Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2021, 14:10

 2834  Uma
Dat de makers er rekening mee houden en dat er psychologische begeleiding voorzien is, al goed en wel, maar daar ben je als Jens zijnde helemaal niets mee hé.
In zijn plaats zou ik oprecht kwaad zijn waarschijnlijk.
Dan heb je je misschien al meerdere keren ingeschreven, droom je er al jaren van om te mogen deelnemen, word je geselecteerd uit meer dan 30.000 kandidaten, mag je eindelijk meedoen en dan dit?
Je weet dat je eerste afvaller kan zijn, iedere deelnemer weet dat als hij/zij zich inschrijft. Maar op zo'n manier...
Ik vind ook wel dat de producers hier een serieuze kemel geschoten hebben.
Al blijf ik wel verder kijken, ik sluit me wel helemaal aan bij de mening van Klaartje en anderen hierover. Zie ook Bart die in de kandidatenvoorstelling zei dat de makers dit écht niet konden maken. Ze hebben het dus toch gedaan en wat mij betreft zijn ze hiermee toch ook te ver gegaan.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts22 mar 2021, 14:34

 364  Uma
Je hebt 100% gelijk. Dit is schandalig en getuigt van weinig respect voor de kandidaten.
Een eliminatie gebaseerd op één opdracht van één uur waarin de mol nog niet eens de mol kan zijn.

Foei foei foei 😡
Gebruikersavatar

filip.sme22 mar 2021, 14:47

 3
Of Jens was mol 1. Hebben we ooit al een mol uit het spel zien verdwijnen? Mogelijks dat deze niet uit het spel verdwijnt door een rood scherm, maar enkel kandidaten eruit gaan middels een rood scherm 😃
Gebruikersavatar

mjohlan22 mar 2021, 15:03

 328  Yens
Klaartje schreef: 22 mar 2021, 13:02 ....
En als je dan later verneemt dat er geen afvaller was op het einde van de aflevering en dat ze toch met tien doorgaan, tja, dan had je toch ook gewoon Jens kunnen meepakken en na een paar dagen met elf een eliminatie doen, waarna er dan eentje naar huis moest, zoals altijd.
....
@Klaartje: Het vat zeer goed samen wat ik, en waarschijnlijk veel anderen, gedacht hebben. Waarom allemaal zo cru?
Zelfs geen gehele aflevering kunnen deelnemen! Afvallen door het minst goed invullen van een test die op zich discuteerbaar is.

Zelfs op het einde van de aflevering, zie de ontmoeting in het maisveld tussen mol en mogelijke reserve-mol, hoopte ik eerst dat het Jens zijn mogelijke "second chance" zou betreffen. Zie een "Hansje", maar neen, dit is blijkbaar geen optie dit jaar.

En van het bekijken van zijn interview op Telenet (+/- 7 minuten) werd ik ook niet bepaald vrolijk.
Psychologische weerslag met symptomen van gebrekkige eetlust en gewichtverlies bij hem.
Allemaal begrijpelijk als je na maanden hopen en toeleven naar zo'n programma je na 1 proef niet verder mag dan een zeikbezopen veld in Liedekerke.

Bouba wisten we allemaal te appreciëren door zijn levenswijsheid "Het leven is geen ponykamp".
Voor de korstste deelname ooit van een gekozen kandidaat zou ik geen probleem gehad hebben indien Jens gisteren van beeld verdween met de woorden: "Het spel De Mol is een echte goktent."

Met jou hoop ik nog ergens voor een kleine come back in deze reeks, bijv. als tegenspeler van kandidaten, maar het zal dan altijd een pleister op een houten been blijven. Dus misschien beter niet.
Gebruikersavatar

Elisabet Haesevoets22 mar 2021, 15:12

De Mol  52  Uma
Beste @Klaartje ,

ik begrijp uw frustratie en teleurstelling, maar...
het is en blijft 'de mol' waar een mindfuck meestal centraal staat. Je moet denken, elk jaar raken er ook 30 mensen tot net vlakbij de laatste 10. Deze hebben zich ook meestal hard verheugd erop, en vallen dan de week voor de opnames starten af.
Ons bezoek kwam destijds ook niet tot Vietnam (buiten mijne Michael 😉) en dat is voor de meeste van ons ook zeer teleurstellend en erg hard. Ik ben er zeker van dat de makers (want ik ken ze) zeker niemand bewust wouden kwetsen of teleurstellen. Dat hoort nu eenmaal bij het programma, waar niets zeker is.

Ik hoop alsnog dat je toch uw leuke posts blijft posten, want heb ze altijd met heel veel plezier gelezen 😃
groetjes,

Elisabet
Gebruikersavatar

Mola Lisa22 mar 2021, 15:16

 328  Uma
Misschien en hopelijk mag Jens volgend jaar meedoen en waarom niet samen met de 9 Daft-Punkers die het niet gehaald hebben dit jaar. Bespaart Woestijnvis tevens een lange selectieprocedure.
Gebruikersavatar

Heinz22 mar 2021, 15:37

Forum veteraan  427  Uma
Ik ben er ook niet blij mee dat er voor gekozen is om deze (fantastische) twist ten koste te laten gaan van één persoon. Het is prachtig hoe de makers met verwachtingen spelen en de boel flink op z'n kop durven zetten, maar in dit geval had ik toch wel graag gezien dat er een kleine hint gegeven werd aan de geselecteerde kandidaten dat er voor vertrek nog een flinke strijd geleverd zou moeten worden. Dat had het wat mij betreft net wat minder cru gemaakt terwijl je aan verrassingseffect maar weinig inboet.

Verder hoop ik ook van harte dat je op het forum terugkeert Klaartje, want je bijdragen zijn altijd erg fijn om te lezen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2021, 15:51

 8153
@Klaartje ik ben het roerend met je eens. Ik wist niet wat ik zag toen Jens op zo'n botte manier ("Brute pech!") naar huis gestuurd werd na ocharme 1 proef in het kletsnatte Liedekerke. Normaal loopt GDC met de afvaller mee tot aan de auto, maar zelfs dat was Jens niet gegund. Ik vond het verschrikkelijk en ik ben boos. Zoals veel anderen hier vind ik ook dat dit not done is.
Ik ga blijven kijken, maar ze zullen mijn humeur wel flink mogen opkrikken met een goede reeks of dit was ook mijn laatste.
Ik ga jou ongelooflijk missen, net als veel anderen hier. Wat is het TNVH-topic zonder jou?
Gebruikersavatar

SiMol22 mar 2021, 15:59

 264
Ik had eerst hetzelfde gevoel, maar na dit even te laten bezinken kan ik dit wel plaatsen

Voor mij persoonlijk denk ik dat het niet veel uitmaken of ik er na 1 uur zou uitliggen of bij de eerste eliminatie, beide zouden hard aankomen.
Als je mee doet aan de mol weet je dat er een kans is dat je er snel uit ligt door middel van loterij (wat eliminatie in mijn ogen ook is).

Als je er na 1 uur uitligt is de band die je hebt opgebouwd met de groep minder dan na bijvoorbeeld 2 dagen (weet niet vanbuiten wanneer de eerste eliminatie anders is). Dus op dat gebied zou de eliminatie na 2 dagen misschien wel harder aankomen.
Anderzijds na 1 uur eruit liggen en niet mogen vertrekken na een lange selectieperiode en met het vooruitzicht mee te doen aan de mol, komt dit ook keihard aan.

Dus beide komen hard aan, maar als je meedoet weet je dat dit kan gebeuren.

Daarnaast vermoed dat Jens wel goed opgevangen zal geweest zijn na het verliezen van de proef door een psycholoog of dergelijke, die ook niet mee reist.
Door het strikt moeten scheiden van bubbels, kon Gilles denk ik enkel 'bot' afscheid nemen van Jens, waarna er iemand anders zich over hem ontfermd.
Gebruikersavatar

masterveecee22 mar 2021, 16:57

 3547  Sven
Ja, @Klaartje . Ik volg je wel. ik zei het ook toen ik het zag in mijn zetel van "Mohow, ocharme Jens..."
Nu, het blijft een spel. En ik denk dat je toch rekening moet houden dat je er al van het begin begin kan uitliggen...
Elisabet Haesevoets schreef: 22 mar 2021, 15:12 ...

Ik hoop alsnog dat je toch uw leuke posts blijft posten, want heb ze altijd met heel veel plezier gelezen 😃
groetjes,

Elisabet
Ok, iets zegt mij dat deze reactie Klaartje wel terug zou kunnen lokken 😛
Davy, kan je dit doorsturen? 😉
Gebruikersavatar

JBB22 mar 2021, 17:00

 439  Uma
kristof.allaerts schreef: 22 mar 2021, 14:34 Je hebt 100% gelijk. Dit is schandalig en getuigt van weinig respect voor de kandidaten.
Een eliminatie gebaseerd op één opdracht van één uur waarin de mol nog niet eens de mol kan zijn.

Foei foei foei 😡
Die opdracht nam een hele draaidag in beslag blijkbaar, maar je hebt wel absoluut een punt.
De 1e eliminatie is altijd een beetje een loterij, maar deze keer was dat gewoon erger omdat de kandidaten écht nog geen kans hadden gekregen om de mol op het spoor te komen... Ten eerste omdat het inderdaad maar 1 opdracht was, en ten tweede omdat tijdens die opdracht de mol misschien niet eens wou mollen omdat zijn/haar eigen plaats ook op het spel stond.

Nog een halve theorie: ik denk echt niet dat Jens de mol was, om verschillende redenen, maar als hij het wel was dan zou het dit scenario beter kunnen verklaren. Een kandidaat die hier afvalt zou je namelijk nog een 2e kans kunnen geven, zoals bij Hans toen. Een extra mol die al voorbereid is voor vanalles kan je niet zomaar terug in het spel droppen (als kandidaat dan), want er is dan al een andere mol in de groep (zou dan Noah zijn).

Ik blijf wel kijken, het programma is gewoon te goed, maar ze hadden hier toch echt iets anders mogen verzinnen vind ik.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8