Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2021, 09:37

 8153
@Cedric méén jij dat allemaal of ging je fantasie met jou op de loop?
Mocht Jens een acteur zijn, dan weet iedereen die hem kent toch meteen dat er gefoefeld werd?
Jens is trouwens geen acteur:
garm.alleman @ Dit zijn de kandidaten van de mol 2021]
Elisabet Haesevoets schreef: 25 mar 2021, 09:37 Er zijn in mijn jaar ook mensen op TV geweest als net niet, dus die vallen ook uit de boot.
Inderdaad. We zagen o.a. Bruno in de caravan. Die had het geluk dat hij het jaar erna wel door de selectie geraakt is en mee mocht naar Griekenland (in zijn plaats zou ik toch gevloekt hebben want ik vond Vietnam véél toffer als land en de Vietnamese groep leuker dan de Griekse, maar soit). Voor de mensen die zover geraakt waren en dan toch niet mee mochten, moet het ook wel een pijnlijk moment geweest zijn toen ze zichzelf plots als pechvogel op TV zagen.

In een bepaald seizoen (weet niet meer welk) zijn de makers begonnen met het tonen van een aantal van de filmpjes die niet-geselecteerde mensen inzonden - aanvankelijk werd dat niet gedaan. Voor mij hoeft dat niet. Ik vind het altijd een beetje uitlach-TV en dus nogal pijnlijk voor die mensen. Het houdt mij zelfs tegen een filmpje in te sturen.
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2021, 09:58

 3483  Uma
Elisabet Haesevoets schreef: 25 mar 2021, 09:37 ...
Ik ben terplekke onvoorbereid gebombardeerd tot mol en niemand zei ooit: ocharme Elisabet wat doen ze haar aan 😜
...
"Gebombardeerd" lijkt me niet correct verwoord.
Je had wel een keuze hé. En in dergelijke situatie iets aanvaarden wat je eigenlijk niet wil zal wel een classificatie hebben in de DSM (welke versie ook 😉 )
Mijn analyse is dan ook dat je het niet tegen je zin in was (en dat was ook op voorhand duidelijk).
Gebruikersavatar

Taupe07725 mar 2021, 10:01

 767  Yens
WOW wat een topic ... Zoals in mijn molboekje gemeld dat ik NIETS bekeken heb op forum tot na posten daar en nu ben ik mijn "schade" aan het inhalen.
Enorm verrast dat er mensen zijn die er zo over denken wat betreft Jens. Hier kan ik alleen maar Elisabet volgen. Is natuurlijk extra hard balen voor Jens om er zo snel uit te gaan maar even goed gaat hij mee naar Duitsland, speelt de andere twee games en gaat er dan uit ... Zou leuker zijn geweest voor hem maar niet veel meer. De mol heeft het perfect gespeeld om geen 5000 euro in de pot te krijgen en ervoor te zorgen dat er iemand in de wagen kwam maar dus niet zijn "alter ego".
Ik zou ook balen als een stekker als ik er zo snel uit lig maar tja ... in interview met Jens vindt hij het ook spijtig maar dat gaat over zei hij.

Maar ik respecteer de mening en beslissing van iedereen hier en nu ga ik weer op zoek naar de mol.
Gebruikersavatar

JBB25 mar 2021, 10:02

 439  Uma
Inderdaad, ik ben ook geen fan van het uitzenden van filmpjes van niet-geselecteerde kandidaten. Of toch zeker niet de filmpjes die ze zelf hebben opgenomen, want dat neigt naar uitlachtelevisie.

In het seizoen van @Elisabet Haesevoets waren er inderdaad beelden van 'net-niet' kandidaten die bv. in de caravan zaten tijdens de selecties. Dat vind ik dan wel weer ok, ook al is het voor die mensen dan misschien moeilijker om zich nog eens te durven inschrijven het jaar erna. Wel goed dat Bruno heeft aangetoond dat het je niet uitsluit om het jaar erna er bij te kunnen zijn.

Het verschil hier vind ik eerder dat ze tegen Jens gezegd hebben: proficiat, je bent geselecteerd. Om hem dan niet eens te laten mee gaan naar Duitsland. Dat hebben ze dus al eens gedaan met Hans, maar die is uiteindelijk wel nog mee gegaan (naar Zuid-Afrika of waar was dat toen?).

Ergens hoop ik dat de programmamakers Jens toch op een of andere manier zullen laten terugkeren. Maar ik vrees ervoor, aangezien hij al interviews gegeven heeft nu waaruit toch blijkt dat het echt gedaan was na die ene dag in het maïsveld...
Gebruikersavatar

Cedric25 mar 2021, 10:50

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef: 25 mar 2021, 09:52 @Cedric méén jij dat allemaal of ging je fantasie met jou op de loop?
Mocht Jens een acteur zijn, dan weet iedereen die hem kent toch meteen dat er gefoefeld werd?
Jens is trouwens geen acteur:
garm.alleman @ Dit zijn de kandidaten van de mol 2021
Met 'acteur' bedoel ik gewoon: ingehuurd door de productie. Dus dat alles wat hij doet/zegt in scène gezet is.
Ongelukkige woordkeuze misschien.

En uiteraard was het allemaal fantasie, maar ik zou het wel een geniale plottwist vinden mocht het zo blijken te zijn. In dát scenario zou ik de manier waarop hij het spel moest verlaten een stuk aanvaardbaarder vinden.

SiMol schreef: 25 mar 2021, 08:15 Wat lees ik hier allemaal in dit topic, al die wilde speculaties 😋

- Iemand die zou willen dat Jens een acteur is en dat er andere acteurs meededen bij de Daft Punkers.

Waar stopt het als er acteurs ingehuurd worden om proeven op te leuken? Dan kan je van de mol even goed een scripted versie maken. Zou de geloofwaardigheid van de mol toch wel kelderen en het format in mijn ogen te niet doen. Dus ik hoop dat Jens zeker geen acteur was.
Laat ons niet vergeten dat de allereerste Mol (Magda) een 'actrice' was in de zin van dat ze een kennis was van iemand van de productie. Zelfs haar beroep (reisleidster) was gelogen.
Gebruikersavatar

Klaartje25 mar 2021, 11:13

 2245  Uma
Ja mannekes, dat is me hier wat!
En zeggen dat mijn initiële post eigenlijk gewoon eerst in off-topic stond, maar naar hier is verplaatst (de moderator @Davy is mijn getuige in deze). Het was gewoon een ontboezeming die ik richtte aan de 'die hards' die ook het 'praatcafé' in het off-topic frequenteren.
Het berichtje heeft dus blijkbaar toch wat los gemaakt bij velen.
Maar 'part of the game' ga ik het nooit vinden.

Net zoals ik het ook niet "part of the game' vind om te komen verklappen op het forum wie de mol is, omdat je DE verborgen hint nu al hebt ontdekt. Maar ja, de standaarden zijn precies veranderd, dus wie weet gooit iemand die hint straks wel op dit forum. En vermits die zo keihard en onomstotelijk is als bewijs dat hij wel juist moet zijn, is de zoektocht naar de mol voor iedereen ten einde nog voor het begin van aflevering 2, ook voor diegenen die de casus Jens part of the game vinden. Fijn hé... Eens kijken wat de "harde mensen" zoals @SiMol daarvan vinden. Gaan ze het dan ook gewoon aanvaarden als die persoon zegt: "Hey, live with it. It's part of the game" in de zoektocht naar de Mol?
Gebruikersavatar

SiMol25 mar 2021, 11:27

 264
@Cedric
Dat de mol zelf een acteur is, tot daar aan toe. Is zelf niet relevant voor mijn punt vind ik. De mol is per definitie namelijk dan een bedrieger/bedriegster (format spel) en is dus sowieso een soort van acteur. De mol krijgt dan ook instructies/scenario's van de crew en zijn in mijn ogen ook voor een stuk deel van de crew.

Hierbij verwijs ik graag naar @Elisabet Haesevoets, in de reveal werd duidelijk dat zij al snel in een rol is gekropen om haar opdracht als mol te volbrengen. Ze heeft ook zelf aangegeven dat ze het soms moeilijk had hiermee. Maar één ding is zeker, ze heeft dat fantastisch gedaan toen, indrukwekkend zelf. Ik was zelf zo ontgoocheld dat de tunnelproef sabotage niet geslaagd was door een defect van een camera (of zoiets), kan me niet om beelden hoe ontchoocheldend dit voor haar moet geweest zijn en dit dan nog een moeten verbergen voor de andere kanidaten. Dan moet je wel kunnen acteren, topprestatie. Voor mij zou dit één van de beste sabotages ooit geweest zijn.

Maar terug to the point. 😋

Als er tussen de kandidaten ook acteurs gezet zouden worden of proeven in scène worden gezet, waarbij de uitkomst van de proef al vast ligt, waar stopt het dan? Dan kunnen ze even goed gewoon een serie maken met een spannend scenario met twisten in.

Nee, voor mij zou het inzetten van acteurs op die manier er los over gaan.

@Klaartje , daarom is er ook een sectie met verborgen hints, niet verplicht om dit te lezen.
Denk wel dat er consensus is dat je zulke hints daar plaats.
En ja ik neem het risico om op dit forum iets te lezen waardoor je met zekerheid weet wie de mol is, want die kans bestaat. Dus ja, zou er dan mee leven, ook al zou het zuur zijn.

Maar heb respect voor jouw mening en kan het zeker begrijpen dat mensen de exit van Jens onaanvaardbaar of erover vinden.
Gelukkig is er verschil van meningen en karakters tussen mensen (zie ook altijd de leuke mix bij de kandidaten 👍🏻).
Gebruikersavatar

Yvo25 mar 2021, 12:52

 1111  Uma
JBB schreef: 25 mar 2021, 10:02Het verschil hier vind ik eerder dat ze tegen Jens gezegd hebben: proficiat, je bent geselecteerd. Om hem dan niet eens te laten mee gaan naar Duitsland. Dat hebben ze dus al eens gedaan met Hans, maar die is uiteindelijk wel nog mee gegaan (naar Zuid-Afrika of waar was dat toen?).
Dìt is voor mij een cruciaal punt.
Als je de eerste afvaller bent in het spel, bv. Liesbeth in het seizoen 2019 in Vietnam,
heb je drie dagen in het land van bestemming doorgebracht (1 aflevering is het equivalent van drie dagen die de kandidaten en de mol ginds spenderen),
leuke proeven gedaan en een band opgebouwd met de groep (voor drie dagen dus).
Dit kan je onmogelijk vergelijken met Jens die amper één dag in het spel zat en dan nog niet eens het land van bestemming heeft gezien.
In een eerdere post heb ik iets gelijkaardigs gezet, dus excuses dat ik in herhaling val.

Dan zou ik liever niet door de selecties geraken of één van de groep in de paintballpakken met helmen zijn dan Jens.
Waarom? Omdat zij mogelijks in een volgende reeks zitten. Bij Jens zal dat hoogstwaarschijnlijk niet het geval zijn.
Ze hebben hem laten zien wat voor leuks hij zou kunnen meemaken om het dan van hem af te pakken.
En dat zonder de kans terug te keren in deze of een volgende reeks in tegenstelling tot anderen.
Gebruikersavatar

massis25 mar 2021, 16:08

 35
Klaartje schreef: 24 mar 2021, 19:16 De casus Jens is voor mij te vergelijken met het volgende: je solliciteert voor een bepaalde job, je weet dat ze tien mensen gaan aannemen. Je doorloopt een hele sollicitatieprocedure van maar liefst drie of vier rondes en op een dag belt je potentiële toekomstige werkgever je met de melding dat je bij de tien gelukkigen bent en dat je de eerste maandag van volgende maand al mag starten. Je verheugt je enorm op je nieuwe baan, je stelt je helemaal daarop in en op die bewuste maandag, om 8h00 meld je je aan en krijg je te horen dat je toch nog niet zeker bent dat je mag starten, want dat ze eerst nog ‘een spelletje gaan spelen’ en als je dat verliest, krijg je de job niet en mag je je biezen pakken. Je wordt ontslagen nog tijdens je eerste uur van je eerste ‘werkdag’…
Dit vind ik wel hemelsbreed verschil met deelname aan de Mol. Bij een job krijg je een contract, vaak van onbepaalde duur, en je mag er absoluut vanuit gaan dat als je je best doet, je gewoon mag blijven.

Bij de Mol is juist het hele concept gebaseerd op een afvalrace op basis van jouw kennis over de Mol, waarbij de slechtste naar huis gaat.
Toegegeven, ik vond dit voor Jens ook héél erg en het was wel extreem vroeg, maar er is geen wijziging in het concept geweest: ze hebben opdrachten (1 in dit geval) gedaan, ze hebben een vragenlijst ingevuld, en de slechtste invuller daarvan valt af.

Brutaal? Ja.
Verschrikkelijk voor Jens? Ja.
Veel te vroeg? Misschien wel.
Goed voor de hype rond de Mol? Vast wel.
Oneerlijk of onaanvaardbaar? Niet in mijn ogen.
Gebruikersavatar

JBB25 mar 2021, 16:14

 439  Uma
Yvo schreef: 25 mar 2021, 12:52 Dan zou ik liever niet door de selecties geraken of één van de groep in de paintballpakken met helmen zijn dan Jens.
Ja ofwel de Lotto winnen.
Gebruikersavatar

Klaartje25 mar 2021, 16:21

 2245  Uma
@massis Het gaat me om de vergelijkbaarheid van de zeer negatieve ervaring en psychologische klap die iemand in beide gevallen krijgt. Natuurlijk is het uitoefenen van een job iets anders dan het spelen van een (afvallings)spel als De Mol, het zou er nog maar aan mankeren!

Btw, als je ergens start in een nieuwe job heb je nog niet persé al een contract getekend, dikwijls gebeurt dat pas in de eerste dagen of zelfs na een maand of zo (ik spreek uit eigen ervaring) , maar dat tekenen van een contract is in principe maar een formaliteit, die kan wachten, zeker geen prioriteit. Maar nu gaan we off topic.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8