Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

astridm25 mar 2021, 13:43

 287
Bij zo'n toch wel ingewikkeld programma zijn continuiteitsfouten haast onvermijdelijk. Het is bovendien tv en soms moet er 'voor het plaatje' wel eens iets opnieuw. Niet ieder programma heeft een batterij continuiteitsassistenten tot z'n beschikking, die mensen moeten ook betaald worden hoor.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh25 mar 2021, 13:56

 344  Sven
Heel veel van die close-up shots zijn voor de kijker, die worden gemaakt VOORDAT de opdracht begint. En daarna dus wat moeilijker geplaatst. Ik vind het niet storend en geen foutjes. En cameramensen in beeld vind ik ook niet erg, maakt het wel menselijk het programma vind ik.
Gebruikersavatar

Mateo25 mar 2021, 22:00

 870
Prachtig, wat een opmerkingsgave!

Vaak grappig, die goofs. En wie weet zitten er een paar tussen die bewust erin zijn gestopt.
Gebruikersavatar

BeaVer25 mar 2021, 22:02

 1293  Uma
Ik vind ze ook fantastisch. Gewoon al het feit dat je ze allemaal opmerkt! blijven doen!
Gebruikersavatar

koen395026 mar 2021, 10:17

 1
AfbeeldingToch vrij zeker dat het hoefijzer hier te zien is hoor, al valt het een beetje weg door het hooi
Gebruikersavatar

Addow30 mar 2021, 21:00

Molerator  377  Yens
@koen3950 Ik geef je het voordeel van de twijfel. Al lijkt Kevin mij niet écht een kandidaat die zo zal foefelen. Dat bleek ook grotendeels na aflevering 2.

Ook in aflevering 2 heb ik wederom wat crew gespot. Eentje in de bunker en twee die de kerk aan het filmen zijn... of toch net iets anders??? (lees verder onder de snapshots)

Afbeelding
Gebruikersavatar

Addow30 mar 2021, 21:24

Molerator  377  Yens
Overdreven geluidsmontage volgens mij bij deze shot wanneer ze langs de paarden passeren op 19'11""...
Die paarden lijken mij in het écht niet te hinikken 😜

Afbeelding
Gebruikersavatar

Addow30 mar 2021, 22:07

Molerator  377  Yens
De volgende observatie is misschien (alweer wat) bij de haren gegrepen. Iedereen is vooral op het vingerwerk en de partituren gefocust, maar wat mij vooral was opgevallen was de framing van de vleugelpiano. Daarbij wilden ze precies nogal neig de omringende zaken in beeld brengen, zoals bvb. die veel te rommelige kast met al die fotokaders (erop en erin), het goddelijke hondje, maar misschien ook de kaders die aan de muur? Het zijn namelijk wel bloemen en ze hebben bovendien dezelfde omlijsting. Zouden het Jasmijn bloemen kunnen zijn? De tweede kader kunnen precies ook margrieten zijn. Alleszins, dezelfde lijsten voor de bloemen. Ik ben geen bloemenexpert, maar er blijken veel varianten van jasmijn te bestaan.

Dus:
- Kaders aan de muur lijken mij totaal niet bij de stijl van deze kamer te passen, zeker niet de derde
- De piano staat in werkelijkheid volledig omgedraaid
- Let ook weer op de aanwezigheid van een spiegel in de ruimte 😉

Kort na de renovatie in 2015:

Afbeelding
Afbeelding

In een in 2018 opgenomen Youtube filmpje kunnen we de kast (+ hondje) ook terugvinden, weliswaar zonder al die fotokaders. Maar dus ook nog steeds geen kaders aan de muur.

Afbeelding

En dit was de situatie tijdens aflevering 2:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Addow schreef: 30 mar 2021, 21:28 Die paarden lijken mij in het écht niet te hinikken 😜
Ik bedoel dus wel degelijk "hinniken" 😱
Gebruikersavatar

Placebo31 mar 2021, 00:30

 18
Spot ik daar Jasmijn? 🧐


Afbeelding

(Nee is het niet hoor, maar toch toevallig)
Gebruikersavatar

kristof.allaerts31 mar 2021, 00:58

 364  Uma
"famous flower paintings" levert dat schilderij niet op 🤓

Het lijken mij eerder margrietjes.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Addow31 mar 2021, 07:42

Molerator  377  Yens
En ik gooi er nog eentje in de groep...

De montage van een stukje uit de eliminatie op het einde van aflevering 1 wordt herhaald in het begin van aflevering 2, maar is "opmerkelijk" verschillend.
Het lijkt haast of Gilles iemand écht wil groeten aan het begin van aflevering 2 😜😜😜

Tijdens aflevering 1:

Afbeelding

Tijdens aflevering 2:

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2021, 16:07

 8153
Zou dat hondje doof zijn? 😉
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8