Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

massis25 mar 2021, 16:31

 35
het ging mij niet zozeer om het inhoudelijke verschil, het gaat met name om verwachtingsmanagement.

Als je deelneemt aan de Mol zijn er maar 2 dingen die je weet:
- niéts is zeker
- de kans is 77% dat je het einde van het spel niet haalt (7 vd 9 echte deelnemers valt af)

Je begint dus al met een héél andere visie aan de Mol, dan aan een nieuwe job. En daardoor is de psychologische klap naar mijn mening dus absoluut niet vergelijkbaar met de situatie die jij schetst.

Dus ja, het zal voor Jens een énorme klap geweest zijn, maar op het moment dat de uitleg van de eerste proef gegeven wordt heeft elk van de 10 deelnemers al de info: straks gaat er mogelijks iemand naar huis, en het zou zomaar ik kunnen zijn.

Dus ik blijf bij mijn standpunt (lets agree to disagree denk ik dan?) dat het wel binnen de lijnen van het concept "De Mol" gebleven is.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren25 mar 2021, 18:34

 79  Uma
Wel, alles wat op het scherm verschijnt maakt deel uit van het concept "De Mol", of we er nu mee akkoord gaan of niet 😉 . Iedereen heeft er wel z'n gedacht over en kan/mag dat zeggen, maar wat getoond is, is getoond, dus laten we geen pseudo-oorlogen creëren tussen degenen die er wel of juist niet mee akkoord gaan.
Deze thread was een mooie uitlaatklep, dus als we het nu net als Jens eens een paar dagen laten bezinken, ben ik er zeker van dat we volgende aflevering gewoon weer "met schone lei" kunnen beginnen. Want of het nu per definitie "goed" of "slecht" was, daar gaan we toch nooit een consensus over bereiken!
Gebruikersavatar

BeaVer25 mar 2021, 21:26

 1293  Uma
massis schreef: 25 mar 2021, 16:31 Dus ja, het zal voor Jens een énorme klap geweest zijn, maar op het moment dat de uitleg van de eerste proef gegeven wordt heeft elk van de 10 deelnemers al de info: straks gaat er mogelijks iemand naar huis, en het zou zomaar ik kunnen zijn.

Dus ik blijf bij mijn standpunt (lets agree to disagree denk ik dan?) dat het wel binnen de lijnen van het concept "De Mol" gebleven is.
Ik ben het hier niet mee akkoord, want "binnen de lijnen van het concept 'De Mol'" valt de mol nooit af. Dus nee, je gaat er bij de start van de opdracht niet vanuit dat de mol ook kan afvallen en dus niet gaat mollen zoals "binnen de lijnen van het concept".
Gebruikersavatar

massis26 mar 2021, 08:58

 35
Eens , dat is nieuw. Maar dat heeft op iedereen dezelfde impact gehad, behalve op de Mol zelf. Dus voor Jens maakt dat geen verschil uit tenzij hij de Mol was.

In het geval dat Jens de Mol was, vind ik het inderdaad vele malen erger, want dan heeft hij geen enkele invloed gehad op het feit of hij eruit lag of niet. Hij wist dan wel al 2 weken langer dan de rest dat er een andere mol was en kans dat hij zou afvallen, maar het invullen van zijn test was in dat geval zinloos en dat zou ik wel enigzinds "oneerlijk" vinden.

Desondanks blijft het "De Mol", het programma waarin "het onverwachte" de normale gang van zaken is.
Gebruikersavatar

Poirot26 mar 2021, 14:23

 299
BeaVer schreef: 22 mar 2021, 13:10 @Klaartje ik ben echt sprakeloos, maar ik geef je echter ook wel gelijk.

Ik hoop ook in het binnenste van mijn hart dat hij toch nog terug keert, maar ik vrees er voor...
Ik vind het te ver gaan om een kandidaat voordat het spel begint al naar huis te sturen. Als hij de mol was zou het nog erger zijn, want dan heb je er nog langer naartoe geleefd, en heb je alles wat de kandidaten gaan en jij dus niet mag meemaken al ingestudeerd.
Gebruikersavatar

molshoopje24 apr 2021, 20:37

 23  Yens
Ik heb een beetje een gekke theorie maar zouden ze volgend jaar niet gewoon met de 9 kandidaten spelen die het net niet gehaald hebben + Jens erbij?😉
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2021, 20:39

 1111  Uma
@molshoopje Dat heeft Cédric al eens eerder aangehaald.
Gebruikersavatar

martin.janssen24 apr 2021, 20:44

 178
Elk jaar zullen er kandidaten zijn die het net niet hebben gehaald. Die gaan volgens mij niet automatisch door naar volgend jaar en hebben niet eens een kans gehad zoals de 10 DP-ers van dit jaar. Ik zie geen enkele reden waarom zij wel automatisch volgend jaar mee zouden doen.
Gebruikersavatar

molshoopje24 apr 2021, 20:46

 23  Yens
@Yvo nja geen idee ik lees niet alle reacties dan ben ik echt 5 uur bezig

martin.janssen schreef: 24 apr 2021, 20:44 Elk jaar zullen er kandidaten zijn die het net niet hebben gehaald. Die gaan volgens mij niet automatisch door naar volgend jaar en hebben niet eens een kans gehad zoals de 10 DP-ers van dit jaar. Ik zie geen enkele reden waarom zij wel automatisch volgend jaar mee zouden doen.
In het 7de seizoen van de mol had Bruno van seizoen 8 zich ook ingeschreven maar was net niet geselecteerd om dan 1 seizoen later wel mee te doen en deze theorie zou volgens mij wel kunnen omdat we geen idee hebben wie er achter die maskers zaten🙂
Gebruikersavatar

Skaeg24 apr 2021, 20:51

 108
Het lijkt me veel moeilijker en risicovoller voor de redactie om hen te kiezen, kwestie van de discretie te bewaren. Tenzij de robot-mannen/vrouwen op voorhand ingelicht waren dat dit een mogelijke piste is voor het volgende seizoen en niemand over hun deelname mochten informeren. Ik vraag me af of die dan ook 3 weken congé moesten nemen + onderduiken?
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2021, 21:22

 3423  Yens
molshoopje schreef: 24 apr 2021, 20:49 @Yvo nja geen idee ik lees niet alle reacties dan ben ik echt 5 uur bezig



In het 7de seizoen van de mol had Bruno van seizoen 8 zich ook ingeschreven maar was net niet geselecteerd om dan 1 seizoen later wel mee te doen en deze theorie zou volgens mij wel kunnen omdat we geen idee hebben wie er achter die maskers zaten🙂
Dat is toch iets anders? Bruno heeft zich het jaar erop gewoon opnieuw ingeschreven en werd toen dus wel geselecteerd. Het is zeker niet zo dat kandidaten die het net niet gehaald hebben, het jaar daarop worden opgevist.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8