Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

WesleyN23 mar 2021, 06:48

 24
Komaan mensen, dit hoort bij het programma...
Het leven is geen ponykamp!

Je weet dat dit een risico van het programma is, jammer voor hem maar het hoort er nu eenmaal bij.
Ik vond het een geweldige aflevering!
Gebruikersavatar

Klaartje24 mar 2021, 19:16

 2245  Uma
Normaliter was ik bij mijn beslissing gebleven om niet meer te kijken naar de rest van dit seizoen. Bijgevolg heb ik dan vanzelfsprekend op een forum als dit ook niks meer te zoeken, ik weet immers niet waarover het gaat.

Ik heb er een paar dagen over nagedacht, maar uiteindelijk hebben mijn boys me over de streep getrokken. We hebben namelijk al een paar jaar de gewoonte om op woensdagnamiddag (nog eens) naar De Mol te kijken, de jongens vinden het fijn als mama meekijkt en achteraf wordt er nog wat ‘gezeverd’ over de aflevering, af en toe denken ze zelfs een verborgen hint gezien te hebben en in het verleden hebben we ook al samen zitten puzzelen met lettertjes en cijfertjes. Ook vandaag hadden ze zin om te kijken naar de opname van aflevering 1 (die staat immers op de digibox opgeslagen). Als de jongste dan vraagt waarom mama niet meekijkt, dan ben je een uitleg verschuldigd, die ik hun dan ook heb trachten te geven. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben gezwicht omdat de boys bleven aandringen dat mama moest meekijken. Neen, zo hard ben ik niet dat ik hun dat kan weigeren.

Maar het neemt niet weg dat ik het onvergeeflijk vind wat de makers met een kandidaat (Jens) hebben gedaan op psychologisch vlak. Dat ga ik nooit vergeten en ik zal het hun nooit vergeven, want een grens is toch wel ver overschreden.

Het doet me wel plezier dat zovelen samen met mij diezelfde enorme teleurstelling, kwaadheid en diepe verontwaardiging deelden. En ik wist niet dat ik zo populair was op dit forum! Sommigen hebben mij zelfs PB’s gestuurd om mijn beslissing te heroverwegen. Een aantal forumleden hadden zelfs heel warme woorden voor me veil. Maar die hadden niet gebaat, het zijn mijn boykes die me over de streep hebben getrokken, om te kijken en dus ook maar weer het forum te lezen.

Ieder heeft zijn mening over wat er met Jens is gebeurd, die respecteer ik, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ermee akkoord ga. Sommigen beweren dat mensen die in de selectieprocedure bij de laatste 20 à 30 geraken, net afvallen en dan niet geselecteerd worden, hetzelfde meemaken. Maar net afvallen in een zo’n ‘sollicitatieprocedure’ is helemaal niet vergelijkbaar met wat Jens is overkomen.

Ik ben het ook niet eens met de mensen die zeggen “dat het bij het spel hoort”. Neen, een kandidaat op die manier zo’n psychologisch negatieve slag toebrengen hoort helemaal niet bij het spel, dat is nu net mijn punt. De makers zijn hier veel te ver gegaan. Ik snap niet dat er consensus was binnen het team (want ik mag toch veronderstellen dat de beslissing om te beginnen met een dergelijk scenario voor de openingsopdracht niet van één persoon afhangt) van makers over de manier waarop dit seizoen is gestart.

Of is dit nu de ‘nieuwe standaard’? Wat gaat het volgend seizoen zijn? Scenario’s voor opdrachten bedenken waarin de kandidaten elkaar ook dergelijke vileine toeren zouden kunnen aandoen? Kandidaten zover drijven dat er ‘ongelukken’ van gaan komen en dat er mensen ‘door het lint’ dreigen te gaan: zijn dat de scenario’s waarmee kandidaten de volgende jaren rekening moeten gaan houden? Wordt er eigenlijk voldoende nagedacht bij de makers over de psychologische impact van hun ‘spel’? Als zaken zoals ze met Jens hebben uitgehaald zomaar kunnen, dan is het maar een kleine stap naar de volledige geestelijke en fysieke ontaarding. Dan krijg je taferelen waarin de kandidaten elkaar rauw gaan lusten, want de makers hebben dat ingecalculeerd in hun scenario. Of dat sommige kandidaten in een opdracht zover dreigen te gaan dat ze de ‘fysieke integriteit’ van zichzelf of hun medespelers in gevaar brengen, enkel en alleen omdat de makers die mogelijkheid in hun scenario hebben opgenomen. En hoe pervers zou het zijn indien ze stiekem op een dergelijke afloop zouden hopen. Gaan we daar naar toe de komende seizoenen?

Mensen die zich zouden willen inschrijven voor de volgende seizoenen, gaan nu toch eens twee keer nadenken of zij willen meemaken wat Jens is overkomen. Zo’n negatieve ervaring riskeren, dat is het toch allemaal niet waard! De casus Jens is voor mij te vergelijken met het volgende: je solliciteert voor een bepaalde job, je weet dat ze tien mensen gaan aannemen. Je doorloopt een hele sollicitatieprocedure van maar liefst drie of vier rondes en op een dag belt je potentiële toekomstige werkgever je met de melding dat je bij de tien gelukkigen bent en dat je de eerste maandag van volgende maand al mag starten. Je verheugt je enorm op je nieuwe baan, je stelt je helemaal daarop in en op die bewuste maandag, om 8h00 meld je je aan en krijg je te horen dat je toch nog niet zeker bent dat je mag starten, want dat ze eerst nog ‘een spelletje gaan spelen’ en als je dat verliest, krijg je de job niet en mag je je biezen pakken. Je wordt ontslagen nog tijdens je eerste uur van je eerste ‘werkdag’…

Mensen die beweren dat het allemaal “part of the game” is, moeten toch nog eens nadenken of ze hun mening misschien toch niet moeten herzien of je dit als kandidaat (bij De Mol of bij een sollicitatie) zomaar moet pikken. Zij die stoer willen doen door te beweren “Live with it” hebben waarschijnlijk nog nooit iets dergelijks meegemaakt.

En nu gaan we spaghetti klaarmaken, want de jongens hebben honger!
Gebruikersavatar

BeaVer24 mar 2021, 20:01

 1293  Uma
Ik heb de aflevering nog eens herbekeken en ik moet eerlijk toegeven dat ik het er nu nog moeilijker mee heb dan zondag toen ik het voor de eerste keer zag.

Kijk... wij hebben ruim op voorhand kunnen speculeren over de aard van de opdracht, met de 10 extra mensen en eventueel zelf een extra mol.
Wie de kickoff heeft gezien met GVB, GDC en gasten Bart, Jolien en Alina en wie de reclames en teasers heeft gezien die wist. "Niemand is zeker"
Zelf in de kickoff konden we zelf al vermoeden dat ook de mol niet veilig was. Toen zelf de vraag gesteld was door GVB aan Alina wat ze ervan vond dat de mol ook niet veilig zou kunnen zijn, zei ze "zo ver had ik nog niet gedacht". Ook Bart en Jolien waren meteen heel verdedigend van "je kunt dat toch niet maken?!". Ondertussen zag je GDC een beetje groen lachen en kan ik alleen maar raden wat er in zijn hoofd afspeelde... Op de expliciete vraag "Is de mol zijn plek ook in gevaar" van GVB, heeft GDC als antwoord "Ik vind dat je te veel vragen stelt". Dus als kijker kon je dan al vermoeden dat er nog een net-niet-mol in het spel ging zitten. Maar die kandidaten hebben die voorbereiding niet gehad. (behalve de mol dan).

Dus daar staan ze dan, die 10 kandidaten in dat maisveld en worden ze geconfronteerd met die 10 anderen. Het enige dat GDC nog zegt, met de klemtoon op het 1ste woord: "Niemand hier is zeker van zijn plaats". Hoeveel van de kandidaten zouden gedacht hebben "ook de mol niet"?? De kans is heel groot dat er maar een enkeling het door had en dat de mol dus 2 opdrachten heeft. Er voor zorgen dat er geen 5000 euro in de pot komt EN ervoor zorgen dat de bijna-mol niet in de auto komt te zitten. Een bijna onmogelijke opdracht zou je denken, maar moeilijk kan ook. Je weet uiteraard dat alle kandidaten hun uiterste best zullen doen om ervoor te zorgen dat elk van hen mee kan.

En dan gebeurt het. Er zit een net-niet-kandidaat in de auto en iemand moet afvallen. Dat doen ze door middel van een eliminatietest. En als je niet weet dat ook de mol niet veilig was, dan is je denkpiste om de mol te vinden volledig verkeerd. Ahja, want de mol valt nooit af... De mol moet mollen... De mol weet het antwoord niet op de vraag wat er in een long island ice tea zit. Of de mol schiet zijn 40 kogels op terwijl de net-niets in de gracht zitten te wachten...

En dan valt Jens af en blijft hij uitgeregend achter.... sucks big time en ik vind nog altijd geen enkele manier hoe je dit kan rechtvaardigen of dit "part of the game" kan noemen. echt. niet.
Toeme toch he.

btw @Klaartje blij dat je je nog eens virtueel hebt komen tonen! 😍
Gebruikersavatar

stef.vermeiren24 mar 2021, 21:41

 79  Uma
Het lijkt inderdaad eerder een evolutie in het spel te zijn; in 2017 kregen we nog liefdevolle taferelen te zien van Hans die terug bij de groep komt want "zo een exit na 1 proef wensen we toch niemand toe", terwijl we nu een gelijkaardig format krijgen, maar Jens gewoon thuisblijft.

Ja, het is deel van het spel, en de makers mogen voor mijn part doen wat ze willen. Het is echter gewoonweg, sorry voor de woordkeuze, gemeen om al die waarden die je in de voorbije jaren opbouwde, zomaar uit het raam te gooien. De Mol staat bekend om zijn eerlijkheid tegenover de kandidaten en de kijkers.

Maar deze "eleminatie" was helemaal niet eerlijk, sterker nog, zoals Gilles zei, was het puur giswerk. Vragen over het doen en laten van de mol? Een mol die gewoon zijn best gedaan heeft? Het lijkt mij eerlijk gezegd gewoonweg onmogelijk om op die test een gecalculeerde score te halen, kan je net zo goed de kandidaten laten dobbelen om te zien wie meegaat...
Gebruikersavatar

ex-molinator24 mar 2021, 22:08

 3483  Uma
Zonder het te willen goedpraten: de kandidaten worden ook gescreend door een psycholoog (of meerdere) en in de selectieprocedure zal er ook wel rekening gehouden zijn met de mentale klop die een afvaller krijgt en (impliciet) of die daarmee kan omgaan.

Het was/is (te) hard en ik vind ook absoluut dat dit niet de standaard mag worden.
Gezien de coronasituatie was een backup plan (inclusief reserve kandidaten) nog belangrijker dan in voorgaande jaren, maar er waren wellicht sociaal meer aanvaardbare opties.

Deze aflevering had/heeft een wrange nasmaak.
Echter: 1 aflevering maakt de reeks niet en ik zal onbevooroordeeld naar de volgende aflevering(en) kijken (en hopelijk terug het feelgood gevoel krijgen).
Gebruikersavatar

bloedhond24 mar 2021, 22:31

 39
Ja, ik ben er mee eens dat de eliminatie van Jens niet zo eerlijk was. Normaalgezien bij de eerste eliminatie heb je al drie dagen gehad om de anderen te leren kennen en kan je zo door mensenkennis inschatten wie de mol niet is of wie misschien wel de mol is. De eerste eliminatietest is dus normaal niet volledig giswerk. Het probleem is dat hier na slechts 1 uur al een eliminatietest was en de meesten kenden nog niet eens alle namen van de andere kandidaten. Deze keer was het dus wel volledig giswerk wat niet de 'spirit' van het programma is volgens mij.
Gebruikersavatar

Cedric24 mar 2021, 22:43

 2834  Uma
Eerst ende vooral: Top dat forumqueen @Klaartje terug is. Het forum wordt zo net dat tikkeltje interessanter weer. Niet dat het dat anders niet is, maar toch, Klaartje's X-factor valt niet te onderschatten. Maar vooraleer we een té grote loftrompet zouden afsteken - ze weet tenslotte al dat ze hier erg gewaardeerd wordt - wil ik nog een andere theorie bovenhalen over Jens zijn exit.

Eerder had ik al het idee dat misschien (al dan niet door corona) er geen inschrijvingen zouden zijn voor volgend seizoen, maar dat men dan een seizoen zal maken met Jens én de 9 niet-geselecteerden uit de Daft Punk-groep. Gezien de 'aanvallers' allen kandidaten waren die het "net niet" gehaald hadden en gezien Jens er wel bij was, zit je sowieso met 10 valabele kandidaten. En gezien de ene West-Vlaamse man de plaats innam van de andere West-Vlaamse man, is er qua genderverdeling en provinciale toekenning ook geen verandering. De groep is dus sowieso goed genoeg.

Echter dacht ik net aan nog iets anders. Want het blijft me intrigeren hoe de ene West-Vlaamse man (uit West-Vleteren volgens het krantenartikel over Noah's restaurant) door de andere West-Vlaamse man (uit het bijna vlak naast West-Vleteren gelegen Alveringem) werd vervangen. Is dat een wel érg toevallige toevalligheid of is er meer aan de hand?

Ik bedoel maar... Wat als de productie het inderdaad écht niet kon maken om een kandidaat op deze manier naar huis te sturen? Wat als de productie ook wel wist - net als Bart en velen hier - dat dat écht niet kon?
Anders gezegd: Wat als Jens een ingehuurde acteur is? En wat als Noah eigenlijk de échte 10e kandidaat was? Wat als daarmee de 9 andere geselecteerden én de kijkers gewoon in het ootje genomen zijn?

Picture it.
Er worden 10 mensen geselecteerd... Maar 1 ervan (Noah) krijgt te horen dat het voor hem "net niet" is, maar dat hij misschien nog terug kan keren in het spel door deelname aan de openingsproef. Intussen krijgen 9 anderen het goede nieuws er wél bij te zijn, één van hen (of Noah) wordt ook opgeleid tot Mol. Maar als 10e persoon wordt Jens erbij gehaald. Jens is een kennis van de productie, zijn "auditie" bestaat uit een halve namiddag wat quotes bovenhalen over het programma en zijn vingerkootje en briefing over hoe hij in de openingsproef wat afzijdig moet blijven en daarna zal "afvallen". Resultaat? Jens gaat aan de dronebeelden zitten, wat op zich een vrij nutteloze taak is, wordt daarna de afvaller. Noah haalt het wél, doordat de andere 9 "aanvallers" in de Daft Punk-groep óók acteurs zijn, die zichzelf wat in the picture hebben geplaatst door in Noahs plaats voor de sleutel te gaan en door als eersten uit de gracht te springen. Tot de kogels op zijn en enkel Noah en nog iemand overblijft. De andere overblijver is ook ingehuurd en dus haalt Noah het. Er volgt een eliminatietest, maar niemand weet dat die eigenlijk pro forma is aangezien de afvaller al wekenlang vast ligt. Jens vertrekt, Noah komt erbij, de drama is compleet, ook op de fora en de sociale media, de buzz is gecreëerd. En de groep die naar Duitsland mag is eindelijk voltallig...

Als dát het geval zou zijn, dan zeg ik: petje af, subliem, geniaal. En op die manier heeft de productie ook nooit gelogen tegen ons, want er werd gewoon gesteld dat de 10 voorgestelde kandidaten "de 10 geselecteerden" waren. Ook ingehuurde acteur Jens zou dan iemand zijn die "geselecteerd" was, dus geen leugen.

Ik vrees ervoor, maar ik hoop stiekem dat dit het geval zal blijken te zijn geweest. De reactie van Jens wanneer hij hoort hoe GDC de naam van Jasmien uitspreekt komt iets té gemeend over vrees ik.. (Al zou het niet de eerste keer zijn dat ik me daaraan laat vangen, want Pieter had mij op dezelfde manier ook goed liggen bij de luchthavenkoffertjes..)


EDIT/ En misschien verklaart deze theorie ook waarom de "aanvallers" de ideale tactiek hanteren door als groep te werken: de 9 andere aanvallers moeten Noah "beschermen" (zonder dat Noah dat weet).
Misschien is het zelfs een verklaring voor het feit dat Noah de enige aanvaller is die nooit zijn handschoenen aan heeft. Misschien (ik weet het niet) kon Jens het verschil tussen wel of geen handschoenen zien op de schermen en zo weten of Noah nog altijd veilig was?
Pfff, ik begin té hard te hopen dat ik gelijk heb..
Laatst gewijzigd door Cedric op 24 mar 2021, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Torremolinos24 mar 2021, 23:06

 264
Misschien naïef van me, maar ik denk nog steeds een beetje dat Jens nog kan terugkeren. Geen rood scherm gekregen is één factor. Maar ik baseer me op nog iets. Wanneer we GDC horen afscheid nemen van Jens (‘brute pech’) is het nog klaarlichte dag. Het volgende shot is een droneshot van bovenaf. We zien Jens en GDC kijken naar de wegrijdende auto’s, maar opeens is het veel donkerder, valavond. Dat er misschien nog wat te regelen viel vooraleer ze effectief vertrekken, lijkt me wel logisch. Maar waarom dan Jens nog extra laten wachten? Extra pijnlijk voor hem. Normaal zien we een kandidaat in een wagen kruipen en vertrekken, maar Jens staat nog bij GDC, alsof ze hierna nog een pintje gaan drinken en wat keuvelen.
Of gaat Jens toch nog mee, mee met het vervoer van de productie?
Of is het zoals Cedric al zei, één groot complot?
Gebruikersavatar

jim-bob.desreumaux25 mar 2021, 07:07

 85  Sven
Social schreef: 23 mar 2021, 01:00 Er zouden ook nooit 2 mollen in het spel komen... 🙄 anyway, things change.
Ik heb een ellebooggevoel dat dat dit jaar de mindfuck zal zijn. We zitten nu met 1 persoon te veel.

2 mogelijkheden:
- ofwel gaan er in 1 van de volgende afleveringen 2 afvallers zijn

- ofwel (en daar hoop ik op) gaat Gilles in de voorlaatste aflevering (als er nog 4 kandidaten gekend zijn): "We zijn nog met 4. Volgende week is de finale, jullie moeten deze keer 50 vragen beantwoorden want er zitten 2 mollen in het spel".

*mind blown*

En zou een super twist zijn voor de kandidaten (what the hell 2 mollen ?) en de kijkers
Gebruikersavatar

SiMol25 mar 2021, 08:15

 264
Wat lees ik hier allemaal in dit topic, al die wilde speculaties 😋

- Iemand die zou willen dat Jens een acteur is en dat er andere acteurs meededen bij de Daft Punkers.
Cedric schreef: 24 mar 2021, 22:58
Picture it.
Er worden 10 mensen geselecteerd... Maar 1 ervan (Noah) krijgt te horen dat het voor hem "net niet" is, maar dat hij misschien nog terug kan keren in het spel door deelname aan de openingsproef. Intussen krijgen 9 anderen het goede nieuws er wél bij te zijn, één van hen (of Noah) wordt ook opgeleid tot Mol. Maar als 10e persoon wordt Jens erbij gehaald. Jens is een kennis van de productie, zijn "auditie" bestaat uit een halve namiddag wat quotes bovenhalen over het programma en zijn vingerkootje en briefing over hoe hij in de openingsproef wat afzijdig moet blijven en daarna zal "afvallen". Resultaat? Jens gaat aan de dronebeelden zitten, wat op zich een vrij nutteloze taak is, wordt daarna de afvaller. Noah haalt het wél, doordat de andere 9 "aanvallers" in de Daft Punk-groep óók acteurs zijn, die zichzelf wat in the picture hebben geplaatst door in Noahs plaats voor de sleutel te gaan en door als eersten uit de gracht te springen. Tot de kogels op zijn en enkel Noah en nog iemand overblijft. De andere overblijver is ook ingehuurd en dus haalt Noah het. Er volgt een eliminatietest, maar niemand weet dat die eigenlijk pro forma is aangezien de afvaller al wekenlang vast ligt. Jens vertrekt, Noah komt erbij, de drama is compleet, ook op de fora en de sociale media, de buzz is gecreëerd. En de groep die naar Duitsland mag is eindelijk voltallig...

Als dát het geval zou zijn, dan zeg ik: petje af, subliem, geniaal. En op die manier heeft de productie ook nooit gelogen tegen ons, want er werd gewoon gesteld dat de 10 voorgestelde kandidaten "de 10 geselecteerden" waren. Ook ingehuurde acteur Jens zou dan iemand zijn die "geselecteerd" was, dus geen leugen.
Waar stopt het als er acteurs ingehuurd worden om proeven op te leuken? Dan kan je van de mol even goed een scripted versie maken. Zou de geloofwaardigheid van de mol toch wel kelderen en het format in mijn ogen te niet doen. Dus ik hoop dat Jens zeker geen acteur was.

- Iemand die twee mollen wil tot net voor de finale (omdat er nu geen afvaller was).
jim-bob.desreumaux schreef: 25 mar 2021, 07:07 - ofwel (en daar hoop ik op) gaat Gilles in de voorlaatste aflevering (als er nog 4 kandidaten gekend zijn): "We zijn nog met 4. Volgende week is de finale, jullie moeten deze keer 50 vragen beantwoorden want er zitten 2 mollen in het spel".

*mind blown*

En zou een super twist zijn voor de kandidaten (what the hell 2 mollen ?) en de kijkers
Hoe doe je de eliminaties ervoor dan? Er zullen vast kandidaten zijn die 1 van de mollen juist hebben maar dan de andere ook zien mollen, beginnen twijfelen, anders de vragenlijst invullen en zo er uit liggen. Lijkt me dus ook niet goed voor de geloofwaardigheid van het programma. Zal gewoon ergens (en ik vermoed volgende aflevering) twee kandidaten afvallen.

Ik begrijp dat vele mensen de exit van Jens te hard vinden, maar op zich heeft hij evenveel kansen gehad als de andere kandidaten. Al is bijna onmogelijk om de mol er na 1 uur uit te halen (maar is zelf bij de standaard eliminatie na 3 dagen volgens mij ook het geval). De kandidaten hadden het ook samen kunnen vermijden door te slagen in de proef (niemand in de auto).

Je kan veel zeggen over deze proef en speculeren over allerlei komende scenario's (met Jens), maar iedere kandidaat had dus wel evenveel kansen bij deze proef.

Dus ja, het is hard de exit en begrijpelijk dat dit voor sommige mensen erover is. Maar voor mij persoonlijk is het er niet over, als je aan de mol mee doet weet je dat je voorbereid moet zijn op het ergste en ik vermoed dat de makers de mogelijkheid tot deze vroege eliminatie wel meegenomen hebben in de selecties. Zal mij alvast niet tegen houden om mij kandidaat te stellen.
En de opmerking van Klaartje, vind ik ook wel overdreven:
Klaartje schreef: 24 mar 2021, 19:16 Mensen die beweren dat het allemaal “part of the game” is, moeten toch nog eens nadenken of ze hun mening misschien toch niet moeten herzien of je dit als kandidaat (bij De Mol of bij een sollicitatie) zomaar moet pikken. Zij die stoer willen doen door te beweren “Live with it” hebben waarschijnlijk nog nooit iets dergelijks meegemaakt.
Ikzelf heb al dingen meegemaakt die veel erger zijn dan deze exit (waar ik niet verder over ga uitwijken) en toch blijf ik bij mijn mening en zou ik graag meedoen ondanks de mogelijkheid op vroege exits.

Maar goed, denk niet dat ik nog verder iets ga posten in dit topic (tenzij ik geciteerd word). Iedereen heeft zijn mening en ik heb de mijne ondertussen al aangegeven in dit topic. Dus terug naar de orde van de dag, de mol vinden 😋

Om af te sluiten twee toepasselijke citaten, van twee historische figuren (met enige zin van overdrijving 🤭):

"Het leven is geen ponykamp", Bouba
"De Mol is géén Vlaanderen Vakantieland", Bart
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2021, 09:34

 3483  Uma
"SiMol" schreef:Ikzelf heb al dingen meegemaakt die veel erger zijn dan deze exit
Tuurlijk, het is maar een spel en mee mogen doen is al een succes.

Er zijn wel gradaties in "mee mogen doen" en voorlopig blijft de complete toedracht speculoos. (Deze pun omdat ik met enkel een koekje niet tevreden ben😉). Hopelijk geven ze ons een hele koekendoos binnen 2 maand waardoor we toch een ander beeld krijgen.

Het is me niet 100% duidelijk of elke oorspronkelijke kandidaat al dan niet (specifiek) zijn/haar eigen voortijdige eliminatie had kunnen verhinderen (los van het feit dat er al 2 opties waren)
a) de reserve mol de auto laten bereiken
b) een daftpunker kunnen koppelen aan een originele deelnemer en zorgen dat jouw vervanger zeker niet als eerste in de auto geraakt.
Gebruikersavatar

Elisabet Haesevoets25 mar 2021, 09:37

De Mol  52  Uma
Iedereen die geselecteerd wordt voor verdere gesprekken worden grondig voorbereid om het onverwacht karakter dat de mol met zich mee kan brengen. Er zijn voorafgaand zelfs psychologische analyses en er is tijdens en nadien ook meer dan voldoende begeleiding voorzien hoor 😀
Exit van Jens is balen voor hem, maar tijdens onze reis naar Vietnam is Liesbeth (eerste afvaller) langer onderweg geweest van en naar Vietnam dan dat ze daar was. Eerste afvaller zijn is en blijft een gokspel en Jens heeft de eliminatietest het slechts ingevuld..
Ik ben terplekke onvoorbereid gebombardeerd tot mol en niemand zei ooit: ocharme Elisabet wat doen ze haar aan 😜
Dus zonder afbreuk te doen op iemand zijn gevoel hierbij; ik zie het heel rationeel. Het is en blijft tv en er als eerste uitliggen is echt niet leuk, maar we moeten dit ook niet groter maken dan dat het is. Voor mij is het dus wel part of the game! En als de mol niet had willen saboteren in die 1e proef, dan zat Jens er nog mooi in 😉 Dus bij deze al knap gedaan van de mol en -5000 euro op de teller.
Er zijn in mijn jaar ook mensen op TV geweest als net niet, dus die vallen ook uit de boot. Jens terugkeren lijkt me onmogelijk aangezien hij weet dat Noah de mol niet is 😉
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8