Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

SiMol16 apr 2021, 15:08

 264
En middenvakrijden dan nog! 🙈
Shhht, straks krijgen ze nog retroactief een boete. 👮‍♂️😅

Ik denk gewoon dat ze Jens eerst nog thuis moesten afzetten. 🚗

Wel sterk opgemerkt, het middenvakrijden, net zoals @Addow trouwens met de verkeerde richting.
SPOILER
Gebruikersavatar

Van Zwam17 apr 2021, 23:42

 20
Om nog even terug te komen op de afdaling van Jasmien, waarbij de montage lijkt aan te geven dat ze veel veel trager dan Lennart weer uit het bereik van de camera verdwijnt.

Kijk eens naar het scherm van Samina, op volgende screenshots die ik hier plaats in de volgorde waarin ze in de uitzending zitten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op 2 en 3 geen Jasmien meer op het scherm, terwijl ze daar bovenaan in 3 wel lijkt te hangen? En achteraf krijgen we haar terug te zien, wanneer ze uit beeld gaat (2 laatste screenshots, waarna het lampje weer ging branden).

Geen flauw idee wat hier weer aan de hand is. Ik zie niet meteen met welk knip-en-plakwerk je tot deze montage zou komen. Het was me wel al opgevallen dat de continuïteit sowieso weer niet klopt bij deze opdracht: we krijgen ook te zien hoe Jasmien na haar afdaling, zonder uitrusting, met Samina napraat over haar poging en de timing. Later pas zien we het shot waarin die twee de beslissing nemen om Lennart een poging te laten doen en Jasmien nog naar boven moet om al die uitrusting uit te doen.
Gebruikersavatar

sdz199218 apr 2021, 09:12

 66
Het zijn geen fouten maar zaken die mij opgevallen zijn in montage (en dan vooral uit de Jasmientunnel):

- bij de opdracht in de bunker zie je bij Jasmien/Dami niet wie de hint van GDC gesnapt heeft dat de code echt letterlijk in de doos zat. Bij de andere groep zie je dat wel. De groep van Jasmien heeft misschien zelfs de clue van GDC nog sneller gesnapt dan de andere groep, ook al wordt dit nadien getoond.

- bij het dogsitten zie je bij het zoeken van de baasjes niet wie het grootste deel van die baasjes daar gevonden heeft (en ik geloof Katrien als ze zegt dat Jasmien er max. 2 gevonden heeft, nadat ze ervoor tijd verspild heeft door heel veel verschillende mensen aan te spreken).

- bij de Herfstbeelden lopen Lennart/Jasmien/Samina verkeerd en verspillen ze kostbare tijd (omdat de mol misschien niet tegen de berg wil slapen?) Daar zie je duidelijk dat Lennart en Jasmien de kaart in handen hebben, maar het is opnieuw niet duidelijk wie daar eerst het voortouw genomen heeft om die weg te nemen (tot Samina ze tegenhoudt, en wat Samina voor mij ook volledig uitsluit als mol).
Gebruikersavatar

Cadfael18 apr 2021, 11:10

 229  Uma
@sdz1992 Een andere reden voor het verkeerd lopen kan zijn dat ze al tijd hadden verloren en dus minder konden blijven stilstaan bij opdrachten en dus direct verder door zouden gaan.
Gebruikersavatar

filiep.portugees18 apr 2021, 14:38

 407  Uma
sdz1992 schreef: 18 apr 2021, 09:12 Het zijn geen fouten maar zaken die mij opgevallen zijn in montage (en dan vooral uit de Jasmientunnel):

- bij de opdracht in de bunker zie je bij Jasmien/Dami niet wie de hint van GDC gesnapt heeft dat de code echt letterlijk in de doos zat. Bij de andere groep zie je dat wel. De groep van Jasmien heeft misschien zelfs de clue van GDC nog sneller gesnapt dan de andere groep, ook al wordt dit nadien getoond.
Dat had ik inderdaad ook al opgemerkt, en vond ik zeer verdacht.
Gewoon het feit dat ze van één groep heel uitgebreid toonden hoe ze erop kwamen om OP de doos te kijken, en in de andere groep niet.
De persoon die in de andere groep eerst op dat idee komt is sowieso verdacht.
Ik vermoed dat het Jasmien is, die in heel die proef domineerde.
Zij nam mee de beslissing om voor de pasvragen te gaan, vond het niet de moeite om de 2 die codes aan het proberen waren hun mening te vragen, zat aan de telefoon om te liegen tegen Philip, en op het moment dat al die zaken beslist waren, zien we dat zij bij de doos met de codes zat.
Mochten we nu weten dat zij ook nog eens diegene was die eerst gezegd had om op de doos zelf naar de code te kijken, dan zou het wel heel verdacht worden.
Gebruikersavatar

Davy19 apr 2021, 21:31

Site Admin  1167  Uma
De echte puzzel van Ravensburger, en de versie van Gilles
Een paar stukjes verschil 😉

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

lode.bellens20 apr 2021, 11:01

 40  Uma
Davy schreef: 19 apr 2021, 21:31 De echte puzzel van Ravensburger, en de versie van Gilles
Een paar stukjes verschil 😉

Afbeelding
Afbeelding
Er is meer aan de hand met de puzzel van de Schlierzee. Ik heb in de archieven van Ravensburger gezocht, en de enige puzzel die je met deze foto kan vinden is inderdaad een van 1500 stukjes. Verschenen in het jaar 2000.

Ook op de website Jigsaw-wiki.com vind je hem terug, zij het zonder foto.

Ik heb gezocht naar een andere versie, met 500 stukjes. Maar niet gevonden.

In de aflevering van De Mol zie je op de doos "500" staan in groene letters. Als je de stukjes natelt, zijn het er effectief 500. (25 op 20)
Maar deze puzzel is nooit op de markt geweest. Want dan zou hij zeker op Jigsaw-wiki staan. Dat wil zeggen dat de productie hem zelf heeft gemaakt of laten maken. Wat makkelijk kan natuurlijk. Ze hebben daarbij de lay-out van de doos aangepast en 1.500 veranderd naar 500. Dat zie je ook aan de groene kleur van de letters "500". Ravensburger gebruikt per aantal stukjes bepaalde kleuren. En bij 1.500 is dat groen.

Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee20 apr 2021, 11:16

 3547  Sven
Vorig jaar was er ook het custom made bordspel bij de trappenproef hé. Misschien nu ook zo?
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2021, 11:42

 3423  Yens
Op de website van Ravensburger kan je een puzzel op maat laten maken (https://www.ravensburger.org/nl/product ... index.html). Dat is in feite voldoende om van die puzzel de gewenste grootte en aantal stukjes te maken. Je krijgt dan wel een andere doos in principe (myRavensburger):

Afbeelding

Maar dat is niet echt belangrijk, je kan de puzzel in de originele doos steek en dan gewoon digitaal de "1" van "1500" verwijderen, om het echt te doen lijken.
Gebruikersavatar

lode.bellens20 apr 2021, 12:08

 40  Uma
Een puzzel van 1.500 zou véél te lang duren om te leggen. En van deze locatie was er geen van 500 te vinden. Een logische verklaring waarom ze daarmee gefoefeld hebben.
Het effect op tv toen bleek dat ze in de puzzel stonden, was wel super goed gevonden.
Gebruikersavatar

masterveecee20 apr 2021, 13:08

 3547  Sven
Jansen schreef: 20 apr 2021, 11:42 Op de website van Ravensburger kan je een puzzel op maat laten maken (https://www.ravensburger.org/nl/product ... index.html). Dat is in feite voldoende om van die puzzel de gewenste grootte en aantal stukjes te maken. Je krijgt dan wel een andere doos in principe (myRavensburger):

Afbeelding

Maar dat is niet echt belangrijk, je kan de puzzel in de originele doos steek en dan gewoon digitaal de "1" van "1500" verwijderen, om het echt te doen lijken.
"Hallo. Met Ravenburger? Hier de productie van De Mol, een mega bekend programma. Willen jullie een doos maken van 500 ipv 1500? In jullie normale doos? Jullie komen sowieso in beeld, en voor een seconde of 5. Ja? Top!"
😛
Gebruikersavatar

Addow20 apr 2021, 15:36

Molerator  377  Yens
Afbeelding
Aaaaj, ik heb weer zo'n Alina-Minotaurusgevoel bij de bovenstaande continuïteitsfout(en).

Het gaat hier wederom om een proef tegen de tijd en er wordt geknipt en gefoefeld. Weliswaar niet om te verdoezelen, maar gewoon om "spanning" te creëren volgens mij. Sven heeft het laatste golfballetje er quasi onmiddellijk ingespoten (ik schat tussen de 8 en 9 seconden). Door de montage liegen ze ons echter voor dat het 13,8 seconden was. Je kan het in feite goed zien aan de positie van het balletje op het 'latteke' dat er bij de cuts gefoefeld is. Het balletje verschuift bij de cut plots van 2cm naar het midden en van het 'ijle' plots naar 2cm van de andere kant van het 'latteke'. Foei !!

In een cut op 13.3 seconden verschuift het balleke van de ene kant naar de andere kant van het 'latteke'. Ik dacht eerst aan een spiegelshot, maar je zit aan zijn linkerhand (trigger) dat er niet gespiegeld werd.

Afbeelding
Afbeelding
Dit is volgens mij het moment waarop het balleke al meteen klaarlag voor de eindshot van Sven:

Afbeelding

Dat maakt ook Sven zijn uitspraak "Dat kan niet sneller" een stuk logischer. Hij heeft hem er quasi onmiddellijk ingespoten.

Afbeelding
Conclusie: sowieso twee takes of pogingen voor Sven !!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8