. Als je goed oplet zie je ook dat hij opvallend stil is daar.
Ook de laatste eliminatie is heel interessant om terug te kijken. Als Philip rood krijgt, lijken Sven en Annelotte volledig in shock. Je ziet Lennart echt loeren naar hen. Het is bijna alsof hij ervan geniet te zien wat voor een shock dit teweegbracht.
Had ik al heel snel vermeld en toch nog geswitcht vlak voor de finale uitzending.😡
Goed dat je je niet hebt laten afleiden.
Gebruikersavatar

kimberly.vannieuwenhove10 mei 2021, 08:11

 1  Yens
Vijgen na Pasen natuurlijk, maar ik heb het nog nergens gelezen (correct me if I'm wrong), dus wou het toch nog even delen:
wanneer de klassieke laatste vraag bij de brunch komt, zegt Lennart "nee", maar zijn lichaamstaal verraadt hem enigszins: hij kijkt even weg en knikt met zijn hoofd "ja" terwijl hij "nee" zegt. Niet per se een verborgen hint, maar wel een laatste weggevertje?
Gebruikersavatar

Cedric10 mei 2021, 10:14

 2834  Uma
Dat was inderdaad heel opvallend. Hij zei 'neen' maar knikte overduidelijk 'ja'.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9