Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

BeaVer22 mar 2021, 20:46

 1293  Uma
in combinatie met dit... gewoon hartverscheurend
"Ik dacht, dit gaat hier lukken. Ik ga mee met De Mol", zegt Jens ons na afloop. "Maar toen ik in het veld overbleef met Jasmien en Annelotte voelde ik de bui hangen. Toen wist ik, ik ga naar huis. Het drong op dat ogenblik niet echt door. Ik heb pas een dag of twee later een klop gekregen en toch wat tranen gelaten. Nu heb ik het een plaats gegeven maar de eerste dagen had ik het echt moeilijk. Alsof je grote liefde het uitmaakt. Buikpijn, een paar dagen niet gegeten en een paar kilo vermagerd."

Ook zijn vrouw kon niet geloven dat hij zo snel weer voor de deur stond. "Ik stond na een dag weer thuis", zegt Jens. "Ik had het koud en zat volledig onder de modder. De eerste avond hebben we er ook niet over gepraat want ik kwam in een ondergelopen huis thuis. De storm had ook bij ons in Ieper lelijk huisgehouden. Ik heb dus nog een halve nacht water gepompt en ben dan, na een heel warme douche in bed gekropen."
Gebruikersavatar

Yvo22 mar 2021, 20:47

 1111  Uma
Nonline schreef: 22 mar 2021, 20:26De kandidaten wisten voor de start van de opdracht wat er van af hing, dus ze hadden hun lot volledig zelf in handen.
Voor de start van de opdracht, maar niet toen ze daar aankwamen in dat maïsveld.
Jens heeft in mijn ogen een soort van Tantalus kwelling ondergaan.
Dat verhaal van die kerel die honger en dorst had. Die probeerde van de vruchten te eten, maar kon er net niet bij.
Hij probeerde van het water te drinken, en elke keer zakte het water.

Als eerste kandidaat afvallen kan ik mee leven.
Je hebt dan drie dagen in het land van bestemming vertoefd samen met de groep en een aantal leuke opdrachten gedaan.
9 van de 10 in die pakken hebben het niet gehaald, maar daar kan ik ook mee leven.
Ze hebben mogelijks volgend jaar een nieuwe kans. Bij Jens zal dat hoogstwaarschijnlijk niet het geval zijn.
Kijk, we geven je de kans om mee te doen. Je bent geselecteerd, en dan... blijf toch maar thuis.
En zoals Klaartje al zei, hij wilde liever met De Mol meedoen dan de lotto winnen.
Dat maakt het nog eens extra pijnlijk.

Van de andere kant is het inderdaad een spel. Maar wel één met een bikkelharde regel erbij dit jaar.
Ik ga zeker niet stoppen met kijken, daarvoor vind ik het programma te goed.
Maar ik vond het toch onnodig om Jens, of één van de andere geselecteerden te laten afvallen na amper één dag zonder het land van bestemming te zien.
Ik geloof niet dat hij de mol zou zijn geweest (kan altijd natuurlijk).
Maar zelfs al is hij de mol is het erg.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2021, 20:55

 8153
BeaVer schreef: 22 mar 2021, 20:46 in combinatie met dit... gewoon hartverscheurend
Had het ook al gelezen. Echt verschrikkelijk!
Gebruikersavatar

SiMol22 mar 2021, 21:07

 264
Tuurlijk is het hard, maar wat dan met degene die nog niet afgeschoten was en net achter Noah liep, heeft ook op een haar na een deelname gemist.
Of wat met diegene die de selectie net niet halen, of de reserve-mol die ergens altijd wel zal hopen dat hij/zij mee mag, ...

Zoals Elisabet aangeeft, je weet waar je aan toe bent als je mee doet of je zelf nog maar inschrijft. De kans op een grote teleurstelling moet je erbij nemen, ook als is het keihard.
Gebruikersavatar

erik.dumon22 mar 2021, 21:27

 19
Elisabet Haesevoets schreef: 22 mar 2021, 15:12 Beste @Klaartje ,

ik begrijp uw frustratie en teleurstelling, maar...
het is en blijft 'de mol' waar een mindfuck meestal centraal staat. Je moet denken, elk jaar raken er ook 30 mensen tot net vlakbij de laatste 10. Deze hebben zich ook meestal hard verheugd erop, en vallen dan de week voor de opnames starten af.
Ons bezoek kwam destijds ook niet tot Vietnam (buiten mijne Michael 😉) en dat is voor de meeste van ons ook zeer teleurstellend en erg hard. Ik ben er zeker van dat de makers (want ik ken ze) zeker niemand bewust wouden kwetsen of teleurstellen. Dat hoort nu eenmaal bij het programma, waar niets zeker is.

Ik hoop alsnog dat je toch uw leuke posts blijft posten, want heb ze altijd met heel veel plezier gelezen 😃
groetjes,

Elisabet
inderdaad, de mindfuck .... en voor alle afvallers is het hard maar ook voor de laatste 20, ik kan het weten, erbij tot je een fataal telefoontje van Vanessa krijgt . grrrr . Ik blijf het een ijzersterke start vinden maar Gilles had heel wat meer tijd mogen nemen voor Jens na die harde eliminatie. Tijdsdruk wellicht, richting Duitsland om daar voor avondklok te belanden ? Het moet de mol ook een vreemd gevoel geven denk ik. Soit, keep going
Gebruikersavatar

Kruipdier22 mar 2021, 21:53

 12
@Klaartje ik ben het volledig eens met u ! Het is een domper en ik zou er ook kapot van zijn ! Maar ik vond wel dat de regisseur hier juist hem zou laten terug komen voor een spel als tegenstander tegen de groep zo als verleden jaar . Maar ja dat ben ik !

Maar ik vind wel en ik hoop die personen dat in de helm drogen eerlijk verloren hebben en dat die niet de herkansing mogen hebben op volgende jaar editie dat is niet fair voor de nieuwe mensen. Die zich willen inschrijven ! Maar dat ben ik !
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2021, 22:01

 8153
erik.dumon schreef: 22 mar 2021, 21:27voor alle afvallers is het hard maar ook voor de laatste 20, ik kan het weten, erbij tot je een fataal telefoontje van Vanessa krijgt . grrrr .
😮 Echt? Moet inderdaad emotioneel nogal wat zijn! Zo ver geraken en dan toch net niet. Balen!!!

Kruipdier schreef: 22 mar 2021, 21:53 @Klaartje ik ben het volledig eens met u ! Het is een domper en ik zou er ook kapot van zijn ! Maar ik vond wel dat de regisseur hier juist hem zou laten terug komen voor een spel als tegenstander tegen de groep zo als verleden jaar . Maar ja dat ben ik !

Maar ik vind wel en ik hoop die personen dat in de helm drogen eerlijk verloren hebben en dat die niet de herkansing mogen hebben op volgende jaar editie dat is niet fair voor de nieuwe mensen. Die zich willen inschrijven ! Maar dat ben ik !
Eh... echt sorry, maar na een aantal keren herlezen begrijp ik nog steeds niet wat je precies bedoelt.
Gebruikersavatar

SiMol22 mar 2021, 22:05

 264
erik.dumon schreef: 22 mar 2021, 21:27 inderdaad, de mindfuck .... en voor alle afvallers is het hard maar ook voor de laatste 20, ik kan het weten, erbij tot je een fataal telefoontje van Vanessa krijgt . grrrr . Ik blijf het een ijzersterke start vinden maar Gilles had heel wat meer tijd mogen nemen voor Jens na die harde eliminatie. Tijdsdruk wellicht, richting Duitsland om daar voor avondklok te belanden ? Het moet de mol ook een vreemd gevoel geven denk ik. Soit, keep going
Ik denk wel dat er een psycholoog aanwezig zal geweest zijn of toch iemand om zich te ontfermen over de afvaller.

Gilles De Coster heeft reeds aangegeven bij de voorstelling van de kandidaten dat het afscheid nemen van kandidaten dit jaar heel moeilijk was door Corona. Gilles zat niet in de bubbel van de kandidaten, maar in die van de crew.

Ik denk wel dat er misschien andere mensen klaar stonden om de afvallers op te vangen. Die groep kan dan nog een andere bubbel dan de crew vormen. Dan lijkt het me ook logisch dat Gilles altijd snel afscheid neemt en het aan deze mensen overlaat de afvaller op te vangen.

Tot slot denk ik dat de crew graag zo snel mogelijk vertrok naar Duitsland met de kandidaten. Deze proef kan namelijk wel de aandacht van toevallige voorbijganger opwekken, al zal het met het weer van toen eerder zwemmers geweest zijn. 😂 Dus men zal ook niet te lang willen hebben treuzelen in België.
Gebruikersavatar

Cadfael22 mar 2021, 22:07

 229  Uma
Cedric schreef: 22 mar 2021, 19:20 Ik hoop stiekem dat Jens samen met de 9 overgebleven aanvallers de groep zal vormen voor de volgende editie.
Wat mij betreft mogen ze zelfs na afloop van deze editie gewoon zeggen van "sorry, dit keer geen inschrijvingen, want de deelnemers voor de volgende editie worden Jens en de 9 aanvallers die het niet haalden, omdat ze toch een faire kans verdienen op deelname".
Zou ik perfect mee kunnen leven.
(En dan na die editie wél terug inschrijvingen graag 😛 )
Ja, maar elk jaar zijn er mensen die net niet geselecteerd zijn. Die kunnen zich volgend jaar opnieuw inschrijven. Soms lukt het zelfs om er dan wel bij te zijn (kijk maar naar Bruno van vorig jaar). De net niet geselecteerden krijgen volgend jaar opnieuw een eerlijke kans met alle andere mensen die zich inschrijven. 😉
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2021, 22:55

 2834  Uma
SiMol schreef: 22 mar 2021, 21:07 Tuurlijk is het hard, maar wat dan met degene die nog niet afgeschoten was en net achter Noah liep, heeft ook op een haar na een deelname gemist.
Of wat met diegene die de selectie net niet halen, of de reserve-mol die ergens altijd wel zal hopen dat hij/zij mee mag, ...

Zoals Elisabet aangeeft, je weet waar je aan toe bent als je mee doet of je zelf nog maar inschrijft. De kans op een grote teleurstelling moet je erbij nemen, ook als is het keihard.
Diegene die nog niet afgeschoten was en net achter Noah liep => Identiteit onbekend, kan volgende jaren nieuwe kans krijgen.
Diegene die selectie net niet halen => Identiteit onbekend, kan volgende jaren nieuwe kans krijgen.
De reserve-mol => Identiteit onbekend, kan volgende jaren nieuwe kans krijgen.

Jens => Identiteit wél gekend, kans gehad, over en out.

Dát is het verschil.
En dat is enorm pijnlijk voor de kandidaat zelf.
Echt onbegrijpelijk dat de producers dit hebben kunnen doen, ongeacht hoe schitterend die eerste opdracht was. Dat ze dan op zijn minst Jens de kans hadden gegeven om terug te keren.. Of dat ze geen afvaller voorzien maar gewoon geld uit de pot. Weet ik veel. Maar dit scenario hoefde écht niet. Veel te hard.
Eerste afvaller zijn is geen probleem. Pijnlijk, ok, maar je weet dat het kan en je houdt er rekening mee. Maar dit? Brug te ver.
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 mar 2021, 23:29

 2354  Uma
Ik snap het volledig dat men deze exit van Jens enorm jammer vind, want dat vind ik zelf ook. De makers van De Mol zoeken zoals vaker graag de grenzen op om op die manier spectaculaire opdrachten en twists te bedenken. Ook dat hebben ze deze keer gedaan en hoe jammer ik het ook vind voor Jens, toch sluit ik me aan bij de reacties van Elisabet en Nonline.

De kandidaten hadden het volledig in eigen handen en door de eliminatietest is alles eerlijk verlopen. Had Jens nog een kans moeten krijgen om terug te keren? Ja. Maar dat is helaas onmogelijk door het feit dat Noah nu in principe de Mol zou zijn en we anders straks misschien met 2 mollen zitten. Ik vind het er toch wel een beetje over om nu te zeggen dat het hele seizoen verpest is en je door dit niet meer wilt kijken, maar dat is uiteraard het volste recht van iedereen. Ik kan enkel maar zeggen dat ik het absoluut jammer vind voor Jens, maar alles ook eerlijk vind hebben verlopen.

@Klaartje Ik hoop oprécht dat je nog terugkeert. Ik heb altijd enorm genoten van al jouw analyses en jouw theorieën en posts in het off-topic gedeelte. Hoe vaak ik om jouw posts heb kunnen lachen is werkelijk ontelbaar... Hopelijk zien we je toch nog terug.
Gebruikersavatar

Social23 mar 2021, 01:00

 353  Uma
prinsesazula schreef: 22 mar 2021, 13:34 In seizoen 5 aflevering 1 zei Gilles, de presentator, duidelijk tegen Hans: "Je hebt geen rood scherm gekregen. Een speler ligt pas uit het spel wanneer hij/zij een rood scherm krijgt."

Daarom ben ik er zeker van dat we Jens opnieuw in het spel zullen zien, anders spreekt Gilles zichzelf tegen.
Er zouden ook nooit 2 mollen in het spel komen... 🙄 anyway, things change.

Ik vind deze post wel erg overdramatisch maar bon, doe vooral waar ge u goed bij voelt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8