Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

mjohlan20 apr 2021, 20:57

 328  Yens
@Addow Bootfahren am Schliersee mit Kamerateam
Anderzijds ook wel mooie decorelementen. 🙂
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Addow20 apr 2021, 21:07

Molerator  377  Yens
[kwijlmodus]
Lap! Volop bezig met beeldscherm af te kuisen...
[/kwijlmodus]
Gebruikersavatar

Cedric20 apr 2021, 22:52

 2834  Uma
Ik vind het eigenlijk echt niet erg dat we geregeld de cameramensen of dergelijke in beeld zien. Het moet natuurlijk niet overdreven worden, maar net het feit dat dit nu en dan eens gebeurt maakt het geheel wel echter/tastbaarder op een manier.
Gebruikersavatar

Molleculair21 apr 2021, 21:35

 1
Addow schreef: 08 apr 2021, 12:13 Bizar audiofenomeen. Oordeel zelf ook eens.
Op het moment dat Patrick Pickart in het RationalTheater aankondigt dat hij het gedicht zal voorlezen, vermeldt hij dat dit 250 euro kan opleveren als het juist wordt overgeschreven.

Het lijkt er sterk op dat het bedrag "250 euro" werd ingesproken door 2 verschillende stemmen, namelijk tweehonderd (door Patrick), vervolgens vijftig (door ???) en euro (opnieuw door Patrick).

a) tweehonderd "vijftig" euro



b) Geïsoleerd en opgekuist stemgeluid "vijftig"



Het stemgeluid van die "vijftig" kan ik niet écht linken aan een van de overgebleven kandidaten. Het kan evengoed iemand van de productie zijn die dat heeft ingesproken om Patrick's werkelijk vertelde bedrag te overschrijven. Maar dat zouden ze ook kunnen oplossen via voice-over Gilles. Voorlopig categoriseer ik het als "goof", maar het kan evengoed deel van een tip zijn... who knows.
Het zou ook de "vijftig" van 52 kunnen zijn in de kandidaatsvoorstelling van Philip. Ik heb het meermaals herbeluisterd maar ik ben niet 100% zeker.
Gebruikersavatar

masterveecee22 apr 2021, 20:14

 3547  Sven
Kan deze hier ook bij?

Het moment dat de Daft Punkers uit de maïs komen, is ook op 2 momenten gefilmd.
Eerste maal toen het nog water goot, shot vanop de grond
Afbeelding
Tweede maal met de drone als de zon erdoor kwam. Je ziet de schaduwen een beetje
Afbeelding

Logisch, met de drone in zo'n k*kweer lukt het niet om te filmen 😃
Gebruikersavatar

Addow26 apr 2021, 22:01

Molerator  377  Yens
Er is reeds een topic lopende over de mogelijke kleurcodes op de tapes.
Hierop toch even een goofy aanvulling...

... de replica's zijn namelijk niet zo perfect als het lijkt. Ze bevatten eigenlijk een heleboel kleine "foutjes".
Is onze beruchte stagiair weer aan het werk geweest? Zijn er bewust wat foutjes ingestoken of hoort dit bij de zogezegde "speurneus"-hint en moeten we er iets achter gaan zoeken?!

De tapes uit de aflevering:

Afbeelding
Een échte ORWO PF 2 35mm film:

Afbeelding
De replica foutjes:
  • 0MMD is dus niet de échte naam van de fabrikant, dat is namelijk ORWO (trademark voor ORiginal WOlfen)
  • Het Duits is nogal vreemd: "Nur öffnen im roten Licht", terwijl het letterlijk op de originele tapes staat als "Nur bei rotem Licht öffnen!"
  • Het Frans bevat ook een kemel: "lumaire" 🤨 ipv "lumière"
  • De sleutelnummer wordt qua karakters niet correct overgenomen (2 extra cijfers) en er lijkt een datum of hexcode in te zitten: 310585
  • De andere code ook een cijfer te weinig en kan ook als datum of hexcode doorgaan: 130717
  • En waar blijft het Spaans plots? Mocht Samina er nu nog ingezeten hebben... 🙄
Supertoffe replica uit Oost-Duitsland, maar nét niet perfect genoeg voor mij! 😜😜😜

Er zitten wel iets teveel "datums" in deze aflevering. De vluchtnummer van Jolien en Lennart kon trouwens ook nog doorgaan als datum: LW220385.

Afbeelding
Gebruikersavatar

julieke.vdw26 apr 2021, 23:15

 106  Uma
Dat vluchtnummer LW220385 lijkt mij een beetje vreemd, het is namelijk vrij lang. Ik heb nog op Brussels Airport gewerkt en bij mijn weten telt een vluchtnummer slechts 4 cijfers, maar ik kan mij vergissen. LW2203 bv. zou imo logischer geweest zijn.
Gebruikersavatar

Moldedju03 mei 2021, 15:14

 507  Yens
Wel drie keer wordt er gezegd dat Lennart naar de 31ste verdieping gaat om daar zijn opdracht uit te voeren. Maar waar staat hij te wachten?
Afbeelding
Aan kamernummer 3505. De 35ste verdieping lijkt me 😉
Gebruikersavatar

Addow04 mei 2021, 09:29

Molerator  377  Yens
@Moldedju Mooie goofy vondst! Er werd inderdaad verschillende keren benadrukt dat hij naar de 31ste verdieping moest tsjokken (voice-over, telefoon, ondertiteling). En dan staat hij daar voor kamer 3505. Hoogst bizar!
Gebruikersavatar

masterveecee04 mei 2021, 09:49

 3547  Sven
Voor de volledigheid: Ze stonden allemaal waarschijnlijk wel verkeerd:

Afbeelding

EDIT:
Momentje
Philip zijn nr is "33" in het begin


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Addow04 mei 2021, 09:53

Molerator  377  Yens
Dit lijkt me wél de correcte kamer en verdieping (3103). Namelijk de kamer tot waar ze zich moesten laten zakken.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2021, 09:54

 3423  Yens
Misschien doen ze het met opzet om te vermijden dat er "molliefhebbers" (om het braaf uit te drukken) op zoek gaan naar de specifieke kamers in dat hotel als ze eens een keertje in Berlijn op bezoek zijn 😉 .

EDIT: Nee dus, @Addow is me te vroeg af, dus wel op de 31e verdieping 😉 .
Laatst gewijzigd door Jansen op 04 mei 2021, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8